2009 után az idei év első 10 hónapja során is a Horvát Turisztikai Hivatal költötte el a legtöbb pénzt reklámra Magyarországon a turisztikai cégek közül – tudtuk meg a Kantar Mediától. Bár a tavalyi csúcsot nem érték el, listaáron közel 203 millió forintot fordítottak a mediterrán ország promóciójára. Kevesebbet költött idén a tavalyi második helyezett Malév is, amely így csak a képzeletbeli dobogó harmadik fokára jutott fel 177,5 milliós költésével. A második helyet 15%-os reklámbüdzsé-növeléssel az Anubis Travel mondhatja a magáénak.
Hirdetők reklámköltése médiatípusonként, 2010-2009. január-október
Nagyságrendekkel többet költött a fiataloknak szóló bulizós programokat kínáló Meex Travel, amely 2009-ben még csak 13,6 milliót költött az első tíz hónap során, az idén pedig közel 150 milliót. Közel háromszorosára nőtt a Budavár Tours listaáras reklámköltése is, a 7. helyre feljött Hotel Booking Bt. pedig egy évvel ezelőtt még a toplista közelébe sem került. A Tunéziai Idegenforgalmi Hivatal 35%-kal növelte költését egy év alatt, az Indiai Idegenforgalmi Hivatal pedig közel duplázta költését.
A Taurus Reisen, a Green Travel, illetve a Sun & Fun Holidays új szerepelők a toplistán, míg a Neckermann és a Magyar Nemzeti Üdülési Alapítvány azzal tűnt ki, hogy idén felére csökkentették listaáras reklámköltésüket.
Az egyes médiatípusok közül a horvátok a televíziót és a kültéri reklámhordozókat (óriásplakát, citylight, stb.) részesítették előnyben, míg online legtöbbet a Malév reklámozott. Összességében megállapítható, hogy a legnagyobb turisztikai reklámozók többsége a rádiót részesíti előnyben, és moziban és indoor felületeken csak a legritkábban jelenik meg. A folyóiratok kínálta lehetőségekkel általában többen éltek, mint a napilapok felületeivel.