Ro_utazasiirodak cikkek
Az üdültetési támogatás várható eredményei
A Magyar Nemzeti Üdülési Alapítvány (MNÜA) március 30-án sajtótájékoztatót tartott a 2006. évi szociális üdültetési támogatás várható eredményeiről.
Lufthansa call center Brnóban
2006. április 8-tól a hét minden napján elérhető a Lufthansa brnói call centere, ahol a többek között a helyfoglalások intézésében, valamint a Miles & More törzsutas-programmal kapcsolatos kérdésekben állnak az utasok rendelkezésére.
700 amerikai utazási irodás ismerkedett régiónk kínálatával
Ismét Közép-Európába látogattak az Amerikai Utazási Irodák Szövetsége (American Society of Travel Agents – ASTA) tagjai.
A kerozinfelártól a fejlesztési adóig
Folyamatosan gazdagodik a repülőjegyárakra rakódó illetékek köre. A repülőtéri szolgáltatások igénybevételéért már régóta felszámított reptéri illetékek, illetve az egyes országokban kivetett „passenger tax”-ok mellett 2001. szeptember 11. után megjelentek a biztonsági illetékek, amelyeket a repülőterek a fokozott biztonsági intézkedésekre hivatkozva terheltek rá a náluk megforduló utasokra.
Új légitársaságokat, interkontinentális járatokat vár Ferihegy
A Budapest Airport két regionális konkurensével, a bécsi és a prágai reptérrel kívánja felvenni a versenyt. A tavalyi nyolcmilliós utasszámot 20 év múlva több mint háromszorosára növelné a Ferihegyi repülőtér-üzemeltető céget megvásárló BAA. Az új járatok megjelenését a szolgáltatások javításával és az árak csökkentésével tervezi elérni a brit tulajdonos.
Nem törvényes a repülőjegy-kiállítási díj?
Az Országos Fogyasztóvédelmi Egyesület megnyerte a Malév ellen indított pert.
Idén növekvő érdeklődésre számítanak Spanyolországban
Felix De Paz a Spanyol Idegenforgalmi Hivatal vezetője a spanyol turizmus tavalyi eredményeiről számolt be múlt héten, a Sofitelben megtartott tájékoztatón.
Sikerrel zárult a 29. UTAZÁS
Sikerrel zárult a HUNGEXPO Budapesti Vásárközpontban minden idők legnagyobb szabású UTAZÁS kiállítása és a vele párhuzamosan megrendezett KARÁT kiállítás.
Kisgépes újdonság az IBUSZ-nál
Jó eredménnyel zárta az évet az IBUSZ.
Új és törölt utazási irodák
2006. január 1-je és január 31. között a Magyar Kereskedelmi Engedélyezési Hivatal (MKEH) az alábbi utazási irodákat és ügynökségeket bejegyezte nyilvántartásába:
Befektetési Boom III. Marosvásárhelyen
Március 22-23-án Marosvásáhelyen magyar-román üzleti konferenciát tartanak Befektetési Boom III.: Turizmus, Vendéglátás, Ingatlanbefektetés Erdélyben az Unió küszöbén címmel a Napi Gazdaság és Krónika szervezésében, illetve a NAPI Online társszervezésében.
USA: bővített adatszolgáltatás, hosszabb csekkolás
Tegnap óta az Egyesült Államok bővítette az adatszolgáltatási kötelezettséget a repülővel érkező beutazók számára.
Márkanevet vált a BTI
A világ 68 országában, köztük hazánkban is működő, üzleti utaztatásra specializálódott BTI utazási irodák tulajdonosa, a brit Hogg Robinson plc a napokban bejelentette, hogy a cég márkanevet vált és új, globális hálózatot alakít ki.
Airport Napok Stuttgartban
A hévízi szállodák kezdeményezésére, a Malév április 1-jén induló Stuttgart-Sármelléki járatindításának népszerűsítésére Airport Napokat tartottak Stuttgartban.
Kampány a Tourinform irodák népszerűsítéséért
A Magyar Turizmus Zrt. a Tourinform Szövetség közreműködésével kampányt indított a turisztikai információs irodák ismertebbé tételéért, a kutatások szerint ugyanis a külföldi turisták sokkal inkább ismerik a Tourinform irodák szolgáltatásait, mint a hazaiak.
Megalakult a Hévíz Turizmus Marketing Egyesület
2006. március 1-jén megalakult Hévízen a Hévíz Turizmus Marketing Egyesület a település önkormányzata, a Hévízgyógyfürdő és Reumakórház Kht., több szálloda - köztük a NaturMed Hotel Carbona, a Hotel Europa fit, a Rogner Hotel & Spa Lotus Therme -, a Szobakiadók Szövetsége, utazási irodák, éttermek és egyéb szolgáltatók részvételével.
Hunguest: farsangolás és terjeszkedés
A Hunguest Hotels Rt. éves partnerpartija a farsang jegyében telt. 220 vendég, elsősorban belföldi corporate partner és az utazási irodák képviselői vettek részt a rendezvényen a Tulip Inn Millenniumban.
Idén is várja a turistákat a Frankfurt Kártya
A frankfurti Turisztikai és Kongresszusi Hivatal 2006/2007-ben újra a turisták rendelkezésére bocsátja a különböző kedvezményekre feljogosító Frankfurt Kártyát, amely egy- vagy kétnapos változatban vehető meg, nyolc illetve tizenkét euróért.
Magyar Turizmus Minőségi Díj
A turizmus állami irányítása a szakmai szervezetekkel együttműködve, az Országos Idegenforgalmi Bizottság koordinálásával kidolgozta a Magyar Turizmus Minőségi Díj programot.
Foglalási rendszerből IT-nagyhatalom
Az Amadeus 1987-es megalakulásakor azt a célt tűzte ki maga elé, hogy a világ vezető GDS-társasága lesz. Az első foglalás után 10 évvel, 2002-ben az álmuk megvalósult. A következő 10 évben az információtechnológiai (IT) rendszerek terén igyekeznek hasonló sikereket elérni – tudtuk meg a cég éves regionális sajtókonferenciáján Madridban.
Levél Írországból
Ebben a hónapban az írországi szálláslehetőségeket (szállodák, panziók, magánszállások) szeretnénk bemutatni Önöknek.
Tucatnyi vásár két hónap alatt
A budapesti UTAZÁS kiállítás mellett az elmúlt évtized során kialakult és megerősödött a vidéki turisztikai vásárok sora.
Vélemények az adójogszabályokról
Egész sor olyan új jogszabály lépett életbe az idén, amelyek pozitívan befolyásolhatják a turisztikai vállalkozások gazdálkodását. A szállodaipar, az utazási irodák és a vendéglátás nevében nyilatkozó szakemberek véleménye mégsem tükröz maradéktalan örömet.
Jordanból Aquaba Tours?
Mint ismert, a Jordan Tours-t a Fővárosi Bíróság 2005. december 9-ei döntése alapján a Magyar Kereskedelmi Engedélyezési Hivatal jogerősen törölte az utazási irodák nyilvántartásából, miután a Skyline Centrum utazásközvetítő iroda csődjét követően megtagadta a már kifizetett utak lebonyolítását, illetve vagyoni biztosítékát többhavi késéssel tette le.
Új és törölt utazási irodák
A Magyar kereskedelmi és Engedélyezési Hivatal nyilvántartásába december hónapban a következő utazási irodákat és ügynökségeket jegyezték be: Imperial Travel Hungary Utazási Iroda (Budapest), Média-Star Utazási Iroda (Tatabánya), PANORAMIC TOUR Utazási Iroda (Budapest), SZASZA-TOURS Utazási Iroda (Hévíz).
Pályán a szakma képviselői
Az O.K. Travel Kft. és együttműködő partnere, a Magyar Turizmus Rt. tegnap egy sajtótájékoztató keretében ismertette a Nemzetközi Turisztikai Sportgála idei tervezetét.
Finn utazási szakemberek Magyarországon
A Magyar Turizmus Rt. meghívására 2006 áprilisában Budapesten tartja éves tavaszi közgyűlését a finn utazási irodák szövetsége, az AFTA (Association of Finnish Travel Agents).
Turisztikai vásár Kubában
A kubai főváros 2006 májusában rendezi meg a XXVI. Nemzetközi Idegenforgalmi Vásárt.
A Worldspan új terméke
A Worldspan amerikai utazástechnológiai szolgáltató cég új termékkel rukkolt elő.
Air Berlin: a harmadik legnagyobb fapados
Az Air Berlin európai diszkont légitársaság 2005-ben 13 százalékkal mintegy 13,5 millióra növelte utasforgalmát és 17 százalékkal gyarapította bevételeit. Jelenleg a harmadik legnagyobb európai fapados az utasszámot tekintve.
Utazási irodák figyelmébe: változik a kubai turistakártyák ára
A Kubai Köztársaság Nagykövetségének Konzuli Hivatala tájékoztatása szerint 2006. február 1-jétől a kubai turistakártyák ára megváltozik.
Magyar Turizmus Minőségi Díj
A turizmus állami irányítása a szakmai szervezetekkel együttműködve, az Országos Idegenforgalmi Bizottság koordinálásával kidolgozta a Magyar Turizmus Minőségi Díj programot.
Katalógusbemutató és újdonságok a Horvát Utazási Irodánál
A Horvát Utazási Iroda január 10-én tartotta katalógusbemutatóját. Orosz Katinka, a partner utazási irodák referense ismertette az újdonságokat.
Díjazott hitelkártya
A World Travel Awards egymás után nyolcadszor is a Visát választotta a „Világ vezető hitelkártyájának”.
Üdültetés a tradíció és korszerűség jegyében
A Touropa Magyarország értékesítési versenyt hirdetett márciustól szeptemberig az árualapjában szereplő görögországi Grecotel szállodák eladásának élénkítésére. A legtöbb foglalást elért 10 iroda képviselőjét egy krétai incentive úttal jutalmazták, a csoport tagjaként munkatársunk is megismerhette a színvonalas görög szállodalánc szolgáltatásait.
Feltételes mód
Néhány szakértő szerint hazánk számára olyan nagyságrendű változás lesz az euró 2010-re várható bevezetése, mint amekkora Magyarország EU-csatlakozása volt. A változás nyilvánvalóan érinteni fogja a turizmust is. A hatások között vannak kedvezőek és kedvezőtlenek; egyelőre – a bevezetés pontos időpontján túl is – rengeteg a kérdőjel.
Összegzés a 2005-ös tesztelésekről
Az idei év során érdekes dolgokról kellett érdeklődniük kollégáinknak. Általában nem volt nehéz dolguk, mivel olyan feladattal bíztuk meg őket, amit magánemberként is bármikor elintéznének. A legnagyobb élvezettel az aquaparkokba és a balatoni strandokra mentek, de a Tourinform irodáknál is jó tapasztalatokkal gazdagodtak. A legjobb eredményt elért szállodáknak, utazási irodáknak, Tourinformoknak, strandoknak, aquaparkoknak ezúton gratulálunk. Jövőre új témákkal jelentkezünk, új helyszíneket tesztelünk.
Eurotours International-képviselet nyílt
Novemberben megnyitotta magyarországi képviseletét az idén 25. születésnapját ünneplő Eurotours International GmbH, Ausztria vezető beutaztató irodája.
Svájcról vidáman
Novemberben Budapesten járt a Svájci Turisztikai Hivatal bécsi képviselete által szervezett Switzerland Travel Experience című vidám, játékos prezentáció, amelyen nemcsak Svájc „nagyjai” (Zürich, Davos, Jungfrau és Valais régiók, és a Swiss Travel System), hanem nálunk még kevésbé ismert kisebb hegyvidéki üdülőkörzetek és síterepek is megjelentek (Saas-Fee, Vaud Kanton, a Genfi-tó térsége).
Új és törölt utazási irodák
2005 novemberében a Magyar Kereskedelmi Engedélyezési Hivatal nyilvántartásába az alábbi irodák és ügynökségek kerültek bejegyzésre:
Száznegyvenmillió potenciális utazó
Az egyéni ifjúsági- és diákturizmus az elmúlt 50 évben fontos szerepet játszott a nemzetközi idegenforgalomban, de valójában csak az utóbbi években kezdik elismerni stabil, folyamatosan bővülő és hosszú távú piaci potenciálját. A legfrissebb és ez idáig a témában legátfogóbb nemzetközi tanulmány számos tévhitet dönt meg a pénztelenséggel azonosított hátizsákos szegmenssel kapcsolatban.
Jól járnak a repülőtér-üzemeltetők
A Nemzetközi Légiközlekedési Szövetség (IATA) statisztikái szerint hazánk azon öt ország közé tartozik, ahol százalékosan a legdinamikusabban nő a légi személyforgalom. Sárdi Gézától, az IATA BSP magyarországi menedzserétől azonban azt is megtudtuk, jóformán öt éve stagnál az idehaza eladott repülőjegyek értéke, és a trend az idén sem biztos, hogy változni fog, mivel az idei első kilenc hónap közül csak öt esetében nőtt, míg négy hónapban visszaesett a forgalom.
Útkeresőben az üzleti utaztatás
Szakmai etikai kódex kidolgozását sürgeti a BTI Magyarország ügyvezető igazgatója, aki rövid távon a konferenciaturizmus, a céges tréningek és szemináriumok fellendülésére illetve az üzleti turizmus mérséklődésére számít.
Nyakunkon a síszezon
Októberben az utazási irodák kínálatában már felbukkantak a téli sportajánlatok. A legtöbb cég besíelő, szezonnyitó és teszttúrákat is szervez, akadnak olyanok is, amelyek a szezon előtti kedvezményes foglalásokra fektetik a hangsúlyt.
Megnyílt a VisitBritain képviselete
Mint arról korábban lapunkban már beszámoltunk (Turizmus Trend, 2005. szeptember) képviseletet nyit Magyarországon a brit idegenforgalmi hivatal, a VisitBritain.
Gazdag téli kiutazási kínálat meglepetések nélkül
Csendes, nyugodt, szenzációktól mentes téli szezonra számít a hazai túraszervezők többsége. Jelentős utasszám- növekedés többnyire csak egyegy úti célban várható a tour-operátorok szerint. Ebben nagy szerepet játszik a kerozin árának emelkedése. A Travel Service charter- légitársaság magyarországi igazgatója, Farkas Attila lapunkat arról tájékoztatta, hogy cégük a világpiaci áremeléssel szinkronban 30 százalékkal növelte bérleti díjait, ami egy tengerentúli út esetében tízezer forint körüli többletköltséget jelent a tavalyi árhoz képest.
Jogszabályt módosíttatna a MUISZ
A sokasodó természeti katasztrófák és a világszerte növekvő terrorfenyegetettség árnyékában az utazásszervezők többsége úgy véli, a vis maior esetek jelenlegi szabályozása túl nagy kötelezettséget ró rájuk. Mivel vis maior biztosítás nem létezik, ezért azt szeretnék elérni, hogy módosuljon a jogszabály, és a felelősségen osztozzanak az utasokkal.
Tourinform irodák/Bortúra
Az elmúlt hetekben Tourinform irodákat teszteltünk. A szép időre való tekintettel és a szüreti időszak közeledtével munkatársainknak az alábbi témájú programokról kellett érdeklődniük: kirándulás – túrázás, borkóstolás, (borospince-látogatás) szőlészetlátogatás. Ezúttal a tokaji, siklósi és a badacsonytomaji Tourinform irodákra voltunk kíváncsiak. Az általános felmérési szempontokon felül, a telefonos ügyintézést vizsgáltuk. Tesztelőink valós, potenciális ügyfélként viselkedtek, majd a fogyasztó szemszögéből megélt tapasztalataikat rögzítették a Tourinform irodákban tett látogatásuk alapján. (Az eredmények nem az egyes irodák általános tevékenységét jellemzik, hanem az adott tesztelés tapasztalatait írják le.)