Niklai Ákos, a szervezet elnöke köszöntőjében a turizmus nemzetgazdasági szerepét emelte ki: Az ágazat a hazai GDP közel 10 százalékát adja és félmillió főnek biztosít megélhetést. Az elnök beszélt a marketingterv születésének körülményeiről, amelynek az előkészítése már júniusban elkezdődött és sorozatos egyeztetések során nyerte el jelenlegi formáját, s amelybe a szakmai szervezetek, turisztikai vállalkozók, önkormányzatok, Regionális Idegenforgalmi Bizottságok és fejlesztési tanácsok, azaz közel 200 intézmény észrevételeit is beépítette a nemzeti turisztikai marketingszervezet.
Róna Iván, a szervezet vezérigazgatója a hároméves 2010 és 2012 közötti időszakra szóló marketingstratégiát vázolta fel röviden, amelynek alapjául a 2005-2013-ra szóló nemzeti turizmusfejlesztési stratégia szolgált. Az igazgató hangsúlyozta a stratégia gördülő voltát, ami a program folyamatos aktualizálását lehetővé teszi. Kiemelte, hogy minden egyes döntésüket átfogó kutatási munka előzi meg, s a hatékonyságot egy jól kidolgozott monitor rendszeren keresztül folyamatosan mérik. A stratégiai elsődleges célja az egységes országmárka kialakítása, a turizmusból származó bevételek szinten tartása a 2010-es évben, majd 3-4 százalékos növekedés a rá következő két évben. A belföldi turizmus tekintetében az úti célok presztízsének növelése mellett a Balaton újrapozícionálása és az új fejlesztések piacra segítése kerül előtérbe.
Szűcs Balázs marketingigazgató a konkrét marketingterv fő irányait mutatta be. Bevezetőjében négy fő feladatot fogalmazott meg, amellyel a válság hatása a turizmusban enyhíthető: stabil turisztikai márkák, helyes piaci szegmentálás, innovatív termékkínálat és kreatív kommunikációs csatornák. A beutazó turizmusnál a hagyományosan fontos piacaink mellett a környező országokra is fókuszálnak, mivel a válság hatására a rövidebb utazások és a közelebbi úti célok kerültek előtérbe. A belföldi turizmus egyik kiemelt terméke jövőre a fesztiválok témaévéhez kapcsolódva az eseményturizmus lesz, ezen kívül a Pécs2010 Európa kulturális fővárosa program, a természetes vizeink valamint az egészségturizmus állnak majd a középpontban. A beutazó turizmusban Budapest kiemelt fontosságú marad, hiszen minden 100 forintból 70-et a turisták a fővárosban költenek el. Idén a téli BWI mintájára először került megrendezésre a „Budapest summer adventure”, amelyet jövőre is folytatni terveznek, ezen kívül télen elindul egy új kampány is „Téli Fesztivál” néven. A Balaton a belföldi és a beutazó turizmusban is kiemelt desztináció marad, s a magyar tengert újrapozicíonálásával egy négy évszakos úti céllá kívánják fejleszteni. A válságot a hivatásturizmus szenvedte meg a legjobban, ezért különösen fontos a megújult Hungexpo promótálása valamint a 2011-ben átadásra kerülő SYMA csarnok piaci bevezetése. A gyógyturizmus mellett a fogászati illetve a modern szépítő-fiatalító beavatkozásokat kereső külföldi vendégek Magyarországra csábítása is célfeladat. Szintén újdonság az „Egy mosoly a vendégért” kampány, amely Magyarország vendégszerető voltát hivatott hangsúlyozni.
A teljes marketingstratégia és marketingterv, valamint a külképviseletek és regionális marketing igazgatóságok marketingtervei letölthetőek a Magyar Turizmus Zrt. www.itthon.hu címen elérhető honlapjának Szakmai Oldalain belül.