Nincs megállás a hazai hivatásturizmusban

17 ezer résztvevővel több mint 90 nemzetközi konferenciát bonyolítottak hazánkban az év első három hónapjában Magyar Turizmus Zrt. Magyar Kongresszusi Irodája tájékoztatása szerint.

Az év első negyedében a Magyar Kongresszusi Iroda partnerei által szolgáltatott információk alapján 90 db, az ICCA nemzetközi szervezet kritériumainak megfelelő konferenciát tartottak hazánkban. (Nemzetközi konferenciák száma 2008. I. negyedév: 80 db; 2009. I. negyedév: 46 db; 2010. I. negyedév: 66 db.) Időbeni eloszlásukat tekintve, a rendezvények száma hónapról hónapra (január: 23 db, február 31 db, március 36 db) egyenletes növekedést mutat. 2011. január-márciusban összesen 294 napnyi nemzetközi konferencia zajlott Magyarországon, amelyek átlagosan 3,3 napig tartottak. A nemzetközi konferenciák közel kétharmada (61,1%) 2-3 napos volt, amely azt a tényt támasztja alá, hogy bár a konferenciák száma emelkedik, a rövidebb időtartamú rendezvények a legnépszerűbbek.

Az idei év első három hónapjában a Magyarországon rendezett nemzetközi konferenciákon több mint, 17.000 fő vett részt. A 2011 I. negyedévében regisztrált résztvevők száma mind a 2010. január-márciusi (+4,6%) mind pedig a 2009. I. negyedéves (+48%) adataihoz képest növekedést mutat, sőt, a 2008. I. negyedéves adatokat is túlszárnyalta (+11%). A 2011. első három hónapjában megrendezett rendezvények résztvevőinek átlagos száma 198 fő volt.

Gödöllő a legnépszerűbb vidéki konferenciahelyszín

A korábbi évek tendenciáját követve 2011 első három hónapjában is Budapesten (66,7%) rendezték meg a legtöbb nemzetközi konferenciát. Magyarország féléves EU-elnökségének köszönhetően, a vidéki települések közül Gödöllő (17,8%) áll az élen. Továbbra is nagy népszerűségnek örvend Szeged (4,4%) és Pécs (2,2%), de egy-egy konferenciának Eger, Sopron, Székesfehérvár, Fehérvárcsurgó, Piliscsaba, Siófok és Zalakaros is otthont adott.

Még mindig a szállodák a legnépszerűbb konferenciahelyszínek

2011 első három hónapjában a konferenciák legnagyobb része, 67,8%-a szállodákban került megrendezésre, de folyamatosan nő az egyetemek, tudományos intézetek szerepe is, ahol egyre több alkalommal kerül sor nemzetközi konferenciák lebonyolítására (6,7%). A nemzetközi konferenciák 4,4%-a kongresszusi központban, további 21,1%-a pedig egyéb helyszíneken, mint például kastélyban vagy múzeumban került megrendezésre.

A magyarokon kívül britek és németek konferenciáztak legtöbbet hazánkban

A 2011. január-márciusi időszakban lezajlott nemzetközi konferenciák résztvevői között 84,2%-ban külföldieket, és 15,8%-ban magyarokat találunk. A rendezvényeken megjelenő nemzetek átlagos száma 13 volt.

A külföldi nemzetek közül az Egyesült Királyságból (72,2%) és Németországból (71,1%) érkezők vettek részt a legtöbb Magyarországon megrendezésre került konferencián, akiket szinte fej-fej mellett haladva követnek az olaszok (52,2%), a franciák (52,2%) és a belgák (51,1%). Valószínűsíthetően az EU-elnökség hatásaként, a Belgiumból érkezők aránya igen erős, mintegy 13%-os növekedést mutat 2010 azonos időszakához képest. A középmezőnyben lévő olasz, cseh, svájci, lengyel, és osztrák résztvevők közel egyforma arányban látogatták a nemzetközi konferenciákat, részvételi arányukat tekintve igen jelentős a növekedés 2009 első negyedévének eredményéhez képest. Az említett nemzeteken kívül dán, finn, norvég, orosz, és portugál vendégek is jelentősen gyarapították a Magyarországon rendezett nemzetközi konferenciák vendéglistáját.

Továbbra is belföldről érkezik a legtöbb megrendelés

A Magyarországon zajlott nemzetközi konferenciák megrendelőit tekintve a megrendelések döntő többsége továbbra is belföldről érkezik. A külföldi megrendelők közül az amerikaiak (4,4%), a britek (4,4%) és a németek (4,4%) vannak többségben, őket 3,3%-kal Belgium és Hollandia követi, és érkeztek még további megrendelések francia, olasz, svájci és osztrák területről is.

A megrendelői típus alapján a nemzetközi konferenciák megrendelői között 13,3%-ban találunk külföldi cégeket, valamint külföldi szervező irodát. A magyar szervező irodák részesedése 11,1%, míg az európai szövetségektől 10%-ban érkeztek megrendelések. A megrendelők között 8,9%-ban magyar vállalatok is szerepelnek. Igen nagy számban érkeztek megrendelések az egyéb kategóriába tartozó oktatási és költségvetési intézményektől, valamint magyar szövetségektől, alapítványoktól is.

Orvosi és gazdasági témában rendezték a legtöbb konferenciát

A konferenciák témáját tekintve 2011 első negyedévében – a korábbi évekhez hasonlóan – az orvosi (23,2%), valamint a gazdasági (22,1%) témájú konferenciák aránya volt meghatározó, bár múlt év azonos időszakához képest közel 9%-kal esett vissza az orvosi jellegű nemzetközi konferenciák száma. Ugyanakkor említésre méltóak a tudományos (11,6%) és a jogi/oktatásügyi (9,5%) témájú konferenciák, melyek aránya háromszorosára nőtt az egy évvel ezelőtti 3%-hoz képest. Enyhe növekedést mutatott az informatikai, a közlekedési témájú konferenciák aránya, valamint továbbra is érdeklődés van a kulturális és műszaki területek iránt.

A kutatás eredményeiből készített részletesebb összefoglaló (összefoglaló táblázatokkal, grafikonokkal és az egyéb rendezvényekről szóló információkkal is kiegészítve) a Magyar Kongresszusi Iroda honlapján, a www.hcb.hu oldalon, a Háttéranyagok/Tanulmányok menüpontban található meg.


Művészet és vendéglátás a Káli-medencében

Művészet és vendéglátás a Káli-medencében 

A Káli Art Inn lett 2023-ban az Art is Business Díj Vállalati kategóriájának győztese. Tulajdonosai, a Molnár Júlia–Héjja Róbert házaspár, szívvel-lélekkel elkötelezett amellett, hogy ötvözze a vendéglátást a művészetek szenvedélyes támogatásával. A Káli Art Park kialakításával pedig olyan egyedülálló kiállítóhelyet hoztak létre, ahol a kortárs szobrászművészek bemutathatják és értékesíthetik alkotásaikat.
Hamis hotelértékelések - mit tehetünk a csalók ellen?

Hamis hotelértékelések - mit tehetünk a csalók ellen? 

A tanulmányok szerint a fogyasztók több mint 90%-át befolyásolják az utazástervezésben az online platformokon posztolt értékelések, így nem meglepő, hogy az ágazat nagy harcot vív a hamis értékelésekkel, beleértve az indokolatlan rágalmazást és az érdemtelen túlértékelést egyaránt.
Szállodatörténelmet ír a Hunguest

Szállodatörténelmet ír a Hunguest 

480 teniszpálya területével egyenlő fejlesztést tudhat maga mögött a Hunguest, ami történelmi léptékű, hiszen Magyarországon ilyen volumenű szállodaipari felújítás és szállodaépítés még nem zajlott
Ráborították az asztalt a Bookingra

Ráborították az asztalt a Bookingra 

A beérkezett észrevételek értékelése után immár végleges a Gazdasági Versenyhivatal jelentése a hazai online szálláshely-közvetítési és szálláspiacon elvégzett gyorsított ágazati vizsgálatról. A Booking-botrányként elhíresült ügyben a hatóság több javaslatot is megfogalmazott a magyar fogyasztók és a hazai szállásadók védelme érdekében.
Kiemelkedő vendégforgalom a vidéki fürdővárosokban

Kiemelkedő vendégforgalom a vidéki fürdővárosokban 

A téli időszakban is az egyik legfontosabb turisztikai motiváció az egészségturizmus, amely így Magyarország egyik legjelentősebb, négyévszakos turisztikai terméke. Azon vidéki települések, ahol a gyógy- és élményfürdő mellett magas színvonalú szolgáltatások is várják a vendégeket, ebben az időszakban az átlagosnál nagyobb forgalomra és magasabb foglaltságra számíthatnak.
A 30 milliós gyémántgyűrű rejtélyes eltűnése

A 30 milliós gyémántgyűrű rejtélyes eltűnése 

A párizsi Ritz alkalmazottainak volt néhány izgalmas órája, mire egy porszívózsákból előkerült az ellopottnak hitt ékszer.
Nyáron nyílik a Kimpton Hotels első szállodája Budapesten

Nyáron nyílik a Kimpton Hotels első szállodája Budapesten 

A Kimpton Hotels, az Intercontinental Hotels Group luxus lifestyle márkája, amely világszerte több, mint 80 egységgel rendelkezik. A 2024 nyarán nyíló, Bem téren épülő, dunai panorámás patinás épület szintén ennek az izgalmas boutique brandnek ad majd otthont.
Vendégélmény fokozása az AR segítségével

Vendégélmény fokozása az AR segítségével 

A vendéglátóipar mindig is élen járt az új technológiák bevezetésében a vendégélmény fokozása érdekében. A mobil bejelentkezéstől a személyre szabott szolgáltatásokig a szállodák folyamatosan innovatív módokat keresnek ügyfeleik kielégítésére. Az egyik technológia, amely forradalmasíthatja a vendéglátást, az a kiterjesztett valóság (AR).
Rangos nemzetközi díjat nyert a Hunguest Hotels arculata

Rangos nemzetközi díjat nyert a Hunguest Hotels arculata 

A Hunguest Hotels megújult arculata elnyerte a Német Formatervezési Tanács által alapított German Design Award 2024 díjat a márkaidentitás kategóriában.
A Dorothea Hotel elnyerte az Év Hotelprojektje díjat

A Dorothea Hotel elnyerte az Év Hotelprojektje díjat 

A BDPST Ingatlanfejlesztő egyik projektje, a Dorothea Hotel nyerte a Portfolio Property Awards díjátadóján az Év Hotelprojektje kategóriában járó elismerést kedden Budapesten. Az eseményen az év legkiemelkedőbb hazai teljesítményeit, megoldásait és fejlesztéseit bírálták.

Interjú

Szerepi Szabolcs: Aki kóstolja a borainkat - többet szeretne tudni róluk

Szerepi Szabolcs: Aki kóstolja a borainkat - többet szeretne tudni róluk 

Borturizmusról és fejlődésről mesélt nekünk az Etyeki Kúria üzletfejlesztési-és cégvezetője.
Lisa Sigl: Alig várom, hogy új trendeket fedezzek fel a vendéglátásban

Lisa Sigl: Alig várom, hogy új trendeket fedezzek fel a vendéglátásban 

Bemutatjuk a Klasszis TopDesign 2024 zsűrijének egy újabb tagját, a linzi designhotel igazgatóját, Lisa Sigl-t.
Rodrigo Tellez Acosta: Szeretem a meglepetéseket

Rodrigo Tellez Acosta: Szeretem a meglepetéseket 

Senior Interior designer a Lissoni Associati-nál. A Klasszis TopDesign 2024 zsűrijének tagja.