Ro_magyar_turizmus cikkek
Dél-alföldi kampányok a Kulturális Turizmus Éve keretében
A Kulturális Turizmus Éve keretében a Magyar Turizmus Zrt. kampányt indít a Dél-Alföld régióban "Fesztiválok és rendezvények a Dél-Alföldön" címmel. A március-június között zajló kampány célja a régió kulturális és gasztronómiai rendezvényeinek népszerűsítése elsősorban a családok és a fiatalabb korosztály körében.
Helyesbítés az MT Zrt.-től
Február 10-én kiadott „Elkészült a hazai golfturisztikai kínálatot bemutató új weboldal, a http://golf.itthon.hu” című közleményében a Magyar Turizmus Zrt. tévesen közölte a Golf Travel Forum golfturisztikai konferenciára való jelentkezés weboldalát.
Tisztújítás az ETC-ben
Az Európai Turisztikai Bizottság (European Travel Commission, ETC) Japán Tagozatának tisztújító ülésén nemrégiben újraválasztották Kósa Bálintot, a Magyar Turizmus Zrt. japán külképviselet-vezetőjét, mint alelnököt.
Washingtonban is megkezdődött az Amerikai-Magyar Kulturális Évad
Mint arról korábban beszámoltunk, hivatalosan is megkezdődött az ,,Extremely Hungary” szlogennel jegyzett Amerikai-Magyar Kulturális Évad.
Rekordszámú vendéglátóhely tart Torkos Csütörtököt
Amint arról korábban hírt adtunk, az elmúlt három év akcióinak kedvező fogadtatását követően a Magyar Turizmus Zrt. szervezésében 2009. február 26-án ismét megrendezésre kerül a Torkos Csütörtök.
A Fidesz válasza a miniszter értékelésére
A súlyos gazdasági válsághelyzet hazánkban a turizmus területét is mélyen érinti. Megfelelő kormányzati intézkedések híján az utóbbi hónapokban mind a vendégforgalom, mind a turizmusból származó bevételek jelentősen csökkentek – emelte ki sajtótájékoztatójában Bánki Erik, az Országgyűlés Sport és Turisztikai Bizottságának elnöke.
Rekordszámú vendéglátóhely csatlakozott az MT Zrt. Torkos Csütörtök akciójához
A Torkos Csütörtök akció sikerét mi sem jelzi jobban, mint hogy 2006 óta megduplázódott a csatlakozó éttermek száma (2006: 499, 2007: 683, 2008: 1060, 2009 (február 11-én): 1194).
Átadták a Rozmaring díjakat
A Magyar Turizmus Zrt. február 10-én adta át a Rozmaring Díjakat azoknak az éttermeknek, amelyek mind a gasztronómiai kínálatukkal, mind pedig igényes környezetükkel kivívták a turisztikai szakemberek és a Virágos Magyarországért zsűrijének az elismerését.
Új golfturizmus oldalt indít az MT Zrt.
Elkészült a hazai golfturisztikai kínálatot bemutató új weboldal, a http://golf.itthon.hu
Marketingösszefogás a kultúráért
Példaértékű együttműködés indult a Városarculati Tanácsnoki Iroda kezdeményezésére a BTH Budapesti Turisztikai Szolgáltató Kht., a Magyar Turizmus Zrt. és a külföldi kulturális intézetek között.
Szombathely és Balatonfüred a kultúra magyar városai
A Magyar Kultúra Alapítvány székházában tartott átadási ünnepségen dr. Schneider Márta, az Oktatási és Kulturális Minisztérium kulturális, és dr. Kovács Miklós, az Önkormányzati Minisztérium turisztikai szakállamtitkára méltatta a Kultúra Magyar Városa 2009 díjazottjait.
Végleg bezár a FlyBalaton?
Megrendült a sármelléki FlyBalaton nemzetközi repülőtér helyzete. A Népszabadság értesülései szerint az üzemeltető cég adósságai miatt kétségessé vált, hogy a korábbi ígéreteknek megfelelően újra tudják-e nyitni március végén a tavaly novemberben ideiglenesen bezárt repülőteret.
Kevesebbet költenek idén utazásra a magyarok
A Magyar Turizmus Zrt. megbízásából 2008. decemberben készült kutatás szerint a gazdasági válság a magyar utazók 62,4%-át befolyásolja döntésében: kevesebb pénzt fordítunk majd utazásra.
Beszéljenek a számok!
A Turisztikai Világszervezet valamint a Magyar Turizmus Zrt. kutatásai alapján 2008-ban a nemzetközi turistaérkezések száma világszinten elérte a 924 milliót, ami 1,8%-os növekedésnek felel meg.
Válaszok a válságra
A gazdasági világválság elérte a turizmust. Hogy mit tesz a válság negatív hatásainak minimalizálása érdekében a nemzeti turizmusmarketing szervezet, arról csütörtökön számolt be a Magyar Turizmus Zrt. elnöke, Niklai Ákos, és a társaság vezérigazgatója, Róna Iván.
Légi helyett buszos marketingalap a Balatonnál
Február 4-én, Balatonfüreden tárgyalt a Magyar Turizmus Zrt. vezetősége a balatoni Légi Marketing Alapban érintett önkormányzatok és vállalkozások képviselőivel.
Légi helyett buszos marketing alap
A sármelléki repülőtér bizonytalan helyzete miatt a Magyar Turizmus Zrt. azt javasolja, hogy a Légi Marketing Alapot (LMA) átmenetileg a Buszos Marketing Alap (BMA) helyettesítse.
Plakátkampány némi pontosítással
Amint arról korábban már hírt adtunk, a Kulturális Turizmus Évének népszerűsítésére a Magyar Turizmus Zrt. nagyszabású plakátkampányt indított februártól Budapesten. Az MT Zrt. azóta kiadott egy új közleményt, amelyben pontosította a kampányra vonatkozó részleteket.
Tourist Messe Linzben: látogatóroham és konkrét érdeklődés
Európa Kulturális Fővárosában: Linzben az elmúlt hétvégén január 30. és február 1. között rendezték meg Tourist elnevezésű utazás kiállítást és vásárt (www.messe-tourist.at).
Nagyszabású plakátkampánnyal népszerűsíti Budapesten a Kulturális Turizmus Évét az MT Zrt.
A kampány keretében 100 óriásplakát, 300 citylight, valamint metrókocsikban elhelyezett 200 kisplakát irányítja az érdeklődők figyelmét a kampányévre. A plakátkampány október végéig, négy szakaszban zajlik, az egyes időszakokban pedig a témaév öt pillére - "Bor és gasztronómia", "Élő hagyományok", "Fesztiválok, kulturális rendezvények", "Friss: a XXI. század kultúrája, kortárs művészet", "Városlátogatás" - közül mindig három kerül a középpontba.
Se pánik, se eufória – lezajlott a 15. Dresdner Reisemarkt
Rekord résztvevő-számmal - 30 országból 540 kiállítóval – és rekord 32ezres látogató közönséggel tartottákk meg 2009. január 30 és február 1. között a Dresdner Reisemarkt vásárt. A partnerország Kenya volt, a kiemelt német régió pedig az Alpok. Magyarországról az Észak-Alföld és a Puszta, a Tisza-tó, a Hotel Silver Hajdúszoboszlóról, Nyugat-Balaton, Nyugat-Magyarország és a Szegedi Tourinform képviseltette magát.
Folytatódik a Budapest Winter Invitation kampány
Második szakaszába lépett a harmadik alkalommal megrendezett Budapest Winter Invitation (BWI) kampány, amelynek célja, hogy több utazót csábítson Budapestre, és ezzel növelje kiemelten a budapesti szállodák, a magyar nemzeti légitársaság és más szolgáltatók utó- és előszezoni forgalmát.
Megvan „az Év Tourinformátora” és „az Év Tourinform Iroda Fenntartója”
Az „Év Tourinformátora” díjat 2008-ban Máyerné Bocska Ágnes, a kaposvári Tourinform iroda vezetője nyerte el, a második alkalommal kiírt „Év Tourinform Iroda Fenntartója” díjat pedig Mohács Város Önkormányzatának Polgármesteri Hivatala. A díjazott fenntartó által működtetett Tourinform iroda 1 millió forintos jutalomban részesül.
A kultúrára fókuszál az NTB
A Nemzeti Turisztikai Bizottság tegnapi ülésének középpontjában a kulturális turizmus állt.
Gerillamarketinggel a kulturális turizmusért
Nagyszabású gerillamarketing-akcióval népszerűsíti a Magyar Turizmus Zrt. a 2009-es Kulturális Turizmus Évének eseményeit január 30-án, pénteken. A kulturális turizmus négy különleges „gerillacsapata” szórakoztatja majd a járókelőket Budapest forgalmas pontjain, pénteken 14:00 és 18:00 óra között.
Elkezdődött a spanyol FITUR vásár
Január 28. és február 1. között immár 28. alakalommal rendezik meg Madridban Európa egyik legjelentősebb turisztikai vásárát a FITUR-t, jelentős szakmai és közönségérdeklődés mellett. Magyarország eddig valamennyi seregszemlén megjelent.
Változások az MT Zrt.-nél
A Magyar Turizmus Zrt. Szervezeti és Működési Szabályzata január 1-jétől megváltozott,
ennek megfelelően átalakult a társaság szervezeti rendszere.
Biztos a bizonytalanság
2008-as évzáró számunkban megpróbáltuk megjósolni, milyen trendek várhatók a turizmusban az idén. Most hazai szakembereket kérdeztünk ugyanerről. Többségük úgy véli, hogy nehéz évet zártunk, az idei pedig még nehezebb lesz. 2009-re a legjobb esetben is stagnálás várható.
Magyar Pavilon az UTAZÁS 2009 kiállításon
A szakma számára február 26-án kezdődik az idei UTAZÁS. Lapunkban ingyenes, szakmai napra szóló meghívót találnak az olvasók, a kiállítás weboldalán pedig hamarosan elindul az online regisztráció, amellyel kedvezményes szakmai belépőjegy vásárlására lehet jogot szerezni. A kiállítók által kiküldött e-tickettel szintén díjmentesen lehet majd megtekinteni az UTAZÁS-t.
„Itthon láss csodát!”
A Magyar Turizmus Zrt. 2006 óta egy-egy téma köré fókuszálja belföldi marketingkommunikációs tevékenységét. 2009-ben a kulturális turizmus áll a középpontban.
Az első hároméves terv
Decemberben mutatta be a Magyar Turizmus Zrt. 2009-es marketingtervét, illetve a 2009–2011-es éveket felölelő nemzeti turisztikai marketingstratégiát. A társaság történetében először készült három évre szóló koncepció.
A Tourinform-irodák és a TDM
A TDM pályázati kiírásának társadalmi vitája 2008. december 2-án zárult le. Dr. Bocsi Andreát, a Tourinform Szövetség új elnökét kérdeztük, aki az elnökség javaslatait összefoglalva számos módosítást terjesztett az NFÜ elé, a sok energiával és pénzügyi ráfordítással létrehozott 150 Tourinform-iroda és a tervezett TDM-szervezetek integrációjával kapcsolatban. A pályázati kiírásról az NFÜ képviselőit is megkérdeztük, ők későbbre ígértek választ.
Torkos Csütörtök már több mint 1000 vendéglátóhelyen
A Magyar Turizmus Zrt. felhívására már több mint 1000 vendéglátóhely csatlakozott az idei Torkos Csütörtök akcióhoz.
Elkezdődött az actb
A régiónkban csaknem minden ország hasonlóan reagál a válságra: a szomszéd országokra koncentrál, és kedvező ár-érték aránnyal próbálja csalogatni a vendégeket. Ez derült ki azokból a prezentációkból, amelyeket a tegnap Bécsben elkezdődött Austrian and Central European Travel Business nevet viselő utazási kiállításon tartottak az egyes országok képviselői.
Elkezdődött az actb
A régiónkban csaknem minden ország hasonlóan reagál a válságra: a szomszéd országokra koncentrál, és kedvező ár-érték aránnyal próbálja csalogatni a vendégeket. Ez derült ki azokból a prezentációkból, amelyeket a tegnap Bécsben elkezdődött Austrian and Central European Travel Business nevet viselő utazási kiállításon tartottak az egyes országok képviselői.
A Német Utazási Szövetség javaslatai
Január 17-25. között zajlik Németország legnagyobb turisztikai közönségvására, a stuttgarti CMT.
Amerikai-Magyar Évad
Az Amerikai-Magyar Kulturális Évad keretében is népszerűsíti a kulturális turizmust a Magyar Turizmus Zrt.
New York-ban ülésezik az ETC igazgatósága
Január 21-én, New Yorkban tartja 2009. évi első igazgatósági ülését az Európai Turisztikai Bizottság (European Travel Commission, ETC).
Japán Nap a Kulturális Turizmus Éve jegyében
A Magyar Turizmus Zrt. a társtárcákkal közösen több olyan évadban is szerepet vállal a 2009-re meghirdetett Kulturális Turizmus Évének folyamán, amelyekben jelentős szerepet játszik a turizmus, azon belül is különösen a kulturális turizmus.
Hungary FUNZINE és Balaton FUNZINE különszámok a Magyar Turizmus Zrt. és a FUNZINE Média együttműködésében
A Budapest Funzine angol nyelvű magazint kiadó Funzine Média Kft. két új, ingyenesen elérhető program- és információs magazinnal bővíti portfólióját.
Tanulmány a kulturális turizmusról
A Magyar Turizmus Zrt. a Kulturális Turizmus Évének „nyitányaként” is tematikus számot állított össze.
Konferencia a múzeumok hasznosítására
A Magyar Turizmus Zrt. a Kulturális Turizmus Éve jegyében a turisztikai szakma figyelmébe ajánlja a Múzeumok turisztikai hasznosítása című konferenciát, amelyet a Magyar Kereskedelmi Vendéglátóipari Múzeumban rendeznek meg 2009. január 28-án, 10-16 óráig.
Megkezdődött a Kulturális Turizmus Éve
A Magyar Turizmus Zrt. 2009-es témaévét a Kulturális Turizmus Évét Róna Iván a társaság vezérigazgatója ünnepélyes keretek között nyitotta meg múlt hét szerdán a budapesti Szépművészeti Múzeumban.
Budapesten tartja 70. világkongresszusát a SKAL Klub
A világ vezető turisztikai szakembereit tömörítő, spanyolországi székhelyű, húszezer tagot számláló SKAL klub minden évben megrendezi világkongresszusát, amelynek idén november 1-6. között Budapest ad otthont.
Növekvő brit érdeklődés Magyarország iránt
Jelentős változások figyelhetőek meg Nagy-Britannia lakosságának utazási szokásaiban: a brit közönség – a kiadások csökkentése helyett – inkább olyan úti célokat keres, ahol ugyanazokat a szolgáltatásokat olcsóbban kaphatja meg.
Sikeresen fut a BTH-kérdőív
December utolsó napjaiban látogatott a fővárosba a ‘Cultural Budapest’ kérdőív nyertese, Valentina D'Angelo, torinói lakos és kedvese, Simon.
Idén február 26-án lesz a Torkos Csütörtök
2009-ben február 26-án - a Hamvazószerdát követő napon - rendezi meg a Torkos Csütörtököt a Magyar Turizmus Zrt. Az esemény jól illeszkedik a Kulturális Turizmus Évéhez, hiszen a kampányév öt fő termékcsoportjának egyike a bor és gasztronómia.
Idén február 26-án lesz a Torkos Csütörtök
2009-ben február 26-án - a Hamvazószerdát követő napon - rendezi meg a Torkos Csütörtököt a Magyar Turizmus Zrt. Az esemény jól illeszkedik a Kulturális Turizmus Évéhez, hiszen a kampányév öt fő termékcsoportjának egyike a bor és gasztronómia.