Keresik a legízletesebb hazai úti célokat

Egy uniós pályázat támogatásával ismét keresi a legkiválóbb hazai úti célokat a Magyar Turizmus Zrt.. Idén a helyi gasztronómiára kerül a hangsúly. 

Az Európai Bizottság immár kilencedik alkalommal hirdetett pályázatot a "Kiváló Európai Desztinációk" számára.  A pályázaton a maximális, 75%-os uniós támogatást sikerült elnyerni az EDEN projekt magyarországi lebonyolításához, ami 50 ezer euró támogatást jelent.

Az idei pályázat címe: „Egy csipet Magyarország”, témája a helyi gasztronómia, mint turisztikai motiváció – jelentették be a Stelázsi Kávézó és Borbárban megrendezett sajtóreggelin.

Dr. Faragó Péter, a Magyar Turizmus Zrt. vezérigazgatója arra hívta fel a figyelmet, hogy a vidéken tevékenykedő kis- és középvállalkozások versenyképességét is növelni szükséges. A gasztronómiai motivációval utazók érdeklődésének középpontjában elsősorban az élelmiszer-termelők, a gasztronómiai fesztiválok, az élelmiszeripari kiállítások és rendezvények, a termelői piacok, főzőbemutatók és a különleges ételek kóstolója áll. Ami a turizmusra általában igaz, fokozottan érvényes annak speciális ágára, a gasztronómiai turizmusra: munkahelyeket és megélhetést teremt a közösség számára, miközben a helyi gazdaságot és agráriumot is serkenti. A pályázatnak a helyi gasztronómiára építő turizmus a témája.

„Mindezek fényében újabb hangsúlyt kap a Magyar Turizmus Zrt. azon határozott törekvése, hogy a turisztikai és az agrármarketing területeket közelebb hozzuk egymáshoz. A társaság ugyanis a magyar turisztikai célpontok, a magyar gasztronómia és a magyar agrártermékek közös népszerűsítését tartja célravezetőnek.” tette hozzá a vezérigazgató.

Mártonné Máthé Kinga, a Magyar Turizmus Zrt. belföldi igazgatója az új EDEN pályázattal kapcsolatban elmondta, hogy a gasztronómia egyre inkább az utazási élmény központi elemévé válik. A turisták költésének több mint harmada a gasztronómiai termékek fogyasztásához kapcsolódik, ezért az idén induló pályázat célja egy olyan, európai szinten is versenyképes úti cél kiválasztása, amely a saját, helyi gasztronómiájára alapozott kínálatával elnyerheti a „Magyarország legízletesebb vendégváró úti célja” címet. A pályázaton nyertes célterület jogosan használja majd a Kiváló Európai Desztináció címet.

A cím elnyerésével együtt a hazai térség marketingeszközeinek fejlesztéséhez a Magyar Turizmus Zrt. két millió forint értékben járul hozzá. Több szakmai szövetség vezetője is jelen volt a tájékoztatón, mivel az MT Zrt. együttműködést kötött velük a pályázatok elbírálásához. Ott voltak a Magyar Nemzeti Gasztronómiai Szövetség (MNGSZ), a Falusi és Agroturizmus Országos Szövetsége (FATOSZ), vagy a Falusi Vendégasztal Szolgáltatók Egyesülete (FVSZE) képviselői is.

Mártonné Máthé Kinga hangsúlyozta, hogy a pályázat elkészítése nem igényel sok és bonyolult munkát, úgy állították össze, hogy mindenki ki tudja tölteni. Az pályázhat, aki már legalább két éve létező, saját helyi gasztronómiájára alapozott speciális turisztikai kínálatával várja a vendégeket. Nehezíti a jelentkezést, hogy csak olyan térségi összefogások pályázhatnak, amelynek tagja legalább 3 települési önkormányzat és három turisztikai szolgáltató és egy, a turizmushoz vagy gasztronómiához kapcsolódó civil szervezet. A jelentkezőknek 3-4 napos turisztikai csomagot kell összeállítaniuk évszakonkénti bontásban.

A tájékoztatón elhangzott, hogy szúrópróbaszerűen 10-15 beadványt ellenőriznek majd, hogy a valóságot írták-e le, a pályázatokat május 26-áig várják. A pályázathoz kapcsolódó dokumentumok az eden.itthon.hu honlapon érhetőek el. A pályázati anyag részletesen bemutatja a projekt eljárásrendjét és a kiválasztás szakmai szempontrendszerét egyaránt.


Magyar natúr borok bemutatkozása Stockholmban

Magyar natúr borok bemutatkozása Stockholmban 

Stockholmban mutatkozott be több fiatal magyar borász április 22-én, egy belvárosi, a fiatal közönség körében is népszerű étteremben.
Egy napra Budapestre költözik Hollywood

Egy napra Budapestre költözik Hollywood 

Wolfgang Puck Budapestre hozza a nemzetközi filmipar legnagyobb gálájának hangulatát.
Molnár Bence az Arany Kaviár új séfje

Molnár Bence az Arany Kaviár új séfje 

Április 26-tól új séf vezeti az Arany Kaviár Étterem konyháján a munkát.
Édes élet a májusi Glamping pikniken

Édes élet a májusi Glamping pikniken 

A Nomád Hotel & Glamping 9. alkalommal rendezi szezonnyitó piknikjét május utolsó vasárnapján.
Ezen a badacsonyi hétvégén minden a Szürkebarátról szól

Ezen a badacsonyi hétvégén minden a Szürkebarátról szól 

A Bortriatlon egy nagyon izgalmas rendezvény, aminek egyik fontos állomása a Szürkebarát Hétvége.
Séfváltás a Lidl Konyha élén

Séfváltás a Lidl Konyha élén 

Nem akárki érkezik a cégcsoport konyhájára: egy Michelin-díjat kapó ifjú séf váltja a korábbi, Michelin-csillagos konyhát irányító séfet.
Ehető erdő, fenntarthatóság és gasztronómia

Ehető erdő, fenntarthatóság és gasztronómia 

A Visegrádi Alap támogatásával létrejött nemzetközi eszmecserére öt országból érkeztek előadók és résztvevők.  
Kő-Papír-Olló magyar bajnokság is lesz a Kincsem Parkban

Kő-Papír-Olló magyar bajnokság is lesz a Kincsem Parkban 

Újabb büfékocsik, bővülő ételkínálat, nemzetközi ízek várják a látogatókat.. és persze pizza és hamburger minden mennyiségben.
Javában tart Magyarország exkluzív boreseménye

Javában tart Magyarország exkluzív boreseménye 

Reflektorfényben a magyar borok.
Megvan, ki kapja idén a Boros László-díjat

Megvan, ki kapja idén a Boros László-díjat 

Az MNGSZ 2023-ban alapította a Debrecen és Magyarország ikonikus séfjéről elnevezett Boros László-díjat., amelyet április 30-án adnak át az idei kitüntetettnek.

Interjú

Hat érdekes és meghatározó téma a JAB Csoporttal

Hat érdekes és meghatározó téma a JAB Csoporttal 

Olyan szakmai információk, amelyekről ritkán esik szó az európai szállodai és kiskereskedői területen piacvezetőnek számító német alapítású textilcég esetén.
Vámos Nóra: „Sokszor minden lépésért meg kellett küzdeni”

Vámos Nóra: „Sokszor minden lépésért meg kellett küzdeni” 

A helyszín a Hardangervidda Nemzeti Park, ahol annak idején Amundsen készült fel az Antarktisz-expedícióra.
Első az életképesség: fenntartható üzleti modell a vendéglátásban

Első az életképesség: fenntartható üzleti modell a vendéglátásban 

A vendéglátóipar fenntarthatósági fordulata elkerülhetetlen az ökológiai lábnyomunk csökkentéséért - de vajon hatékonyan cselekedhet-e a fenntarthatóságért egy olyan vendéglátóhely, amelynek saját jövője sincs biztosítva?