A háromnapos eseményen 33 országból több mint 80 előadást tartanak desztinációk és fejlesztés, termékfejlesztés, utazás az egészségért, életminőség, az egészségturizmus hatásai, az egészségturisztikai desztinációk és termékek márkázása, marketing és menedzsment, holisztikus szemléletű turizmus, stratégia és tervezés, valamint „Milyenek a látogatók? - érzékelések, elvárások, motivációk” szekciókban. A Magyar Turizmus Zrt. kiemelt feladata Magyarország egészségturisztikai kínálatának népszerűsítése, a Turisztikai Kutatók Szakmai Szövetsége (Travel and Tourism Research Association - TTRA) Európai Tagozatának éves konferenciája pedig kiváló lehetőséget teremt arra, hogy a külföldi szakma figyelmét felhívja Magyarországra és hazánk egészségturisztikai kínálatára.
A konferencia célja az alábbi területek elemzése:
- Az életminőség és a jólét növelése érdekében miként változnak a szabadidős tevékenységek, az utazások?
- A gyógyturizmus fejlődési irányai: a tradicionális gyógyítástól a megelőzésig.
- A klasszikus (pl. termál, sportturizmus) és az új turizmusformák (pl. holisztikus, kaland) szerepe az egészség javításában és a wellnessben.
- Befektetések az egészség- és wellnessturizmusban.
- Specialitások az egészség- és wellnessturizmus tervezésében, menedzsmentjében és marketingjében.
A program részeként április 21-én, délelőtt külön szekciót szerveznek a magyar piac sajátosságainak megvitatására, I. Health Tourism Forum néven. Ugyanezen a napon diákkonferenciát és workshopot is rendeznek, amelyre az érdeklődő diákok mellett az egészségturisztikai témában szakdolgozatukat vagy doktori disszertációjukat író hallgatókat is várják.
A konferencia keretében, április 23-án a résztvevők megismerkedhetnek a Magyar Turizmus Zrt. egészségturisztikai marketingtevékenységével, Szűcs Balázs, az MT Zrt. marketingigazgatójának előadásában. A konferenciára a résztvevők különböző tanulmányokkal, kutatásokkal jelentkezhetnek, melyek közül a legjobbat díjazzák. A „Best Paper Award” nyertesének járó díjat Szűcs Balázs nyújtja át április 22-én egy gálavacsora keretében.
Az egészségturizmus kiemelt termékként szerepel a Magyar Turizmus Zrt. 2010. évi marketingtervében és a 2010-2012-es éveket felölelő marketingstratégiájában is, összhangban a 2013-ig szóló Országos egészségturisztikai stratégiával. Hazánk gazdag egészségturisztikai kínálatára a nagyszabású szakmai eseményen kívül számos más eszközzel is felhívja az MT Zrt. a figyelmet belföldön és külföldön egyaránt. A magyar nyelvű, regionális kiadványok és a 2010 őszére két célcsoport (wellness-turizmus és gyógyturizmus) számára elkészülő ajánlati katalógusok mellett a Társaság egészségturisztikai kiadványai angol, német és lengyel nyelvi változatban jelennek meg.
A nemzeti turisztikai marketingszervezet egészségturisztikai tematikájú honlapja, a wellness.itthon.hu hamarosan orvosi menüponttal és betegség szerinti szolgáltató-keresővel is segíti az érdeklődőket. A honlap a magyaron kívül angolul, németül és oroszul is elérhető. A környező országokban továbbá az MT Zrt. road show-k, szakmai találkozók és tanulmányutak segítségével, belföldön pedig regionális akciókkal is népszerűsíti a magyar egészségturisztikai kínálatot. Mint ismeretes, figyelembe véve Magyarország kedvező egészségturisztikai adottságait, a turisztikai szakma véleményére alapozva az MT Zrt. a témaévek sorát 2011-ben az Egészségturizmus Évével folytatja. A konferencia részletes programja az alábbi weboldalon olvasható: http://www.ttra-europeconference.com/ (Magyar Turizmus Zrt.)