Az eseményre érkezők kaptak egy túrákat összefoglaló kiadványt, melyben szerepelnek az útvonalak, látogatnivalók, egyéb gyakorlati tudnivalók, mint például, hogy az idő függvényében miképp módosulhat egy útvonal. Szerepelnek ebben a minőség, a sztenderd alapkövei, mint többek között egy idegenvezető a túra előtti, alatti és utáni teendőiről.
Erdei Bálint a Cityrama ügyvezetője és a Magyar Utazási Irodák Szövetségének (MUISZ) elnöke olyan, a turizmust érintő kérdésekről is beszélt, mint a megfelelő parkolási lehetőségek elérése a Hősök terén és a Citadellánál, vagy egy védett városnéző útvonal, ahol a buszok a buszsávban közlekedhetnek. Szó volt továbbá arról, hogyan lehet elérni a Várat buszokkal. Kitért arra, az utazási irodák célja természetesen az, hogy a Vár a lehető legjobban megközelíthető legyen a turisták számára. Korlátozás azonban várható, ezért különböző alternatívák kidolgozásával próbálják érvényesíteni az érdekeiket. Erdei Bálint ezek közül is kiemelte az egyiket, a NiT Hungary javaslatát: a terv szerint a Palota úton érdemes lenne kialakítani egy buszfordulót, onnan pedig fedett mozgó járdák mehetnének föl a dísztérig.
Szabó Krisztián, szintén a Cityrama ügyvezetője elmondta, hogy a sztenderd a minőséghez vezető út. Éppen ezért törekednek a fix indulási időpontokra, a program tartására, a sofőrök számára egyenruha biztosítására, és az autó logózása. Beszélt továbbá az idegenvezetők számára kiosztott kiadványról: az újdonságokat kiemelte, mint egy katalógus bemutatón. Ilyen újdonság, hogy a parlamenti látogatások időpontjai későbbre tolódtak, vagy az, hogy a Budapest by night programjuk a korábbiaktól elérően szerdán, pénteken és szombaton indul, de módosultak a Szentendrei túra napja is: ezek ebben a szezonban már kedden, pénteken, szombaton és vasárnap indulnak. A vendégigényekre alapozva a visegrádi túra bővült, már tartalmazza a látogatójegyet a fellegvárba, így van lehetőség gyönyörködni a panorámában. Szintén a visszajelzések alapján változott a Balaton túra útvonala: Herend látogatása és a strandolás között a vendég dönthet. Szabó Krisztián szót ejtett a különlegességekről is: Eat Hungary programról, a helikopteres, hőlégballonos, tandemes vagy segway-es túrákról, és a gyógyfürdő látogatásról is.
Török András, útikönyv-szerző előadásának szerkezetével és módjával alátámasztotta annak tartalmát. Arról beszélt, hogyan lehet háttér információkkal és a személyiség fűszerével izgalmasabbá tenni egy túrát, hogyan lehet bele vinni a humort, miközben a tények sem vesznek el.
Tamási Krisztina, a Magyar Idegenvezetők Egyesületének tagja a FEG (European Federation of Tourist Guide Assotiations) 6 napos tréningje alapján a hétköznapi munka során használható információkkal vértezte fel a közönséget. Beszélt a felkészülésről, az idegenvezető feladatairól, külön kitért a kommunikációra és a nem szóbeli jelzésekre. Mindeközben a tapasztalt kollégái sem unatkoztak az előadásán. Úgy beszélt a szakmáról, hogy nem felejtette el megemlíteni annak nehézségeit, és mindjárt kezelési, megoldási javaslatokkal is szolgált ezekre.
Andrási Márta 25 éves szállodai tapasztalatának jelentős részét a Marriott majd a Four Seasons hotel munkatársaként, főportásaként töltötte. A vendégek igényeire hangolódva az elmúlt évben hetente 2 alkalommal monitorozta a Cityrama túráit. Nem volt rest kritikát is megfogalmazni és persze jó példákat is említett. Kiemelte a kiadványban is szereplő alapelvek betartásának fontosságát, a rugalmasságot, és azt, hogy az esetleges negatív tapasztalatokat hogyan érdemes még a helyszínen kezelni, kompenzálni. A konklúziója szerint a lényeg, hogy mindezt szívvel-lélekkel tegyék. És mint azt a nap folyamán többen is hangsúlyozták, az idegenvezető a kapocs a vendég és az utazási iroda közt.