Egészségturizmus: új akciók a német piacon

Még több akció várható a jövőben a német vendégek hazánkba csábítására.

Tovább bővíti együttműködését a Magyar Turizmus Zrt. És a PA Touristik - adta hírül a nemzeti turizmusmarketing szervezet. 

A konkrét sikereken és eredményeken felbuzdulva tovább erősíti és újabb akciókkal, újabb partnerek és termékek bevonásával folytatja együttműködését a Magyar Turizmus Zrt. és a PA Touristik.

Németország egyik legjelentősebb, – három nagy utazásszervező céget tömörítő – gyógyturizmusra szakosodott nagyvállalatával 2011-ben fűzte szorosabbra kapcsolatait a nemzeti turisztikai marketingszervezet annak érdekében, hogy közösen még több német vendéget csábítsanak hazánk gyógy- és üdülőhelyeire.

A példaértékű együttműködésbe – a PA chartereket működtető Lufthansa mellett – már számos nyugat-dunántúli és balatoni önkormányzat és szolgáltató is bekapcsolódott, illetve jelezte csatlakozási szándékát. Október végén az MT Zrt. által szervezett szakmai rendezvényen ismertették az együttműködés eddigi eredményeit és a jövőbeni terveket.

A Nyugat Magyarországi Termálúthoz, továbbá az új, Balaton-együttműködéshez az összes érintett település és szálloda csatlakozását várják.

A tavaly indult együttműködés keretében a PA cégcsoport a magyar egészségturizmus kínálatot utazásszervezőkből és utazási irodákból álló hálózaton keresztül értékesíti, melyet aktívan és folyamatosan bővít. A PA Touristik emellett heti rendszerességgel, garantált, háztól-házig szállítást biztosító buszjáratokat közlekedtet nyugat-magyarországi és balatoni gyógyhelyekre. A német utazók a nyugat-dunántúli és balatoni gyógyhelyeket a PA és a Mutsch Ungarn Reisen Kft. összefogásában a Hévíz-Balaton reptérre közlekedő járatokkal is könnyen elérhetik. Az együttműködés eddigi eredményeiről és a jövőbeni tervekről október végén, Hévízen, szakmai rendezvény keretében adtak tájékoztatást az MT Zrt. illetékes vezetői – Horváth Gergely turisztikai vezérigazgató-helyettes, Maráczi Gábor stratégiai és marketing igazgató, valamint Sztojanovits Kristóf az MT Zrt. németországi/svájci képviseletvezetője – valamint az együttműködés kiemelt partnerei.

Papp Gábor, Hévíz polgármestere köszöntőjében biztosította a résztvevőket arról, hogy a város a jövőben is üzemeltetni kívánja a sármelléki Hévíz-Balaton repülőteret, amely az idei évben túlszárnyalta az előzetes tervekben rögzített eredményeket. A polgármester hangsúlyozta azonban, hogy az üzemeltetéshez szolgáltatatói és politikai összefogás szükséges, annak érdekében, hogy a Hévíz-Balaton Airport egész Nyugat-Magyarország reptere lehessen.

Henry Reutel, a Lufthansa Charter termékmenedzsere az idei Lufthansa PA charter járatok eredményeiről számolt be, és örömét fejezte ki annak kapcsán, hogy az elmúlt két évben dinamikusan nőtt a Hévíz-Balaton reptérre érkező charter járatok száma.

Horváth Gergely, Magyar Turizmus Zrt. turisztikai vezérigazgató-helyettese is méltatta az összefogás eredményeit, hangsúlyozta a szakmai összefogáson alapuló, úgynevezett 1+1 forintos akciók jelentőségét és valamennyi jelent lévő szakmai partnert arra buzdított, hogy csatlakozzon az ilyen jellegű akciókhoz, amelyek az MT Zrt. tevékenységének továbbra is elengedhetetlen részét képezik. Herr Roland Grimm, a PA Touristik ügyvezető igazgatója az együttműködés fontosabb projektjeit, eredményeit foglalta össze.

Prezentációjában kitért a társaság jövőbeni terveire is, melyekben kiemelt helyen szerepel a Magyar Turizmus Zrt. és a PA Touristik összefogásának kibővítése. Herr Roland Grimm elmondta, hogy az összefogás keretében 2010-től minden évben növekedett a Magyarországra irányuló német vendégforgalom, 2012-ben 41%-os növekedést sikerült elérni a vendégéjszakák számában, ami jelentősen túlszárnyalta a Csehországban elért időarányos eredményeket. A PA Touristik 2011-ben, 2010-hez képest 40%-kal növelte charter járatai számát, amely járatokat a jövőben is fent kíván tartani.

Az MT Zrt. németországi külképviseletével szorosan együttműködve új partnereket vont be 2011-ben az együttműködésbe: mások mellett a Rheuma Liga és a Die Johanniter csatlakozását követően, 20 új utazásszervező is társult és továbbiak bevonását is tervezik. A beszámolóban elhangzott, hogy a PA cégcsoport és az MT Zrt. németországi képviselete már az együttműködés első évében közösen jelent meg a legnagyobb németországi vásárokon, – kölni RDA, berlini ITB, stuttgarti CMT, müncheni FREE – ahol hazánk egészségturizmus kínálatát mutatták be. A két szervezet továbbá, szintén 2011-ben 28, buszos utakra specializálódott utazásszervező rendezvényén volt jelen, ahol közös prezentációval és attrakciókkal mutatták be a magyarországi ajánlatokat.

Rendkívül eredményes volt az együttműködő partnerek és a magyarországi szolgáltatók részvételével, a Rheuma Ligával közösen szervezett két észak-németországi roadshow is. A szakmai munka mellett a partnerek különös figyelmet fordítottak a német sajtó figyelmének felkeltésére is: az elmúlt időszakban szinte minden hónapra jutott egy-egy sajtóesemény, sajtóút, vagy közösen megfogalmazott és kiadott sajtóközlemény.

Az online és offline eszközök teljes tárházát vetette be a két fél annak érdekében, hogy a résztvevő szállodák mellett, a csatlakozó települések is megfelelő bemutatkozási lehetőséget kapjanak. Új eszközöket is alkalmaztak, így többek között a közvetlen foglalást is lehetővé tevő E-Journal vagyis elektronikus hírlevelek segítségével is „bombázták” a potenciális turistákat. Az érdeklődők továbbá DM akciók keretében kaptak konkrét ajánlatokat, melyek akciónként 50-200 fős foglalásokat eredményeztek. Az együttműködés addicionális eredménye az a láncreakció is, amelynek köszönhetően egy-egy nagyobb szervező megnyerése további szervezők bevonásához vezetett. A Lidl csatlakozását követően például a cég partnere az Eurotours is nagyobb aktivitást fejtett ki, míg az Euromed csatlakozásával a Medikur aktivitása növekedett.

A jövőbeni tervek között Roland Grimm kiemelte: a PA Touristik új terméke a Balaton lesz. A régió népszerűsítését már 2011-ben megkezdték, aminek eredményeként egyes siófoki és balatonfüredi szálláshelyek már több száz vendéget fogadtak. A „Balaton termék” népszerűsítését és értékesítését 2012-ben teljes körűen kidolgozzák az együttműködés keretében.

A teljes németországi lefedettség elérése érdekében, a betegbiztosítók mellett, további partnerek, szövetségek – például az SPD Reiseservice, a CDU Senioren, a Deutsches Rotes Kreuz, az Alzheimer egyesület – és még több viszonteladó bevonását is tervezik az értékesítési tevékenységbe. A célok elérését segítené Frankfurt csomóponti szerepének kialakítása, a keletnémet piac hatékonyabb bevonása és terjeszkedés más országok irányába is.

Az eddig hatékonynak bizonyult marketingeszközöket alkalmazva, folytatják a közös tanulmányutak szervezését, a közös sajtómunkát, az online tevékenységet, a kiállítási megjelenéseket, a szakmai bemutatkozások gyakorlatát és a telefonos információszolgálat ellátását is.

Összefoglalójában Maráczi Gábor aláhúzta, hogy az együttműködést idén egész évben folytatja a Magyar Turizmus Zrt. és a Balaton vonatkozásában tervezett új együttműködés lehetősége szolgáltatók és szakmai partnerek számára is nyitva áll.

Németország továbbra is Magyarország legfontosabb turisztikai küldőpiaca. A KSH adatai szerint 2011-ben több mint 542.000 német vendég több mint 2 millió vendégéjszakát töltött el a magyarországi kereskedelmi szálláshelyeken. A majd 10 éven át tartó csökkenés után 2011 végén kezdődött pozitív tendenciát erősíti, hogy a 2012. január-szeptemberi időszakban 6,6%-kal több vendégéjszakát töltöttek el a német vendégek a magyarországi szállodákban az előző év azonos időszakához képest, a KSH legfrissebb adatai szerint.


Művészet és vendéglátás a Káli-medencében

Művészet és vendéglátás a Káli-medencében 

A Káli Art Inn lett 2023-ban az Art is Business Díj Vállalati kategóriájának győztese. Tulajdonosai, a Molnár Júlia–Héjja Róbert házaspár, szívvel-lélekkel elkötelezett amellett, hogy ötvözze a vendéglátást a művészetek szenvedélyes támogatásával. A Káli Art Park kialakításával pedig olyan egyedülálló kiállítóhelyet hoztak létre, ahol a kortárs szobrászművészek bemutathatják és értékesíthetik alkotásaikat.
Hamis hotelértékelések - mit tehetünk a csalók ellen?

Hamis hotelértékelések - mit tehetünk a csalók ellen? 

A tanulmányok szerint a fogyasztók több mint 90%-át befolyásolják az utazástervezésben az online platformokon posztolt értékelések, így nem meglepő, hogy az ágazat nagy harcot vív a hamis értékelésekkel, beleértve az indokolatlan rágalmazást és az érdemtelen túlértékelést egyaránt.
Szállodatörténelmet ír a Hunguest

Szállodatörténelmet ír a Hunguest 

480 teniszpálya területével egyenlő fejlesztést tudhat maga mögött a Hunguest, ami történelmi léptékű, hiszen Magyarországon ilyen volumenű szállodaipari felújítás és szállodaépítés még nem zajlott
Ráborították az asztalt a Bookingra

Ráborították az asztalt a Bookingra 

A beérkezett észrevételek értékelése után immár végleges a Gazdasági Versenyhivatal jelentése a hazai online szálláshely-közvetítési és szálláspiacon elvégzett gyorsított ágazati vizsgálatról. A Booking-botrányként elhíresült ügyben a hatóság több javaslatot is megfogalmazott a magyar fogyasztók és a hazai szállásadók védelme érdekében.
Kiemelkedő vendégforgalom a vidéki fürdővárosokban

Kiemelkedő vendégforgalom a vidéki fürdővárosokban 

A téli időszakban is az egyik legfontosabb turisztikai motiváció az egészségturizmus, amely így Magyarország egyik legjelentősebb, négyévszakos turisztikai terméke. Azon vidéki települések, ahol a gyógy- és élményfürdő mellett magas színvonalú szolgáltatások is várják a vendégeket, ebben az időszakban az átlagosnál nagyobb forgalomra és magasabb foglaltságra számíthatnak.
A 30 milliós gyémántgyűrű rejtélyes eltűnése

A 30 milliós gyémántgyűrű rejtélyes eltűnése 

A párizsi Ritz alkalmazottainak volt néhány izgalmas órája, mire egy porszívózsákból előkerült az ellopottnak hitt ékszer.
Nyáron nyílik a Kimpton Hotels első szállodája Budapesten

Nyáron nyílik a Kimpton Hotels első szállodája Budapesten 

A Kimpton Hotels, az Intercontinental Hotels Group luxus lifestyle márkája, amely világszerte több, mint 80 egységgel rendelkezik. A 2024 nyarán nyíló, Bem téren épülő, dunai panorámás patinás épület szintén ennek az izgalmas boutique brandnek ad majd otthont.
Vendégélmény fokozása az AR segítségével

Vendégélmény fokozása az AR segítségével 

A vendéglátóipar mindig is élen járt az új technológiák bevezetésében a vendégélmény fokozása érdekében. A mobil bejelentkezéstől a személyre szabott szolgáltatásokig a szállodák folyamatosan innovatív módokat keresnek ügyfeleik kielégítésére. Az egyik technológia, amely forradalmasíthatja a vendéglátást, az a kiterjesztett valóság (AR).
Rangos nemzetközi díjat nyert a Hunguest Hotels arculata

Rangos nemzetközi díjat nyert a Hunguest Hotels arculata 

A Hunguest Hotels megújult arculata elnyerte a Német Formatervezési Tanács által alapított German Design Award 2024 díjat a márkaidentitás kategóriában.
A Dorothea Hotel elnyerte az Év Hotelprojektje díjat

A Dorothea Hotel elnyerte az Év Hotelprojektje díjat 

A BDPST Ingatlanfejlesztő egyik projektje, a Dorothea Hotel nyerte a Portfolio Property Awards díjátadóján az Év Hotelprojektje kategóriában járó elismerést kedden Budapesten. Az eseményen az év legkiemelkedőbb hazai teljesítményeit, megoldásait és fejlesztéseit bírálták.

Interjú

Hat érdekes és meghatározó téma a JAB Csoporttal

Hat érdekes és meghatározó téma a JAB Csoporttal 

Olyan szakmai információk, amelyekről ritkán esik szó az európai szállodai és kiskereskedői területen piacvezetőnek számító német alapítású textilcég esetén.
Vámos Nóra: „Sokszor minden lépésért meg kellett küzdeni”

Vámos Nóra: „Sokszor minden lépésért meg kellett küzdeni” 

A helyszín a Hardangervidda Nemzeti Park, ahol annak idején Amundsen készült fel az Antarktisz-expedícióra.
Első az életképesség: fenntartható üzleti modell a vendéglátásban

Első az életképesség: fenntartható üzleti modell a vendéglátásban 

A vendéglátóipar fenntarthatósági fordulata elkerülhetetlen az ökológiai lábnyomunk csökkentéséért - de vajon hatékonyan cselekedhet-e a fenntarthatóságért egy olyan vendéglátóhely, amelynek saját jövője sincs biztosítva?