Digitális kommunikáció az utazási piacon

Nagy sikerrel, közel száz résztvevővel zajlott csütörtökön a Turizmus Akadémia sorozat második konferenciája, amelyen az érdeklődők átfogó képet kaphattak az online vásárlási szokásokról, hasznos információkkal gazdagodhattak a digitális kommunikációról, PPC kampányokról és keresőoptimalizálásról.

A Professional Publishing Hungary Kft. két szaklapja, a Kreatív csoport és a Turizmus Trend által közösen szervezett konferencián Klenovszki János, az NRC Internet Marketing Tanácsadó és Piackutató Kft. ügyvezető igazgatója prezentációjában az online vásárlási, fogyasztási és fizetési szokásokat mutatta be. Az online turisztikai piac jelentős potenciált hordoz magában, az online vásárlók üdülésre költenek a legtöbbet az interneten és repülőjegy vásárlásaik 45 százalékát az interneten intézik, derült ki az NRC kutatásaiból.

Mi várható el egy online foglalási rendszertől és miben mérhető a rendszer sikere? - ezeket a kérdéseket boncolgatta Tornyossy András, a lastminute.com közép-kelet európai képviselője. A siker tényezői a szakember szerint a láthatóság, a tartalom, a kezelhetőség, az árak, egyéb kondíciók és az ügyfélszolgálat.

Egy sokak által vitatott, de mindenképpen működő vírusvideóval kezdte előadását Bánhegyi Csanád, a Carnation SEM divízióvezetője, hogy bemutassa hazánkban is egyre inkább teret nyernek az olyan új online eszközök, mint a vírus és gerilla kampányok, vagy a WOM (word of mouth). Utóbbira az ONGO-t hozta magyar példának a turizmus területéről, amely egy-egy élménybeszámolóhoz rendel ajánlatokat.

A PPC kampányokkal kapcsolatban 7+1 tippet és trükköt, valamint egy esettanulmányt osztott meg a hallgatósággal Keresztúri Gergely, a Kirowski keresőmarketing-üzletága, az IProspect igazgatója. Az előadásban kitért többek között a kulcsszó kutatás, a megfelelő landing page, a hatékonyság mérés fontosságára is.

A délutáni első előadáson keresőoptimalizálási tippeket hallhattak a résztvevők. Miyazaki Jun, a Neo Interactive SEO divízójának vezetője gyakorlati ötleteket is adott ahhoz, hogyan legyen egy cég látható a világhálón.

A dynamic packagingről Boda László, a Galileo Hungary informatikai igazgatója tartott előadást, aki bemutatta annak az utas típusnak (free independent traveller) a jellemzőit is, aki az utazás egyéni szervezését preferálja.

Az előadások sorát Markovich Réka, a Magyar Reklámszövetség főtitkárának prezentációja zárta az online reklámozás jogi korlátairól.

A délutáni kerekasztal-beszélgetés során élénk vita alakult ki többek között a Sterling légitársaság csődje kapcsán arról, kinek kell hazahozni a külföldön rekedt utast hasonló esetben, ha dynamic packagingban foglalta az utat valamelyik utazási iroda honlapján, illetve hogy miért hárul az összes felelősség a tour operátorokra, és hogyan lehetne ezen a helyzeten változtatni. Gyenizse Dorottya, az Önkormányzati és Területfejlesztési Minisztérium turisztikai államtitkárságának jogtanácsosa a legtöbb kérdésre nem tudott választ adni, mert ezek olyan abszolút függőben lévő kérdések voltak, amelyekre legfeljebb Brüsszelből kapjuk meg a választ. Addig is arra buzdította a szakmát – amit a pódiumon Tornyossy András, Boda László, valamint Pozsonyi György, az Útisúgó fejlesztési igazgatója képviselt -, hogy vessenek fel minél több kérdést, és gondolkozzanak együtt a megoldáson. Ismét szóba kerültek az elektronikus kereskedelemmel kapcsolatos jogszabályok hiányosságai vagy következetlenségei, amelyet a kerekasztal-beszélgetés előtt tartott előadásában Markovich Réka vetett fel.

A konferencián elhangzott prezentációk itt érhetők el.


Halálos hajóbaleset Verőcénél - még tart az áldozatok felkutatása

Halálos hajóbaleset Verőcénél - még tart az áldozatok felkutatása 

A parton, a vízen és a vízben, valamint hőkamerás és egyéb drónokkal a levegőből is keresik a szombat éjjel Verőcénél balesetet szenvedett hajó eltűnt utasait.
Code share megállapodás az airBaltic és a Bulgaria Air között

Code share megállapodás az airBaltic és a Bulgaria Air között 

Ennek értelmében utasaiknak nagyobb rugalmasságot biztosítanak a két ország közötti utazás esetén.
Rekordnyereség a Singapore Airlines-nál

Rekordnyereség a Singapore Airlines-nál 

Tovább bővül a flotta és az útvonalhálózat.
Elektromos járműveken döcögünk a zöld átállás felé

Elektromos járműveken döcögünk a zöld átállás felé 

A hagyományos autók már nem kelendőek.
Átlépték a 130 milliárd forintot a repülőtéri fejlesztések

Átlépték a 130 milliárd forintot a repülőtéri fejlesztések 

...és a nagyszabású építkezések folytatódnak tovább.
Luxusdivatmárka a fedélzeten

Luxusdivatmárka a fedélzeten 

A készletet a China Airlines környezeti fenntarthatósági filozófiája jellemzi.
Nyáron hat új célállomás a lett légitársaság kínálatában

Nyáron hat új célállomás a lett légitársaság kínálatában 

Az idei nyári szezonban az airBaltic hat új célállomásra indít járatot Rigából, ezzel már több mint 70 útvonalat kínálnak a lett fővárosból.
Mindig is érdekelte, hogy milyen lehet egy buszgarázs belseje?

Mindig is érdekelte, hogy milyen lehet egy buszgarázs belseje? 

Ha igen, akkor május 11-én, szombaton módja lesz rá, hogy alaposan megtekintse.
Hétvégén Tour de Hongrie - forgalomkorlátozásokra számítson

Hétvégén Tour de Hongrie - forgalomkorlátozásokra számítson 

A Tour de Hongrie miatt május 10-11-én számíthatunk korlátozásokra és lezárásokra.
Látta már a Turkish Airlines reklámját José Mourinhóval?

Látta már a Turkish Airlines reklámját José Mourinhóval? 

A partnerség alapja a két globális óriás kiválóság és győzelem iránti közös szenvedélyét.

Interjú

Klasszis TopDesign 2023 győztesünk: „Nem vagyunk azok a feladós típusok”

Klasszis TopDesign 2023 győztesünk: „Nem vagyunk azok a feladós típusok”  

Interjú a Klasszis TopDesign 2023 verseny egyik díjazottjával.
Fejes Gergő: „Számomra fontos, hogy legyen valami meghökkentő részlet”

Fejes Gergő: „Számomra fontos, hogy legyen valami meghökkentő részlet” 

Idei Klasszis TopDesign versenyünkre készülve folytatjuk a 2023. évi Klasszis TopDesign verseny legemlékezetesebb mozzanatainak, szereplőinek bemutatását.
Hat érdekes és meghatározó téma a JAB Csoporttal

Hat érdekes és meghatározó téma a JAB Csoporttal 

Olyan szakmai információk, amelyekről ritkán esik szó az európai szállodai és kiskereskedői területen piacvezetőnek számító német alapítású textilcég esetén.