Az idegenvezető a kapocs a vendég és az utazási iroda közt

Miért fontos az idegenvezető szerepe? Hogyan tud fejlődni? Mivel könnyítheti meg a saját munkáját? Milyen elvárásokat kell teljesítenie? A többi között ezekre a kérdésekre kaptak választ a szakemberek 03.21-én a Cityrama Utazási Iroda Idegenvezetői Konferenciáján a Bo33 Hotel rendezvénytermében.

Az eseményre érkezők kaptak egy túrákat összefoglaló kiadványt, melyben szerepelnek az útvonalak, látogatnivalók, egyéb gyakorlati tudnivalók, mint például, hogy az idő függvényében miképp módosulhat egy útvonal. Szerepelnek ebben a minőség, a sztenderd alapkövei, mint többek között egy idegenvezető a túra előtti, alatti és utáni teendőiről.

Erdei Bálint a Cityrama ügyvezetője és a Magyar Utazási Irodák Szövetségének (MUISZ) elnöke olyan, a turizmust érintő kérdésekről is beszélt, mint a megfelelő parkolási lehetőségek elérése a Hősök terén és a Citadellánál, vagy egy védett városnéző útvonal, ahol a buszok a buszsávban közlekedhetnek. Szó volt továbbá arról, hogyan lehet elérni a Várat buszokkal. Kitért arra, az utazási irodák célja természetesen az, hogy a Vár a lehető legjobban megközelíthető legyen a turisták számára. Korlátozás azonban várható, ezért különböző alternatívák kidolgozásával próbálják érvényesíteni az érdekeiket. Erdei Bálint ezek közül is kiemelte az egyiket, a NiT Hungary javaslatát: a terv szerint a Palota úton érdemes lenne kialakítani egy buszfordulót, onnan pedig fedett mozgó járdák mehetnének föl a dísztérig.

Szabó Krisztián, szintén a Cityrama ügyvezetője elmondta, hogy a sztenderd a minőséghez vezető út. Éppen ezért törekednek a fix indulási időpontokra, a program tartására, a sofőrök számára egyenruha biztosítására, és az autó logózása. Beszélt továbbá az idegenvezetők számára kiosztott kiadványról: az újdonságokat kiemelte, mint egy katalógus bemutatón. Ilyen újdonság, hogy a parlamenti látogatások időpontjai későbbre tolódtak, vagy az, hogy a Budapest by night programjuk a korábbiaktól elérően szerdán, pénteken és szombaton indul, de módosultak a Szentendrei túra napja is: ezek ebben a szezonban már kedden, pénteken, szombaton és vasárnap indulnak. A vendégigényekre alapozva a visegrádi túra bővült, már tartalmazza a látogatójegyet a fellegvárba, így van lehetőség gyönyörködni a panorámában. Szintén a visszajelzések alapján változott a Balaton túra útvonala: Herend látogatása és a strandolás között a vendég dönthet. Szabó Krisztián szót ejtett a különlegességekről is: Eat Hungary programról, a helikopteres, hőlégballonos, tandemes vagy segway-es túrákról, és a gyógyfürdő látogatásról is.

Török András, útikönyv-szerző előadásának szerkezetével és módjával alátámasztotta annak tartalmát. Arról beszélt, hogyan lehet háttér információkkal és a személyiség fűszerével izgalmasabbá tenni egy túrát, hogyan lehet bele vinni a humort, miközben a tények sem vesznek el.

Tamási Krisztina, a Magyar Idegenvezetők Egyesületének tagja a FEG (European Federation of Tourist Guide Assotiations) 6 napos tréningje alapján a hétköznapi munka során használható információkkal vértezte fel a közönséget. Beszélt a felkészülésről, az idegenvezető feladatairól, külön kitért a kommunikációra és a nem szóbeli jelzésekre. Mindeközben a tapasztalt kollégái sem unatkoztak az előadásán. Úgy beszélt a szakmáról, hogy nem felejtette el megemlíteni annak nehézségeit, és mindjárt kezelési, megoldási javaslatokkal is szolgált ezekre.

Andrási Márta 25 éves szállodai tapasztalatának jelentős részét a Marriott majd a Four Seasons hotel munkatársaként, főportásaként töltötte. A vendégek igényeire hangolódva az elmúlt évben hetente 2 alkalommal monitorozta a Cityrama túráit. Nem volt rest kritikát is megfogalmazni és persze jó példákat is említett. Kiemelte a kiadványban is szereplő alapelvek betartásának fontosságát, a rugalmasságot, és azt, hogy az esetleges negatív tapasztalatokat hogyan érdemes még a helyszínen kezelni, kompenzálni. A konklúziója szerint a lényeg, hogy mindezt szívvel-lélekkel tegyék. És mint azt a nap folyamán többen is hangsúlyozták, az idegenvezető a kapocs a vendég és az utazási iroda közt. 


Krétára indít charterjáratot Debrecenből a Kartago Tours

Krétára indít charterjáratot Debrecenből a Kartago Tours 

Az utazásszervező új úti céllal bővítette debreceni indulású ajánlatait.
Új korszak kezdődik a low cost légitársaságnál

Új korszak kezdődik a low cost légitársaságnál 

A Wizz Air célja, hogy 2029-re kizárólag új generációs, neo gépeket üzemeltessen.
Repülési élmény autista gyerekeknek

Repülési élmény autista gyerekeknek  

Autizmussal élők számára szerveztek repülési próbát a Liszt Ferenc Nemzetközi Repülőtéren.
Így nőtt a római nemzetközi repülőtér forgalma egy év alatt

Így nőtt a római nemzetközi repülőtér forgalma egy év alatt 

2019 óta tízmillióval emelkedett az érkezők és indulók száma, hosszabb távon pedig 60 millió fölötti utasforgalmat akarnak elérni.
Wizz Air: csalók élnek vissza a légitársaság nevével!

Wizz Air: csalók élnek vissza a légitársaság nevével! 

Csalók próbálnak pénzt kicsalni az utazóközönségtől.
Új logisztikai csomópontot nyitott a lett légitársaság

Új logisztikai csomópontot nyitott a lett légitársaság  

A régió egyik legmodernebb áruszállító HUB-ja üzemel ezentúl a rigai reptéren.
HungaroControl: paradigmaváltás, fejlesztések és még több légiforgalmi irányító

HungaroControl: paradigmaváltás, fejlesztések és még több légiforgalmi irányító 

Május 26-án Turi Ferenc vezérigazgató és Bárány Ákos kommunikációs és marketing igazgató a nyári csúcsszezonra való felkészülésükről tartott beszámolót.
Kutyafogadó a római reptéren

Kutyafogadó a római reptéren 

A Dog Relais az első olyan kutyáknak szánt fogadóhely, amelyet olasz repülőtéren hoztak létre.
Autóbuszkiállítás és buszvezetés a BKV óbudai garázsában

Autóbuszkiállítás és buszvezetés a BKV óbudai garázsában 

Május 24-én az Óbudai autóbuszgarázsban folytatódik a BKV idei nyílt napjainak sorozata.
Privát lakosztályok a felhők felett

Privát lakosztályok a felhők felett 

Az Emirates újabb fejlesztéseket vezet be prémium utasai számára a „Fly Better” ígéret jegyében.

Interjú

Nagybor vagy semmi

Nagybor vagy semmi 

A Jammertal Borbirok ( JBB ) társtulajdonosa, dr. Szűcs Róbert a vörösbor helyzetéről, kihívásairól.
Szerepi Szabolcs: Aki kóstolja a borainkat - többet szeretne tudni róluk

Szerepi Szabolcs: Aki kóstolja a borainkat - többet szeretne tudni róluk 

Borturizmusról és fejlődésről mesélt nekünk az Etyeki Kúria üzletfejlesztési-és cégvezetője.
Lisa Sigl: Alig várom, hogy új trendeket fedezzek fel a vendéglátásban

Lisa Sigl: Alig várom, hogy új trendeket fedezzek fel a vendéglátásban 

Bemutatjuk a Klasszis TopDesign 2024 zsűrijének egy újabb tagját, a linzi designhotel igazgatóját, Lisa Sigl-t.