Veszélyt jelentünk Bécs és Prága piacára: a budapesti szállodák iránti kereslet ugyanis 8,4 millió vendégéjszakát produkált – amely 5,9 százalékos emelkedés – ismertette Hegedűs a hazai turizmus lendületes teljesítményét, kiemelve, hogy 2010-től elindult az online foglalások és értékesítések térnyerése, amely mindenki számára kinyitotta a turizmus piacát. Nem beszélve a fapados légitársaságok piacáról – tette hozzá Hegedűs.
Összességében elmondható, hogy az utazási kedvet egyetlen dolog befolyásolja: mégpedig az, hogy éppen mennyi pénze van az embereknek - olvasható a Világgazdaság oldalán.
Az alternatív szálláshelyek is szeletet vesznek a tortából, ezért a sharing economy-val együtt kell működni. Erre viszont a szállodáknak reagálniuk kell, de vajon képesek-e rá? – tette fel a kérdést Hegedűs Attila.
Az Y-generáció képes szokatlan dolgokra, ők egyből megosztják élményeiket és véleményüket, ezért ők lehetnek a jövő turizmus-trendjének meghatározó szereplői.
Fontos, hogy fel kell mérni a piacot, meg kell állapítani a célcsoportot és meg kell keresni a legjobb termékeket. Tilos viszont különböző álmokat kergetni és fontos, hogy ne akarjuk magunkat megvalósítani. Tudatosítani kell, hogy a tulaj ízlése nem biztos, hogy egyezik a vendégek igényeivel – véli Hegedűs.
Forrás: Világgazdaság Online