Dél-alföldi kampányok a Kulturális Turizmus Éve keretében 

A Kulturális Turizmus Éve keretében a Magyar Turizmus Zrt. kampányt indít a Dél-Alföld régióban "Fesztiválok és rendezvények a Dél-Alföldön" címmel. A március-június között  zajló kampány célja a régió kulturális és gasztronómiai rendezvényeinek népszerűsítése elsősorban a családok és a fiatalabb korosztály körében.

Helyesbítés az MT Zrt.-től 

Február 10-én kiadott „Elkészült a hazai golfturisztikai kínálatot bemutató új weboldal, a http://golf.itthon.hu” című közleményében a Magyar Turizmus Zrt. tévesen közölte a Golf Travel Forum golfturisztikai konferenciára való jelentkezés weboldalát.

Tisztújítás az ETC-ben 

Az Európai Turisztikai Bizottság (European Travel Commission, ETC) Japán Tagozatának tisztújító ülésén nemrégiben újraválasztották Kósa Bálintot, a Magyar Turizmus Zrt. japán külképviselet-vezetőjét, mint alelnököt.

Washingtonban is megkezdődött az Amerikai-Magyar Kulturális Évad 

Mint arról korábban beszámoltunk, hivatalosan is megkezdődött az ,,Extremely Hungary” szlogennel jegyzett Amerikai-Magyar Kulturális Évad.

Rekordszámú vendéglátóhely tart Torkos Csütörtököt 

Amint arról korábban hírt adtunk, az elmúlt három év akcióinak kedvező fogadtatását követően a Magyar Turizmus Zrt. szervezésében 2009. február 26-án ismét megrendezésre kerül a Torkos Csütörtök.

A Fidesz válasza a miniszter értékelésére 

A súlyos gazdasági válsághelyzet hazánkban a turizmus területét is mélyen érinti. Megfelelő kormányzati intézkedések híján az utóbbi hónapokban mind a vendégforgalom, mind a turizmusból származó bevételek jelentősen csökkentek – emelte ki sajtótájékoztatójában Bánki Erik, az Országgyűlés Sport és Turisztikai Bizottságának elnöke.

Rekordszámú vendéglátóhely csatlakozott az MT Zrt. Torkos Csütörtök akciójához  

A Torkos Csütörtök akció sikerét mi sem jelzi jobban, mint hogy 2006 óta megduplázódott a csatlakozó éttermek száma (2006: 499, 2007: 683, 2008: 1060, 2009 (február 11-én): 1194).

Átadták a Rozmaring díjakat 

A Magyar Turizmus Zrt. február 10-én adta át a Rozmaring Díjakat azoknak az éttermeknek, amelyek mind a gasztronómiai kínálatukkal, mind pedig igényes környezetükkel kivívták a turisztikai szakemberek és a Virágos Magyarországért zsűrijének az elismerését.

Új golfturizmus oldalt indít az MT Zrt. 

Elkészült a hazai golfturisztikai kínálatot bemutató új weboldal, a http://golf.itthon.hu

Marketingösszefogás a kultúráért 

Példaértékű együttműködés indult a Városarculati Tanácsnoki Iroda kezdeményezésére a BTH Budapesti Turisztikai Szolgáltató Kht., a Magyar Turizmus Zrt. és a külföldi kulturális intézetek között.

Szombathely és Balatonfüred a kultúra magyar városai 

A Magyar Kultúra Alapítvány székházában tartott átadási ünnepségen dr. Schneider Márta, az Oktatási és Kulturális Minisztérium kulturális, és dr. Kovács Miklós, az Önkormányzati Minisztérium turisztikai szakállamtitkára méltatta a Kultúra Magyar Városa 2009 díjazottjait.

Végleg bezár a FlyBalaton? 

Megrendült a sármelléki FlyBalaton nemzetközi repülőtér helyzete. A Népszabadság értesülései szerint az üzemeltető cég adósságai miatt kétségessé vált, hogy a korábbi ígéreteknek megfelelően újra tudják-e nyitni március végén a tavaly novemberben ideiglenesen bezárt repülőteret.

Kevesebbet költenek idén utazásra a magyarok 

A Magyar Turizmus Zrt. megbízásából 2008. decemberben készült kutatás szerint a gazdasági válság a magyar utazók 62,4%-át befolyásolja döntésében: kevesebb pénzt fordítunk majd utazásra.

Beszéljenek a számok! 

A Turisztikai Világszervezet valamint a Magyar Turizmus Zrt. kutatásai alapján 2008-ban a nemzetközi turistaérkezések száma világszinten elérte a 924 milliót, ami 1,8%-os növekedésnek felel meg.

Válaszok a válságra 

A gazdasági világválság elérte a turizmust. Hogy mit tesz a válság negatív hatásainak minimalizálása érdekében a nemzeti turizmusmarketing szervezet, arról csütörtökön számolt be a Magyar Turizmus Zrt. elnöke, Niklai Ákos, és a társaság vezérigazgatója, Róna Iván.

Légi helyett buszos marketingalap a Balatonnál 

Február 4-én, Balatonfüreden tárgyalt a Magyar Turizmus Zrt. vezetősége a balatoni Légi Marketing Alapban érintett önkormányzatok és vállalkozások képviselőivel.

Légi helyett buszos marketing alap  

A sármelléki repülőtér bizonytalan helyzete miatt a Magyar Turizmus Zrt. azt javasolja, hogy a Légi Marketing Alapot (LMA) átmenetileg a Buszos Marketing Alap (BMA) helyettesítse.

Plakátkampány némi pontosítással 

Amint arról korábban már hírt adtunk, a Kulturális Turizmus Évének népszerűsítésére a Magyar Turizmus Zrt. nagyszabású plakátkampányt indított februártól Budapesten. Az MT Zrt. azóta kiadott egy új közleményt, amelyben pontosította a kampányra vonatkozó részleteket.

Tourist Messe Linzben: látogatóroham és konkrét érdeklődés 

Európa Kulturális Fővárosában: Linzben az elmúlt hétvégén január 30. és február 1. között rendezték meg Tourist elnevezésű utazás kiállítást és vásárt (www.messe-tourist.at).

Nagyszabású plakátkampánnyal népszerűsíti Budapesten a Kulturális Turizmus Évét az MT Zrt. 

A kampány keretében 100 óriásplakát, 300 citylight, valamint metrókocsikban elhelyezett 200 kisplakát irányítja az érdeklődők figyelmét a kampányévre. A plakátkampány október végéig, négy szakaszban zajlik, az egyes időszakokban pedig a témaév öt pillére - "Bor és gasztronómia", "Élő hagyományok", "Fesztiválok, kulturális rendezvények", "Friss: a XXI. század kultúrája, kortárs művészet", "Városlátogatás" - közül mindig három kerül a középpontba.

Se pánik, se eufória – lezajlott a 15. Dresdner Reisemarkt 

Rekord résztvevő-számmal - 30 országból 540 kiállítóval – és rekord 32ezres látogató közönséggel tartottákk meg 2009. január 30 és február 1. között a Dresdner Reisemarkt vásárt. A partnerország Kenya volt, a kiemelt német régió pedig az Alpok. Magyarországról az Észak-Alföld és a Puszta, a Tisza-tó, a Hotel Silver Hajdúszoboszlóról, Nyugat-Balaton, Nyugat-Magyarország és a Szegedi Tourinform képviseltette magát.

Folytatódik a Budapest Winter Invitation kampány 

Második szakaszába lépett a harmadik alkalommal megrendezett Budapest Winter Invitation (BWI) kampány, amelynek célja, hogy több utazót csábítson Budapestre, és ezzel növelje kiemelten a budapesti szállodák, a magyar nemzeti légitársaság és más szolgáltatók utó- és előszezoni forgalmát.

Megvan „az Év Tourinformátora” és „az Év Tourinform Iroda Fenntartója” 

Az „Év Tourinformátora” díjat 2008-ban Máyerné Bocska Ágnes, a kaposvári Tourinform iroda vezetője nyerte el, a második alkalommal kiírt „Év Tourinform Iroda Fenntartója” díjat pedig Mohács Város Önkormányzatának Polgármesteri Hivatala. A díjazott fenntartó által működtetett Tourinform iroda 1 millió forintos jutalomban részesül.

A kultúrára fókuszál az NTB 

A Nemzeti Turisztikai Bizottság tegnapi ülésének középpontjában a kulturális turizmus állt.

Gerillamarketinggel a kulturális turizmusért 

Nagyszabású gerillamarketing-akcióval népszerűsíti a Magyar Turizmus Zrt. a 2009-es Kulturális Turizmus Évének eseményeit január 30-án, pénteken. A kulturális turizmus négy különleges „gerillacsapata” szórakoztatja majd a járókelőket Budapest forgalmas pontjain, pénteken 14:00 és 18:00 óra között.

Elkezdődött a spanyol FITUR vásár 

Január 28. és február 1. között immár 28. alakalommal rendezik meg Madridban Európa egyik legjelentősebb turisztikai vásárát a FITUR-t, jelentős szakmai és közönségérdeklődés mellett. Magyarország eddig valamennyi seregszemlén megjelent.

Változások az MT Zrt.-nél 

A Magyar Turizmus Zrt. Szervezeti és Működési Szabályzata január 1-jétől megváltozott, ennek megfelelően átalakult a társaság szervezeti rendszere.

Biztos a bizonytalanság 

2008-as évzáró számunkban megpróbáltuk megjósolni, milyen trendek várhatók a turizmusban az idén. Most hazai szakembereket kérdeztünk ugyanerről. Többségük úgy véli, hogy nehéz évet zártunk, az idei pedig még nehezebb lesz. 2009-re a legjobb esetben is stagnálás várható.

Magyar Pavilon az UTAZÁS 2009 kiállításon 

A szakma számára február 26-án kezdődik az idei UTAZÁS. Lapunkban ingyenes, szakmai napra szóló meghívót találnak az olvasók, a kiállítás weboldalán pedig hamarosan elindul az online regisztráció, amellyel kedvezményes szakmai belépőjegy vásárlására lehet jogot szerezni. A kiállítók által kiküldött e-tickettel szintén díjmentesen lehet majd megtekinteni az UTAZÁS-t.

„Itthon láss csodát!” 

A Magyar Turizmus Zrt. 2006 óta egy-egy téma köré fókuszálja belföldi marketingkommunikációs tevékenységét. 2009-ben a kulturális turizmus áll a középpontban.

Az első hároméves terv 

Decemberben mutatta be a Magyar Turizmus Zrt. 2009-es marketingtervét, illetve a 2009–2011-es éveket felölelő nemzeti turisztikai marketingstratégiát. A társaság történetében először készült három évre szóló koncepció.

A Tourinform-irodák és a TDM 

A TDM pályázati kiírásának társadalmi vitája 2008. december 2-án zárult le. Dr. Bocsi Andreát, a Tourinform Szövetség új elnökét kérdeztük, aki az elnökség javaslatait összefoglalva számos módosítást terjesztett az NFÜ elé, a sok energiával és pénzügyi ráfordítással létrehozott 150 Tourinform-iroda és a tervezett TDM-szervezetek integrációjával kapcsolatban. A pályázati kiírásról az NFÜ képviselőit is megkérdeztük, ők későbbre ígértek választ.

Torkos Csütörtök már több mint 1000 vendéglátóhelyen 

A Magyar Turizmus Zrt. felhívására már több mint 1000 vendéglátóhely csatlakozott az idei Torkos Csütörtök akcióhoz.

Elkezdődött az actb 

A régiónkban csaknem minden ország hasonlóan reagál a válságra: a szomszéd országokra koncentrál, és kedvező ár-érték aránnyal próbálja csalogatni a vendégeket. Ez derült ki azokból a prezentációkból, amelyeket a tegnap Bécsben elkezdődött Austrian and Central European Travel Business nevet viselő utazási kiállításon tartottak az egyes országok képviselői.

Elkezdődött az actb 

A régiónkban csaknem minden ország hasonlóan reagál a válságra: a szomszéd országokra koncentrál, és kedvező ár-érték aránnyal próbálja csalogatni a vendégeket. Ez derült ki azokból a prezentációkból, amelyeket a tegnap Bécsben elkezdődött Austrian and Central European Travel Business nevet viselő utazási kiállításon tartottak az egyes országok képviselői.

A Német Utazási Szövetség javaslatai 

Január 17-25. között zajlik Németország legnagyobb turisztikai közönségvására, a stuttgarti CMT.

Amerikai-Magyar Évad 

Az Amerikai-Magyar Kulturális Évad keretében is népszerűsíti a kulturális turizmust a Magyar Turizmus Zrt.

New York-ban ülésezik az ETC igazgatósága 

Január 21-én, New Yorkban tartja 2009. évi első igazgatósági ülését az Európai Turisztikai Bizottság (European Travel Commission, ETC).

Japán Nap a Kulturális Turizmus Éve jegyében 

A Magyar Turizmus Zrt. a társtárcákkal közösen több olyan évadban is szerepet vállal a 2009-re meghirdetett Kulturális Turizmus Évének folyamán, amelyekben jelentős szerepet játszik a turizmus, azon belül is különösen a kulturális turizmus.

Hungary FUNZINE és Balaton FUNZINE különszámok a Magyar Turizmus Zrt. és a FUNZINE Média együttműködésében  

A Budapest Funzine angol nyelvű magazint kiadó Funzine Média Kft. két új, ingyenesen elérhető program- és információs magazinnal bővíti portfólióját.

Tanulmány a kulturális turizmusról 

A Magyar Turizmus Zrt. a Kulturális Turizmus Évének „nyitányaként” is tematikus számot állított össze.

Konferencia a múzeumok hasznosítására 

A Magyar Turizmus Zrt. a Kulturális Turizmus Éve jegyében a turisztikai szakma figyelmébe ajánlja a Múzeumok turisztikai hasznosítása című konferenciát, amelyet a Magyar Kereskedelmi Vendéglátóipari Múzeumban rendeznek meg 2009. január 28-án, 10-16 óráig.

Megkezdődött a Kulturális Turizmus Éve 

A Magyar Turizmus Zrt. 2009-es témaévét a Kulturális Turizmus Évét Róna Iván a társaság vezérigazgatója ünnepélyes keretek között nyitotta meg múlt hét szerdán a budapesti Szépművészeti Múzeumban.

Budapesten tartja 70. világkongresszusát a SKAL Klub 

A világ vezető turisztikai szakembereit tömörítő, spanyolországi székhelyű, húszezer tagot számláló SKAL klub minden évben megrendezi világkongresszusát, amelynek idén november 1-6. között Budapest ad otthont.

Növekvő brit érdeklődés Magyarország iránt 

Jelentős változások figyelhetőek meg Nagy-Britannia lakosságának utazási szokásaiban: a brit közönség – a kiadások csökkentése helyett – inkább olyan úti célokat keres, ahol ugyanazokat a szolgáltatásokat olcsóbban kaphatja meg.

Sikeresen fut a BTH-kérdőív 

December utolsó napjaiban látogatott a fővárosba a ‘Cultural Budapest’ kérdőív nyertese, Valentina D'Angelo, torinói lakos és kedvese, Simon.

Idén február 26-án lesz a Torkos Csütörtök 

2009-ben február 26-án - a Hamvazószerdát követő napon - rendezi meg a Torkos Csütörtököt a Magyar Turizmus Zrt. Az esemény jól illeszkedik a Kulturális Turizmus Évéhez, hiszen a kampányév öt fő termékcsoportjának egyike a bor és gasztronómia.

Idén február 26-án lesz a Torkos Csütörtök  

2009-ben február 26-án - a Hamvazószerdát követő napon - rendezi meg a Torkos Csütörtököt a Magyar Turizmus Zrt. Az esemény jól illeszkedik a Kulturális Turizmus Évéhez, hiszen a kampányév öt fő termékcsoportjának egyike a bor és gasztronómia.
Feliratkozás a Turizmus Online hírlevelére

Álláshirdetések

Munkatársat vagy munkát keres?

Adja fel hirdetését a Turizmus Online portálon, a turisztikai szakma honlapján! Leendő kollégái is minket olvasnak - válasszon csomagjaink közül!