Elkészült a Magyar Turizmus Zrt. 2010. évi marketingterve

Már a társaság honlapján is elérhető a Magyar Turizmus Zrt. 2010-es marketingterve, amelyet a turisztikai marketingszervezet vezetősége sajtótájékoztatón mutatott be csütörtökön a sajtó képviselőinek.

Niklai Ákos, a szervezet elnöke köszöntőjében a turizmus nemzetgazdasági szerepét emelte ki: Az ágazat a hazai GDP közel 10 százalékát adja és félmillió főnek biztosít megélhetést. Az elnök beszélt a marketingterv születésének körülményeiről, amelynek az előkészítése már júniusban elkezdődött és sorozatos egyeztetések során nyerte el jelenlegi formáját, s amelybe a szakmai szervezetek, turisztikai vállalkozók, önkormányzatok, Regionális Idegenforgalmi Bizottságok és fejlesztési tanácsok, azaz közel 200 intézmény észrevételeit is beépítette a nemzeti turisztikai marketingszervezet.

Róna Iván, a szervezet vezérigazgatója a hároméves 2010 és 2012 közötti időszakra szóló marketingstratégiát vázolta fel röviden, amelynek alapjául a 2005-2013-ra szóló nemzeti turizmusfejlesztési stratégia szolgált. Az igazgató hangsúlyozta a stratégia gördülő voltát, ami a program folyamatos aktualizálását lehetővé teszi. Kiemelte, hogy minden egyes döntésüket átfogó kutatási munka előzi meg, s a hatékonyságot egy jól kidolgozott monitor rendszeren keresztül folyamatosan mérik. A stratégiai  elsődleges célja az egységes országmárka kialakítása, a turizmusból származó bevételek szinten tartása a 2010-es évben, majd 3-4 százalékos növekedés a rá következő két évben. A belföldi turizmus tekintetében az úti célok presztízsének növelése mellett a Balaton újrapozícionálása és az új fejlesztések piacra segítése kerül előtérbe.

Szűcs Balázs marketingigazgató a konkrét marketingterv fő irányait mutatta be. Bevezetőjében négy fő feladatot fogalmazott meg, amellyel a válság hatása a turizmusban enyhíthető: stabil turisztikai márkák, helyes piaci szegmentálás, innovatív termékkínálat és kreatív kommunikációs csatornák. A beutazó turizmusnál a hagyományosan fontos piacaink mellett a környező országokra is fókuszálnak, mivel a válság hatására a rövidebb utazások és a közelebbi úti célok kerültek előtérbe. A belföldi turizmus egyik kiemelt terméke jövőre a fesztiválok témaévéhez kapcsolódva az eseményturizmus lesz, ezen kívül a Pécs2010 Európa kulturális fővárosa program, a természetes vizeink valamint az egészségturizmus állnak majd a középpontban. A beutazó turizmusban Budapest kiemelt fontosságú marad, hiszen minden 100 forintból 70-et a turisták a fővárosban költenek el. Idén a téli BWI mintájára először került megrendezésre a „Budapest summer adventure”, amelyet jövőre is folytatni terveznek, ezen kívül télen elindul egy új kampány is „Téli Fesztivál” néven. A Balaton a belföldi és a beutazó turizmusban is kiemelt desztináció marad, s a magyar tengert újrapozicíonálásával egy négy évszakos úti céllá kívánják fejleszteni. A válságot a hivatásturizmus szenvedte meg a legjobban, ezért különösen fontos a megújult Hungexpo promótálása valamint a 2011-ben átadásra kerülő SYMA csarnok piaci bevezetése. A gyógyturizmus mellett a fogászati illetve a modern szépítő-fiatalító beavatkozásokat kereső külföldi vendégek Magyarországra csábítása is célfeladat. Szintén újdonság az „Egy mosoly a vendégért” kampány, amely Magyarország vendégszerető voltát hivatott hangsúlyozni.

A teljes marketingstratégia és marketingterv, valamint a külképviseletek és regionális marketing igazgatóságok marketingtervei letölthetőek a Magyar Turizmus Zrt. www.itthon.hu címen elérhető honlapjának Szakmai Oldalain belül.


Művészet és vendéglátás a Káli-medencében

Művészet és vendéglátás a Káli-medencében 

A Káli Art Inn lett 2023-ban az Art is Business Díj Vállalati kategóriájának győztese. Tulajdonosai, a Molnár Júlia–Héjja Róbert házaspár, szívvel-lélekkel elkötelezett amellett, hogy ötvözze a vendéglátást a művészetek szenvedélyes támogatásával. A Káli Art Park kialakításával pedig olyan egyedülálló kiállítóhelyet hoztak létre, ahol a kortárs szobrászművészek bemutathatják és értékesíthetik alkotásaikat.
Hamis hotelértékelések - mit tehetünk a csalók ellen?

Hamis hotelértékelések - mit tehetünk a csalók ellen? 

A tanulmányok szerint a fogyasztók több mint 90%-át befolyásolják az utazástervezésben az online platformokon posztolt értékelések, így nem meglepő, hogy az ágazat nagy harcot vív a hamis értékelésekkel, beleértve az indokolatlan rágalmazást és az érdemtelen túlértékelést egyaránt.
Szállodatörténelmet ír a Hunguest

Szállodatörténelmet ír a Hunguest 

480 teniszpálya területével egyenlő fejlesztést tudhat maga mögött a Hunguest, ami történelmi léptékű, hiszen Magyarországon ilyen volumenű szállodaipari felújítás és szállodaépítés még nem zajlott
Ráborították az asztalt a Bookingra

Ráborították az asztalt a Bookingra 

A beérkezett észrevételek értékelése után immár végleges a Gazdasági Versenyhivatal jelentése a hazai online szálláshely-közvetítési és szálláspiacon elvégzett gyorsított ágazati vizsgálatról. A Booking-botrányként elhíresült ügyben a hatóság több javaslatot is megfogalmazott a magyar fogyasztók és a hazai szállásadók védelme érdekében.
Kiemelkedő vendégforgalom a vidéki fürdővárosokban

Kiemelkedő vendégforgalom a vidéki fürdővárosokban 

A téli időszakban is az egyik legfontosabb turisztikai motiváció az egészségturizmus, amely így Magyarország egyik legjelentősebb, négyévszakos turisztikai terméke. Azon vidéki települések, ahol a gyógy- és élményfürdő mellett magas színvonalú szolgáltatások is várják a vendégeket, ebben az időszakban az átlagosnál nagyobb forgalomra és magasabb foglaltságra számíthatnak.
A 30 milliós gyémántgyűrű rejtélyes eltűnése

A 30 milliós gyémántgyűrű rejtélyes eltűnése 

A párizsi Ritz alkalmazottainak volt néhány izgalmas órája, mire egy porszívózsákból előkerült az ellopottnak hitt ékszer.
Nyáron nyílik a Kimpton Hotels első szállodája Budapesten

Nyáron nyílik a Kimpton Hotels első szállodája Budapesten 

A Kimpton Hotels, az Intercontinental Hotels Group luxus lifestyle márkája, amely világszerte több, mint 80 egységgel rendelkezik. A 2024 nyarán nyíló, Bem téren épülő, dunai panorámás patinás épület szintén ennek az izgalmas boutique brandnek ad majd otthont.
Vendégélmény fokozása az AR segítségével

Vendégélmény fokozása az AR segítségével 

A vendéglátóipar mindig is élen járt az új technológiák bevezetésében a vendégélmény fokozása érdekében. A mobil bejelentkezéstől a személyre szabott szolgáltatásokig a szállodák folyamatosan innovatív módokat keresnek ügyfeleik kielégítésére. Az egyik technológia, amely forradalmasíthatja a vendéglátást, az a kiterjesztett valóság (AR).
Rangos nemzetközi díjat nyert a Hunguest Hotels arculata

Rangos nemzetközi díjat nyert a Hunguest Hotels arculata 

A Hunguest Hotels megújult arculata elnyerte a Német Formatervezési Tanács által alapított German Design Award 2024 díjat a márkaidentitás kategóriában.
A Dorothea Hotel elnyerte az Év Hotelprojektje díjat

A Dorothea Hotel elnyerte az Év Hotelprojektje díjat 

A BDPST Ingatlanfejlesztő egyik projektje, a Dorothea Hotel nyerte a Portfolio Property Awards díjátadóján az Év Hotelprojektje kategóriában járó elismerést kedden Budapesten. Az eseményen az év legkiemelkedőbb hazai teljesítményeit, megoldásait és fejlesztéseit bírálták.

Interjú

Klasszis TopDesign 2023 győztesünk: „Nem vagyunk azok a feladós típusok”

Klasszis TopDesign 2023 győztesünk: „Nem vagyunk azok a feladós típusok”  

Interjú a Klasszis TopDesign 2023 verseny egyik díjazottjával.
Fejes Gergő: „Számomra fontos, hogy legyen valami meghökkentő részlet”

Fejes Gergő: „Számomra fontos, hogy legyen valami meghökkentő részlet” 

Idei Klasszis TopDesign versenyünkre készülve folytatjuk a 2023. évi Klasszis TopDesign verseny legemlékezetesebb mozzanatainak, szereplőinek bemutatását.
Hat érdekes és meghatározó téma a JAB Csoporttal

Hat érdekes és meghatározó téma a JAB Csoporttal 

Olyan szakmai információk, amelyekről ritkán esik szó az európai szállodai és kiskereskedői területen piacvezetőnek számító német alapítású textilcég esetén.