A kormány márciusban döntött a Széchenyi Pihenő Kártya kibocsátásáról: az új cafeteria elemet a munkáltatók évi háromszázezer forintnyi értékben adhatják a munkavállalóknak kedvező adózás mellett. Szatmáry Kristóf, a Nemzetgazdasági Minisztérium belgazdaságért felelős államtitkára egy sajtótájékoztatón elmondta: a jelenleginél olcsóbb, átláthatóbb rendszert szeretnének.
Júliusban vehető kézbe
A SZÉP Kártya fizikai valójában júliusban jelenik meg a piacon, a szakemberek 2012-13-ban várják a tömeges elterjedését. Az államtitkár a kártyát - a tervek szerint jövőre gyökeresen átalakuló - cafeteria rendszer zászlóshajójának nevezte, amely az eddiginél kedvezőbb feltételeket nyújt mind a munkáltatók, mind a munkavállalók részére. A kártya felhasználása átlátható, az elektronikus követhetőség, a számlaadás a gazdaság fehérítését segítik elő.
„A SZÉP Kártya hatékony eszköz ahhoz, hogy a belföldi turisztikai forgalmat élénkítse. Számításaink szerint a kártya bevezetése már három-öt éves viszonylatban a belföldi turizmus harmincöt százalékos növekedését eredményezheti, ezzel pedig együtt jár a foglalkoztatás bővülése a turizmusban” – emelte ki az államtitkár. Az üdülési csekket ugyanakkor a jövő év végén kivezetik a piacról.
A SZÉP Kártya után csak a 16 százalékos szja-t kell megfizetni a munkáltatónak, a kedvezményesen juttatható összeg évi háromszázezer forint. Alacsony (1,5%) jutalékszint kapcsolódik hozzá, így a szolgáltatók számára is kedvező. Egy kérdésre az államtitkár kijelentette: nem tervezik a SZÉP Kártya szociális célú felhasználását, mivel a kormány a cafeteriát kifejezetten gazdaságélénkítő eszköznek tekinti.
Az államtitkár hangsúlyozta: eddig több intézmény is érdeklődött a kártyakibocsátásról, elsőként az OTP jelezte ez irányú szándékát, de a feltételeket teljesítő más szolgáltatók is versenybe szállhatnak. A SZÉP Kártya kibocsátásával kapcsolatos feladatokat Körtvélyessy László miniszteri biztos koordinálja.
Négyszázmilliárdot költünk el külföldön!
Horváth Gergely, a Magyar Turizmus Zrt. vezérigazgatója üdvözölte a kormányzati döntést, és kiemelt prioritásnak nevezte a belföldi turizmus erősítését. Megdöbbentő adatokat is közölt, miszerint a magyar lakosság évente négyszázmilliárd forintot költ el turisztikai céllal – külföldön.
Horváth Gergely szerint a Széchenyi Pihenő Kártya koncepciója jól illeszthető a nemzeti turisztikai marketingszervezet stratégiai céljához, amellyel a belföldi utazás trenddé válhat. Az új szemléletformáló kampány az élményeket adó utazást népszerűsíti, „Magyarország - Szívedhez legközelebb” szlogennel. A Magyar Turizmus Zrt tájékoztatási szerepet vállal a szolgáltatók felé, amelynek elsődleges eszköze a saját weboldal: www.szepkartya.itthon.hu.
Az OTP az első kártyakibocsátó
Kovács Antal, az OTP Bank vezérigazgató-helyettese bejelentette, hogy az OTP Pénztárszolgáltató Zrt. (OTPP) elsőként indult el a Széchenyi Pihenő Kártya rendszerének kiépítésével. „Az OTP Széchenyi Pihenőkártya egyszerűbb, olcsóbb és biztonságosabb lesz, mint a ma használatos üdülési csekkek” – jelentette ki. Az OTP megkezdte az elfogadóhelyek toborzását, a Pénztárszolgáltató honlapján -www.otpszepkartya.hu - már várják a jelentkezéseket, itt az elfogadóhelyi szerződések is letölthetők. Kovács Antal elmondta: 8000 szálláshelyet keresnek meg azzal, legyenek elfogadóhelyek.
Szarvas Ferenc, a MÁV Zrt. elnök-vezérigazgatója kiemelte, hogy a 34 ezer főt foglalkoztató vasúttársaságnál a SZÉP Kártya a cafeteria rendszer integráns része lesz a jövő évtől.