Összegzés a 2005-ös tesztelésekről

Az idei év során érdekes dolgokról kellett érdeklődniük kollégáinknak. Általában nem volt nehéz dolguk, mivel olyan feladattal bíztuk meg őket, amit magánemberként is bármikor elintéznének. A legnagyobb élvezettel az aquaparkokba és a balatoni strandokra mentek, de a Tourinform irodáknál is jó tapasztalatokkal gazdagodtak. A legjobb eredményt elért szállodáknak, utazási irodáknak, Tourinformoknak, strandoknak, aquaparkoknak ezúton gratulálunk. Jövőre új témákkal jelentkezünk, új helyszíneket tesztelünk.

'
2005. március
Szállásfoglalás idegen nyelven
Danubius Hotels, Hunguest Hotels, Accor Pannonia

Három nagy hazai szállodaláncot teszteltünk telefonon, egy német és egy orosz nyelven kommunikáló munkatársunk révén. Tesztelőink egy Magyarországon tartózkodó külföldi bőrébe bújtak, aki a családjával szeretne eltölteni néhány napot egy vidéki szállodában és ilyen ajánlatok után érdeklődik. A tesztelők először a szálloda központi számán érdeklődtek, és elsősorban arra voltak kíváncsiak, hogyan kommunikálnak a szálloda munkatársai az adott idegen nyelven, illetve hogyan oldják meg a helyzetet, milyen alaposan tájékoztatják a telefonálót és mennyire próbálják „eladni” az utazásokat. Az oroszul történő érdeklődés elég nehézkesen ment. Már a szálloda elérésénél is gondok voltak. Mindhárom létesítménynél végül vagy angolra, vagy németre váltottak a beszélgetés folyamán. A német nyelven érdeklődő munkatársak már könnyebben boldogultak, de azért itt is adódtak problémák. Nehézkesen ugyan, de mindenhol kapcsoltak olyan kollegát, aki beszélt az adott idegen nyelven.

2005. április
Előfoglalási akciók
Personal Tours, OTP Travel, Ana-Capri Travel

2005. legkiemelkedőbb tesztelt utazási irodája, a Personal Tours lett, amelyről a munkatársunk így vélekedett: „Emberileg és szakmailag maximálisan ügyfélbarátnak éreztem az értékesítést.” A tesztelő úgy távozott, hogy szíve szerint azonnal befizetett volna az útra. Mindhárom irodánál kedvesek és segítőkészek voltak a telefonos jelentkezésnél.

2005. május
Tourinform irodák I.
Jászapáti, Pásztó, Gyula

Ezúttal vidéki városokban működő Tourinform irodák szolgáltatásaira voltunk kíváncsiak. Az alapszituációnk az volt, hogy az érdeklődőnk helybeli, aki ismerőseit fogadja, és környékbeli panzióban szeretne nekik szállást foglalni, és programlehetőségekről is érdeklődik. Munkatársaink pozitív benyomással távoztak mindhárom irodából.

2005. június
Tourinform irodák II.
Debrecen, Sopron, Békéscsaba

Ismét Tourinform irodákat teszteltünk, ezúttal három megyeszékhelyen működő iroda teljesítményét hasonlítottuk össze. Az alapszituáció megegyezett az előző tesztelésével. Ebben az évben a tesztelt helyek/irodák közül, ez a kör érte el a legjobb eredményt, mind átlagolva (86%), mind pedig egyenként. A békéscsabai iroda idén a második legjobb eredménnyel büszkélkedhet.

2005. július-augusztus
Aquaparkok
Mogyoródi Aquaréna, Aquacity Zalaegerszeg, Hajdúszoboszló Aquapark

Embereinknek a dolga annyi volt, hogy leteszteljék a létesítmény környezetét, belső felszereltségét. Az általános felmérési szempontokon felül a honlapos elérést és a telefonos ügyintézést is vizsgáltuk. Az aquaparkok teljesítése átlagolva 79% lett, ami közepesen jónak mondható. A három élménypark közül a mogyoródi érte el a legjobb eredményt, 84%-kal. Munkatársaink legjobban a telefonos tájékoztatással voltak elégedettek, a honlapokon is el tudtak igazodni, és mindhárom helyről kellemesen kikapcsolódva tértek haza.

2005. szeptember
Balatoni strandok
Sóstói strand Siófok, Füred Kemping strandja, Szigligeti strand

Átlagolva a strandok eredménye 65%. A telefonos jelentkezésnél mindhárom helyen segítőkészek voltak. Ami problémát okozott, az a parkolás. A legkiemelkedőbb a szigligeti strand volt (84%-kal), amely munkatársunk szerint „minden igényt kielégítő, korszerű, jó színvonalú fürdőhely.”

2005. november
Tourinform irodák III.
Tokaj, Siklós, Badacsonytomaj

Munkatársaink ezúttal borospince- látogatás után érdeklődtek. Mindhárom beszélgetés barátságos hangvételű volt és informatív. Egy helyen a személyes felkeresés után csalódni kellett a kevés információ miatt. (A leggyengébb eredmény itt született.) A másik két irodában kapott információkkal elégedettek voltak munkatársaink.

Megjegyzés

A vizsgálat eredményei a Smart Research International tulajdonát képezik, amelyről részletesebb adatok nem hozzáférhetőek. A vizsgálatot a Turizmus Trend megbízásából a Smart Research International végzi.

'

Dubaj dübörög, és helyet kér magának a nyári desztinációk sorában

Dubaj dübörög, és helyet kér magának a nyári desztinációk sorában 

Dubajról leginkább a téli napsütés, a tavaszi luxuspihenés vagy az őszi tökéletes kikapcsolódás jut eszünkbe – de ez hamarosan megváltozhat.
Budapest Airport vállalás – indul a zajvédelmi program következő üteme

Budapest Airport vállalás – indul a zajvédelmi program következő üteme 

A Budapest Airport (BA) ezt a speciális programot az érintett kerületek és települések polgármestereivel konzultálva alakította ki.
IATA-jelentés: nőtt a globális utasforgalom

IATA-jelentés: nőtt a globális utasforgalom  

Az április 30-án megjelent sajtóközlemény 2025. márciusi globális légiutasforgalom adatait ismerteti.
Ausztriában jön a Railjet vonatok új generációja

Ausztriában jön a Railjet vonatok új generációja 

A növekvő kereslet és a megváltozott utazási szokások miatt Ausztriában egyre nagyobb szerepet kapnak a fejlesztések.
Jemeni húszik: folytatjuk a támadást az izraeli légtér ellen

Jemeni húszik: folytatjuk a támadást az izraeli légtér ellen 

Eddig huszonhét rakétát indítottak a húszik Izrael légtere ellen, és bejelentették, hogy folytatják a támadást.
Karbantartási hiba a KLM-nél – járatokat törölnek

Karbantartási hiba a KLM-nél – járatokat törölnek 

Járatokat töröl a holland légitársaság repülőgépeinek karbantartási hibája miatt, jelentette a Dutch News című, angol nyelvű holland hírportál.
Rakétatalálat érte a tel-avivi reptér környékét – a légitársaságok törölték izraeli járataikat

Rakétatalálat érte a tel-avivi reptér környékét – a légitársaságok törölték izraeli járataikat 

A jelentések szerint jemeni húszi területről lőtték ki a rakétát.
Friss jelentés az Emirates és a flydubai partnerségi együttműködéséről

Friss jelentés az Emirates és a flydubai partnerségi együttműködéséről 

Az Emirates és a flydubai szolgáltatásai iránti erőteljes kereslet 36 százalékos utasszám-növekedést eredményezett egy év alatt.
Környezetszennyező privátrepkedések Ausztriában

Környezetszennyező privátrepkedések Ausztriában 

Megdöbbentő adatokat közölt az osztrák Wiener Zeitung friss beszámolója.
Átadták a HungaroControl új távoli toronyirányítási rendszerét

Átadták a HungaroControl új távoli toronyirányítási rendszerét 

A fejlesztéssel a cég az első olyan léginavigációs szolgáltató a világon, amely helyhez kötöttség nélkül tudja irányítani egy-egy repülőtér terminálforgalmát.

Interjú

Nagybor vagy semmi

Nagybor vagy semmi 

A Jammertal Borbirok ( JBB ) társtulajdonosa, dr. Szűcs Róbert a vörösbor helyzetéről, kihívásairól.
Szerepi Szabolcs: Aki kóstolja a borainkat - többet szeretne tudni róluk

Szerepi Szabolcs: Aki kóstolja a borainkat - többet szeretne tudni róluk 

Borturizmusról és fejlődésről mesélt nekünk az Etyeki Kúria üzletfejlesztési-és cégvezetője.
Lisa Sigl: Alig várom, hogy új trendeket fedezzek fel a vendéglátásban

Lisa Sigl: Alig várom, hogy új trendeket fedezzek fel a vendéglátásban 

Bemutatjuk a Klasszis TopDesign 2024 zsűrijének egy újabb tagját, a linzi designhotel igazgatóját, Lisa Sigl-t.