Budapesten tartja éves konferenciáját a turisztikai kutatók szakmai szövetségének európai tagozata

A Magyar Turizmus Zrt. szakmai együttműködésével 2010. április 21-23. között, Budapesten kerül megrendezésre a Turisztikai Kutatók Szakmai Szövetsége, a Travel and Tourism Research Association (TTRA) Európai Tagozatának éves konferenciája "Egészség, wellness és a turizmus – egészséges turisták, egészséges üzlet?" címmel.

A háromnapos eseményen 33 országból több mint 80 előadást tartanak desztinációk és fejlesztés, termékfejlesztés, utazás az egészségért, életminőség, az egészségturizmus hatásai, az egészségturisztikai desztinációk és termékek márkázása, marketing és menedzsment, holisztikus szemléletű turizmus, stratégia és tervezés, valamint „Milyenek a látogatók? - érzékelések, elvárások, motivációk” szekciókban. A Magyar Turizmus Zrt. kiemelt feladata Magyarország egészségturisztikai kínálatának népszerűsítése, a Turisztikai Kutatók Szakmai Szövetsége (Travel and Tourism Research Association - TTRA) Európai Tagozatának éves konferenciája pedig kiváló lehetőséget teremt arra, hogy a külföldi szakma figyelmét felhívja Magyarországra és hazánk egészségturisztikai kínálatára.

A konferencia célja az alábbi területek elemzése:

  • Az életminőség és a jólét növelése érdekében miként változnak a szabadidős tevékenységek, az utazások? 
  • A gyógyturizmus fejlődési irányai: a tradicionális gyógyítástól a megelőzésig. 
  • A klasszikus (pl. termál, sportturizmus) és az új turizmusformák (pl. holisztikus, kaland) szerepe az egészség javításában és a wellnessben. 
  • Befektetések az egészség- és wellnessturizmusban. 
  • Specialitások az egészség- és wellnessturizmus tervezésében, menedzsmentjében és marketingjében.

A program részeként április 21-én, délelőtt külön szekciót szerveznek a magyar piac sajátosságainak megvitatására, I. Health Tourism Forum néven. Ugyanezen a napon diákkonferenciát és workshopot is rendeznek, amelyre az érdeklődő diákok mellett az egészségturisztikai témában szakdolgozatukat vagy doktori disszertációjukat író hallgatókat is várják.

A konferencia keretében, április 23-án a résztvevők megismerkedhetnek a Magyar Turizmus Zrt. egészségturisztikai marketingtevékenységével, Szűcs Balázs, az MT Zrt. marketingigazgatójának előadásában. A konferenciára a résztvevők különböző tanulmányokkal, kutatásokkal jelentkezhetnek, melyek közül a legjobbat díjazzák. A „Best Paper Award” nyertesének járó díjat Szűcs Balázs nyújtja át április 22-én egy gálavacsora keretében.

Az egészségturizmus kiemelt termékként szerepel a Magyar Turizmus Zrt. 2010. évi marketingtervében és a 2010-2012-es éveket felölelő marketingstratégiájában is, összhangban a 2013-ig szóló Országos egészségturisztikai stratégiával. Hazánk gazdag egészségturisztikai kínálatára a nagyszabású szakmai eseményen kívül számos más eszközzel is felhívja az MT Zrt. a figyelmet belföldön és külföldön egyaránt. A magyar nyelvű, regionális kiadványok és a 2010 őszére két célcsoport (wellness-turizmus és gyógyturizmus) számára elkészülő ajánlati katalógusok mellett a Társaság egészségturisztikai kiadványai angol, német és lengyel nyelvi változatban jelennek meg.

A nemzeti turisztikai marketingszervezet egészségturisztikai tematikájú honlapja, a wellness.itthon.hu hamarosan orvosi menüponttal és betegség szerinti szolgáltató-keresővel is segíti az érdeklődőket. A honlap a magyaron kívül angolul, németül és oroszul is elérhető. A környező országokban továbbá az MT Zrt. road show-k, szakmai találkozók és tanulmányutak segítségével, belföldön pedig regionális akciókkal is népszerűsíti a magyar egészségturisztikai kínálatot. Mint ismeretes, figyelembe véve Magyarország kedvező egészségturisztikai adottságait, a turisztikai szakma véleményére alapozva az MT Zrt. a témaévek sorát 2011-ben az Egészségturizmus Évével folytatja. A konferencia részletes programja az alábbi weboldalon olvasható: http://www.ttra-europeconference.com/ (Magyar Turizmus Zrt.)


Művészet és vendéglátás a Káli-medencében

Művészet és vendéglátás a Káli-medencében 

A Káli Art Inn lett 2023-ban az Art is Business Díj Vállalati kategóriájának győztese. Tulajdonosai, a Molnár Júlia–Héjja Róbert házaspár, szívvel-lélekkel elkötelezett amellett, hogy ötvözze a vendéglátást a művészetek szenvedélyes támogatásával. A Káli Art Park kialakításával pedig olyan egyedülálló kiállítóhelyet hoztak létre, ahol a kortárs szobrászművészek bemutathatják és értékesíthetik alkotásaikat.
Hamis hotelértékelések - mit tehetünk a csalók ellen?

Hamis hotelértékelések - mit tehetünk a csalók ellen? 

A tanulmányok szerint a fogyasztók több mint 90%-át befolyásolják az utazástervezésben az online platformokon posztolt értékelések, így nem meglepő, hogy az ágazat nagy harcot vív a hamis értékelésekkel, beleértve az indokolatlan rágalmazást és az érdemtelen túlértékelést egyaránt.
Szállodatörténelmet ír a Hunguest

Szállodatörténelmet ír a Hunguest 

480 teniszpálya területével egyenlő fejlesztést tudhat maga mögött a Hunguest, ami történelmi léptékű, hiszen Magyarországon ilyen volumenű szállodaipari felújítás és szállodaépítés még nem zajlott
Ráborították az asztalt a Bookingra

Ráborították az asztalt a Bookingra 

A beérkezett észrevételek értékelése után immár végleges a Gazdasági Versenyhivatal jelentése a hazai online szálláshely-közvetítési és szálláspiacon elvégzett gyorsított ágazati vizsgálatról. A Booking-botrányként elhíresült ügyben a hatóság több javaslatot is megfogalmazott a magyar fogyasztók és a hazai szállásadók védelme érdekében.
Kiemelkedő vendégforgalom a vidéki fürdővárosokban

Kiemelkedő vendégforgalom a vidéki fürdővárosokban 

A téli időszakban is az egyik legfontosabb turisztikai motiváció az egészségturizmus, amely így Magyarország egyik legjelentősebb, négyévszakos turisztikai terméke. Azon vidéki települések, ahol a gyógy- és élményfürdő mellett magas színvonalú szolgáltatások is várják a vendégeket, ebben az időszakban az átlagosnál nagyobb forgalomra és magasabb foglaltságra számíthatnak.
A 30 milliós gyémántgyűrű rejtélyes eltűnése

A 30 milliós gyémántgyűrű rejtélyes eltűnése 

A párizsi Ritz alkalmazottainak volt néhány izgalmas órája, mire egy porszívózsákból előkerült az ellopottnak hitt ékszer.
Nyáron nyílik a Kimpton Hotels első szállodája Budapesten

Nyáron nyílik a Kimpton Hotels első szállodája Budapesten 

A Kimpton Hotels, az Intercontinental Hotels Group luxus lifestyle márkája, amely világszerte több, mint 80 egységgel rendelkezik. A 2024 nyarán nyíló, Bem téren épülő, dunai panorámás patinás épület szintén ennek az izgalmas boutique brandnek ad majd otthont.
Vendégélmény fokozása az AR segítségével

Vendégélmény fokozása az AR segítségével 

A vendéglátóipar mindig is élen járt az új technológiák bevezetésében a vendégélmény fokozása érdekében. A mobil bejelentkezéstől a személyre szabott szolgáltatásokig a szállodák folyamatosan innovatív módokat keresnek ügyfeleik kielégítésére. Az egyik technológia, amely forradalmasíthatja a vendéglátást, az a kiterjesztett valóság (AR).
Rangos nemzetközi díjat nyert a Hunguest Hotels arculata

Rangos nemzetközi díjat nyert a Hunguest Hotels arculata 

A Hunguest Hotels megújult arculata elnyerte a Német Formatervezési Tanács által alapított German Design Award 2024 díjat a márkaidentitás kategóriában.
A Dorothea Hotel elnyerte az Év Hotelprojektje díjat

A Dorothea Hotel elnyerte az Év Hotelprojektje díjat 

A BDPST Ingatlanfejlesztő egyik projektje, a Dorothea Hotel nyerte a Portfolio Property Awards díjátadóján az Év Hotelprojektje kategóriában járó elismerést kedden Budapesten. Az eseményen az év legkiemelkedőbb hazai teljesítményeit, megoldásait és fejlesztéseit bírálták.

Interjú

Hat érdekes és meghatározó téma a JAB Csoporttal

Hat érdekes és meghatározó téma a JAB Csoporttal 

Olyan szakmai információk, amelyekről ritkán esik szó az európai szállodai és kiskereskedői területen piacvezetőnek számító német alapítású textilcég esetén.
Vámos Nóra: „Sokszor minden lépésért meg kellett küzdeni”

Vámos Nóra: „Sokszor minden lépésért meg kellett küzdeni” 

A helyszín a Hardangervidda Nemzeti Park, ahol annak idején Amundsen készült fel az Antarktisz-expedícióra.
Első az életképesség: fenntartható üzleti modell a vendéglátásban

Első az életképesség: fenntartható üzleti modell a vendéglátásban 

A vendéglátóipar fenntarthatósági fordulata elkerülhetetlen az ökológiai lábnyomunk csökkentéséért - de vajon hatékonyan cselekedhet-e a fenntarthatóságért egy olyan vendéglátóhely, amelynek saját jövője sincs biztosítva?