A Professional Publishing Hungary Kft. két szaklapja, a Kreatív csoport és a Turizmus Trend által közösen szervezett konferencián Klenovszki János, az NRC Internet Marketing Tanácsadó és Piackutató Kft. ügyvezető igazgatója prezentációjában az online vásárlási, fogyasztási és fizetési szokásokat mutatta be. Az online turisztikai piac jelentős potenciált hordoz magában, az online vásárlók üdülésre költenek a legtöbbet az interneten és repülőjegy vásárlásaik 45 százalékát az interneten intézik, derült ki az NRC kutatásaiból.
Mi várható el egy online foglalási rendszertől és miben mérhető a rendszer sikere? - ezeket a kérdéseket boncolgatta Tornyossy András, a lastminute.com közép-kelet európai képviselője. A siker tényezői a szakember szerint a láthatóság, a tartalom, a kezelhetőség, az árak, egyéb kondíciók és az ügyfélszolgálat.
Egy sokak által vitatott, de mindenképpen működő vírusvideóval kezdte előadását Bánhegyi Csanád, a Carnation SEM divízióvezetője, hogy bemutassa hazánkban is egyre inkább teret nyernek az olyan új online eszközök, mint a vírus és gerilla kampányok, vagy a WOM (word of mouth). Utóbbira az ONGO-t hozta magyar példának a turizmus területéről, amely egy-egy élménybeszámolóhoz rendel ajánlatokat.
A PPC kampányokkal kapcsolatban 7+1 tippet és trükköt, valamint egy esettanulmányt osztott meg a hallgatósággal Keresztúri Gergely, a Kirowski keresőmarketing-üzletága, az IProspect igazgatója. Az előadásban kitért többek között a kulcsszó kutatás, a megfelelő landing page, a hatékonyság mérés fontosságára is.
A délutáni első előadáson keresőoptimalizálási tippeket hallhattak a résztvevők. Miyazaki Jun, a Neo Interactive SEO divízójának vezetője gyakorlati ötleteket is adott ahhoz, hogyan legyen egy cég látható a világhálón.
A dynamic packagingről Boda László, a Galileo Hungary informatikai igazgatója tartott előadást, aki bemutatta annak az utas típusnak (free independent traveller) a jellemzőit is, aki az utazás egyéni szervezését preferálja.
Az előadások sorát Markovich Réka, a Magyar Reklámszövetség főtitkárának prezentációja zárta az online reklámozás jogi korlátairól.
A délutáni kerekasztal-beszélgetés során élénk vita alakult ki többek között a Sterling légitársaság csődje kapcsán arról, kinek kell hazahozni a külföldön rekedt utast hasonló esetben, ha dynamic packagingban foglalta az utat valamelyik utazási iroda honlapján, illetve hogy miért hárul az összes felelősség a tour operátorokra, és hogyan lehetne ezen a helyzeten változtatni. Gyenizse Dorottya, az Önkormányzati és Területfejlesztési Minisztérium turisztikai államtitkárságának jogtanácsosa a legtöbb kérdésre nem tudott választ adni, mert ezek olyan abszolút függőben lévő kérdések voltak, amelyekre legfeljebb Brüsszelből kapjuk meg a választ. Addig is arra buzdította a szakmát – amit a pódiumon Tornyossy András, Boda László, valamint Pozsonyi György, az Útisúgó fejlesztési igazgatója képviselt -, hogy vessenek fel minél több kérdést, és gondolkozzanak együtt a megoldáson. Ismét szóba kerültek az elektronikus kereskedelemmel kapcsolatos jogszabályok hiányosságai vagy következetlenségei, amelyet a kerekasztal-beszélgetés előtt tartott előadásában Markovich Réka vetett fel.