Szezonzáró konferencia a Dél-Alföldön

2009. december 9-én, Kiskunmajsán rendezte meg évzáró értekezletét a Dél-Alföldi Regionális Idegenforgalmi Bizottság és a Magyar Turizmus Zrt. Dél-Alföldi Regionális Marketing Igazgatósága.

A megjelent mintegy 80 turisztikai szakembert Szikora Gyula, a Jonathermál igazgatója és Dr. Tokaji Ferenc, a DARIB elnöke köszöntötte. A program részeként Dr. Róna Iván, a Magyar Turizmus Zrt. vezérigazgatója a Társaság 2010. évi marketingtervéről és a 2010-2012-es éveket felölelő marketingstratégiájáról, Gulyás Péter, DARMI igazgató pedig az RMI 2010-re tervezett marketingtevékenységéről tartott tájékoztatót. A továbbiakban az „Alföld turizmusáért” díjak átadására került sor.

A marketingtevékenység súlypontjai

A Kulturális Turizmus Éve keretében a Magyar Turizmus Zrt. kampányt indított a Dél-Alföld régióban „Fesztiválok és rendezvények a Dél-Alföldön” címmel. A március-június között lezajlott kampány célja a régió kulturális és gasztronómiai rendezvényeinek népszerűsítése volt elsősorban a családok és a fiatalabb korosztály körében. Az akció során, turisztikai portálokon online hirdetéseket helyezett el az MT Zrt., továbbá a Kalandjárat c. TV műsor májusi és augusztusi adásában is a régió rendezvényei és kulturális attrakciói kerültek a figyelem középpontjába. Szintén a Kulturális Turizmus Éve keretében az MT Zrt. a Dél-Alföldön ifjúsági kampányt is hirdetett 2009 tavaszára annak érdekében, hogy a fiatalok megismerkedjenek a régió természeti értékeivel és kulturális kincseivel. A kampány során a Zrt. ifjúsági honlapokon és újságokban, a Diák Újságírók Egyesületével együttműködésben kívánta megismertetni a fiatalokkal az osztálykirándulási, nyári táborozási és az ifjúsági szálláshelyek kínálatát, továbbá az ifjúsági programlehetőségeket. A Kulturális Turizmus Éve egyik fő pillére a „Fesztiválok, kulturális rendezvények”. Ennek jegyében a Magyar Turizmus Zrt. Dél-Alföldi Regionális Marketing Igazgatósága a vendegvaro.hu internetes oldallal együttműködésben különböző marketingeszközökkel hívta fel a portálon az olvasók figyelmét a régió rendezvényeire. Az akció keretében a portál hírlevelében és DM levelében elhelyezett kedvcsinálók, a nyitóoldalon, a soron következő rendezvényeket bemutató PR cikkek, az aktuális rendezvények képekkel illusztrált megjelentetése és internetes hirdetések csalogatták az érdeklődőket a Dél-Alföldre. A Dél-Alföld turizmusa számára új távlatok nyílnak meg jövőre, hiszen 2009. december 19-étől eltörlik a szerbiai beutazás legfőbb akadályát, a vízumkötelezettséget. A Dél-Alföld a szerb turisták hagyományosan kedvelt úti célja volt korábban és ismét kezdik felfedezni a régiót kiváló üdülési és bevásárlási lehetőségei miatt. A vízumkötelezettség eltörlése következtében várhatóan fellendül a szerb vendégforgalom a dél-alföldi régióban. Az RMI számos marketingakcióval (kiállítások, road show) csábítja a szerb utazókat a régióba. Októberben a dél-alföldi régió turisztikai kínálata kétnapos road show keretében mutatkozott be Szerbiában a szerb utazási irodák és a média képviselőinek. A Zrt. a régió bemutatására több alkalommal szervezett tanulmányutat szerb újságíróknak, a nagyközönség pedig vásárokon is megismerhette a régió és hazánk turisztikai kínálatát. A szerb utazók továbbá az MT Zrt. új, Karnyújtásnyira a Dél-Alföld című szerb nyelvű kiadványából is tájékozódhatnak. A szomszédos országok közül még Romániára és Szlovákiára fókuszál 2010-ben az RMI, valamint a vendégéjszakák számát tekintve első helyen álló Németország felé szintén nyitott.. A régió 2010-es marketingterve az alábbi link alatt tölthető le: http://itthon.hu/szakmaioldalak

A régió vendégforgalma

A KSH előzetes adatai szerint 2009 január-szeptemberében a régió kereskedelmi szálláshelyein 272.033 belföldi és 81.083 külföldi vendéget regisztráltak, az összes vendég 77%-a belföldi volt a dél-alföldi régióban. A vendégek száma összességében 8,6%-kal csökkent az előző év azonos időszakához képest. A tavalyi év azonos időszakához képest 9,3%-kal kevesebb, összesen 858.794 vendégéjszakát regisztráltak a régió kereskedelmi szálláshelyein 2009 első kilenc hónapjában. A belföldi vendégek 658.253, a külföldi vendégek pedig 200.541 vendégéjszakát töltöttek el a régió kereskedelmi szálláshelyein, az átlagos tartózkodási idő 2 nap volt, amely 0,7%-kal volt kevesebb mint az előző év azonos időszakában. A régió legjelentősebb küldőpiacai: Németország, Románia, Lengyelország, Ausztria és Csehország. A cseh beutazó forgalom jelentősen növekedett 2009 január-szeptemberében, a cseh vendégek több mint 64%-kal több vendégéjszakát töltöttek a régió kereskedelmi szálláshelyein, mint az előző év azonos időszakában. A szlovén (+49,3%), az ukrán (+34,4%) a francia (+17%) és a szlovák (+16,7%) vendégéjszakák száma is számottevően növekedett a régióban az idei év első kilenc hónapjában. A dél-alföldi régió kereskedelmi szálláshelyeinek szállásdíj-bevétele több mint 4 milliárd Ft volt, ami 2,7%-os csökkenést jelent 2008. első kilenc hónapjához képest. T

urisztikai Desztinációs Menedzsment szervezése a Dél-Alföld régióban

Az együttműködés lehetőségeinek optimalizálását jelentheti a régió számára a Turisztikai Desztinációs Menedzsment (TDM-ek) kialakítása. Az összefogás erősítésére, valamint az adminisztrációs tudnivalók régiós szintű rendszerezésére december 9-én TDM-fórumra is sor került, melyen részt vettek a régió TDM-regisztráltjai és Tourinform-irodái. Az interaktív fórum keretében a felvetésekre Fábián Eszter, az Önkormányzati Minisztérium munkatársa, Víg Tamás, az MT Zrt. TDM-koordinátora, valamint a Dél-Alföldi Regionális Fejlesztési Ügynökség szakemberei válaszoltak. Az értekezlet végére közös állásfoglalás született, mely eljut a pályázatkiíró és -lebonyolító szervek illetékeseihez. (Magyar Turizmus Zrt.)


Autóbuszkiállítás és buszvezetés a BKV óbudai garázsában

Autóbuszkiállítás és buszvezetés a BKV óbudai garázsában 

Május 24-én az Óbudai autóbuszgarázsban folytatódik a BKV idei nyílt napjainak sorozata.
Privát lakosztályok a felhők felett

Privát lakosztályok a felhők felett 

Az Emirates újabb fejlesztéseket vezet be prémium utasai számára a „Fly Better” ígéret jegyében.
Nyár a Wizz Air-nél: új járatok, Fel, északra! program, startra kész akciócsoport, Amelia titkára is fény derül

Nyár a Wizz Air-nél: új járatok, Fel, északra! program, startra kész akciócsoport, Amelia titkára is fény derül 

Amelia, a Wizz Air chatbotja nem véletlenül kapta nevét: a legendás pilótanőről, Amelia Earhartról nevezték el.
Új útvonalon tér vissza az Espresso Riviera

Új útvonalon tér vissza az Espresso Riviera 

2024 után júniustól ezúttal Róma és Marseille között közlekedik majd.
Az Airbus legújabb típusa a Wizz flottájában

Az Airbus legújabb típusa a Wizz flottájában 

A Wizz Air a világon az első diszkont légitársaság, amely forgalomba állítja az Airbus legújabb típusát.
Változások a Budapest Airport 2. Terminál parkolójánál

Változások a Budapest Airport 2. Terminál parkolójánál 

Terminál Parkolóban, a terminálhoz legközelebbi 30 kijelölt parkolóhelyen új utasfelvételi- és kiszállítási zóna került kialakításra.
MUISZ: az ECTAA határozottan fellép az utaztatók védelmében

MUISZ: az ECTAA határozottan fellép az utaztatók védelmében  

Az Air Belgium csődje ismét rávilágított az utazási irodák, utazásszervezők és utasok kitettségére.
airBaltic: jelentés az idei első negyedévről

airBaltic: jelentés az idei első negyedévről 

Stabil bevétel, csökkenő veszteség, 1,3 millió utas.
SIA Csoport: éves összegzés a 2024. évi teljesítményről

SIA Csoport: éves összegzés a 2024. évi teljesítményről 

A Csoport bevétele 527 millió dollárral (+2,8%) nőtt az egy évvel korábbihoz képest, és így 19 540 millió dolláros rekordot ért el.
Új kompjárat Málta és Szicília között

Új kompjárat Málta és Szicília között  

Az út körülbelül két órát vesz igénybe.

Interjú

Nagybor vagy semmi

Nagybor vagy semmi 

A Jammertal Borbirok ( JBB ) társtulajdonosa, dr. Szűcs Róbert a vörösbor helyzetéről, kihívásairól.
Szerepi Szabolcs: Aki kóstolja a borainkat - többet szeretne tudni róluk

Szerepi Szabolcs: Aki kóstolja a borainkat - többet szeretne tudni róluk 

Borturizmusról és fejlődésről mesélt nekünk az Etyeki Kúria üzletfejlesztési-és cégvezetője.
Lisa Sigl: Alig várom, hogy új trendeket fedezzek fel a vendéglátásban

Lisa Sigl: Alig várom, hogy új trendeket fedezzek fel a vendéglátásban 

Bemutatjuk a Klasszis TopDesign 2024 zsűrijének egy újabb tagját, a linzi designhotel igazgatóját, Lisa Sigl-t.