Három nagy hazai szállodaláncot teszteltünk telefonon, egy német és egy orosz nyelven kommunikáló munkatársunk révén. Tesztelőink egy Magyarországon tartózkodó külföldi bőrébe bújtak, aki a családjával szeretne eltölteni néhány napot egy vidéki szállodában és ilyen ajánlatok után érdeklődik. A tesztelők először a szálloda központi számán érdeklődtek, és elsősorban arra voltak kíváncsiak, hogyan kommunikálnak a szálloda munkatársai az adott idegen nyelven, illetve hogyan oldják meg a helyzetet, milyen alaposan tájékoztatják a telefonálót és mennyire próbálják „eladni” az utazásokat. Az oroszul történő érdeklődés elég nehézkesen ment. Már a szálloda elérésénél is gondok voltak. Mindhárom létesítménynél végül vagy angolra, vagy németre váltottak a beszélgetés folyamán. A német nyelven érdeklődő munkatársak már könnyebben boldogultak, de azért itt is adódtak problémák. Nehézkesen ugyan, de mindenhol kapcsoltak olyan kollegát, aki beszélt az adott idegen nyelven.
2005. legkiemelkedőbb tesztelt utazási irodája, a Personal Tours lett, amelyről a munkatársunk így vélekedett: „Emberileg és szakmailag maximálisan ügyfélbarátnak éreztem az értékesítést.” A tesztelő úgy távozott, hogy szíve szerint azonnal befizetett volna az útra. Mindhárom irodánál kedvesek és segítőkészek voltak a telefonos jelentkezésnél.
Ezúttal vidéki városokban működő Tourinform irodák szolgáltatásaira voltunk kíváncsiak. Az alapszituációnk az volt, hogy az érdeklődőnk helybeli, aki ismerőseit fogadja, és környékbeli panzióban szeretne nekik szállást foglalni, és programlehetőségekről is érdeklődik. Munkatársaink pozitív benyomással távoztak mindhárom irodából.
Ismét Tourinform irodákat teszteltünk, ezúttal három megyeszékhelyen működő iroda teljesítményét hasonlítottuk össze. Az alapszituáció megegyezett az előző tesztelésével. Ebben az évben a tesztelt helyek/irodák közül, ez a kör érte el a legjobb eredményt, mind átlagolva (86%), mind pedig egyenként. A békéscsabai iroda idén a második legjobb eredménnyel büszkélkedhet.
Embereinknek a dolga annyi volt, hogy leteszteljék a létesítmény környezetét, belső felszereltségét. Az általános felmérési szempontokon felül a honlapos elérést és a telefonos ügyintézést is vizsgáltuk. Az aquaparkok teljesítése átlagolva 79% lett, ami közepesen jónak mondható. A három élménypark közül a mogyoródi érte el a legjobb eredményt, 84%-kal. Munkatársaink legjobban a telefonos tájékoztatással voltak elégedettek, a honlapokon is el tudtak igazodni, és mindhárom helyről kellemesen kikapcsolódva tértek haza.
Átlagolva a strandok eredménye 65%. A telefonos jelentkezésnél mindhárom helyen segítőkészek voltak. Ami problémát okozott, az a parkolás. A legkiemelkedőbb a szigligeti strand volt (84%-kal), amely munkatársunk szerint „minden igényt kielégítő, korszerű, jó színvonalú fürdőhely.”
Munkatársaink ezúttal borospince- látogatás után érdeklődtek. Mindhárom beszélgetés barátságos hangvételű volt és informatív. Egy helyen a személyes felkeresés után csalódni kellett a kevés információ miatt. (A leggyengébb eredmény itt született.) A másik két irodában kapott információkkal elégedettek voltak munkatársaink.
Megjegyzés
A vizsgálat eredményei a Smart Research International tulajdonát képezik, amelyről részletesebb adatok nem hozzáférhetőek. A vizsgálatot a Turizmus Trend megbízásából a Smart Research International végzi.
'