Lufikkal üzennek a fürdők a kormánynak

A SZÉP kártya az év első 6 hónapjában az előző év Üdülési Csekk forgalmának a negyedét hozta mindössze össze a hazai fürdőkben. A Magyar Fürdőszövetség szerint a fürdők szempontjából nélkülözhetetlen lenne az alszámlák közötti átjárhatóság.

Figyelemfelkeltő akciót szervezett mára a Magyar Fürdőszövetség a Palatinus Strandra. Az eseményen, amelyen az idei Fürdők Éjszakájának programjait is ismertették,a szövetség S.O.S léggömböket küldött a Parlamentbe a hazai fürdők kéréseivel. A 200 darab vészjelező léggömb azon fürdőket szimbolizálta, ahol SZÉP kártyával már lehet fizetni.

A sajtótájékoztatón Juhász Szabolcs elmondta, a kezdeti nehézségek ellenére kezdi beváltani a reményeket a SZÉP Kártya. Mint ismert: az elmúlt években a széleskörűen felhasználható üdülési csekk tartotta életben a belföldi turizmust, már csak azért is, mert sokaknak ez a támogatás tette lehetővé azt, hogy pár napra vagy egy hétre elmehessenek üdülni nyáron. Az üdülési csekk csak belföldön volt felhasználható, és sokáig béren kívüli, adómentes juttatásként kapták a munkavállalók, vagy pedig szociális alapon volt igényelhető. Az ezt felváltó Széchenyi Pihenőkártyát a legtöbb fürdőben már elfogadják, a fürdőelfogadóhelyek száma megközelíti a 200 fürdőegységet.

A SZÉP kártya az év első 6 hónapjában az előző év Üdülési Csekk forgalmának a negyedét hozta mindössze össze a hazai fürdőkben. Az alacsony érték indoka, hogy a fürdők az év első hónapjaiban csatlakoztak a rendszerhez és váltak kártyaelfogadóhelyekké. Kiemelt problémának tartják, hogy a fürdőszolgáltatások a 3. "Rekreációs alszámlára" kerültek, amely megnehezíti az igénybevételt. Az ÜCS forgalom az első hat hónapban 60%-al esett vissza, mely a SZÉP kártya forgalommal együtt is 35%-os csökkenés az elmúlt évhez képest.

Kedvező hír, hogy júniusban ez a jelentős elmaradás már csak 20% volt és jelentős volt a SZÉP kártya felhasználás is, mely az előző évi ÜCS felhasználás 60%-t érte el. Az igénybevétel körüli nehézséget tovább fokozza a munkáltatók és a munkavállalók részéről tapasztalt tájékozatlanság, mely sok felesleges probléma forrása is a pénztáraknál. A SZÉP kártya teljes körű elfogadtatása és az ÜCS-hez mért forgalom elérése a szövetség becslései szerint 1,5-2 év múlva várható, azonban addig a fürdők ezúton keletkezett fenntartási költségeik fedezetét máshonnan kénytelenek előteremteni, mely átlagosan a bevételeik 15%-t is elérte.

A belföldi fogyasztás SZÉP kártyán keresztül történő ösztönzése elengedhetetlen a hazai fürdőszolgáltatások fenntartásának érdekében. A Magyar Fürdőszövetség álláspontja továbbra is az, hogy a SZÉP kártya bevezetését és költséghatékonyabb rendszerének kialakítása szükséges volt, azonban az alszámlák közötti átjárhatóság biztosítása a fürdőszolgáltatások esetében nélkülözhetetlen, amennyiben a turizmus hazai irányítói továbbra is az egészségturizmust tartják a hazai turizmus markáns kitörési pontjának, fő kínálati elemének. A fürdőkben történő felhasználás mellett az uszodákban történő felhasználás mellett is lobbiznak, hogy a rekreációs tevékenységek ezen köre is bekerüljön elszámolható összegként.

Az Üdülési Csekkek 2012. december 31-ig még felhasználhatók, a szövetség úgy tudja, több milliárd forint értékű csekket nem használtak fel eddig. Ennek beváltására továbbra is ösztönzik a fürdőzőket és remélik, hogy a „kiemelkedő” 2010-es év ÜCS felhasználásának számait hamarosan a SZÉP kártya is eléri.


Művészet és vendéglátás a Káli-medencében

Művészet és vendéglátás a Káli-medencében 

A Káli Art Inn lett 2023-ban az Art is Business Díj Vállalati kategóriájának győztese. Tulajdonosai, a Molnár Júlia–Héjja Róbert házaspár, szívvel-lélekkel elkötelezett amellett, hogy ötvözze a vendéglátást a művészetek szenvedélyes támogatásával. A Káli Art Park kialakításával pedig olyan egyedülálló kiállítóhelyet hoztak létre, ahol a kortárs szobrászművészek bemutathatják és értékesíthetik alkotásaikat.
Hamis hotelértékelések - mit tehetünk a csalók ellen?

Hamis hotelértékelések - mit tehetünk a csalók ellen? 

A tanulmányok szerint a fogyasztók több mint 90%-át befolyásolják az utazástervezésben az online platformokon posztolt értékelések, így nem meglepő, hogy az ágazat nagy harcot vív a hamis értékelésekkel, beleértve az indokolatlan rágalmazást és az érdemtelen túlértékelést egyaránt.
Szállodatörténelmet ír a Hunguest

Szállodatörténelmet ír a Hunguest 

480 teniszpálya területével egyenlő fejlesztést tudhat maga mögött a Hunguest, ami történelmi léptékű, hiszen Magyarországon ilyen volumenű szállodaipari felújítás és szállodaépítés még nem zajlott
Ráborították az asztalt a Bookingra

Ráborították az asztalt a Bookingra 

A beérkezett észrevételek értékelése után immár végleges a Gazdasági Versenyhivatal jelentése a hazai online szálláshely-közvetítési és szálláspiacon elvégzett gyorsított ágazati vizsgálatról. A Booking-botrányként elhíresült ügyben a hatóság több javaslatot is megfogalmazott a magyar fogyasztók és a hazai szállásadók védelme érdekében.
Kiemelkedő vendégforgalom a vidéki fürdővárosokban

Kiemelkedő vendégforgalom a vidéki fürdővárosokban 

A téli időszakban is az egyik legfontosabb turisztikai motiváció az egészségturizmus, amely így Magyarország egyik legjelentősebb, négyévszakos turisztikai terméke. Azon vidéki települések, ahol a gyógy- és élményfürdő mellett magas színvonalú szolgáltatások is várják a vendégeket, ebben az időszakban az átlagosnál nagyobb forgalomra és magasabb foglaltságra számíthatnak.
A 30 milliós gyémántgyűrű rejtélyes eltűnése

A 30 milliós gyémántgyűrű rejtélyes eltűnése 

A párizsi Ritz alkalmazottainak volt néhány izgalmas órája, mire egy porszívózsákból előkerült az ellopottnak hitt ékszer.
Nyáron nyílik a Kimpton Hotels első szállodája Budapesten

Nyáron nyílik a Kimpton Hotels első szállodája Budapesten 

A Kimpton Hotels, az Intercontinental Hotels Group luxus lifestyle márkája, amely világszerte több, mint 80 egységgel rendelkezik. A 2024 nyarán nyíló, Bem téren épülő, dunai panorámás patinás épület szintén ennek az izgalmas boutique brandnek ad majd otthont.
Vendégélmény fokozása az AR segítségével

Vendégélmény fokozása az AR segítségével 

A vendéglátóipar mindig is élen járt az új technológiák bevezetésében a vendégélmény fokozása érdekében. A mobil bejelentkezéstől a személyre szabott szolgáltatásokig a szállodák folyamatosan innovatív módokat keresnek ügyfeleik kielégítésére. Az egyik technológia, amely forradalmasíthatja a vendéglátást, az a kiterjesztett valóság (AR).
Rangos nemzetközi díjat nyert a Hunguest Hotels arculata

Rangos nemzetközi díjat nyert a Hunguest Hotels arculata 

A Hunguest Hotels megújult arculata elnyerte a Német Formatervezési Tanács által alapított German Design Award 2024 díjat a márkaidentitás kategóriában.
A Dorothea Hotel elnyerte az Év Hotelprojektje díjat

A Dorothea Hotel elnyerte az Év Hotelprojektje díjat 

A BDPST Ingatlanfejlesztő egyik projektje, a Dorothea Hotel nyerte a Portfolio Property Awards díjátadóján az Év Hotelprojektje kategóriában járó elismerést kedden Budapesten. Az eseményen az év legkiemelkedőbb hazai teljesítményeit, megoldásait és fejlesztéseit bírálták.

Interjú

Fejes Gergő: „Számomra fontos, hogy legyen valami meghökkentő részlet”

Fejes Gergő: „Számomra fontos, hogy legyen valami meghökkentő részlet” 

Idei Klasszis TopDesign versenyünkre készülve folytatjuk a 2023. évi Klasszis TopDesign verseny legemlékezetesebb mozzanatainak, szereplőinek bemutatását.
Hat érdekes és meghatározó téma a JAB Csoporttal

Hat érdekes és meghatározó téma a JAB Csoporttal 

Olyan szakmai információk, amelyekről ritkán esik szó az európai szállodai és kiskereskedői területen piacvezetőnek számító német alapítású textilcég esetén.
Vámos Nóra: „Sokszor minden lépésért meg kellett küzdeni”

Vámos Nóra: „Sokszor minden lépésért meg kellett küzdeni” 

A helyszín a Hardangervidda Nemzeti Park, ahol annak idején Amundsen készült fel az Antarktisz-expedícióra.