Vancsura Miklós a Magyar Fürdőszövetség ügyvezető elnöke elmondta, hogy 6 és 11 ezer éves vizekben fürdünk, jobban meg kell becsülni értékeinket, gondoskodni kell arról, hogy feladatunk lehessen felszín alatti vizeink helyzetbe hozása.
„A magyar fürdőkultúra lehetőségeit újból át kell gondolni, ma hazánkban kiment a divatból, hogy gyógyhelyen táncolni menjenek az emberek, vagy vacsorázhassanak, moziba mehessenek. Ezt szeretnénk visszahozni” - mondta az ügyvezető elnök. Igényesebb kultúrát kellene nyújtani a fürdőhelyek környékén - jelentette ki. A hazai fürdők nemzetgazdaságban betöltött szerepüknél fogva az eddiginél jóval nagyobb állami figyelmet érdemelnének- tette hozzá.
Az Új Széchenyi Tervvel kapcsolatban megemlítette, hogy a fürdőszövetség már elküldte javaslatait, többek között ebben szerepel, hogy a már meglévő fürdőkben is legyenek technológiai korszerűsítések a kor követelményeinek megfelelően, újak létesítését pedig abban az esetben tartják elfogadhatónak, ha azt a gazdag természeti erőforrások indokolják. A szövetség szükségesnek tartja, hogy a fürdők kapjanak támogatást attrakcióik bővítéséhez.
Új országimázs-akció indul
Tama István, a Magyar Turizmus Zrt. Nyugat Dunántúli Regionális Marketing Igazgatóságának vezetője előadásában elmondta, hogy jövőre új országimázs-akciót indítanak, amiben azt szeretnék bemutatni, hogy hazánk mire való. A közeljövő feladatai között szerepel, hogy erős marketingtevékenységet fejtenek ki Lengyelország felé. Egyben bejelentette, hogy 50 ezer új kiadvány jelenik meg a 2010/11-es évben gyógyfürdő és wellness témában, valamint számtalan akciót kezdeményeztek, amely hazánk fürdőkultúráját van hivatva bemutatni. Megemlítette, hogy meg kell a marketingmunkában jeleníteni a legendáriumot, vagyis a sikeres gyógyulásokat be kell mutatni, gyógyfürdőink gyógyászati eredményeit is hangsúlyozni kell.