Differenciált díjrendszer az Amadeusnál  

Az Amadeus 2005. január elsejével életbe léptetett új árképzési rendszere figyelembe veszi az egyes légitársaságok eltérő kereskedelmi stratégiáját és azokat az előnyöket, amelyeket egy GDS biztosíthat a légitársaságok számára.  

2005-ben az Amadeus más-más foglalási díjat számít fel a légitársaságok számára a különböző típusú foglalások után attól függően, hogy az adott foglalás mekkora értéket jelent a légitársaság részére. Egy foglalási díj az Amadeus rendszerében 2,67 és 4,90 euró között mozoghat, miközben a 2004-ben megszokott két díjkategóriával szemben 2005-ben a foglalási kategóriák száma négyre nő. A kategóriák a következők: standard, standard standard plus, premium, premium plus, attól függően, hogy a foglalás a légitársaság elsődleges piacán történik-e, illetve a szóban forgó járat rövid vagy hosszú távra repül. Az új rendszer hatása ennél fogva eltérő lesz az egyes légitársaságokra, attól függően, hogy az adott társaságok mennyire függenek a kül-, illetve belföldi értékesítéstől. További újdonság, hogy a GDS további lehetőségeket biztosít a légitársaság olcsó árualapjának népszerűsítéséhez. David Jones, az Amadeus kereskedelmi elnökhelyettese arra hívta fel a figyelmet, hogy 2003-ban tették meg az első lépéseket az érték alapú árazási megközelítésmód felé, és lemondtak arról, hogy azonos nagyságú díjat szedjenek be mindenkitől. A modell mögött húzódó filozófiát légitársasági ügyfeleik széles köre elfogadta. Jones hozzátette, hogy a légitársaságok véleménye szerint a GDS-ek továbbra is fontos értéket képviselnek, illetve üzleti hasznot hoznak számukra bizonyos területeken. A légitársaságok szerint a GDS a leghatékonyabb módja a márka elismertetésének, és az otthoni piacokon kívül ez az egyik legjobb módszer az értékesítésre. Egy, a közelmúltban az Amadeus által végrehajtott felmérés szerint a megkérdezett légitársasági partnerek 98%-a a földrajzi elérést tartja a GDSek legfőbb előnyének. A válaszadók 69%-a szerint a GDS csatorna második legfontosabb előnye, hogy magas árrésű értékesítést tesz lehetővé, 48%-uk a komplex értékesítést emelte ki. Az Amadeus 2004-ben vezette be a Low Fare Distribution programot. 2005-től a légitársaságoknak további lehetőségük nyílik arra, hogy összes lehetséges árukat megjelenítsék az Amadeuson keresztül. Az Amadeus új Full Content Opciója 2005-ben elérhető lesz az európai, afrikai és közel-keleti légitársaságok számára is. Ezzel az eszközzel az utazási irodák számára garantáltan elérhetővé válik a részt vevő légitársaságok teljes adatbázisa, beleértve legalacsonyabb áraikat is. Ezért cserébe versenyképes foglalási díjat számít fel az Amadeus a standard kategóriában érvényes áraknak megfelelően. Megvannak a program továbbfejlesztésére vonatkozó tervek is: 2006-ban az Amadeus egy „`a la carte” árazási szerződéssel kíván kirukkolni a légi szállítók részére, amely lehetővé teszi, hogy további szolgáltatásokat is be lehessen építeni a foglalásba. Ennek segítségével a légitársaságok további szolgáltatásokat és megoldásokat, vagyis termékcsomagokat választhatnak a repülőjegy mellé saját értékesítési és marketingstratégiájuknak megfelelően. A modell kidolgozása még folyamatban van, az Amadeus jelenleg egyeztet a légitársaságokkal.

Amadeus

Az Amadeus a világ vezető globális disztribúciós rendszere (GDS) és technológiai szolgáltatója, amelynek GDS adatfeldolgozó központja több mint 64 ezer utazási irodai lokációt, illetve több mint 10 ezer légitársasági értékesítési irodát szolgál ki, összesen 330 ezer értékesítési ponton a világ 215 országában. Az 5000 főt foglalkoztató Amadeus főhadiszállása Madridban található, a 2003-as pénzügyi év végén a társaság 1,929 millió eurós bevételről és 158,4 millió eurós nettó eredményről adott számot.


Friss jelentés az Emirates és a flydubai partnerségi együttműködéséről

Friss jelentés az Emirates és a flydubai partnerségi együttműködéséről 

Az Emirates és a flydubai szolgáltatásai iránti erőteljes kereslet 36 százalékos utasszám-növekedést eredményezett egy év alatt.
Környezetszennyező privátrepkedések Ausztriában

Környezetszennyező privátrepkedések Ausztriában 

Megdöbbentő adatokat közölt az osztrák Wiener Zeitung friss beszámolója.
Átadták a HungaroControl új távoli toronyirányítási rendszerét

Átadták a HungaroControl új távoli toronyirányítási rendszerét 

A fejlesztéssel a cég az első olyan léginavigációs szolgáltató a világon, amely helyhez kötöttség nélkül tudja irányítani egy-egy repülőtér terminálforgalmát.
Környezetbarát hangárt alakítanak ki az amszterdami reptéren

Környezetbarát hangárt alakítanak ki az amszterdami reptéren 

A KLM a környezeti hatások csökkentése érdekében új módszereket vet be egyik hangárjának felújítása során.
Ismét a magyar utakat járják a Google furcsa autói

Ismét a magyar utakat járják a Google furcsa autói 

Újra megjelennek Magyarországon a Google járgányai.
A Lufthansa megszünteti a fedélzeti árusítást hosszú távú járatain

A Lufthansa megszünteti a fedélzeti árusítást hosszú távú járatain 

A Lufthansa gazdasági okokból leállítja a fedélzeti értékesítést hosszú távú járatain.
Emirates és Visit Hungary megállapodás

Emirates és Visit Hungary megállapodás 

Az Emirates légitársaság együttműködési megállapodást írt alá a Visit Hungaryvel a Magyarországra irányuló beutazó turizmus fellendítése érdekében.
A Wizz Air törölte a Lisszabonból Budapestre tartó járatát

A Wizz Air törölte a Lisszabonból Budapestre tartó járatát 

A légitársaság már közvetlenül tájékoztatta azon érintett utasait, akik a weboldalon, illetve applikáción keresztül intézték foglalásukat.
Járattörlések a belgiumi repülőtéren

Járattörlések a belgiumi repülőtéren 

A közlekedési vállalatok szakszervezeteinek sztrájkja miatt közlekedési fennakadások és járattörlések várhatók április 29-én.
Az ír fapados fellép a reptéri ivászatok ellen

Az ír fapados fellép a reptéri ivászatok ellen 

A Ryanair már januárban azt javasolta, hogy az EU vezessen be alkoholkorlátozást a repülőtereken – közölte a CNN.

Interjú

Nagybor vagy semmi

Nagybor vagy semmi 

A Jammertal Borbirok ( JBB ) társtulajdonosa, dr. Szűcs Róbert a vörösbor helyzetéről, kihívásairól.
Szerepi Szabolcs: Aki kóstolja a borainkat - többet szeretne tudni róluk

Szerepi Szabolcs: Aki kóstolja a borainkat - többet szeretne tudni róluk 

Borturizmusról és fejlődésről mesélt nekünk az Etyeki Kúria üzletfejlesztési-és cégvezetője.
Lisa Sigl: Alig várom, hogy új trendeket fedezzek fel a vendéglátásban

Lisa Sigl: Alig várom, hogy új trendeket fedezzek fel a vendéglátásban 

Bemutatjuk a Klasszis TopDesign 2024 zsűrijének egy újabb tagját, a linzi designhotel igazgatóját, Lisa Sigl-t.