hirdetés
hirdetés

Mérsékelt forgalomra számítanak idén az osztrák utaztatók

Idén április 28. és 29. között Linzben tartotta 61. közgyűlését majd kongresszusát az ausztriai utazási irodák legnagyobb szakmai szervezete: az ÖRV.

hirdetés

A közel 140 regisztrált meghívott részvételével zajló rendezvényt az optimizmust sugalló: „Itt az idő / Zeit wird’s” mottó jegyében szervezték és tematizálták. Eva Buzzi az ÖRV elnöke a kongresszust megnyitó helyzetjelentésében arról számolt be, hogy a korábban 4,3 milliárd eurós hozzáadott értéket előállító osztrák utaztatási ágazat volumene 2020-ra 897 millió euróra csökkent, amely ugyan 2021-ben már 1,1 milliárd eurós teljesítményt mutatott, de ez a járványi előtti szint közel negyedének felel meg. Az ausztriai szálláshelyek vendégforgalma ugyancsak „szomorúan” alakult, a 2019. évi 153 millió vendégéjszakáról, 2020-ra 98 millióra (-36%) csökkent, majd tavaly - 79,6 milliós eredménnyel - további csökkenés (-19%) következett be - írja a GD Consulting.

Fotó: Depositphotos
Fotó: Depositphotos

Az ÖRV elnökasszonyának ismertetése szerint Ausztriában az utazási irodák 7 százaléka szüntette be az elmúlt években tevékenységét, többnyire a tulajdonosok nyugdíjba vonulása állt közvetlenül a bezárások mögött. Megdöbbentő adat, miszerint az osztrák turizmusban dolgozók negyede elhagyta az ágazatot, amely következtében kialakuló kritikus munkaerőhiány hosszú távon sújtja majd a szakmát – tekintett a jövőbe Eva Buzzi. Az ÖRV prognózisa szerint idén a járvány előtti forgalom 70 százalékának elérése reális opció. Kifejezetten jól állnak a foglalások a tavaszi és nyári hónapokra, egyes irodák forgalma már a járvány előtti szintet is meghaladta, jóllehet az őszi foglalások ugyanakkor még nem adnak túlzott optimizmusra okot.

hirdetés
Olvasói vélemény: 0.0 / 10
Értékelés:
A cikk értékeléséhez, kérjük először jelentkezzen be!
Ha hozzá kíván szólni, jelentkezzen be!
 

Pályázzon és nyerjen!

Meghosszabbított jelentkezési határidő: szeptember 30.!
Legyen részese Magyarország nemzetközi szinten is elismert szálloda- és vendéglátóipari designversenyének, a Klasszis TopDesign 2022-nek, ahol egyedül az számít, mennyire szép, különleges és egyedi az a kisebb-nagyobb szálláshely, vendéglátóegység, irodai vendéglátóhely, borászat, pincészet vagy a Horeca-szegmenst megcélzó digitális platform, innováció vagy más beszállítói termék, amely az Ön tulajdonában van vagy Ön üzemelteti. További információ és a pályázat beadása
: ITT

hirdetés
hirdetés

Megjelent a Pont itt Magazin!

Friss lapszámunk fókuszában a szezonnyitás és a fenntarthatóság áll.

Találkozzunk a Facebookon!

Partnerünk