Hogyan reagálnak a német turisták a krízisre?

Többek között ezzel a kérdéssel foglalkozott a német FUR (Forschungsinstitut für Urlaub und Reisen) május 28-án, szokásos éves konferenciáján, melyet idén a Starnbergi tó partján fekvö, festöi Bernriedben rendeztek meg.

A fenti témában végzett vizsgálat eredményei azt mutatják, hogy a megkérdezettek 75%-a a pénzügyi krízist – hasonlóan az emelkedő energia árakhoz és a klímaváltozáshoz – nagy veszélyként éli meg. Arra a kérdésre azonban, hogy személyesen is érintett-e a válságban, csak 21% mondott igent. (Az enegia árak esetében ez a szám magasabb mint 60%!) A kutatók ezért úgy vélik, a krízis jelenleg viharfelhőként lebeg a fejek felett, nagy változásokat azonban eddig csak kevés ember életében hozott. Sőt! A megkérdezetteknek  csak 30%-a véli úgy (2008: 25%), hogy 2009-ben rosszabbul megy majd neki, 60% a tavalyi évhez hasonlónak (2008: szintén 60%), 9% pedig jobbnak (2008: 14%) ítéli meg saját gazdasági helyzetét. Az utazásról viszont a többség továbbra sem akar lemondani

A lakosság körében végzett vizsgálat alapján az utazás ui. a fogyasztások prioritási sorrendjében az élelmiszerek, a lakás, és az egészség után 47%-kal továbbra is a 4. helyen áll! A cél kiválasztása és a foglalás viszont egyre későbbre, szinte az utolsó pillanatra halasztódik. Hiszen a bizonytalanság, az elbocsájtások szele azért a levegőben van…

Ami az utazási kiadásokat illeti, a megkérdezettek 58%-a ugyanannyit tervez költeni mint tavaly, 9% többet, 11% kevesebbet, 22% pedig még nem tudja. Azt azonban, hogy mire költ, a többség idén is alaposan megnézi. Azoknak az aránya ugyanis, akiket csak az ár érdekel, 11% (2008: 9%). A legtöbben viszont azok vannak, akik számára az ár-minőség aránya a meghatározó: 60% (2008: 60%). 26% esetében (2008: 26%) pedig a minőség a döntö.

A vizsgálat eredményei szerint a célcsoportok tekintetében a szeniorok, a fiatal egyedülállók és a családok azok, akiket a krízis legkevésbé érint. Ugyanakkor a szinglik és a családok 2009-ben kevesebbet kívánnak költeni utazásaik során. Az utazási formák közül a pénzügyi válság leginkább a repülős és a Földközi-tengerre irányuló utakra hat majd. A buszturizmus viszont elég rezisztensnek ígérkezik a válsággal szemben. A FUR elkészítette 2020-ig terjedő Trendvizsgálatát is, amelyben többek között az egészségturizmus és a városlátogatás várható tendenciáit elemzi. Valamint kitér a demográfiai változások következményeire és az ezüst korosztály növekvö súlyára.

A kutatás, amely 390,- EUR-ért a FUR-nál megvásárolható, az egyes országok turisztikai potenciálját is vizsgálja, s Magyarországot egyértelműen a jó turisztikai potenciállal rendelkező országok közé sorolja. Ugyanakkor arra is felhívja a figyelmet, hogy egy német turista fejében egyszerre átlagosan 5,4 úticél és 6,4 különféle üdülési forma fordul meg. S hogy végül hova utazik el, az nagy mértékben a jó marketingtől is függ. (MT Zrt. Németország )


Művészet és vendéglátás a Káli-medencében

Művészet és vendéglátás a Káli-medencében 

A Káli Art Inn lett 2023-ban az Art is Business Díj Vállalati kategóriájának győztese. Tulajdonosai, a Molnár Júlia–Héjja Róbert házaspár, szívvel-lélekkel elkötelezett amellett, hogy ötvözze a vendéglátást a művészetek szenvedélyes támogatásával. A Káli Art Park kialakításával pedig olyan egyedülálló kiállítóhelyet hoztak létre, ahol a kortárs szobrászművészek bemutathatják és értékesíthetik alkotásaikat.
Hamis hotelértékelések - mit tehetünk a csalók ellen?

Hamis hotelértékelések - mit tehetünk a csalók ellen? 

A tanulmányok szerint a fogyasztók több mint 90%-át befolyásolják az utazástervezésben az online platformokon posztolt értékelések, így nem meglepő, hogy az ágazat nagy harcot vív a hamis értékelésekkel, beleértve az indokolatlan rágalmazást és az érdemtelen túlértékelést egyaránt.
Szállodatörténelmet ír a Hunguest

Szállodatörténelmet ír a Hunguest 

480 teniszpálya területével egyenlő fejlesztést tudhat maga mögött a Hunguest, ami történelmi léptékű, hiszen Magyarországon ilyen volumenű szállodaipari felújítás és szállodaépítés még nem zajlott
Ráborították az asztalt a Bookingra

Ráborították az asztalt a Bookingra 

A beérkezett észrevételek értékelése után immár végleges a Gazdasági Versenyhivatal jelentése a hazai online szálláshely-közvetítési és szálláspiacon elvégzett gyorsított ágazati vizsgálatról. A Booking-botrányként elhíresült ügyben a hatóság több javaslatot is megfogalmazott a magyar fogyasztók és a hazai szállásadók védelme érdekében.
Kiemelkedő vendégforgalom a vidéki fürdővárosokban

Kiemelkedő vendégforgalom a vidéki fürdővárosokban 

A téli időszakban is az egyik legfontosabb turisztikai motiváció az egészségturizmus, amely így Magyarország egyik legjelentősebb, négyévszakos turisztikai terméke. Azon vidéki települések, ahol a gyógy- és élményfürdő mellett magas színvonalú szolgáltatások is várják a vendégeket, ebben az időszakban az átlagosnál nagyobb forgalomra és magasabb foglaltságra számíthatnak.
A 30 milliós gyémántgyűrű rejtélyes eltűnése

A 30 milliós gyémántgyűrű rejtélyes eltűnése 

A párizsi Ritz alkalmazottainak volt néhány izgalmas órája, mire egy porszívózsákból előkerült az ellopottnak hitt ékszer.
Nyáron nyílik a Kimpton Hotels első szállodája Budapesten

Nyáron nyílik a Kimpton Hotels első szállodája Budapesten 

A Kimpton Hotels, az Intercontinental Hotels Group luxus lifestyle márkája, amely világszerte több, mint 80 egységgel rendelkezik. A 2024 nyarán nyíló, Bem téren épülő, dunai panorámás patinás épület szintén ennek az izgalmas boutique brandnek ad majd otthont.
Vendégélmény fokozása az AR segítségével

Vendégélmény fokozása az AR segítségével 

A vendéglátóipar mindig is élen járt az új technológiák bevezetésében a vendégélmény fokozása érdekében. A mobil bejelentkezéstől a személyre szabott szolgáltatásokig a szállodák folyamatosan innovatív módokat keresnek ügyfeleik kielégítésére. Az egyik technológia, amely forradalmasíthatja a vendéglátást, az a kiterjesztett valóság (AR).
Rangos nemzetközi díjat nyert a Hunguest Hotels arculata

Rangos nemzetközi díjat nyert a Hunguest Hotels arculata 

A Hunguest Hotels megújult arculata elnyerte a Német Formatervezési Tanács által alapított German Design Award 2024 díjat a márkaidentitás kategóriában.
A Dorothea Hotel elnyerte az Év Hotelprojektje díjat

A Dorothea Hotel elnyerte az Év Hotelprojektje díjat 

A BDPST Ingatlanfejlesztő egyik projektje, a Dorothea Hotel nyerte a Portfolio Property Awards díjátadóján az Év Hotelprojektje kategóriában járó elismerést kedden Budapesten. Az eseményen az év legkiemelkedőbb hazai teljesítményeit, megoldásait és fejlesztéseit bírálták.

Interjú

Hat érdekes és meghatározó téma a JAB Csoporttal

Hat érdekes és meghatározó téma a JAB Csoporttal 

Olyan szakmai információk, amelyekről ritkán esik szó az európai szállodai és kiskereskedői területen piacvezetőnek számító német alapítású textilcég esetén.
Vámos Nóra: „Sokszor minden lépésért meg kellett küzdeni”

Vámos Nóra: „Sokszor minden lépésért meg kellett küzdeni” 

A helyszín a Hardangervidda Nemzeti Park, ahol annak idején Amundsen készült fel az Antarktisz-expedícióra.
Első az életképesség: fenntartható üzleti modell a vendéglátásban

Első az életképesség: fenntartható üzleti modell a vendéglátásban 

A vendéglátóipar fenntarthatósági fordulata elkerülhetetlen az ökológiai lábnyomunk csökkentéséért - de vajon hatékonyan cselekedhet-e a fenntarthatóságért egy olyan vendéglátóhely, amelynek saját jövője sincs biztosítva?