Összegzés a 2005-ös tesztelésekről

Az idei év során érdekes dolgokról kellett érdeklődniük kollégáinknak. Általában nem volt nehéz dolguk, mivel olyan feladattal bíztuk meg őket, amit magánemberként is bármikor elintéznének. A legnagyobb élvezettel az aquaparkokba és a balatoni strandokra mentek, de a Tourinform irodáknál is jó tapasztalatokkal gazdagodtak. A legjobb eredményt elért szállodáknak, utazási irodáknak, Tourinformoknak, strandoknak, aquaparkoknak ezúton gratulálunk. Jövőre új témákkal jelentkezünk, új helyszíneket tesztelünk.

'
2005. március
Szállásfoglalás idegen nyelven
Danubius Hotels, Hunguest Hotels, Accor Pannonia

Három nagy hazai szállodaláncot teszteltünk telefonon, egy német és egy orosz nyelven kommunikáló munkatársunk révén. Tesztelőink egy Magyarországon tartózkodó külföldi bőrébe bújtak, aki a családjával szeretne eltölteni néhány napot egy vidéki szállodában és ilyen ajánlatok után érdeklődik. A tesztelők először a szálloda központi számán érdeklődtek, és elsősorban arra voltak kíváncsiak, hogyan kommunikálnak a szálloda munkatársai az adott idegen nyelven, illetve hogyan oldják meg a helyzetet, milyen alaposan tájékoztatják a telefonálót és mennyire próbálják „eladni” az utazásokat. Az oroszul történő érdeklődés elég nehézkesen ment. Már a szálloda elérésénél is gondok voltak. Mindhárom létesítménynél végül vagy angolra, vagy németre váltottak a beszélgetés folyamán. A német nyelven érdeklődő munkatársak már könnyebben boldogultak, de azért itt is adódtak problémák. Nehézkesen ugyan, de mindenhol kapcsoltak olyan kollegát, aki beszélt az adott idegen nyelven.

2005. április
Előfoglalási akciók
Personal Tours, OTP Travel, Ana-Capri Travel

2005. legkiemelkedőbb tesztelt utazási irodája, a Personal Tours lett, amelyről a munkatársunk így vélekedett: „Emberileg és szakmailag maximálisan ügyfélbarátnak éreztem az értékesítést.” A tesztelő úgy távozott, hogy szíve szerint azonnal befizetett volna az útra. Mindhárom irodánál kedvesek és segítőkészek voltak a telefonos jelentkezésnél.

2005. május
Tourinform irodák I.
Jászapáti, Pásztó, Gyula

Ezúttal vidéki városokban működő Tourinform irodák szolgáltatásaira voltunk kíváncsiak. Az alapszituációnk az volt, hogy az érdeklődőnk helybeli, aki ismerőseit fogadja, és környékbeli panzióban szeretne nekik szállást foglalni, és programlehetőségekről is érdeklődik. Munkatársaink pozitív benyomással távoztak mindhárom irodából.

2005. június
Tourinform irodák II.
Debrecen, Sopron, Békéscsaba

Ismét Tourinform irodákat teszteltünk, ezúttal három megyeszékhelyen működő iroda teljesítményét hasonlítottuk össze. Az alapszituáció megegyezett az előző tesztelésével. Ebben az évben a tesztelt helyek/irodák közül, ez a kör érte el a legjobb eredményt, mind átlagolva (86%), mind pedig egyenként. A békéscsabai iroda idén a második legjobb eredménnyel büszkélkedhet.

2005. július-augusztus
Aquaparkok
Mogyoródi Aquaréna, Aquacity Zalaegerszeg, Hajdúszoboszló Aquapark

Embereinknek a dolga annyi volt, hogy leteszteljék a létesítmény környezetét, belső felszereltségét. Az általános felmérési szempontokon felül a honlapos elérést és a telefonos ügyintézést is vizsgáltuk. Az aquaparkok teljesítése átlagolva 79% lett, ami közepesen jónak mondható. A három élménypark közül a mogyoródi érte el a legjobb eredményt, 84%-kal. Munkatársaink legjobban a telefonos tájékoztatással voltak elégedettek, a honlapokon is el tudtak igazodni, és mindhárom helyről kellemesen kikapcsolódva tértek haza.

2005. szeptember
Balatoni strandok
Sóstói strand Siófok, Füred Kemping strandja, Szigligeti strand

Átlagolva a strandok eredménye 65%. A telefonos jelentkezésnél mindhárom helyen segítőkészek voltak. Ami problémát okozott, az a parkolás. A legkiemelkedőbb a szigligeti strand volt (84%-kal), amely munkatársunk szerint „minden igényt kielégítő, korszerű, jó színvonalú fürdőhely.”

2005. november
Tourinform irodák III.
Tokaj, Siklós, Badacsonytomaj

Munkatársaink ezúttal borospince- látogatás után érdeklődtek. Mindhárom beszélgetés barátságos hangvételű volt és informatív. Egy helyen a személyes felkeresés után csalódni kellett a kevés információ miatt. (A leggyengébb eredmény itt született.) A másik két irodában kapott információkkal elégedettek voltak munkatársaink.

Megjegyzés

A vizsgálat eredményei a Smart Research International tulajdonát képezik, amelyről részletesebb adatok nem hozzáférhetőek. A vizsgálatot a Turizmus Trend megbízásából a Smart Research International végzi.

'

Új korszak kezdődik a low cost légitársaságnál

Új korszak kezdődik a low cost légitársaságnál 

A Wizz Air célja, hogy 2029-re kizárólag új generációs, neo gépeket üzemeltessen.
Repülési élmény autista gyerekeknek

Repülési élmény autista gyerekeknek  

Autizmussal élők számára szerveztek repülési próbát a Liszt Ferenc Nemzetközi Repülőtéren.
Így nőtt a római nemzetközi repülőtér forgalma egy év alatt

Így nőtt a római nemzetközi repülőtér forgalma egy év alatt 

2019 óta tízmillióval emelkedett az érkezők és indulók száma, hosszabb távon pedig 60 millió fölötti utasforgalmat akarnak elérni.
Wizz Air: csalók élnek vissza a légitársaság nevével!

Wizz Air: csalók élnek vissza a légitársaság nevével! 

Csalók próbálnak pénzt kicsalni az utazóközönségtől.
Új logisztikai csomópontot nyitott a lett légitársaság

Új logisztikai csomópontot nyitott a lett légitársaság  

A régió egyik legmodernebb áruszállító HUB-ja üzemel ezentúl a rigai reptéren.
HungaroControl: paradigmaváltás, fejlesztések és még több légiforgalmi irányító

HungaroControl: paradigmaváltás, fejlesztések és még több légiforgalmi irányító 

Május 26-án Turi Ferenc vezérigazgató és Bárány Ákos kommunikációs és marketing igazgató a nyári csúcsszezonra való felkészülésükről tartott beszámolót.
Kutyafogadó a római reptéren

Kutyafogadó a római reptéren 

A Dog Relais az első olyan kutyáknak szánt fogadóhely, amelyet olasz repülőtéren hoztak létre.
Autóbuszkiállítás és buszvezetés a BKV óbudai garázsában

Autóbuszkiállítás és buszvezetés a BKV óbudai garázsában 

Május 24-én az Óbudai autóbuszgarázsban folytatódik a BKV idei nyílt napjainak sorozata.
Privát lakosztályok a felhők felett

Privát lakosztályok a felhők felett 

Az Emirates újabb fejlesztéseket vezet be prémium utasai számára a „Fly Better” ígéret jegyében.
Nyár a Wizz Air-nél: új járatok, Fel, északra! program, startra kész akciócsoport, Amelia titkára is fény derül

Nyár a Wizz Air-nél: új járatok, Fel, északra! program, startra kész akciócsoport, Amelia titkára is fény derül 

Amelia, a Wizz Air chatbotja nem véletlenül kapta nevét: a legendás pilótanőről, Amelia Earhartról nevezték el.

Interjú

Nagybor vagy semmi

Nagybor vagy semmi 

A Jammertal Borbirok ( JBB ) társtulajdonosa, dr. Szűcs Róbert a vörösbor helyzetéről, kihívásairól.
Szerepi Szabolcs: Aki kóstolja a borainkat - többet szeretne tudni róluk

Szerepi Szabolcs: Aki kóstolja a borainkat - többet szeretne tudni róluk 

Borturizmusról és fejlődésről mesélt nekünk az Etyeki Kúria üzletfejlesztési-és cégvezetője.
Lisa Sigl: Alig várom, hogy új trendeket fedezzek fel a vendéglátásban

Lisa Sigl: Alig várom, hogy új trendeket fedezzek fel a vendéglátásban 

Bemutatjuk a Klasszis TopDesign 2024 zsűrijének egy újabb tagját, a linzi designhotel igazgatóját, Lisa Sigl-t.