Aperitif Bemelegítő - jó példák bemutatása

Aperitif Bemelegítő - jó példák bemutatása

'

 

Aperitif Bemelegítő – jó példák bemutatása

 

HOGYAN TARTSUK SZEM ELŐTT A VENDÉG- ÉS A KÖRNYEZETI SZEMPONTOKAT – EGYIDŐBEN

Egyre többször merül fel együtt a turizmus és a környezetvédelem témaköre a médiában és a szaksajtóban. Ennek oka, hogy a turisztikai vállalkozások számára is egyre inkább létfontosságúvá válik az energiaköltségek csökkentése az üzemeltetési eredmény javítása érdekében. Különösen igaz ez a jelentős energiaigényű fürdőkre. A termálvíz komplex hasznosítása révén sokkal egyszerűbb lenne a hazai fürdők helyzete, mint azoknak az országoknak, ahol nem áll rendelkezése ilyen mennyiségben és minőségben hűtésre, fűtésre, medencék töltésére, és egyéb célokra használható termálvíz, mégis, az energetikai fejlesztések terén is a jó példákat elsősorban külföldön találhatjuk meg.

NEMZETKÖZI PÉLDÁK A KÖRNYEZETKÍMÉLŐ ÉS EREDMÉNYES FÜRDŐÜZEMELTETÉSRE

A termál- és élményfürdők, spa-k túlnyomó többsége a sok helyen “természetes” és “holisztikus” jelszavakkal hirdetett szolgáltatáskör ellenére sem nevezhető környezetbarátnak vagy „zöld”-nek, hiszen üzemeltetésük általában nem kíméli az erőforrásokat, tetemes víz-, és energiaigényük mellett jelentős mennyiségű vegyszert is használnak.

A jövő fejlődési iránya – a hosszú távú fenntarthatóság érdekében – a fürdők esetében is az alternatív energiaforrások használata, az erőforrások pazarlásának csökkentése, illetve a helyi munkaerő lehető legnagyobb mértékű igénybevétele és helyi termékek használata.

TITANIC SPA, HUDDERSFIELD, NAGY-BRITANNIA

A 2006-ban megnyitott spa1 egy régi malomépület rekonstrukciójával valósult meg, mégis nagyban törekedtek a fejlesztők a teljes mértékben modernizált, energiatakarékos és környezetkímélő technológiák beépítésére. A spa teljes vízellátását az egykori malom kútja biztosítja. A kútból nyert vizet maximálisan hasznosítják, hiszen az elhasznált vízzel a fürdő által üzemeltetett 26 hektáros biokertet öntözik. Nagyszerű megoldást jelent a biokertből származó zöldségek, gyümölcsök felhasználása a fürdő éttermében, amely jelentősen csökkenti a vendéglátóegység élelmiszer beszerzési költségeit. Napjainkban egyre nagyobb igény jelentkezik a vendégek részéről, hogy tisztában legyen azzal, milyen alapanyagokból, honnan és milyen úton-módon kerül az étel a tányérjukba, azaz pontosan tudni akarják, mit is esznek.

Említésre méltó, hogy a víz tisztítására nem használnak klórt, vagy egyéb vegyszereket, ehelyett a létesítmény medencéit só alapú tisztítórendszerrel (salt water system) tartják karban, amit nemcsak a természeti környezet megóvása, hanem a vendégek testi egészségének megőrzése érdekében is előtérbe kívántak helyezni.

Az elektromos áram termeléséhez alternatív energiaforrásokat használnak: a napelemek, illetve a fűtést biztosító (ipari hulladékot égető) biomassza generátor segítségével jelentős energiaköltséget takarítanak meg. A megújuló energiaforrások használata a környezetvédelem szempontjából sem elhanyagolható tényező. Jelentős költséget spórolnak a hideg vízzel működő, energiatakarékos gépekkel felszerelt mosodában is.

A holisztikus megközelítés jegyében olyan kezeléseket nyújtanak a fürdőben (szlogen: ”Élvezet nyugodt lelkiismerettel”), amelyek otthon is folytathatók. A nyugtató, relaxáló, fiatalító kozmetikumokkal minden bőrtípus esetén látványos eredményeket lehet elérni. A különböző kezelések során helyi kozmetikai termékeket használnak.

Nem utolsósorban fontos kiemelnünk azt, hogy a létesítmény tulajdonosai és üzemeltetői folyamatosan együttműködnek energetikus szakemberekkel annak érdekében, hogy hosszú távon a Titanic Spamegújuló energiaforrások és pénzügyileg is fenntartható, energiahatékony technológiák révénteljesen önellátóvá váljon.

SNOVIK THERMAL SPA, SZLOVÉNIA

A Snovik Thermal Spa Kamnisko-Savinjske az Alpok legmagasabban fekvő fürdője, amely 500m2 fedett és 500m2 nyitott vízfelülettel rendelkezik. A jobb kihasználtság érdekében, a fürdő szomszédságában elhelyezkedő apartman komplexumban 70 apartman és 30 kétágyas szoba várja a pihenni, feltöltődni vágyókat. A Snovik Thermal Spa projekt célja egy környezet-, látogatóbarát és energiatakarékos fürdő létrehozása volt, mely koncepció Magyarországon is követendő példává válhat. A fejlesztés során nagy hangsúlyt fektettek az épület hőszigetelésére, kizárólag kiváló minőségű és megfelelő tanúsítvánnyal rendelkező anyagok, elemek kerültek felhasználásra, amelyek nagymértékben hozzájárulnak az energiatakarékossághoz, és az épületek élettartamának növeléséhez.

A fejlesztés első fázisában az elsődleges energiaforrás a folyékony gáz volt (jelenleg is ez képezi a tartalékot a csúcsidőszakokra), a létesítmény bővítésével (medencék, étterem, szauna, terápiaközpont létrehozásakor) azonban egyre inkább előtérbe helyezték a megújuló energiaforrásokat: napkollektorokat és hőszivattyúkat, az utolsó fejlesztési fázisban pedig helyi biomasszát égető kazánt helyeztek üzembe. További érdekesség, hogy a létesítmény biológiai szennyvíztisztítóval is rendelkezik. A fentiek nemcsak környezetbarát, hanem költségtakarékos megoldások is. Említése méltó, hogy 2007-ben a fűtési költség az előző évhez képest mintegy 28%-kal csökkent, és ezzel párhuzamosan a szén-dioxid kibocsátás jelentősen, 300 tonnával mérséklődött.

A környezettudatosság nemcsak a fürdő üzemeltetésében jelenik meg, hanem nagy hangsúlyt fektetnek ennek kommunikációjára, népszerűsítése is: nyílt napokat szerveznek a látogatók részére, ahol bemutatásra kerülnek az egyes megújuló energiaforrások kihasználásának eszközei (pl. napkollektorok, hőszivattyúk, biomassza kazán, illetve biológiai víztisztító). A létesítmény „megújuló energiaforrások elméletben és gyakorlatban” marketingszlogen alatt futó szemináriumtermei számos hasonló témájú workshopnak adnak otthont.

Összességében elmondható, hogy a bemutatott fürdőket a tudatosság, a környezetbarát szemlélettel párosuló racionalitás jellemzi az üzemeltetésben. Ez nemcsak a vezetőség gondolkodásmódjában, hanem a fürdő kommunikációjában is megmutatkozik, fontos marketingeszközként alkalmazva a környezettudatosságot, az egészségorientációt. Így nem csupán jelentős költségmegtakarítást érnek el az energiafelhasználás csökkentésével, de egyedi, a versenytársaktól megkülönböztető pozícionálásukkal és környezetközpontú kommunikációjukkal piaci pozíciójuk erősítésére is képesek.

Kövesse figyelemmel a SPAgetti különszám további megjelenéseit, hasznos információkkal gazdagodhat kül- és belföldi fürdőkben alkalmazott, adaptálható megoldásokról! Lapozzon tovább, tekintse meg étlapunk teljes kínálatát! Ha a SPAgetti előző számában megjelent, a pozícionálásukkal kitűnő fürdőkről szeretne olvasni, ide kattintva megteheti.

SPAgetti. Fürdők sikeréhségére.


1A spa: latin eredetű szó, a "sanus per aquam" jelentése: egészséges a víz által. Itt fontos megjegyezni, hogy tőlünk nyugatabbra, főként az angolszász országokban és az USA-ban a fürdőket spa-nak nevezik, azonban a hangsúly sokkal inkább a kezeléseken, mintsem a víz gyógyító, relaxálást segítő szerepén van.

'


Művészet és vendéglátás a Káli-medencében

Művészet és vendéglátás a Káli-medencében 

A Káli Art Inn lett 2023-ban az Art is Business Díj Vállalati kategóriájának győztese. Tulajdonosai, a Molnár Júlia–Héjja Róbert házaspár, szívvel-lélekkel elkötelezett amellett, hogy ötvözze a vendéglátást a művészetek szenvedélyes támogatásával. A Káli Art Park kialakításával pedig olyan egyedülálló kiállítóhelyet hoztak létre, ahol a kortárs szobrászművészek bemutathatják és értékesíthetik alkotásaikat.
Hamis hotelértékelések - mit tehetünk a csalók ellen?

Hamis hotelértékelések - mit tehetünk a csalók ellen? 

A tanulmányok szerint a fogyasztók több mint 90%-át befolyásolják az utazástervezésben az online platformokon posztolt értékelések, így nem meglepő, hogy az ágazat nagy harcot vív a hamis értékelésekkel, beleértve az indokolatlan rágalmazást és az érdemtelen túlértékelést egyaránt.
Szállodatörténelmet ír a Hunguest

Szállodatörténelmet ír a Hunguest 

480 teniszpálya területével egyenlő fejlesztést tudhat maga mögött a Hunguest, ami történelmi léptékű, hiszen Magyarországon ilyen volumenű szállodaipari felújítás és szállodaépítés még nem zajlott
Ráborították az asztalt a Bookingra

Ráborították az asztalt a Bookingra 

A beérkezett észrevételek értékelése után immár végleges a Gazdasági Versenyhivatal jelentése a hazai online szálláshely-közvetítési és szálláspiacon elvégzett gyorsított ágazati vizsgálatról. A Booking-botrányként elhíresült ügyben a hatóság több javaslatot is megfogalmazott a magyar fogyasztók és a hazai szállásadók védelme érdekében.
Kiemelkedő vendégforgalom a vidéki fürdővárosokban

Kiemelkedő vendégforgalom a vidéki fürdővárosokban 

A téli időszakban is az egyik legfontosabb turisztikai motiváció az egészségturizmus, amely így Magyarország egyik legjelentősebb, négyévszakos turisztikai terméke. Azon vidéki települések, ahol a gyógy- és élményfürdő mellett magas színvonalú szolgáltatások is várják a vendégeket, ebben az időszakban az átlagosnál nagyobb forgalomra és magasabb foglaltságra számíthatnak.
A 30 milliós gyémántgyűrű rejtélyes eltűnése

A 30 milliós gyémántgyűrű rejtélyes eltűnése 

A párizsi Ritz alkalmazottainak volt néhány izgalmas órája, mire egy porszívózsákból előkerült az ellopottnak hitt ékszer.
Nyáron nyílik a Kimpton Hotels első szállodája Budapesten

Nyáron nyílik a Kimpton Hotels első szállodája Budapesten 

A Kimpton Hotels, az Intercontinental Hotels Group luxus lifestyle márkája, amely világszerte több, mint 80 egységgel rendelkezik. A 2024 nyarán nyíló, Bem téren épülő, dunai panorámás patinás épület szintén ennek az izgalmas boutique brandnek ad majd otthont.
Vendégélmény fokozása az AR segítségével

Vendégélmény fokozása az AR segítségével 

A vendéglátóipar mindig is élen járt az új technológiák bevezetésében a vendégélmény fokozása érdekében. A mobil bejelentkezéstől a személyre szabott szolgáltatásokig a szállodák folyamatosan innovatív módokat keresnek ügyfeleik kielégítésére. Az egyik technológia, amely forradalmasíthatja a vendéglátást, az a kiterjesztett valóság (AR).
Rangos nemzetközi díjat nyert a Hunguest Hotels arculata

Rangos nemzetközi díjat nyert a Hunguest Hotels arculata 

A Hunguest Hotels megújult arculata elnyerte a Német Formatervezési Tanács által alapított German Design Award 2024 díjat a márkaidentitás kategóriában.
A Dorothea Hotel elnyerte az Év Hotelprojektje díjat

A Dorothea Hotel elnyerte az Év Hotelprojektje díjat 

A BDPST Ingatlanfejlesztő egyik projektje, a Dorothea Hotel nyerte a Portfolio Property Awards díjátadóján az Év Hotelprojektje kategóriában járó elismerést kedden Budapesten. Az eseményen az év legkiemelkedőbb hazai teljesítményeit, megoldásait és fejlesztéseit bírálták.

Interjú

Klasszis TopDesign 2023 győztesünk: „Nem vagyunk azok a feladós típusok”

Klasszis TopDesign 2023 győztesünk: „Nem vagyunk azok a feladós típusok”  

Interjú a Klasszis TopDesign 2023 verseny egyik díjazottjával.
Fejes Gergő: „Számomra fontos, hogy legyen valami meghökkentő részlet”

Fejes Gergő: „Számomra fontos, hogy legyen valami meghökkentő részlet” 

Idei Klasszis TopDesign versenyünkre készülve folytatjuk a 2023. évi Klasszis TopDesign verseny legemlékezetesebb mozzanatainak, szereplőinek bemutatását.
Hat érdekes és meghatározó téma a JAB Csoporttal

Hat érdekes és meghatározó téma a JAB Csoporttal 

Olyan szakmai információk, amelyekről ritkán esik szó az európai szállodai és kiskereskedői területen piacvezetőnek számító német alapítású textilcég esetén.