Vancsura Miklós a Magyar Fürdőszövetség ügyvezető elnöke elmondta, hogy 6 és 11 ezer éves vizekben fürdünk, jobban meg kell becsülni értékeinket, gondoskodni kell arról, hogy feladatunk lehessen felszín alatti vizeink helyzetbe hozása.
Az Új Széchenyi Tervvel kapcsolatban megemlítette, hogy a fürdőszövetség már elküldte javaslatait, többek között ebben szerepel, hogy a már meglévő fürdőkben is legyenek technológiai korszerűsítések a kor követelményeinek megfelelően, újak létesítését pedig abban az esetben tartják elfogadhatónak, ha azt a gazdag természeti erőforrások indokolják. A szövetség szükségesnek tartja, hogy a fürdők kapjanak támogatást attrakcióik bővítéséhez.
Új országimázs-akció indul
Tama István, a Magyar Turizmus Zrt. Nyugat Dunántúli Regionális Marketing Igazgatóságának vezetője előadásában elmondta, hogy jövőre új országimázs-akciót indítanak, amiben azt szeretnék bemutatni, hogy hazánk mire való. A közeljövő feladatai között szerepel, hogy erős marketingtevékenységet fejtenek ki Lengyelország felé. Egyben bejelentette, hogy 50 ezer új kiadvány jelenik meg a 2010/11-es évben gyógyfürdő és wellness témában, valamint számtalan akciót kezdeményeztek, amely hazánk fürdőkultúráját van hivatva bemutatni. Megemlítette, hogy meg kell a marketingmunkában jeleníteni a legendáriumot, vagyis a sikeres gyógyulásokat be kell mutatni, gyógyfürdőink gyógyászati eredményeit is hangsúlyozni kell.