A Skyscanner munkatársai több mint 100 utazót kértek meg arra, hogy pontozzák 19 légitársaság járatain a fedélzeti étkezést.
Az utazók véleménye alapján a Turkish Airlines (THY) szerezte meg az első helyet, 86%-os teljesítménnyel. Az étlapjukon olyan finomságok szerepelnek, mint a töltött padlizsán vagy a diós-körtés torta, de kínálnak gyermek-, kóser és tenger gyümölcseit felvonultató menüt is.
Második helyen végzett 81%-os eredménnyel a Singapore Airlines, amelynek nem kisebb kulináris személyiség, maga Gordon Ramsay adott szakértői tanácsokat.
Harmadik helyezett szintén egy Öböl-menti légitársaság, az Etihad lett 80 ponttal.
Utolsó helyezett lett a vizsgált légitársaságok között az American Airlines 50% alatti teljesítménnyel.
Íme a teljes lista:
Turkish Airlines 86
Singapore Airlines 81
Etihad 80
Aer Lingus 78
Emirates 77
Cathay Pacific 75
KLM 75 Qantas 72
Aeroflot 71
Air France 70
Iberia 65
SAS 64
United Airlines 62
British Airways 60
Qatar Airways 57
Virgin Atlantic 57
Alitalia 54
Lufthansa 53
American Airlines 47.5
Mary Porter, a Skyscanner kulináris szakértője így kommentálta az eredményt: „Az a sztereotípia, miszerint a fedélzeti ételek jóformán ehetetlenek, úgy tűnik, már a múlté. A mai borzasztóan erős piaci versenyben igyekszik minden légitársaság kitűnni a többi közül, igyekeznek mindent megtenni azért, hogy az utas jól érezze magát a fedélzeten, ezáltal még jobban magukhoz kötni az ügyfelet. A fedélzeti étkezés kulcsfontosságú ebben a folyamatban, és az utóbbi évek során láthattuk, hogy a légitársaságok óriási befektetéseket tettek ezen a téren, és számos neves séfet kértek fel arra, hogy segítsenek a fedélzeti ellátást továbbfejleszteni.” „Úgy tűnik, hogy sikeres dolog volt az ételekbe invesztálni – a válaszadók közül sokan mondták azt, hogy a fedélzeti ételek „finomak”, illetve „ízletesek” voltak, és a felmérésbe bevont légitársaságoknak több mint a fele 70% feletti eredményt ért el” – emelte ki Porter.