Szezonzáró konferencia a Dél-Alföldön

2009. december 9-én, Kiskunmajsán rendezte meg évzáró értekezletét a Dél-Alföldi Regionális Idegenforgalmi Bizottság és a Magyar Turizmus Zrt. Dél-Alföldi Regionális Marketing Igazgatósága.

A megjelent mintegy 80 turisztikai szakembert Szikora Gyula, a Jonathermál igazgatója és Dr. Tokaji Ferenc, a DARIB elnöke köszöntötte. A program részeként Dr. Róna Iván, a Magyar Turizmus Zrt. vezérigazgatója a Társaság 2010. évi marketingtervéről és a 2010-2012-es éveket felölelő marketingstratégiájáról, Gulyás Péter, DARMI igazgató pedig az RMI 2010-re tervezett marketingtevékenységéről tartott tájékoztatót. A továbbiakban az „Alföld turizmusáért” díjak átadására került sor.

A marketingtevékenység súlypontjai

A Kulturális Turizmus Éve keretében a Magyar Turizmus Zrt. kampányt indított a Dél-Alföld régióban „Fesztiválok és rendezvények a Dél-Alföldön” címmel. A március-június között lezajlott kampány célja a régió kulturális és gasztronómiai rendezvényeinek népszerűsítése volt elsősorban a családok és a fiatalabb korosztály körében. Az akció során, turisztikai portálokon online hirdetéseket helyezett el az MT Zrt., továbbá a Kalandjárat c. TV műsor májusi és augusztusi adásában is a régió rendezvényei és kulturális attrakciói kerültek a figyelem középpontjába. Szintén a Kulturális Turizmus Éve keretében az MT Zrt. a Dél-Alföldön ifjúsági kampányt is hirdetett 2009 tavaszára annak érdekében, hogy a fiatalok megismerkedjenek a régió természeti értékeivel és kulturális kincseivel. A kampány során a Zrt. ifjúsági honlapokon és újságokban, a Diák Újságírók Egyesületével együttműködésben kívánta megismertetni a fiatalokkal az osztálykirándulási, nyári táborozási és az ifjúsági szálláshelyek kínálatát, továbbá az ifjúsági programlehetőségeket. A Kulturális Turizmus Éve egyik fő pillére a „Fesztiválok, kulturális rendezvények”. Ennek jegyében a Magyar Turizmus Zrt. Dél-Alföldi Regionális Marketing Igazgatósága a vendegvaro.hu internetes oldallal együttműködésben különböző marketingeszközökkel hívta fel a portálon az olvasók figyelmét a régió rendezvényeire. Az akció keretében a portál hírlevelében és DM levelében elhelyezett kedvcsinálók, a nyitóoldalon, a soron következő rendezvényeket bemutató PR cikkek, az aktuális rendezvények képekkel illusztrált megjelentetése és internetes hirdetések csalogatták az érdeklődőket a Dél-Alföldre. A Dél-Alföld turizmusa számára új távlatok nyílnak meg jövőre, hiszen 2009. december 19-étől eltörlik a szerbiai beutazás legfőbb akadályát, a vízumkötelezettséget. A Dél-Alföld a szerb turisták hagyományosan kedvelt úti célja volt korábban és ismét kezdik felfedezni a régiót kiváló üdülési és bevásárlási lehetőségei miatt. A vízumkötelezettség eltörlése következtében várhatóan fellendül a szerb vendégforgalom a dél-alföldi régióban. Az RMI számos marketingakcióval (kiállítások, road show) csábítja a szerb utazókat a régióba. Októberben a dél-alföldi régió turisztikai kínálata kétnapos road show keretében mutatkozott be Szerbiában a szerb utazási irodák és a média képviselőinek. A Zrt. a régió bemutatására több alkalommal szervezett tanulmányutat szerb újságíróknak, a nagyközönség pedig vásárokon is megismerhette a régió és hazánk turisztikai kínálatát. A szerb utazók továbbá az MT Zrt. új, Karnyújtásnyira a Dél-Alföld című szerb nyelvű kiadványából is tájékozódhatnak. A szomszédos országok közül még Romániára és Szlovákiára fókuszál 2010-ben az RMI, valamint a vendégéjszakák számát tekintve első helyen álló Németország felé szintén nyitott.. A régió 2010-es marketingterve az alábbi link alatt tölthető le: http://itthon.hu/szakmaioldalak

A régió vendégforgalma

A KSH előzetes adatai szerint 2009 január-szeptemberében a régió kereskedelmi szálláshelyein 272.033 belföldi és 81.083 külföldi vendéget regisztráltak, az összes vendég 77%-a belföldi volt a dél-alföldi régióban. A vendégek száma összességében 8,6%-kal csökkent az előző év azonos időszakához képest. A tavalyi év azonos időszakához képest 9,3%-kal kevesebb, összesen 858.794 vendégéjszakát regisztráltak a régió kereskedelmi szálláshelyein 2009 első kilenc hónapjában. A belföldi vendégek 658.253, a külföldi vendégek pedig 200.541 vendégéjszakát töltöttek el a régió kereskedelmi szálláshelyein, az átlagos tartózkodási idő 2 nap volt, amely 0,7%-kal volt kevesebb mint az előző év azonos időszakában. A régió legjelentősebb küldőpiacai: Németország, Románia, Lengyelország, Ausztria és Csehország. A cseh beutazó forgalom jelentősen növekedett 2009 január-szeptemberében, a cseh vendégek több mint 64%-kal több vendégéjszakát töltöttek a régió kereskedelmi szálláshelyein, mint az előző év azonos időszakában. A szlovén (+49,3%), az ukrán (+34,4%) a francia (+17%) és a szlovák (+16,7%) vendégéjszakák száma is számottevően növekedett a régióban az idei év első kilenc hónapjában. A dél-alföldi régió kereskedelmi szálláshelyeinek szállásdíj-bevétele több mint 4 milliárd Ft volt, ami 2,7%-os csökkenést jelent 2008. első kilenc hónapjához képest. T

urisztikai Desztinációs Menedzsment szervezése a Dél-Alföld régióban

Az együttműködés lehetőségeinek optimalizálását jelentheti a régió számára a Turisztikai Desztinációs Menedzsment (TDM-ek) kialakítása. Az összefogás erősítésére, valamint az adminisztrációs tudnivalók régiós szintű rendszerezésére december 9-én TDM-fórumra is sor került, melyen részt vettek a régió TDM-regisztráltjai és Tourinform-irodái. Az interaktív fórum keretében a felvetésekre Fábián Eszter, az Önkormányzati Minisztérium munkatársa, Víg Tamás, az MT Zrt. TDM-koordinátora, valamint a Dél-Alföldi Regionális Fejlesztési Ügynökség szakemberei válaszoltak. Az értekezlet végére közös állásfoglalás született, mely eljut a pályázatkiíró és -lebonyolító szervek illetékeseihez. (Magyar Turizmus Zrt.)


Hamarosan indul Közép-Európa legnagyobb motoros túrája

Hamarosan indul Közép-Európa legnagyobb motoros túrája 

A résztvevő több száz motoros összesen 831 km tesz meg idén, hogy ezúttal Békés megye kulturális és turisztikai értékeit felfedezze.
Megvan az év legmenőbb kerékpáros útvonala

Megvan az év legmenőbb kerékpáros útvonala 

Magyarország keleti részébe vezet az idei év kedvenc kerékpáros útvonala.
Járatnyitás Budapest és egy újabb kínai nagyváros között

Járatnyitás Budapest és egy újabb kínai nagyváros között 

Újabb légijárat indul Magyarország és Kína között, így idén júniustól immár egy hetedik kínai nagyváros, Sencsen is közvetlenül elérhető lesz Budapestről.
A kollektív utazás lehet a megoldás a fenntartható jövő felé

A kollektív utazás lehet a megoldás a fenntartható jövő felé 

2023-ban több mint 1 millió tonna szén-dioxidot kibocsátását előzték meg az utazók azzal, ha buszos utazást választottak más közlekedési módok, például autó vagy repülő helyett.
Az Emirates elnöke bocsánatot kért utasaiktól a héten történt fennakadások miatt

Az Emirates elnöke bocsánatot kért utasaiktól a héten történt fennakadások miatt 

Sir Tim Clark a következő levelet fogalmazta meg, és juttatta el - többek közt rajtunk keresztül - ügyfeleiknek.
Európa legjobbja lett a budapesti légikikötő

Európa legjobbja lett a budapesti légikikötő 

A magyar főváros légikikötője ismét elnyerte a Skytrax „Kelet-Európa legjobb repülőtere” címét a World Airport Awards díjátadón. Az idei már zsinórban a tizenegyedik alkalom. 
Hétfőtől ismét időrabló lezárások a ferihegyi reptér felé vezető úton

Hétfőtől ismét időrabló lezárások a ferihegyi reptér felé vezető úton 

Április 22-én kezdődik az útfelújítás negyedik üteme a a budapesti Liszt Ferenc-repülőtérhez vezető utakon.
Visszatér az Uber Magyarországra

Visszatér az Uber Magyarországra 

Április 16-án hivatalosan lezárult a jóváhagyási folyamat.
Májusban indul a világ első kutyabarát légitársasága

Májusban indul a világ első kutyabarát légitársasága 

Beszállás előtt a BARK Air egyik légiutaskísérője a kapuban fogadja a kutyákat, hogy segítsen nekik nyugodtan venni az előttük álló akadályokat.
Hatalmas vihar Dubajban, törlik a járatokat

Hatalmas vihar Dubajban, törlik a járatokat 

Mennydörgésre és villámlásra ébredtek szerda reggel az Egyesült Arab Emírségek lakosai.

Interjú

Hat érdekes és meghatározó téma a JAB Csoporttal

Hat érdekes és meghatározó téma a JAB Csoporttal 

Olyan szakmai információk, amelyekről ritkán esik szó az európai szállodai és kiskereskedői területen piacvezetőnek számító német alapítású textilcég esetén.
Vámos Nóra: „Sokszor minden lépésért meg kellett küzdeni”

Vámos Nóra: „Sokszor minden lépésért meg kellett küzdeni” 

A helyszín a Hardangervidda Nemzeti Park, ahol annak idején Amundsen készült fel az Antarktisz-expedícióra.
Első az életképesség: fenntartható üzleti modell a vendéglátásban

Első az életképesség: fenntartható üzleti modell a vendéglátásban 

A vendéglátóipar fenntarthatósági fordulata elkerülhetetlen az ökológiai lábnyomunk csökkentéséért - de vajon hatékonyan cselekedhet-e a fenntarthatóságért egy olyan vendéglátóhely, amelynek saját jövője sincs biztosítva?