Urbán Pál, a részvénytársaság vezérigazgató-helyettese arról tájékoztatta a Turizmus Online-t, hogy komplex programot dolgoztak ki a fejlesztésekre, amely két részből áll. Az egyik a szilvásváradi erdei iskola infrastrukturális, a másik pedig a szalajka-völgyi állami erdei vasút fejlesztése. Mind a két résznek a megvalósítását még 2010 második felében elkezdték. Ennek során az erdei iskolában foglalkoztató filagóriát építettek, felújításra került a szabadtéri erdei múzeum, kézműves fedett színt is létesítettek és akadálymentesítették az iskola földszinti oktatótermét. Ez a program most decemberben fejeződik be, csaknem 73 millió forintos költséggel, melyhez 7,2 millió forint önrészt az Egererdő Zrt. biztosított. Már csak az iskola működéséhez szükséges eszközök beszerzése van hátra.
A program másik része a szilvásváradi állami erdei vasút fejlesztése, amelyet 513 millió forintból valósítanak meg. Ebből az önrész 80,7 millió forint. Fontos ez a munka, mert a szilvásváradi kisvasút jelenleg hazánk egyik legnagyobb személyforgalmú, keskenyvágányú erdei vasútja, amely a Szalajka-völgyben közlekedik. Mivel itt a korábbi teherforgalom megszűnt, így a vasút kizárólag a turizmus céljait szolgálja. A fejlesztés új korszerű vasúti végállomást tervez a „Fátyol-vízesésnél”. Emellett a kisvasúthoz kapcsolódó egyéb eszközök és kiszolgáló létesítmények felújítását, átalakítását tervezik.
A vezérigazgató-helyettes azt is elmondta, hogy az induló (fatelepi) állomás épületét felújítják és rendezik annak környezetét. A Halastó megállóhelynél levő épület is megújul, ahol akadálymentes információs pontot, a kisgyerekekkel érkező szülőknek pelenkázót és WC-t létesítenek. Felújításra kerül Gloriett-tisztási végállomás, a vasúti pálya és a peron. A tisztáson játszóteret és akadálymentes WC-t hoznak létre. Mindezek mellett megújítanak egy úgynevezett hibrid meghajtású mozdonyt, valamint két zárt nosztalgia kocsit is.
A program várhatóan 2013 első felében befejeződik be. Jelenleg is tart a munka, az útfelújításhoz kapcsolódó elektromos kábelt földbe helyezték, a Gloriett-tisztási vasúti pálya és a peron felújítását pedig végzik. A többi projekt-elem megvalósításához a szükséges kiviteli- és hatósági engedélyekkel rendelkeznek. Még tartanak a kivitelezési munkákat megelőző közbeszerzési eljárások és ezek eredményes zárása után kezdhetik el a tényleges kivitelezést.