Differenciált díjrendszer az Amadeusnál  

Az Amadeus 2005. január elsejével életbe léptetett új árképzési rendszere figyelembe veszi az egyes légitársaságok eltérő kereskedelmi stratégiáját és azokat az előnyöket, amelyeket egy GDS biztosíthat a légitársaságok számára.  

2005-ben az Amadeus más-más foglalási díjat számít fel a légitársaságok számára a különböző típusú foglalások után attól függően, hogy az adott foglalás mekkora értéket jelent a légitársaság részére. Egy foglalási díj az Amadeus rendszerében 2,67 és 4,90 euró között mozoghat, miközben a 2004-ben megszokott két díjkategóriával szemben 2005-ben a foglalási kategóriák száma négyre nő. A kategóriák a következők: standard, standard standard plus, premium, premium plus, attól függően, hogy a foglalás a légitársaság elsődleges piacán történik-e, illetve a szóban forgó járat rövid vagy hosszú távra repül. Az új rendszer hatása ennél fogva eltérő lesz az egyes légitársaságokra, attól függően, hogy az adott társaságok mennyire függenek a kül-, illetve belföldi értékesítéstől. További újdonság, hogy a GDS további lehetőségeket biztosít a légitársaság olcsó árualapjának népszerűsítéséhez. David Jones, az Amadeus kereskedelmi elnökhelyettese arra hívta fel a figyelmet, hogy 2003-ban tették meg az első lépéseket az érték alapú árazási megközelítésmód felé, és lemondtak arról, hogy azonos nagyságú díjat szedjenek be mindenkitől. A modell mögött húzódó filozófiát légitársasági ügyfeleik széles köre elfogadta. Jones hozzátette, hogy a légitársaságok véleménye szerint a GDS-ek továbbra is fontos értéket képviselnek, illetve üzleti hasznot hoznak számukra bizonyos területeken. A légitársaságok szerint a GDS a leghatékonyabb módja a márka elismertetésének, és az otthoni piacokon kívül ez az egyik legjobb módszer az értékesítésre. Egy, a közelmúltban az Amadeus által végrehajtott felmérés szerint a megkérdezett légitársasági partnerek 98%-a a földrajzi elérést tartja a GDSek legfőbb előnyének. A válaszadók 69%-a szerint a GDS csatorna második legfontosabb előnye, hogy magas árrésű értékesítést tesz lehetővé, 48%-uk a komplex értékesítést emelte ki. Az Amadeus 2004-ben vezette be a Low Fare Distribution programot. 2005-től a légitársaságoknak további lehetőségük nyílik arra, hogy összes lehetséges árukat megjelenítsék az Amadeuson keresztül. Az Amadeus új Full Content Opciója 2005-ben elérhető lesz az európai, afrikai és közel-keleti légitársaságok számára is. Ezzel az eszközzel az utazási irodák számára garantáltan elérhetővé válik a részt vevő légitársaságok teljes adatbázisa, beleértve legalacsonyabb áraikat is. Ezért cserébe versenyképes foglalási díjat számít fel az Amadeus a standard kategóriában érvényes áraknak megfelelően. Megvannak a program továbbfejlesztésére vonatkozó tervek is: 2006-ban az Amadeus egy „`a la carte” árazási szerződéssel kíván kirukkolni a légi szállítók részére, amely lehetővé teszi, hogy további szolgáltatásokat is be lehessen építeni a foglalásba. Ennek segítségével a légitársaságok további szolgáltatásokat és megoldásokat, vagyis termékcsomagokat választhatnak a repülőjegy mellé saját értékesítési és marketingstratégiájuknak megfelelően. A modell kidolgozása még folyamatban van, az Amadeus jelenleg egyeztet a légitársaságokkal.

Amadeus

Az Amadeus a világ vezető globális disztribúciós rendszere (GDS) és technológiai szolgáltatója, amelynek GDS adatfeldolgozó központja több mint 64 ezer utazási irodai lokációt, illetve több mint 10 ezer légitársasági értékesítési irodát szolgál ki, összesen 330 ezer értékesítési ponton a világ 215 országában. Az 5000 főt foglalkoztató Amadeus főhadiszállása Madridban található, a 2003-as pénzügyi év végén a társaság 1,929 millió eurós bevételről és 158,4 millió eurós nettó eredményről adott számot.


Milánó búcsút mond a papíralapú jegyeknek

Milánó búcsút mond a papíralapú jegyeknek 

Az elektronikus kártya ugyanannyiba kerül majd, mint a korábbi jegy.
Átadták a Sopront északnyugat felől elkerülő utat

Átadták a Sopront északnyugat felől elkerülő utat 

Az elkerülő út 3,6 kilométer hosszú, és mostantól az Ágfalvi utat köti össze az M85-ös gyorsforgalmi úttal, közel az osztrák-magyar határhoz.
Fenntartható üzemanyag a Singapore Airlines gépeinél

Fenntartható üzemanyag a Singapore Airlines gépeinél 

A Neste-től rendel fenntartható üzemanyagot a légitársaság.
Meghosszabbították a Liszt Ferenc Repülőtér minősítését

Meghosszabbították a Liszt Ferenc Repülőtér minősítését 

A budapesti repülőtér a világ repülőterei között is egyedülálló ezen a téren.
Forgalomkorlátozások a Budavári Palotanegyednél és a Várkert Bazárnál

Forgalomkorlátozások a Budavári Palotanegyednél és a Várkert Bazárnál 

Delegáció miatt ideiglenes korlátozások és lezárások.
Ősztől visszatérhet az Air Algerie Budapestre

Ősztől visszatérhet az Air Algerie Budapestre 

Az algériai légitársaság október 20-tól naponta repül majd az előzetes tervek szerint Algír és Budapest között.
Perelnek a londoni taxisok, elegük van az Uber-sofőrökből

Perelnek a londoni taxisok, elegük van az Uber-sofőrökből 

Több mint tízezer londoni taxis nyújtott be keresetet az Uber ellen, azzal vádolva a céget, hogy szándékosan félrevezette a hatóságokat az engedélyek megszerzése érdekében.
A legaktívabb sofőr egy év alatt 747-szer használta az autómegosztót

A legaktívabb sofőr egy év alatt 747-szer használta az autómegosztót 

Már 23 millió megtett kilométer felett jár a most 5 éves wigo.
Így lehet hamarosan vonattal Spanyolországból Marokkóba utazni

Így lehet hamarosan vonattal Spanyolországból Marokkóba utazni 

Az alagút 27,6 km hosszú lenne maximum 300 méteres mélységben.

Interjú

Fejes Gergő: „Számomra fontos, hogy legyen valami meghökkentő részlet”

Fejes Gergő: „Számomra fontos, hogy legyen valami meghökkentő részlet” 

Idei Klasszis TopDesign versenyünkre készülve folytatjuk a 2023. évi Klasszis TopDesign verseny legemlékezetesebb mozzanatainak, szereplőinek bemutatását.
Hat érdekes és meghatározó téma a JAB Csoporttal

Hat érdekes és meghatározó téma a JAB Csoporttal 

Olyan szakmai információk, amelyekről ritkán esik szó az európai szállodai és kiskereskedői területen piacvezetőnek számító német alapítású textilcég esetén.
Vámos Nóra: „Sokszor minden lépésért meg kellett küzdeni”

Vámos Nóra: „Sokszor minden lépésért meg kellett küzdeni” 

A helyszín a Hardangervidda Nemzeti Park, ahol annak idején Amundsen készült fel az Antarktisz-expedícióra.