Miért érdemes az éttermeknek befektetni okostelefonos vásárlókba?

A hazai étteremtulajdonosok számára elengedhetetlen, hogy tisztában legyenek a felhasználói elvárásokkal, melyekre a saját okostelefonos ételrendelő alkalmazások adnak választ. Akár úgy döntenek, hogy megkerülik ezzel a Netpincért, akár nem.

Nem létezel, amíg nincs saját mobil appod. Erős kijelentésnek tűnhet elsőre, de a mutatók egyre inkább ezt az állítást igazolják, legyen szó világviszonylatról, vagy akár hazai piaci trendekről.

Egyszerűen elengedhetetlen, hogy egy cégvezető tisztában legyen a felhasználói elvárásokkal. Amíg régebben a csapból is az folyt, hogy „ha nem rendelkezel saját weboldallal, nem is létezel”, addig ez az örök érvényű kijelentés kiterjedt a mobil alkalmazásokra is.

De miért érdemes befektetni okostelefonos vásárlókba?

A választ a mostanában nagyon divatos M-kereskedelem, vagy M-piac kifejezésből tudhatjuk meg. M, mert mobil, és kereskedelem, mivel egyre több tranzakciót bonyolítunk le mobil alkalmazások segítségével. Elmúlt ugyanis az az időszak, amikor a cégvezetők egy „jó, ha van” és az „ártani nem árt” legyintéssel zárták le a témát.

Az M-kereskedelem, más attitűdöt követel

Elég csak szemügyre venni pár kutatást, és összehasonlítani a hazai trendekkel. 2014-re elértük azt a szintet, ahol világ szerte az okostelefonok átvették az uralmat a PC-ktől, ahogy ez a Morgan Stanely kutatásából kiderült. Persze nem fogunk rögtön a szívünkhöz kapni, abból kiindulva, hogy (tisztelet a kivételnek) mindannyian a mobilunkkal kelünk és azzal is fekszünk. Ezzel nincsen semmi gond, ha belátjuk, hogy sokkal kényelmesebb és praktikusabb egy állandóan rendelkezésünkre álló kézben is elférő eszközön eltölteni a „felesleges” időnket, mint egy laptopon, vagy egy asztali gépen.

Az ISQ Online és a Google jóvoltából Magyarországon is készült felmérés arról, hogy milyen szerepet tölt be az okostelefon az életünkben, így a magyar okostelefon-tulajdonosok közel 80 százaléka szerint okostelefonjuk változtatta meg leginkább az életüket az elmúlt évtizedek technológiai találmányai közül. A felmérés szerint, ha elindulunk reggel munkahelyre, vagy iskolába a második leggyakrabban (72%) ellenőrzött tárgy a pénztárcánk után bizony a mobiltelefonunk, messze megelőzve a lakáskulcsot, amely csupán 57%.

Az appoké a jövő

Mindegy, hogy vásárolunk, szórakozunk, tájékozódunk, vagy informálódunk, appokon keresztül csináljuk mindezt. 89%-unk ugyanis inkább az alkalmazásokat preferálja ellentétben a mobilra optimalizált böngészőkkel.

A böngészők ugyanis sok fejfájást okoznak az okostelefon tulajdonosoknak: lassabbak, nehezebb rajtuk navigálni, átláthatatlanabbak és kényelmetlenebbek. Vagy csak szimplán nem olyan szépek, mint az alkalmazások. Egy magyar okostelefon tulajdonos egy hónapban átlagosan 3-5 app-ot tölt le telefonjára, de van, hogy 10-et is letöltünk. Egy több országot átfogó felmérés szerint az átlag okostelefon használónak 26 applikáció fut a telefonján, az extrémebbeknek pedig több, mint 400.

A mobilos kereskedelmi felület azonban külön stratégiát igényel. Magyarországon többen használnak Androidot, de az M-kereskedelem szintjén mégis az iOS vezet. Tekintve, hogy egy ember egy hónapban átlagosan 864 percet tölt el okostelefonjának társaságában, legyen szó unaloműzésről, vagy online shoppingolásról, érdemes átgondolni, hogy cégünk mind a 3 platformon (iOS, Android, Windows phone) jelen legyen. A legnépszerűbb termékkategóriának a digitális tartalmak, a zene és a könyvek számítanak, a fogyasztási cikkek közül pedig a ruha,  a bútor és az élelmiszerek a leggyakrabban vásárolt áruk.

És ha már az élelmiszereket említettük, mi az az első dolog, ami eszünkbe jut, a gasztro világ és a mobil piaccal kapcsolatban?

A Netpincér.Természetesen, hiszen a Foodpanda világuralomra törése óta hazánkban az éttermek jórészét bekebelezte a Netpincér, akár jól, akár rosszul jártak vele az étteremtulajdonosok. De nem csak ez az egy út járható az étterem tulajdonosoknak, ha nem akarnak lemaradni a Mobilpiac versenyen.

Saját applikáció Ahogy ezt a Netpincér kutatásából megtudtuk, a rendelések több, mint 30 százaléka már a mobil alkalmazáson keresztül történik. Ez a szám a következő években pedig várhatóan 70-80%-ra fog felemelkedni a Garson.hu éttermi alkalmazásokat gyártó cég szerint. Tekintve, hogy a vendégek több, mint 80%-a okostelefon tulajdonos, érdemes belegondolni, hogy mi lenne akkor, ha minden étteremnek saját mobil alkalmazása lenne?

A saját mobil alkalmazás egy digitális névjegykártya, amelyet az ügyfél mindig magánál tart – tette hozzá a Garson.hu. Egy kattintással elérhető az étlap, a rendelés fizetéssel együtt alig 2 perc leforgása alatt lebonyolítható, nem is beszélve a beépített push üzenetekről, melyet 97%-ban sikeresen elérik az alkalmazást használókat, ellentétben azzal, ha e-mailt küldenénk nekik a legfrissebb akciókról, kedvezményekről.

Egy mobil alkalmazás lehet szórakoztató, egyedi kinézettel, és saját igényeknek megfelelő opciókkal. Érdemes továbbá mind a három platformon jelen lenni, hiszen nem mindegy, hogy vendégeink egy kis részét érjük csak el, vagy lefedjük az okostelefon használók teljes bázisát.

Akárhogy is nézzük, a gasztronómia szereplőinek is tisztában kell lennie a felhasználói elvárásokkal, melyekre az okostelefonos ételrendelő alkalmazások adnak választ. Nem elég már egy jó weboldal, vagy egy aktív közösségi profil. Ahhoz, hogy a hazai étterem tulajdonosok is sikeresen becsatlakozzanak az M-kereskedelem körforgásába, érdemes tehát saját mobil alkalmazással rendelkezniük.

2016-ra több, mint 800 millióan leszünk világ szinten kizárólag okostelefon használók, és be kell látni, hogy a „nem árt, ha van” attitűd ide már nem lesz elég.

Forrás: Vendég&Hotel Online


Pezseg a nyár: indul a „Buborékok Nyara” kampány

Pezseg a nyár: indul a „Buborékok Nyara” kampány 

Az idei nyár hivatalos fröccse pedig nem más, mint a Macifröccs.
Helyi termelőkre épít az Auchan – Debrecenből indul az új program

Helyi termelőkre épít az Auchan – Debrecenből indul az új program 

Mert fontosnak tartják, hogy áruházaik térségében lévő termelők, a kis- és középvállalkozások termékei felkerülhessenek az áruházaik polcaira.
A hely, amely nem csupán a finom falatokról és a süteményekről szól

A hely, amely nem csupán a finom falatokról és a süteményekről szól 

Az új helyszín a Gesztenyéskertben, a legendás Nagyvendéglő épületében kapott otthont – új arculattal, friss kínálattal, de a már jól ismert „czinieles” vendégszeretet szellemében.
Négy étterem, ami biztosan ott lesz a Time Out Market Budapest kínálatában

Négy étterem, ami biztosan ott lesz a Time Out Market Budapest kínálatában 

A gasztronómiai és kulturális piac felfedte első négy éttermét.
Pecsét került a palackokra – kihirdették az év legjobb borait

Pecsét került a palackokra – kihirdették az év legjobb borait 

Kihirdették 2025. évi Országos Borverseny győzteseit.
Az élet túl rövid ahhoz, hogy az utazó ne kóstolja Erzsike fahéjas csigáját az M7-es fehérvári lehajtójánál

Az élet túl rövid ahhoz, hogy az utazó ne kóstolja Erzsike fahéjas csigáját az M7-es fehérvári lehajtójánál 

Fél évszázad az autópálya mentén – 50 éves az M7 Bisztró.
Ha kitör a nyár, akkor érkezik a Balaton Gasztrokalauz

Ha kitör a nyár, akkor érkezik a Balaton Gasztrokalauz 

323 balatoni étterem, strandbüfé, termelői piac, kávézó, kultúrbisztró, kézműves hamburgerező és pékség – egyetlen kisméretű kiadványban.
Itt a vége: mostantól nem vásárolhatnak energiaitalt a 18 év alattiak

Itt a vége: mostantól nem vásárolhatnak energiaitalt a 18 év alattiak 

Megjelent a rendelet, és már hatályba is lépett.
Friss felmérés a magyarok italfogyasztásáról

Friss felmérés a magyarok italfogyasztásáról 

A kutatás rámutatott, hogy a rendszeresség hatással van az elfogyasztott adagokra.
Hazai borkalauzt díjaztak a Gourmand International Awardson

Hazai borkalauzt díjaztak a Gourmand International Awardson 

A legjobb európai borturisztikai könyv díját nyerte el a TokajGuide ötödik kiadása a gasztronómiai kiadványok világversenyén, a Gourmand International Awardson.

Interjú

Nagybor vagy semmi

Nagybor vagy semmi 

A Jammertal Borbirok ( JBB ) társtulajdonosa, dr. Szűcs Róbert a vörösbor helyzetéről, kihívásairól.
Szerepi Szabolcs: Aki kóstolja a borainkat - többet szeretne tudni róluk

Szerepi Szabolcs: Aki kóstolja a borainkat - többet szeretne tudni róluk 

Borturizmusról és fejlődésről mesélt nekünk az Etyeki Kúria üzletfejlesztési-és cégvezetője.
Lisa Sigl: Alig várom, hogy új trendeket fedezzek fel a vendéglátásban

Lisa Sigl: Alig várom, hogy új trendeket fedezzek fel a vendéglátásban 

Bemutatjuk a Klasszis TopDesign 2024 zsűrijének egy újabb tagját, a linzi designhotel igazgatóját, Lisa Sigl-t.