Míg az ötcsillagos légitársaság gépe begurul a 2B terminálig, a SkyCourt galériáján Rola Obeid, a légitársaság Magyarországért felelős területi igazgatója elmondja: az idén januárban indult dohai járat utasforgalmi teljesítménye minden elvárást felülmúlt, innen egyenes út vezetett a szerdai eseményhez. Ugyanakkor felmerül a kérdés, hogy a Románia és a Közel-Kelet között ingázó olajipari forgalom kiesését a korábban Bukarest érintésével közlekedő járaton kiváltja-e a magyar piac illetve a Ferihegy vonzáskörzetének forgalma. Rola Obeid - akit posztján hamarosan a szerdai eseményen szintén megjelenő, cseh Martin Sprongl vált majd - megnyugtat: az előzetes foglalások alapján ígéretesen néz ki a közvetlen napi járat forgalma.
Jost Lammers a Budapest Airport vezérigazgatója a közeli múltba tekintve sorolja az egy évvel ezelőtti ígéreteket: a dohai viszonylat napi járat lesz és közvetlen, majd valamikor pedig széles törzsű géppel repülik a bő ötórás útvonalat. Ebből kettő már megvalósult – hangsúlyozza Lammers bízva benne, hogy egy helyre kis A330-as vagy valami hasonló a Qatar a flottájából sem tartozik majd soká’ az álmok birodalmába.
A napi járatot most még szintén az A320-as típus repüli. De keskeny törzs ide vagy oda, kényelmes a fedélzet, mint arról korábban a Turizmus Online hasábjain beszámoltunk. És a Ferihegy is igyekszik megállni a helyét nagy régiós vetélytársa, (a Qatar által szintén repült) Bécs-Schwechat ellenében, melyhez további fejlesztéseket tervez a BA – teszi hozzá a vezérigazgató.
További elismerésként kifejti: „Büszkék vagyunk arra, hogy a Qatar Airways a budapesti repülőteret választotta a régiós bővítési törekvésük egyik kulcs légikikötőjeként. A Budapest Airport mindent megtesz, hogy ez a kiváló együttműködés a jövőben is folytatódjon.”
A járat Dohából reggel 9-kor száll fel és landol Budapesten 1335-kor, vissza 1735-kor indul és érkezik Katarba magyar idő szerint 2345-kor. Szerdától a bukaresti járatot Szófiával kombinálja a légitársaság.