Digitális kommunikáció az utazási piacon

Nagy sikerrel, közel száz résztvevővel zajlott csütörtökön a Turizmus Akadémia sorozat második konferenciája, amelyen az érdeklődők átfogó képet kaphattak az online vásárlási szokásokról, hasznos információkkal gazdagodhattak a digitális kommunikációról, PPC kampányokról és keresőoptimalizálásról.

A Professional Publishing Hungary Kft. két szaklapja, a Kreatív csoport és a Turizmus Trend által közösen szervezett konferencián Klenovszki János, az NRC Internet Marketing Tanácsadó és Piackutató Kft. ügyvezető igazgatója prezentációjában az online vásárlási, fogyasztási és fizetési szokásokat mutatta be. Az online turisztikai piac jelentős potenciált hordoz magában, az online vásárlók üdülésre költenek a legtöbbet az interneten és repülőjegy vásárlásaik 45 százalékát az interneten intézik, derült ki az NRC kutatásaiból.

Mi várható el egy online foglalási rendszertől és miben mérhető a rendszer sikere? - ezeket a kérdéseket boncolgatta Tornyossy András, a lastminute.com közép-kelet európai képviselője. A siker tényezői a szakember szerint a láthatóság, a tartalom, a kezelhetőség, az árak, egyéb kondíciók és az ügyfélszolgálat.

Egy sokak által vitatott, de mindenképpen működő vírusvideóval kezdte előadását Bánhegyi Csanád, a Carnation SEM divízióvezetője, hogy bemutassa hazánkban is egyre inkább teret nyernek az olyan új online eszközök, mint a vírus és gerilla kampányok, vagy a WOM (word of mouth). Utóbbira az ONGO-t hozta magyar példának a turizmus területéről, amely egy-egy élménybeszámolóhoz rendel ajánlatokat.

A PPC kampányokkal kapcsolatban 7+1 tippet és trükköt, valamint egy esettanulmányt osztott meg a hallgatósággal Keresztúri Gergely, a Kirowski keresőmarketing-üzletága, az IProspect igazgatója. Az előadásban kitért többek között a kulcsszó kutatás, a megfelelő landing page, a hatékonyság mérés fontosságára is.

A délutáni első előadáson keresőoptimalizálási tippeket hallhattak a résztvevők. Miyazaki Jun, a Neo Interactive SEO divízójának vezetője gyakorlati ötleteket is adott ahhoz, hogyan legyen egy cég látható a világhálón.

A dynamic packagingről Boda László, a Galileo Hungary informatikai igazgatója tartott előadást, aki bemutatta annak az utas típusnak (free independent traveller) a jellemzőit is, aki az utazás egyéni szervezését preferálja.

Az előadások sorát Markovich Réka, a Magyar Reklámszövetség főtitkárának prezentációja zárta az online reklámozás jogi korlátairól.

A délutáni kerekasztal-beszélgetés során élénk vita alakult ki többek között a Sterling légitársaság csődje kapcsán arról, kinek kell hazahozni a külföldön rekedt utast hasonló esetben, ha dynamic packagingban foglalta az utat valamelyik utazási iroda honlapján, illetve hogy miért hárul az összes felelősség a tour operátorokra, és hogyan lehetne ezen a helyzeten változtatni. Gyenizse Dorottya, az Önkormányzati és Területfejlesztési Minisztérium turisztikai államtitkárságának jogtanácsosa a legtöbb kérdésre nem tudott választ adni, mert ezek olyan abszolút függőben lévő kérdések voltak, amelyekre legfeljebb Brüsszelből kapjuk meg a választ. Addig is arra buzdította a szakmát – amit a pódiumon Tornyossy András, Boda László, valamint Pozsonyi György, az Útisúgó fejlesztési igazgatója képviselt -, hogy vessenek fel minél több kérdést, és gondolkozzanak együtt a megoldáson. Ismét szóba kerültek az elektronikus kereskedelemmel kapcsolatos jogszabályok hiányosságai vagy következetlenségei, amelyet a kerekasztal-beszélgetés előtt tartott előadásában Markovich Réka vetett fel.

A konferencián elhangzott prezentációk itt érhetők el.


Új korszak kezdődik a low cost légitársaságnál

Új korszak kezdődik a low cost légitársaságnál 

A Wizz Air célja, hogy 2029-re kizárólag új generációs, neo gépeket üzemeltessen.
Repülési élmény autista gyerekeknek

Repülési élmény autista gyerekeknek  

Autizmussal élők számára szerveztek repülési próbát a Liszt Ferenc Nemzetközi Repülőtéren.
Így nőtt a római nemzetközi repülőtér forgalma egy év alatt

Így nőtt a római nemzetközi repülőtér forgalma egy év alatt 

2019 óta tízmillióval emelkedett az érkezők és indulók száma, hosszabb távon pedig 60 millió fölötti utasforgalmat akarnak elérni.
Wizz Air: csalók élnek vissza a légitársaság nevével!

Wizz Air: csalók élnek vissza a légitársaság nevével! 

Csalók próbálnak pénzt kicsalni az utazóközönségtől.
Új logisztikai csomópontot nyitott a lett légitársaság

Új logisztikai csomópontot nyitott a lett légitársaság  

A régió egyik legmodernebb áruszállító HUB-ja üzemel ezentúl a rigai reptéren.
HungaroControl: paradigmaváltás, fejlesztések és még több légiforgalmi irányító

HungaroControl: paradigmaváltás, fejlesztések és még több légiforgalmi irányító 

Május 26-án Turi Ferenc vezérigazgató és Bárány Ákos kommunikációs és marketing igazgató a nyári csúcsszezonra való felkészülésükről tartott beszámolót.
Kutyafogadó a római reptéren

Kutyafogadó a római reptéren 

A Dog Relais az első olyan kutyáknak szánt fogadóhely, amelyet olasz repülőtéren hoztak létre.
Autóbuszkiállítás és buszvezetés a BKV óbudai garázsában

Autóbuszkiállítás és buszvezetés a BKV óbudai garázsában 

Május 24-én az Óbudai autóbuszgarázsban folytatódik a BKV idei nyílt napjainak sorozata.
Privát lakosztályok a felhők felett

Privát lakosztályok a felhők felett 

Az Emirates újabb fejlesztéseket vezet be prémium utasai számára a „Fly Better” ígéret jegyében.
Nyár a Wizz Air-nél: új járatok, Fel, északra! program, startra kész akciócsoport, Amelia titkára is fény derül

Nyár a Wizz Air-nél: új járatok, Fel, északra! program, startra kész akciócsoport, Amelia titkára is fény derül 

Amelia, a Wizz Air chatbotja nem véletlenül kapta nevét: a legendás pilótanőről, Amelia Earhartról nevezték el.

Interjú

Nagybor vagy semmi

Nagybor vagy semmi 

A Jammertal Borbirok ( JBB ) társtulajdonosa, dr. Szűcs Róbert a vörösbor helyzetéről, kihívásairól.
Szerepi Szabolcs: Aki kóstolja a borainkat - többet szeretne tudni róluk

Szerepi Szabolcs: Aki kóstolja a borainkat - többet szeretne tudni róluk 

Borturizmusról és fejlődésről mesélt nekünk az Etyeki Kúria üzletfejlesztési-és cégvezetője.
Lisa Sigl: Alig várom, hogy új trendeket fedezzek fel a vendéglátásban

Lisa Sigl: Alig várom, hogy új trendeket fedezzek fel a vendéglátásban 

Bemutatjuk a Klasszis TopDesign 2024 zsűrijének egy újabb tagját, a linzi designhotel igazgatóját, Lisa Sigl-t.