Összegzés a 2005-ös tesztelésekről

Az idei év során érdekes dolgokról kellett érdeklődniük kollégáinknak. Általában nem volt nehéz dolguk, mivel olyan feladattal bíztuk meg őket, amit magánemberként is bármikor elintéznének. A legnagyobb élvezettel az aquaparkokba és a balatoni strandokra mentek, de a Tourinform irodáknál is jó tapasztalatokkal gazdagodtak. A legjobb eredményt elért szállodáknak, utazási irodáknak, Tourinformoknak, strandoknak, aquaparkoknak ezúton gratulálunk. Jövőre új témákkal jelentkezünk, új helyszíneket tesztelünk.

'
2005. március
Szállásfoglalás idegen nyelven
Danubius Hotels, Hunguest Hotels, Accor Pannonia

Három nagy hazai szállodaláncot teszteltünk telefonon, egy német és egy orosz nyelven kommunikáló munkatársunk révén. Tesztelőink egy Magyarországon tartózkodó külföldi bőrébe bújtak, aki a családjával szeretne eltölteni néhány napot egy vidéki szállodában és ilyen ajánlatok után érdeklődik. A tesztelők először a szálloda központi számán érdeklődtek, és elsősorban arra voltak kíváncsiak, hogyan kommunikálnak a szálloda munkatársai az adott idegen nyelven, illetve hogyan oldják meg a helyzetet, milyen alaposan tájékoztatják a telefonálót és mennyire próbálják „eladni” az utazásokat. Az oroszul történő érdeklődés elég nehézkesen ment. Már a szálloda elérésénél is gondok voltak. Mindhárom létesítménynél végül vagy angolra, vagy németre váltottak a beszélgetés folyamán. A német nyelven érdeklődő munkatársak már könnyebben boldogultak, de azért itt is adódtak problémák. Nehézkesen ugyan, de mindenhol kapcsoltak olyan kollegát, aki beszélt az adott idegen nyelven.

2005. április
Előfoglalási akciók
Personal Tours, OTP Travel, Ana-Capri Travel

2005. legkiemelkedőbb tesztelt utazási irodája, a Personal Tours lett, amelyről a munkatársunk így vélekedett: „Emberileg és szakmailag maximálisan ügyfélbarátnak éreztem az értékesítést.” A tesztelő úgy távozott, hogy szíve szerint azonnal befizetett volna az útra. Mindhárom irodánál kedvesek és segítőkészek voltak a telefonos jelentkezésnél.

2005. május
Tourinform irodák I.
Jászapáti, Pásztó, Gyula

Ezúttal vidéki városokban működő Tourinform irodák szolgáltatásaira voltunk kíváncsiak. Az alapszituációnk az volt, hogy az érdeklődőnk helybeli, aki ismerőseit fogadja, és környékbeli panzióban szeretne nekik szállást foglalni, és programlehetőségekről is érdeklődik. Munkatársaink pozitív benyomással távoztak mindhárom irodából.

2005. június
Tourinform irodák II.
Debrecen, Sopron, Békéscsaba

Ismét Tourinform irodákat teszteltünk, ezúttal három megyeszékhelyen működő iroda teljesítményét hasonlítottuk össze. Az alapszituáció megegyezett az előző tesztelésével. Ebben az évben a tesztelt helyek/irodák közül, ez a kör érte el a legjobb eredményt, mind átlagolva (86%), mind pedig egyenként. A békéscsabai iroda idén a második legjobb eredménnyel büszkélkedhet.

2005. július-augusztus
Aquaparkok
Mogyoródi Aquaréna, Aquacity Zalaegerszeg, Hajdúszoboszló Aquapark

Embereinknek a dolga annyi volt, hogy leteszteljék a létesítmény környezetét, belső felszereltségét. Az általános felmérési szempontokon felül a honlapos elérést és a telefonos ügyintézést is vizsgáltuk. Az aquaparkok teljesítése átlagolva 79% lett, ami közepesen jónak mondható. A három élménypark közül a mogyoródi érte el a legjobb eredményt, 84%-kal. Munkatársaink legjobban a telefonos tájékoztatással voltak elégedettek, a honlapokon is el tudtak igazodni, és mindhárom helyről kellemesen kikapcsolódva tértek haza.

2005. szeptember
Balatoni strandok
Sóstói strand Siófok, Füred Kemping strandja, Szigligeti strand

Átlagolva a strandok eredménye 65%. A telefonos jelentkezésnél mindhárom helyen segítőkészek voltak. Ami problémát okozott, az a parkolás. A legkiemelkedőbb a szigligeti strand volt (84%-kal), amely munkatársunk szerint „minden igényt kielégítő, korszerű, jó színvonalú fürdőhely.”

2005. november
Tourinform irodák III.
Tokaj, Siklós, Badacsonytomaj

Munkatársaink ezúttal borospince- látogatás után érdeklődtek. Mindhárom beszélgetés barátságos hangvételű volt és informatív. Egy helyen a személyes felkeresés után csalódni kellett a kevés információ miatt. (A leggyengébb eredmény itt született.) A másik két irodában kapott információkkal elégedettek voltak munkatársaink.

Megjegyzés

A vizsgálat eredményei a Smart Research International tulajdonát képezik, amelyről részletesebb adatok nem hozzáférhetőek. A vizsgálatot a Turizmus Trend megbízásából a Smart Research International végzi.

'

Halálos hajóbaleset Verőcénél - még tart az áldozatok felkutatása

Halálos hajóbaleset Verőcénél - még tart az áldozatok felkutatása 

A parton, a vízen és a vízben, valamint hőkamerás és egyéb drónokkal a levegőből is keresik a szombat éjjel Verőcénél balesetet szenvedett hajó eltűnt utasait.
Code share megállapodás az airBaltic és a Bulgaria Air között

Code share megállapodás az airBaltic és a Bulgaria Air között 

Ennek értelmében utasaiknak nagyobb rugalmasságot biztosítanak a két ország közötti utazás esetén.
Rekordnyereség a Singapore Airlines-nál

Rekordnyereség a Singapore Airlines-nál 

Tovább bővül a flotta és az útvonalhálózat.
Elektromos járműveken döcögünk a zöld átállás felé

Elektromos járműveken döcögünk a zöld átállás felé 

A hagyományos autók már nem kelendőek.
Átlépték a 130 milliárd forintot a repülőtéri fejlesztések

Átlépték a 130 milliárd forintot a repülőtéri fejlesztések 

...és a nagyszabású építkezések folytatódnak tovább.
Luxusdivatmárka a fedélzeten

Luxusdivatmárka a fedélzeten 

A készletet a China Airlines környezeti fenntarthatósági filozófiája jellemzi.
Nyáron hat új célállomás a lett légitársaság kínálatában

Nyáron hat új célállomás a lett légitársaság kínálatában 

Az idei nyári szezonban az airBaltic hat új célállomásra indít járatot Rigából, ezzel már több mint 70 útvonalat kínálnak a lett fővárosból.
Mindig is érdekelte, hogy milyen lehet egy buszgarázs belseje?

Mindig is érdekelte, hogy milyen lehet egy buszgarázs belseje? 

Ha igen, akkor május 11-én, szombaton módja lesz rá, hogy alaposan megtekintse.
Hétvégén Tour de Hongrie - forgalomkorlátozásokra számítson

Hétvégén Tour de Hongrie - forgalomkorlátozásokra számítson 

A Tour de Hongrie miatt május 10-11-én számíthatunk korlátozásokra és lezárásokra.
Látta már a Turkish Airlines reklámját José Mourinhóval?

Látta már a Turkish Airlines reklámját José Mourinhóval? 

A partnerség alapja a két globális óriás kiválóság és győzelem iránti közös szenvedélyét.

Interjú

Klasszis TopDesign 2023 győztesünk: „Nem vagyunk azok a feladós típusok”

Klasszis TopDesign 2023 győztesünk: „Nem vagyunk azok a feladós típusok”  

Interjú a Klasszis TopDesign 2023 verseny egyik díjazottjával.
Fejes Gergő: „Számomra fontos, hogy legyen valami meghökkentő részlet”

Fejes Gergő: „Számomra fontos, hogy legyen valami meghökkentő részlet” 

Idei Klasszis TopDesign versenyünkre készülve folytatjuk a 2023. évi Klasszis TopDesign verseny legemlékezetesebb mozzanatainak, szereplőinek bemutatását.
Hat érdekes és meghatározó téma a JAB Csoporttal

Hat érdekes és meghatározó téma a JAB Csoporttal 

Olyan szakmai információk, amelyekről ritkán esik szó az európai szállodai és kiskereskedői területen piacvezetőnek számító német alapítású textilcég esetén.