Szezonzáró konferencia a Dél-Alföldön

2009. december 9-én, Kiskunmajsán rendezte meg évzáró értekezletét a Dél-Alföldi Regionális Idegenforgalmi Bizottság és a Magyar Turizmus Zrt. Dél-Alföldi Regionális Marketing Igazgatósága.

A megjelent mintegy 80 turisztikai szakembert Szikora Gyula, a Jonathermál igazgatója és Dr. Tokaji Ferenc, a DARIB elnöke köszöntötte. A program részeként Dr. Róna Iván, a Magyar Turizmus Zrt. vezérigazgatója a Társaság 2010. évi marketingtervéről és a 2010-2012-es éveket felölelő marketingstratégiájáról, Gulyás Péter, DARMI igazgató pedig az RMI 2010-re tervezett marketingtevékenységéről tartott tájékoztatót. A továbbiakban az „Alföld turizmusáért” díjak átadására került sor.

A marketingtevékenység súlypontjai

A Kulturális Turizmus Éve keretében a Magyar Turizmus Zrt. kampányt indított a Dél-Alföld régióban „Fesztiválok és rendezvények a Dél-Alföldön” címmel. A március-június között lezajlott kampány célja a régió kulturális és gasztronómiai rendezvényeinek népszerűsítése volt elsősorban a családok és a fiatalabb korosztály körében. Az akció során, turisztikai portálokon online hirdetéseket helyezett el az MT Zrt., továbbá a Kalandjárat c. TV műsor májusi és augusztusi adásában is a régió rendezvényei és kulturális attrakciói kerültek a figyelem középpontjába. Szintén a Kulturális Turizmus Éve keretében az MT Zrt. a Dél-Alföldön ifjúsági kampányt is hirdetett 2009 tavaszára annak érdekében, hogy a fiatalok megismerkedjenek a régió természeti értékeivel és kulturális kincseivel. A kampány során a Zrt. ifjúsági honlapokon és újságokban, a Diák Újságírók Egyesületével együttműködésben kívánta megismertetni a fiatalokkal az osztálykirándulási, nyári táborozási és az ifjúsági szálláshelyek kínálatát, továbbá az ifjúsági programlehetőségeket. A Kulturális Turizmus Éve egyik fő pillére a „Fesztiválok, kulturális rendezvények”. Ennek jegyében a Magyar Turizmus Zrt. Dél-Alföldi Regionális Marketing Igazgatósága a vendegvaro.hu internetes oldallal együttműködésben különböző marketingeszközökkel hívta fel a portálon az olvasók figyelmét a régió rendezvényeire. Az akció keretében a portál hírlevelében és DM levelében elhelyezett kedvcsinálók, a nyitóoldalon, a soron következő rendezvényeket bemutató PR cikkek, az aktuális rendezvények képekkel illusztrált megjelentetése és internetes hirdetések csalogatták az érdeklődőket a Dél-Alföldre. A Dél-Alföld turizmusa számára új távlatok nyílnak meg jövőre, hiszen 2009. december 19-étől eltörlik a szerbiai beutazás legfőbb akadályát, a vízumkötelezettséget. A Dél-Alföld a szerb turisták hagyományosan kedvelt úti célja volt korábban és ismét kezdik felfedezni a régiót kiváló üdülési és bevásárlási lehetőségei miatt. A vízumkötelezettség eltörlése következtében várhatóan fellendül a szerb vendégforgalom a dél-alföldi régióban. Az RMI számos marketingakcióval (kiállítások, road show) csábítja a szerb utazókat a régióba. Októberben a dél-alföldi régió turisztikai kínálata kétnapos road show keretében mutatkozott be Szerbiában a szerb utazási irodák és a média képviselőinek. A Zrt. a régió bemutatására több alkalommal szervezett tanulmányutat szerb újságíróknak, a nagyközönség pedig vásárokon is megismerhette a régió és hazánk turisztikai kínálatát. A szerb utazók továbbá az MT Zrt. új, Karnyújtásnyira a Dél-Alföld című szerb nyelvű kiadványából is tájékozódhatnak. A szomszédos országok közül még Romániára és Szlovákiára fókuszál 2010-ben az RMI, valamint a vendégéjszakák számát tekintve első helyen álló Németország felé szintén nyitott.. A régió 2010-es marketingterve az alábbi link alatt tölthető le: http://itthon.hu/szakmaioldalak

A régió vendégforgalma

A KSH előzetes adatai szerint 2009 január-szeptemberében a régió kereskedelmi szálláshelyein 272.033 belföldi és 81.083 külföldi vendéget regisztráltak, az összes vendég 77%-a belföldi volt a dél-alföldi régióban. A vendégek száma összességében 8,6%-kal csökkent az előző év azonos időszakához képest. A tavalyi év azonos időszakához képest 9,3%-kal kevesebb, összesen 858.794 vendégéjszakát regisztráltak a régió kereskedelmi szálláshelyein 2009 első kilenc hónapjában. A belföldi vendégek 658.253, a külföldi vendégek pedig 200.541 vendégéjszakát töltöttek el a régió kereskedelmi szálláshelyein, az átlagos tartózkodási idő 2 nap volt, amely 0,7%-kal volt kevesebb mint az előző év azonos időszakában. A régió legjelentősebb küldőpiacai: Németország, Románia, Lengyelország, Ausztria és Csehország. A cseh beutazó forgalom jelentősen növekedett 2009 január-szeptemberében, a cseh vendégek több mint 64%-kal több vendégéjszakát töltöttek a régió kereskedelmi szálláshelyein, mint az előző év azonos időszakában. A szlovén (+49,3%), az ukrán (+34,4%) a francia (+17%) és a szlovák (+16,7%) vendégéjszakák száma is számottevően növekedett a régióban az idei év első kilenc hónapjában. A dél-alföldi régió kereskedelmi szálláshelyeinek szállásdíj-bevétele több mint 4 milliárd Ft volt, ami 2,7%-os csökkenést jelent 2008. első kilenc hónapjához képest. T

urisztikai Desztinációs Menedzsment szervezése a Dél-Alföld régióban

Az együttműködés lehetőségeinek optimalizálását jelentheti a régió számára a Turisztikai Desztinációs Menedzsment (TDM-ek) kialakítása. Az összefogás erősítésére, valamint az adminisztrációs tudnivalók régiós szintű rendszerezésére december 9-én TDM-fórumra is sor került, melyen részt vettek a régió TDM-regisztráltjai és Tourinform-irodái. Az interaktív fórum keretében a felvetésekre Fábián Eszter, az Önkormányzati Minisztérium munkatársa, Víg Tamás, az MT Zrt. TDM-koordinátora, valamint a Dél-Alföldi Regionális Fejlesztési Ügynökség szakemberei válaszoltak. Az értekezlet végére közös állásfoglalás született, mely eljut a pályázatkiíró és -lebonyolító szervek illetékeseihez. (Magyar Turizmus Zrt.)


Váratlan fordulat a MÁV-nál: ezzel segítik az utazni vágyókat

Váratlan fordulat a MÁV-nál: ezzel segítik az utazni vágyókat 

Alaposan felgyorsították a jegykiadó automaták telepítését.
Egyenruhák az elit csapat részére

Egyenruhák az elit csapat részére 

Az Emirates bemutatta új egyenruháját.
A Lufthansa belépett az ITA tulajdonosi körébe

A Lufthansa belépett az ITA tulajdonosi körébe 

A Lufthansa 41 százalékos részesedést szerez az ITA Airwaysben.
Kiderültek a leginkább turbulens európai repülési útvonalak

Kiderültek a leginkább turbulens európai repülési útvonalak 

A tíz legviharosabb útvonal közül nyolc ugyanabban az országban kezdődik vagy végződik.
Tudják az utasok, ha fenntartható üzemanyaggal repül egy gép?

Tudják az utasok, ha fenntartható üzemanyaggal repül egy gép? 

A Wizz Air utasai körében végzett legfrissebb felmérésének eredményei szerint a válaszadók 71 százaléka úgy véli, hogy a fenntartható repülőgép-üzemanyag (SAF) hozzájárulhat a légiközlekedés karbonlábnyomának csökkentéséhez.
Közvetlen járat indul Bécsből Szingapúrba

Közvetlen járat indul Bécsből Szingapúrba 

A Scoot fapados légitársaság bejelentette, hogy új járatot indít Bécsből Szingapúrba ez év június 3-tól.
Forgalmas évet zártak a hazai légiforgalmi irányítók

Forgalmas évet zártak a hazai légiforgalmi irányítók 

A tájékoztatás szerint a 2024-es év Magyarország történetének legnagyobb légiforgalmát hozta, összesen 1 millió 144 ezer repülőgép érintette a hazai légteret, ami havi bontásban átlagosan több mint 95 ezer.
Bajban a Boeing?

Bajban a Boeing? 

Nagyjából harmadával kevesebb repülőgépet adott át a vevőinek tavaly.
Járatnyitás Isztambulból Bengáziba

Járatnyitás Isztambulból Bengáziba 

A török légitársaság 2025. január 14-től ismét elindította járatait Líbia felé, isztambuli indulással.
Ismét közlekedik a Budapest–Tel Aviv  járatpár

Ismét közlekedik a Budapest–Tel Aviv járatpár 

A Wizz Air 2025. január 15-től kezdődően ismét elindította a Budapest és Tel-Aviv közötti közvetlen járatait.

Interjú

Nagybor vagy semmi

Nagybor vagy semmi 

A Jammertal Borbirok ( JBB ) társtulajdonosa, dr. Szűcs Róbert a vörösbor helyzetéről, kihívásairól.
Szerepi Szabolcs: Aki kóstolja a borainkat - többet szeretne tudni róluk

Szerepi Szabolcs: Aki kóstolja a borainkat - többet szeretne tudni róluk 

Borturizmusról és fejlődésről mesélt nekünk az Etyeki Kúria üzletfejlesztési-és cégvezetője.
Lisa Sigl: Alig várom, hogy új trendeket fedezzek fel a vendéglátásban

Lisa Sigl: Alig várom, hogy új trendeket fedezzek fel a vendéglátásban 

Bemutatjuk a Klasszis TopDesign 2024 zsűrijének egy újabb tagját, a linzi designhotel igazgatóját, Lisa Sigl-t.