Európai megbízható márkák 2007 – dobogón az Ibusz 

A Reader’s Digest idén is elvégezte Európai Megbízható Márkák felmérését, amely az egyik legnagyobb és legátfogóbb fogyasztói tanulmányok egyike Európában.

Borúra derű? 

Az utaztatók többségének nem sok jót hozott a most záruló téli charterszezon, nyáron azonban már piaci bővülésben reménykednek a túraszervezők még akkor is, ha a kedvezőtlen jövedelmi viszonyok és a várható túlkínálat nem ezt indokolja. Az idén, kikerülve az esetleges árfolyamcsapdát, drágább euróval kalkulálták áraikat, ennek ellenére azt tapasztalják, hogy egyre többen foglalják le korán útjukat.

Emirates Bécsben 

Az Emirates légitáraság és a bécsi repülőtér pénteken a hazai utazási irodák képviselőit látta vendégül. A repülőtéren Martin Gross, az Emirates bécsi, valamint régiós igazgatója köszöntötte a delegációt.

Elkezdte működését a gyerekutazas.hu honlap 

Ma indul a világhálón a Magyar Turizmus Zrt. támogatásával, az Európa Utazási Irodák Kft. által fejlesztett www.gyerekutazas.hu oldal.

Kérdéses pontokat tisztáztak az Idegenforgalmi Klub soros ülésén 

Az Idegenforgalmi Klub tegnapi ülésén ezúttal a Magyar Kereskedelmi és Engedélyezési Hivatal (MKEH) tájékoztató levelének értelmezéséről volt szó, amelyet április 25-én küldtek ki az utazási vállalkozóknak a 213/1996-os kormányrendelet, illetve annak 20/2007-es módosítása kapcsán.

Struktúraváltás: viszonteladóból túraszervező nagyhatalom 

Az ezredforduló táján stratégiát váltott az ország legnagyobb múltú utazásiiroda- lánca, az IBUSZ. Az egykor monopolhelyzetű, időközben holdinggá szerveződő vállalkozás utazási irodai tevékenységeit egyesítő IBUSZ Utazási Irodák Kft. a korábbi évek során preferált viszonteladás helyett egyre inkább az önálló túraszervezésre helyezte a hangsúlyt. A turisztikai üzletágban a sikeres struktúraváltást egy fiatal szakember, Komora Zoltán vezényelte le.

MUISZ elnökségi ülés 

A Magyar Utazásszervezők és Utazásközvetítők Szövetsége (MUISZ) legutóbbi elnökségi ülésén szó esett az utazási irodai kormányrendelet módosításáról.

Új és törölt utazási irodák, ügynökségek 

A Magyar Kereskedelmi és Engedélyezési Hivatal (MKEH) nyilvántartásába 2007. március 1-je és 31-e között az alábbi utazási irodákat és ügynökségeket jegyezték be:

Elindult a road show 

Május 19-én Szeged volt az első állomása annak a nagyközönségi road shownak, amelyet a Magyar Turizmus Zrt. a közép-dunántúli régió turisztikai kínálatának népszerűsítésére indított útjára.

Disneyland évforduló: négy tipp a több foglaláshoz 

Több tucat Disney-karakter új, látványos felvonulásával, izgalmas új attrakciókkal és a Csipkerózsika kastély csodás felújításával vette kezdetét április 1-jén a párizsi Disneyland 15. születésnapi ünnepségsorozata.

Pécs, New York, London, Budapest 

Az utóbbi két évben a Magyar Turizmus Zrt. londoni képviseletét vezette Szűcs Balázs, aki a közelmúltban megbízást kapott március végéig a marketingigazgatói teendők ellátására, és ebben a minőségében véglegesítette a társaság marketingtervét. A fiatal szakembertől néhány brit piaci sajátosság után érdeklődtünk, illetve a marketingterv részleteit firtattuk.

Ausztria turizmusa nagyító alatt 

Egy globalizált világban nem csupán üdülőhelyek és szállodák versengenek a vendég kegyeiért, hanem térségek, országok próbálják magukra vonni a potenciális turisták figyelmét. Sorozatunkban igyekszünk átfogó képet adni néhány környékbeli uniós ország turisztikai stratégiájáról, eredményeiről, marketing- és irányító szervezeteiről. A sort Ausztria, az „éltanuló” turizmusának bemutatásával kezdjük.

A számokon túl 

Előző számunkban a turisztikai cégek tavalyi reklámköltését elemeztük. Most ágazati szakértők segítségével megpróbáltunk a számok mögé nézni: miért éppen ott és úgy hirdettek az idegenforgalmi vállalkozások.

MAHART Tours Katalógus bemutató 

A MAHART Tours május 4-én közel 90 partnerét látta vendégül a Budapest hajó fedélzetén: az utazási irodák és a sajtó képviselői egy prezentáció keretében kaptak betekintést az iroda idei árualapjába.

Horvát Idegenforgalmi Napok 

Idén harmadik alkalommal rendezik meg a Horvát Idegenforgalmi Napok rendezvénysorozatot a budapesti Nagycsarnokban.

Személyi változás a DZT-nél 

A Német Turisztikai Központ (DZT) képviseletét négy évig vezető Németh Marietta május 21-től egy ideig elbúcsúzik a munkától, hiszen júniusra várja első gyermekét.

Budapest-Prága Roadshow 

Április 18-án a margitszigeti Danubius Thermal Hotelben a DZT roadshow-jának budapesti állomásán több mint 30 németországi kiállító mutatta be idei újdonságait a hazai utazási irodáknak és a sajtó képviselőinek.

Dinamikus fejlesztések a Germanwings-nél 

A Germanwings az idén 600 millió eurót meghaladó éves forgalmat tervez, a tavaly elért 560 millió eurós forgalom után.

Terítéken Skócia 

Április 18-19-én került megrendezésre a VisitScotland Expo 2007, ahol Skócia mutatkozott be a szakma és a nagyközönség előtt – 16 év után ismét Edinburgh-ban.

Turizmus csőre töltve 

Az etikus turizmusról indított sorozatunk befejező részében a tudatos úticél-választás témakörét próbáljuk lezárni néhány konkrét példán keresztül. Emlékezetes, hogy az egykori cseh köztársasági elnök, Václav Havel a tömeges kubai politikai bebörtönzések évfordulója alkalmából rendezett 2005-ös megemlékezésen felhívta a résztvevők figyelmét arra, hogy nem lehet úgy sütkérezni Varaderón, hogy ne lennénk azzal tisztában, olyan totalitárius rendszer vendégei vagyunk, amelyben a szabad véleménynyilvánításért börtön jár.

Síút 2007 

E havi kutatásunkban síutakkal foglalkozó irodákat teszteltük. A szituáció: síút minimum két főre, szabadon választott országba. Kíváncsiak voltunk, mekkora a kínálat, mennyire tudják az érdeklődőt meggyőzni, hogy az irodában foglaljon, milyen az ár-érték arány, mennyire kedvesek, mennyire használhatók az információk, illetve az árakról korrekt tájékoztatást adnak-e. A telefonos tesztnél hányadik csörgésre veszik fel a telefont, invitálják-e az iroda személyes felkeresésére. Személyes látogatásnál: az iroda munkatársa mennyire segítőkész, kedves, és meggyőzi-e a látogatót, hogy legközelebb is keresse fel őket. Tesztelőink valós, potenciális ügyfélként viselkedtek, majd a fogyasztó szemszögéből megélt tapasztalataikat rögzítették a tesztelés alapján. Eredmények: nem az egyes irodák általános tevékenységét jellemzik, hanem az adott tesztelés tapasztalatait írják le. A felmérést segítő kérdések súlyozva vannak, így a százalékos eredményt ez alapján kapjuk meg. A pontozás (általános értékelés) eredményét a szubjektív értékelés adja meg, mely két részből áll: (1.) Általános értékelés, majd ugyanezen szempontok (2.) Fontosságát kell értékelni 1–5-ig terjedő skálán

FELHÍVÁS 

A turisztikai szakma aggodalmát fejezi ki az őszi utcai zavargások, erőszakos megmozdulások okozta jelentős külföldi beutazó-forgalom csökkenés miatt.

Sikeres volt a Budapest Winter Invasion kampány 

Több mint ötezer vendéget és 25 ezer vendégéjszaka-többletet eredményezett a Budapest Winter Invasion (BWI) kampány.

Algéria: sivatag, termálvíz, római emlékek 

Algéria budapesti nagykövetségén Moussa Nourredine turisztikai miniszter az ország turisztikai politikájáról adott tájékoztatást.

Jutalékemelés a Condornál 

Az általános jutalékcsökkentési, illetve eltörlési tendenciákkal ellentétben, a Condor emeli a jutalékait.

Új versenyző az egyiptomi kiutazási piacon 

Katalógus-bemutatót tartott tegnap Budapesten az 1990-ben, Egyiptomban alapított, eddig Csehországban és az Egyesült Államokban aktív Malda Tours, amely tavaly decemberben nyitott irodát Magyarországon.

Nyertes utazási irodák 

A Magyar Turizmus Zrt. és a Magyar Utazásszervezők és Utazásközvetítők Szövetségének együttműködése keretében a MUISZ beutaztató tagirodáinak idén is lehetőségük van arra, hogy külföldi utazásszervezők, utazási irodai munkatársak és turisztikai szakemberek meghívásához/fogadásához, külföldi prezentációk tartásához, valamint marketinghonlapjaik elkészítéséhez pályázati forráshoz jussanak.

Budapest-Prága Roadshow 

Tegnap a margitszigeti Danubius Thermal Hotelben a DZT roadshow-jának budapesti állomásán több mint 30 németországi kiállító mutatta be idei újdonságait a hazai utazási irodáknak és a sajtó képviselőinek.

Aladdin projekt 

A napokban mutatták be Budapesten az Aladdin névre keresztelt Mobil Desztináció-Management rendszer tartalmát és a tartalomhordozó mini számítógép prototípusát.

Újdonságok az Air Madagascárnál 

Az Air Madagascar 50%-os kedvezményt biztosít belföldi járatain azoknak az utasoknak, akik a légitársasággal érkeznek az országba.

Condor hírek 

Sikerrel zárta első teljes, téli szezonját a Condor légitársaság, amelynek tavaly nyár óta működik Budapesten képviselete.

Új és törölt utazási irodák 

A Magyar Kereskedelmi Engedélyezési Hivatal nyilvántartásába az alábbi utazási irodákat és ügynökségeket jegyezték be február 1-je és február 28-a között:

Milánó már 2008-ra készül 

Alig hogy bezárta kapuit az olasz turizmus legjelentősebb rendezvénye a BIT 2007, a szervezők máris a jövő évi rendezvény előkészítésére összpontosítanak.

17. Utazási Vásár Debrecenben 

Tegnap dr.Ujhelyi István, az Önkormányzati és területfejlesztési Minisztérium államtitkára megnyitotta a 17. Utazási Vásárt Debrecenben.

Helycserés támadás a toplistán 

Némiképp átrendeződött tavaly a hazai turisztikai vállalkozások reklámköltési toplistája – derül ki abból az összeállításból, amelyet a TNS Media Intelligence Kft. állított össze lapunk számára. Munkatársunk Forrai Tamás, a Harsányi János Főiskola rektora, valamint néhány érintett társaság illetékesének segítségével próbálta meg feltárni a számok mögött rejlő tendenciákat.

Nehézségek, tervek, remények 

Ismét eltelt egy a hazai turizmus szempontjából is mozgalmasnak tekinthető év. A turizmusirányítás átalakítása és a kormányzati megszorító csomag intézkedéseinek bevezetése már tavaly elkezdődött, az idén pedig folytatódik. Megkérdeztük a szakmai szövetségek vezetőit, miként tekintenek az előttünk álló, meglehetősen nehéznek ígérkező esztendőre.

Online tesztelés IV. 

Folytatva sorozatunkat, az előző hónaphoz hasonlóan, most is online kutatást végeztünk. A szituáció, amit teszteltek kollégáink: városnézés, külföldi vendégek számára. Kíváncsiak voltunk, hogy mennyire kreatív a program, egyáltalán van-e, milyen az ár/érték arány, ügyfélbarát-e az oldal, könnyű-e őket elérni, menynyire kedvesek, mennyire használhatók az információk, illetve az árakról korrekt tájékoztatást adnak-e. A honlapon az alábbi dolgokat kellett megfigyelni: mennyire lehet könnyen eligazodni, elegendők és hasznosak-e a feltüntetett információk, mennyire feltűnő, kedvcsináló az oldal. A telefonos tesztnél munkatársainknak figyelniük kellett arra, hányadik csörgésre veszik fel a telefont, invitálják-e az iroda személyes felkeresésére, vagy épp lebeszélik-e róla. Tesztelőink valós, potenciális ügyfélként viselkedtek, majd a fogyasztó szemszögéből megélt tapasztalataikat rögzítették a tesztelés alapján. Eredmények értékelése: nem az egyes irodák általános tevékenységét jellemzik, hanem az adott tesztelés tapasztalatait írják le. A felmérést segítő kérdések (melyekre igen/nem válaszok lehetségesek) súlyozva vannak, így a százalékos eredményt (teljesítményt) ez alapján kapjuk meg. A pontozás (általános értékelés) eredményét, a szubjektív értékelés adja meg, mely két részből áll: (1) Általános értékelés, majd ugyanezen szempontok (2) Fontosságát kell értékelni 1-5-ig terjedő skálán.

Tavaly újra nőtt itthon a repülőjegyforgalom 

Két évig tartó mélyrepülés után, 2006-ban újra nőtt a magyarországi IATA repülőjegy-értékesítés.

Ismét Balaton Nap Stuttgartban 

A tavalyi év sikerére való tekintettel az MT Zrt., a stuttgarti repülőtér és a Malév ebben az évben is megrendezte a lassan hagyománnyá váló Balaton Napot a stuttgarti repülőtéren.

UTAZÁS 2007 extrákkal 

Idén ünnepli 30. születésnapját az UTAZÁS kiállítás. Március 29. és április 1. között a HUNGEXPO Budapesti Vásárközpontban 18 ezer négyzetméteren 51 ország, valamint a hazai régiók, városok mutatják be kínálatukat.

British Travel Trade Fair workshop Birminghamben 

Március 13-14-én Birminghamben rendezik meg Nagy-Britannia legnagyobb beutaztató szakmai vásárát és workshopját, a British Travel Trade Fairt, amelyre a brit turisztikai hivatal, a Visit Britain magyarországi képviselete utazási irodákat és szakmai újságírókat hívott meg hazánkból.

Sikeres volt a Pécsi Utazási Börze 

Új helyszínen, az Expo Center Pécs Kiállítási és Multifunkcionális Rendezvényközpontban rendezte meg a Pécsi Rendezvényszervező Kht. a Pécs-Baranyai Kereskedelmi és Iparkamarával közösen március 9. és 12. között a XII. Pécsi Utazási Börzét, a legnagyobb vidéki turisztikai vásárt, amely évek óta lehetőséget teremt az idegenforgalmi szervezetek, vállalkozások, valamint az utazni vágyó közönség találkozására.

Sikeres szakmai találkozó Bükfürdőn és Hévízen 

Február 28. és március 4. között a nyugat-dunántúli és a balatoni régió adott otthont a Lengyel Turisztikai Kamara Sziléziai tagozata éves konferenciájának.

Szükség van egy kodifikációs bizottságra 

Az Országgyűlés Sport- és Turisztikai Bizottság tegnapi ülésén Róna Iván, a Magyar Turizmus Zrt. vezérigazgatója tájékoztatta a jelenlévőket a nemzeti turisztikai marketingszervezet idei marketingtervéről.

Turizmus és egészség az egri vásáron 

Utazási irodák, szállodák és az egészséges életmóddal foglalkozó kiállítók voltak jelen Egerben, az immár negyedik alkalommal megrendezett tavaszi turisztikai vásáron és konferencián.

Balaton kampány Finnországban 

A Magyar Turizmus Zrt. az OK Matkat finn utazásszervező céggel közös kampányt indít márciusban a magyar tenger népszerűsítésére Finnországban.

Nemzetközi gyógyturizmus konferencia Pozsonyban 

Április 13-14-én kétnapos nemzetközi konferenciát rendeznek Pozsonyban, ahol a gyógyturizmus gyors ütemű fejlődését vitatják meg a résztvevők.

Magyar Turizmus Minőségi Díjat nyert a Pólus Palace 

A gödi Pólus Palace Thermal Golf Club Hotel***** is elnyerte a Magyarországon először meghirdetett Magyar Turizmus Minőségi Díjat, ennek kapcsán tegnap sajtótájékoztatóra és házbejárásra invitálta a szálloda a szakma képviselőit.
Feliratkozás a Turizmus Online hírlevelére

Álláshirdetések

Munkatársat vagy munkát keres?

Adja fel hirdetését a Turizmus Online portálon, a turisztikai szakma honlapján! Leendő kollégái is minket olvasnak - válasszon csomagjaink közül!