A Horvát Idegenforgalmi Hivatal reklámozott a legtöbbet

Idegenforgalmi hivatalok, utazásszervezők és a nemzeti légitársaság szerepel a legtöbbet reklámozó hazai turisztikai cégek legfrissebb listáján. Az élen, akárcsak tavaly, a Horvát Idegenforgalmi Hivatal áll.

2009 után az idei év első 10 hónapja során is a Horvát Turisztikai Hivatal költötte el a legtöbb pénzt reklámra Magyarországon a turisztikai cégek közül – tudtuk meg a Kantar Mediától. Bár a tavalyi csúcsot nem érték el, listaáron közel 203 millió forintot fordítottak a mediterrán ország promóciójára. Kevesebbet költött idén a tavalyi második helyezett Malév is, amely így csak a képzeletbeli dobogó harmadik fokára jutott fel 177,5 milliós költésével. A második helyet 15%-os reklámbüdzsé-növeléssel az Anubis Travel mondhatja a magáénak.

Hirdetők reklámköltése médiatípusonként, 2010-2009. január-október

Nagyságrendekkel többet költött a fiataloknak szóló bulizós programokat kínáló Meex Travel, amely 2009-ben még csak 13,6 milliót költött az első tíz hónap során, az idén pedig közel 150 milliót. Közel háromszorosára nőtt a Budavár Tours listaáras reklámköltése is, a 7. helyre feljött Hotel Booking Bt. pedig egy évvel ezelőtt még a toplista közelébe sem került. A Tunéziai Idegenforgalmi Hivatal 35%-kal növelte költését egy év alatt, az Indiai Idegenforgalmi Hivatal pedig közel duplázta költését.

A Taurus Reisen, a Green Travel, illetve a Sun & Fun Holidays új szerepelők a toplistán, míg a Neckermann és a Magyar Nemzeti Üdülési Alapítvány azzal tűnt ki, hogy idén felére csökkentették listaáras reklámköltésüket.

Az egyes médiatípusok közül a horvátok a televíziót és a kültéri reklámhordozókat (óriásplakát, citylight, stb.) részesítették előnyben, míg online legtöbbet a Malév reklámozott. Összességében megállapítható, hogy a legnagyobb turisztikai reklámozók többsége a rádiót részesíti előnyben, és moziban és indoor felületeken csak a legritkábban jelenik meg. A folyóiratok kínálta lehetőségekkel általában többen éltek, mint a napilapok felületeivel.


Művészet és vendéglátás a Káli-medencében

Művészet és vendéglátás a Káli-medencében 

A Káli Art Inn lett 2023-ban az Art is Business Díj Vállalati kategóriájának győztese. Tulajdonosai, a Molnár Júlia–Héjja Róbert házaspár, szívvel-lélekkel elkötelezett amellett, hogy ötvözze a vendéglátást a művészetek szenvedélyes támogatásával. A Káli Art Park kialakításával pedig olyan egyedülálló kiállítóhelyet hoztak létre, ahol a kortárs szobrászművészek bemutathatják és értékesíthetik alkotásaikat.
Hamis hotelértékelések - mit tehetünk a csalók ellen?

Hamis hotelértékelések - mit tehetünk a csalók ellen? 

A tanulmányok szerint a fogyasztók több mint 90%-át befolyásolják az utazástervezésben az online platformokon posztolt értékelések, így nem meglepő, hogy az ágazat nagy harcot vív a hamis értékelésekkel, beleértve az indokolatlan rágalmazást és az érdemtelen túlértékelést egyaránt.
Szállodatörténelmet ír a Hunguest

Szállodatörténelmet ír a Hunguest 

480 teniszpálya területével egyenlő fejlesztést tudhat maga mögött a Hunguest, ami történelmi léptékű, hiszen Magyarországon ilyen volumenű szállodaipari felújítás és szállodaépítés még nem zajlott
Ráborították az asztalt a Bookingra

Ráborították az asztalt a Bookingra 

A beérkezett észrevételek értékelése után immár végleges a Gazdasági Versenyhivatal jelentése a hazai online szálláshely-közvetítési és szálláspiacon elvégzett gyorsított ágazati vizsgálatról. A Booking-botrányként elhíresült ügyben a hatóság több javaslatot is megfogalmazott a magyar fogyasztók és a hazai szállásadók védelme érdekében.
Kiemelkedő vendégforgalom a vidéki fürdővárosokban

Kiemelkedő vendégforgalom a vidéki fürdővárosokban 

A téli időszakban is az egyik legfontosabb turisztikai motiváció az egészségturizmus, amely így Magyarország egyik legjelentősebb, négyévszakos turisztikai terméke. Azon vidéki települések, ahol a gyógy- és élményfürdő mellett magas színvonalú szolgáltatások is várják a vendégeket, ebben az időszakban az átlagosnál nagyobb forgalomra és magasabb foglaltságra számíthatnak.
A 30 milliós gyémántgyűrű rejtélyes eltűnése

A 30 milliós gyémántgyűrű rejtélyes eltűnése 

A párizsi Ritz alkalmazottainak volt néhány izgalmas órája, mire egy porszívózsákból előkerült az ellopottnak hitt ékszer.
Nyáron nyílik a Kimpton Hotels első szállodája Budapesten

Nyáron nyílik a Kimpton Hotels első szállodája Budapesten 

A Kimpton Hotels, az Intercontinental Hotels Group luxus lifestyle márkája, amely világszerte több, mint 80 egységgel rendelkezik. A 2024 nyarán nyíló, Bem téren épülő, dunai panorámás patinás épület szintén ennek az izgalmas boutique brandnek ad majd otthont.
Vendégélmény fokozása az AR segítségével

Vendégélmény fokozása az AR segítségével 

A vendéglátóipar mindig is élen járt az új technológiák bevezetésében a vendégélmény fokozása érdekében. A mobil bejelentkezéstől a személyre szabott szolgáltatásokig a szállodák folyamatosan innovatív módokat keresnek ügyfeleik kielégítésére. Az egyik technológia, amely forradalmasíthatja a vendéglátást, az a kiterjesztett valóság (AR).
Rangos nemzetközi díjat nyert a Hunguest Hotels arculata

Rangos nemzetközi díjat nyert a Hunguest Hotels arculata 

A Hunguest Hotels megújult arculata elnyerte a Német Formatervezési Tanács által alapított German Design Award 2024 díjat a márkaidentitás kategóriában.
A Dorothea Hotel elnyerte az Év Hotelprojektje díjat

A Dorothea Hotel elnyerte az Év Hotelprojektje díjat 

A BDPST Ingatlanfejlesztő egyik projektje, a Dorothea Hotel nyerte a Portfolio Property Awards díjátadóján az Év Hotelprojektje kategóriában járó elismerést kedden Budapesten. Az eseményen az év legkiemelkedőbb hazai teljesítményeit, megoldásait és fejlesztéseit bírálták.

Interjú

Fejes Gergő: „Számomra fontos, hogy legyen valami meghökkentő részlet”

Fejes Gergő: „Számomra fontos, hogy legyen valami meghökkentő részlet” 

Idei Klasszis TopDesign versenyünkre készülve folytatjuk a 2023. évi Klasszis TopDesign verseny legemlékezetesebb mozzanatainak, szereplőinek bemutatását.
Hat érdekes és meghatározó téma a JAB Csoporttal

Hat érdekes és meghatározó téma a JAB Csoporttal 

Olyan szakmai információk, amelyekről ritkán esik szó az európai szállodai és kiskereskedői területen piacvezetőnek számító német alapítású textilcég esetén.
Vámos Nóra: „Sokszor minden lépésért meg kellett küzdeni”

Vámos Nóra: „Sokszor minden lépésért meg kellett küzdeni” 

A helyszín a Hardangervidda Nemzeti Park, ahol annak idején Amundsen készült fel az Antarktisz-expedícióra.