Az MSzÉSz is csatlakozott

A Magyar Turizmus Zrt. idén is nagyszabású vendégbarát akciót hirdetett a világnaphoz kapcsolódóan. Az ENSZ Turisztikai Világszervezete az esemény központi témájaként a turizmus és a víz kapcsolatát jelölte meg.

Az eseménnyel kapcsolatban megrendezett sajtótájékoztatón Dr. Horváth Viktória, a Nemzetgazdasági Minisztérium turizmusért felelős helyettes államtitkára kiemelte, hogy az eseményhez kapcsolódóan végre az azt megillető figyelem hárul az ágazatra, illetve az abban dolgozókra.
„A turizmus a hazai GDP 9 százalékát adja közvetett módon, és a magyarországi munkavállalók 12 százalékának megélhetését biztosítja az ágazat – mondta a helyettes államtitkár. - Az ő mindennapi sorsuk és jövőjük függ attól, hány hazai és külföldi vendéget fogadnak a szállodák, éttermek.”
A turizmusból élők körébe nem csak a szállodaiparban dolgozók tartoznak – tette hozzá Dr. Horváth Viktória – hanem azok is, akiknek mindennapi tevékenysége végső soron a turizmusban hasznosul. Ilyen lehet a mosodás, a sajtkészítő, a buszvezető, a borász. Ma a világgazdaság egyik leggyorsabban fejlődő ágazata ez, és Magyarországon sincs ez másképp, hiszen nálunk a gazdaság növekedésének egyik kulcsa lehet az ágazat.
„Mindezeket a szempontokat figyelembe vesszük a fejlesztéspolitika kialakítása során is, az NGM-ben már készülnek a 2014-2020-as időszak fejlesztéspolitikai irányelvei. A turizmusért felelős helyettes államtitkárság feladata, hogy a közeljövőben meghatározza azokat a célterületeket, termékeket, melyeket célirányos programokkal támogatunk majd. Ezért szeretnénk összegyűjteni minden olyan információt, amely segítheti ezt a munkánkat. Ehhez kérem az Önök segítségét is” – mondta a helyettes államtitkár.
A Turizmus Világnapja a turizmusban dolgozók ünnepe. De – ahogy Dr. Horváth Viktória fogalmazott – a turizmusban dolgozni nem hobby. Aki itt marad, és kitart a szakma mellett, tud és szeret emberekkel bánni, beszél nyelveket, vállalja, hogy késő este, vagy hétvégén is dolgozik. Vállalja azt a felelősséget is, hogy vendégül lát. Felelősség ez, mert amikor valaki utazik, úgy dönt, hogy az egyre szűkülő szabadidejét ránk bízza, és ezért pénzt is áldoz.
„Azt szeretném, ha a Turizmus Világnapján megismernék azokat az embereket, akik a vendégekért dolgoznak. Szeretném, ha nem csak a turizmus gazdasági jelentőségére irányulna figyelem ezen a napon, hanem azokra is, akik s felelősen végzett munkájukért köszönetet érdemelnek” – fejezte be a helyettes államtitkár.

A harmadik Turizmus Világnap akcióiban való részvételre a Magyar Turizmus Zrt. ismét a legnagyobb szakmai szervezetek és a turisták fogadásában közvetlenül érintett legnagyobb cégek és stratégiai partnerei bevonásával ösztönözte a turisztikai szakma képviselőit, hogy saját maguk által kitalált aktivitással vegyenek részt a vendégbarát kezdeményezésben. Idén, szeptember 27-én kívül szeptember 28-ára és 29-ére, tehát a kapcsolódó hétvégére is kiterjeszthetik akciójukat a belföldi turizmusban érintett szolgáltatók.
„A prognózisok szerint 3-4 százalékos növekedés várható globálisan a turizmusban – kezdte Horváth Gergely, a Magyar Turizmus Zrt. turisztikai vezérigazgató-helyettese. - Ez Európában 2,1, a környező, velünk egy kategóriába tartozó országokban 3,4 százalékot jelent. A magyar turizmus is növekvő pályán van, az első hét havi statisztitkák alapján a nemzetközi átlagot meghaladó mértékben növekedett a külföldiek által eltöltött vendégéjszakák száma.”
A világon a turizmus a negyedik legfontosabb gazdasági ágazat, amely szakmai előrejelzések alapján kijelenthetjük, hogy rövidesen első helyre léphet – emlékeztetett a vezérigazgató helyettes, aki hozzátette, hogy az ágazat fejlődése maga után vonzza a környezetszennyezés növekedését is. Ezért az ENSZ Turisztikai Világszervezete az esemény központi témájaként a turizmus és a víz kapcsolatát jelölte meg. Az idei mottó: „Tourism & Water: Protecting our Common Future”.
A cél a turisztikai szakma és a hazai lakosság figyelmének felhívása a vendégszeretet, a vendégbarát viselkedés jelentőségére, a folyamatos szemléletformálás szükségességére.
A Turizmus Világnap idei központi témája a turizmus és a víz kapcsolata. Az esemény rávilágít arra, hogy a turizmus egyik legfontosabb eszköze és forrása is a víz. Évente milliók utaznak világszerte azért, hogy élvezzék a víz melletti desztinációk szolgáltatásait. A víz azonban nem csak eszköz, hanem a turizmus egyik legfontosabb forrása is, ami nélkül nem működhet semmilyen turisztikai infrastruktúra. A világ egyik legnagyobb gazdasági ágazatának, a turizmusnak ezért vezető szerepet kell vállalnia abban, hogy ösztönözze a megfelelő vízmenedzsment megoldások használatát. A Turisztikai Világszervezet a turisták számára is ajánlásokat fogalmazott meg a környezettudatos magatartás ösztönzése érdekében.
A sajtótájékoztatón felszólalt Kovács István, a Magyar Szállodák és Éttermek Szövetsége főtitkára, aki kiemelte, hogy sikeres turizmus elképzelhetetlen sikeres szállodaipar nélkül. „Jó a Turizmus Világnapját ünnepelni, amikor a területen a számok javulnak, mindenképpen jó hír, hogy a gazdasági, pénzügyi válság 2010-es mélypontja után növekvő pályára állt a szállodaipar. Ami a rossz hír, hogy a három éves növekedés eredményeképpen a szállodák most érik majd el a 2007. évi mutatószámokat” – mondta a főtitkár, hozzátéve, hogy csak számszaki felzárkózásról beszélhetünk, reálértéken még elmaradás mutatkozik.
Elmondta, sok a tennivaló, a szállodások várják az új turizmus törvényt, a fejlesztési stratégiát. A szövetség szerint azonban nem kapacitásbővítésre, hanem attrakciófejlesztésre van szükség, olyan vonzerőre, melynek eredményeképpen több turista jön Magyarországra. Kiemelte: ugyanakkor az sem mindegy, milyen fizetőképességű vendég érkezik...
Az MT Zrt. által meghirdetett határidőig szakmai szervezetek és szövetségek kérték fel tagjaikat a csatlakozásra, továbbá különböző szolgáltatók, programgazdák képviselői is elárasztották kreatív ötleteikkel a nemzeti turisztikai marketingszervezetet arra vonatkozóan, hogy milyen, külön erre az akcióra kitalált kedvességgel, figyelmességgel, apró ajándékkal lepik meg vendégeiket az idei Turizmus Világnapon.
A Turizmus Világnaphoz kapcsolódó események listáját itt megtekintheti.


Művészet és vendéglátás a Káli-medencében

Művészet és vendéglátás a Káli-medencében 

A Káli Art Inn lett 2023-ban az Art is Business Díj Vállalati kategóriájának győztese. Tulajdonosai, a Molnár Júlia–Héjja Róbert házaspár, szívvel-lélekkel elkötelezett amellett, hogy ötvözze a vendéglátást a művészetek szenvedélyes támogatásával. A Káli Art Park kialakításával pedig olyan egyedülálló kiállítóhelyet hoztak létre, ahol a kortárs szobrászművészek bemutathatják és értékesíthetik alkotásaikat.
Hamis hotelértékelések - mit tehetünk a csalók ellen?

Hamis hotelértékelések - mit tehetünk a csalók ellen? 

A tanulmányok szerint a fogyasztók több mint 90%-át befolyásolják az utazástervezésben az online platformokon posztolt értékelések, így nem meglepő, hogy az ágazat nagy harcot vív a hamis értékelésekkel, beleértve az indokolatlan rágalmazást és az érdemtelen túlértékelést egyaránt.
Szállodatörténelmet ír a Hunguest

Szállodatörténelmet ír a Hunguest 

480 teniszpálya területével egyenlő fejlesztést tudhat maga mögött a Hunguest, ami történelmi léptékű, hiszen Magyarországon ilyen volumenű szállodaipari felújítás és szállodaépítés még nem zajlott
Ráborították az asztalt a Bookingra

Ráborították az asztalt a Bookingra 

A beérkezett észrevételek értékelése után immár végleges a Gazdasági Versenyhivatal jelentése a hazai online szálláshely-közvetítési és szálláspiacon elvégzett gyorsított ágazati vizsgálatról. A Booking-botrányként elhíresült ügyben a hatóság több javaslatot is megfogalmazott a magyar fogyasztók és a hazai szállásadók védelme érdekében.
Kiemelkedő vendégforgalom a vidéki fürdővárosokban

Kiemelkedő vendégforgalom a vidéki fürdővárosokban 

A téli időszakban is az egyik legfontosabb turisztikai motiváció az egészségturizmus, amely így Magyarország egyik legjelentősebb, négyévszakos turisztikai terméke. Azon vidéki települések, ahol a gyógy- és élményfürdő mellett magas színvonalú szolgáltatások is várják a vendégeket, ebben az időszakban az átlagosnál nagyobb forgalomra és magasabb foglaltságra számíthatnak.
A 30 milliós gyémántgyűrű rejtélyes eltűnése

A 30 milliós gyémántgyűrű rejtélyes eltűnése 

A párizsi Ritz alkalmazottainak volt néhány izgalmas órája, mire egy porszívózsákból előkerült az ellopottnak hitt ékszer.
Nyáron nyílik a Kimpton Hotels első szállodája Budapesten

Nyáron nyílik a Kimpton Hotels első szállodája Budapesten 

A Kimpton Hotels, az Intercontinental Hotels Group luxus lifestyle márkája, amely világszerte több, mint 80 egységgel rendelkezik. A 2024 nyarán nyíló, Bem téren épülő, dunai panorámás patinás épület szintén ennek az izgalmas boutique brandnek ad majd otthont.
Vendégélmény fokozása az AR segítségével

Vendégélmény fokozása az AR segítségével 

A vendéglátóipar mindig is élen járt az új technológiák bevezetésében a vendégélmény fokozása érdekében. A mobil bejelentkezéstől a személyre szabott szolgáltatásokig a szállodák folyamatosan innovatív módokat keresnek ügyfeleik kielégítésére. Az egyik technológia, amely forradalmasíthatja a vendéglátást, az a kiterjesztett valóság (AR).
Rangos nemzetközi díjat nyert a Hunguest Hotels arculata

Rangos nemzetközi díjat nyert a Hunguest Hotels arculata 

A Hunguest Hotels megújult arculata elnyerte a Német Formatervezési Tanács által alapított German Design Award 2024 díjat a márkaidentitás kategóriában.
A Dorothea Hotel elnyerte az Év Hotelprojektje díjat

A Dorothea Hotel elnyerte az Év Hotelprojektje díjat 

A BDPST Ingatlanfejlesztő egyik projektje, a Dorothea Hotel nyerte a Portfolio Property Awards díjátadóján az Év Hotelprojektje kategóriában járó elismerést kedden Budapesten. Az eseményen az év legkiemelkedőbb hazai teljesítményeit, megoldásait és fejlesztéseit bírálták.

Interjú

Hat érdekes és meghatározó téma a JAB Csoporttal

Hat érdekes és meghatározó téma a JAB Csoporttal 

Olyan szakmai információk, amelyekről ritkán esik szó az európai szállodai és kiskereskedői területen piacvezetőnek számító német alapítású textilcég esetén.
Vámos Nóra: „Sokszor minden lépésért meg kellett küzdeni”

Vámos Nóra: „Sokszor minden lépésért meg kellett küzdeni” 

A helyszín a Hardangervidda Nemzeti Park, ahol annak idején Amundsen készült fel az Antarktisz-expedícióra.
Első az életképesség: fenntartható üzleti modell a vendéglátásban

Első az életképesség: fenntartható üzleti modell a vendéglátásban 

A vendéglátóipar fenntarthatósági fordulata elkerülhetetlen az ökológiai lábnyomunk csökkentéséért - de vajon hatékonyan cselekedhet-e a fenntarthatóságért egy olyan vendéglátóhely, amelynek saját jövője sincs biztosítva?