Közép-európai workshop Weimarban

 A Német Turisztikai Hivatal (DZT) immár harmadik alkalommal hívja meg a kiemelt külföldi vásárlókat és a sajtó képviselőit közép-európai workshopjára.

A B2B-rendezvény idén október 13-14. között Weimarban, Türingia tartományban kerül megrendezésre. A workshopon a Bosznia-Hercegovinából, Bulgáriából, Horvátországból, Montenegróból, Ausztriából, Lengyelországból, Romániából, Szerbiából, Szlovákiából, Szlovéniából, Csehországból, Ukrajnából és Magyarországról érkező kereken 100 résztvevő majd 40 német szolgáltatónál értesülhet Németország legújabb trendjeiről, fejlesztéseiről és turisztikai termékkínálatáról.

„Ezzel a rendezvénnyel tovább erősítjük az úticél Németország imázsát a közép- és délkelet-európai piacokon, és javítjuk a termékismeretet, hogy középtávon növelni tudjuk a Németországba utazók számát – mondja Petra Hedorfer, a DZT igazgatótanácsi elnöke. – Ebben az évben tudatosan választottuk Weimart helyszínként: a kultúrváros Németország 38 UNESCO világörökségi helyszínének egyike, amelyeknek a DZT 2014-ben „UNESCO-világörökségek Németországban – Fenntartható kulturális és természeti turizmus” mottóval egy külön tematikus évet szentel marketingtevékenységének központi témájaként.”

A német szolgáltatók számára a workshop kiváló lehetőséget nyújt, hogy az utazásszervezőkkel, - közvetítőkkel és újságírókkal új kapcsolatokat hozzanak létre, illetve hogy bemutassák és értékesítsék aktuális szolgáltatásaikat és termékeiket. A workshop célja, hogy koncentrált formában a közép-európai piac további részeit is lefedje.

„Büszkék vagyunk, hogy otthont adhatunk ennek a fontos B2B-rendezvénynek, és kihasználjuk ezt a workhopot, hogy bemutassuk a résztvevőknek Türingia kiemelt látványosságait” – magyarázza Bärbel Grönegres, a Thüringer Tourismus GmbH ügyvezetője.

„Nagyon örülünk annak is, hogy Weimar a harmadik közép-európai workshop megrendezésével lehetőséget kap arra, hogy pozícionálja magát a fontos közép-európai piacokon” – teszi hozzá Ulrike Köppel, a weimar GmbH ügyvezetője.

Az UNESCO világörökségi helyszínek a média középpontjában

A DZT a workhop előtt három tematikus szakmai pre-convention túrán mutatja be a kiemelt vásárlóknak és újságíróknak az úticél Németország kiválasztott desztinációit. A résztvevők a rendezvény keretén belül felfedezik Brandenburgot, Szászországot, Szász-Anhaltot és Türingiát, meglátogatják a dessaui és potsdami UNESCO világörökségi helyszíneket, Halléban és Lipcsében érdekes információkat tudnak meg a Német egység történetéről, illetve Eisenachban és Erfurtban a reformáció nyomába erednek. Ezen felül kiemelt programpontként meglátogatják az UNESCO természeti világörökségként számon tartott türingiai Hainich Nemzeti Parkot is.


Művészet és vendéglátás a Káli-medencében

Művészet és vendéglátás a Káli-medencében 

A Káli Art Inn lett 2023-ban az Art is Business Díj Vállalati kategóriájának győztese. Tulajdonosai, a Molnár Júlia–Héjja Róbert házaspár, szívvel-lélekkel elkötelezett amellett, hogy ötvözze a vendéglátást a művészetek szenvedélyes támogatásával. A Káli Art Park kialakításával pedig olyan egyedülálló kiállítóhelyet hoztak létre, ahol a kortárs szobrászművészek bemutathatják és értékesíthetik alkotásaikat.
Hamis hotelértékelések - mit tehetünk a csalók ellen?

Hamis hotelértékelések - mit tehetünk a csalók ellen? 

A tanulmányok szerint a fogyasztók több mint 90%-át befolyásolják az utazástervezésben az online platformokon posztolt értékelések, így nem meglepő, hogy az ágazat nagy harcot vív a hamis értékelésekkel, beleértve az indokolatlan rágalmazást és az érdemtelen túlértékelést egyaránt.
Szállodatörténelmet ír a Hunguest

Szállodatörténelmet ír a Hunguest 

480 teniszpálya területével egyenlő fejlesztést tudhat maga mögött a Hunguest, ami történelmi léptékű, hiszen Magyarországon ilyen volumenű szállodaipari felújítás és szállodaépítés még nem zajlott
Ráborították az asztalt a Bookingra

Ráborították az asztalt a Bookingra 

A beérkezett észrevételek értékelése után immár végleges a Gazdasági Versenyhivatal jelentése a hazai online szálláshely-közvetítési és szálláspiacon elvégzett gyorsított ágazati vizsgálatról. A Booking-botrányként elhíresült ügyben a hatóság több javaslatot is megfogalmazott a magyar fogyasztók és a hazai szállásadók védelme érdekében.
Kiemelkedő vendégforgalom a vidéki fürdővárosokban

Kiemelkedő vendégforgalom a vidéki fürdővárosokban 

A téli időszakban is az egyik legfontosabb turisztikai motiváció az egészségturizmus, amely így Magyarország egyik legjelentősebb, négyévszakos turisztikai terméke. Azon vidéki települések, ahol a gyógy- és élményfürdő mellett magas színvonalú szolgáltatások is várják a vendégeket, ebben az időszakban az átlagosnál nagyobb forgalomra és magasabb foglaltságra számíthatnak.
A 30 milliós gyémántgyűrű rejtélyes eltűnése

A 30 milliós gyémántgyűrű rejtélyes eltűnése 

A párizsi Ritz alkalmazottainak volt néhány izgalmas órája, mire egy porszívózsákból előkerült az ellopottnak hitt ékszer.
Nyáron nyílik a Kimpton Hotels első szállodája Budapesten

Nyáron nyílik a Kimpton Hotels első szállodája Budapesten 

A Kimpton Hotels, az Intercontinental Hotels Group luxus lifestyle márkája, amely világszerte több, mint 80 egységgel rendelkezik. A 2024 nyarán nyíló, Bem téren épülő, dunai panorámás patinás épület szintén ennek az izgalmas boutique brandnek ad majd otthont.
Vendégélmény fokozása az AR segítségével

Vendégélmény fokozása az AR segítségével 

A vendéglátóipar mindig is élen járt az új technológiák bevezetésében a vendégélmény fokozása érdekében. A mobil bejelentkezéstől a személyre szabott szolgáltatásokig a szállodák folyamatosan innovatív módokat keresnek ügyfeleik kielégítésére. Az egyik technológia, amely forradalmasíthatja a vendéglátást, az a kiterjesztett valóság (AR).
Rangos nemzetközi díjat nyert a Hunguest Hotels arculata

Rangos nemzetközi díjat nyert a Hunguest Hotels arculata 

A Hunguest Hotels megújult arculata elnyerte a Német Formatervezési Tanács által alapított German Design Award 2024 díjat a márkaidentitás kategóriában.
A Dorothea Hotel elnyerte az Év Hotelprojektje díjat

A Dorothea Hotel elnyerte az Év Hotelprojektje díjat 

A BDPST Ingatlanfejlesztő egyik projektje, a Dorothea Hotel nyerte a Portfolio Property Awards díjátadóján az Év Hotelprojektje kategóriában járó elismerést kedden Budapesten. Az eseményen az év legkiemelkedőbb hazai teljesítményeit, megoldásait és fejlesztéseit bírálták.

Interjú

Hat érdekes és meghatározó téma a JAB Csoporttal

Hat érdekes és meghatározó téma a JAB Csoporttal 

Olyan szakmai információk, amelyekről ritkán esik szó az európai szállodai és kiskereskedői területen piacvezetőnek számító német alapítású textilcég esetén.
Vámos Nóra: „Sokszor minden lépésért meg kellett küzdeni”

Vámos Nóra: „Sokszor minden lépésért meg kellett küzdeni” 

A helyszín a Hardangervidda Nemzeti Park, ahol annak idején Amundsen készült fel az Antarktisz-expedícióra.
Első az életképesség: fenntartható üzleti modell a vendéglátásban

Első az életképesség: fenntartható üzleti modell a vendéglátásban 

A vendéglátóipar fenntarthatósági fordulata elkerülhetetlen az ökológiai lábnyomunk csökkentéséért - de vajon hatékonyan cselekedhet-e a fenntarthatóságért egy olyan vendéglátóhely, amelynek saját jövője sincs biztosítva?