Az optimista vendégforgalmi várakozásokat alátámasztja, hogy az Európai Unión belül Ausztriában a legalacsonyabb a munkanélküliség, valamint az elmúlt negyedévben 32 ezer új személygépkocsit értékesítettek az osztrák piacon, ami jó indikátor a fizetőképes kereslet alátámasztására. Ráadásul olyan osztrák „független források”, mint a Bank Austria, vagy az osztrák statisztikai hivatal (Statistik Austria: www.statistik.at) idén is megerősítették, hogy Magyarországon éri a legtöbbet az osztrákok eurója, ami szintén ösztönzőleg hat a beutazó turizmusunkra.
Az osztrák statisztikai hivatal kalkulációja szerint vásárlóérték paritáson számítva 76 százalékos az árelőnyünk, azaz majd kétszer több turisztikai szolgáltatást tudnak vásárolni az osztrákok nálunk, mintha otthon költenék el ugyanezt a pénzt. A „Urlabseuro” listán hazánkat egyedül Bulgária és Románia előzi meg, ám ezen desztinációk nem számítanak az osztrákok kedvelt nyaralóhelyei közé. Olyan kedvelt turisztikai célországokat hagyunk „testhosszal” magunk mögött, mint Horvátország (120), Görögország (107), Franciaország (102) és Olaszország (100). Tekintettel arra, hogy egybehangzó felmérések szerint az osztrákok számára nyaralási célpontjuk kiválasztásánál elsőrendű szempont a kedvező ár-érték arány, így a turisztikai főszezon előtt publikált „elfogulatlan és pártatlan” számítások igen biztatóak az Ausztriából várható vendégforgalmunk idei alakulását tekintve is.
Az euró magyarországi kedvező vásárlóértékét utazási érvként használva a Magyar Turizmus Zrt. az osztrák piacon idén is folyamatosan szervez kisebb taktikai kampányokat, akciókat. A külképviselet rádióriportokban, tanulmányutakkal, online akciókkal, hírlevelekkel és sajtótájékoztatókkal hívja fel az osztrákok figyelmét, hogy nyaralásra szánt pénzük Magyarországon könnyen „gyarapítható.” Az Ausztriából hazánkba irányuló turisztikai forgalom az elmúlt években töretlen növekedést mutat. A gazdasági válság és az erőteljes osztrák belföldi kampány ellenére az elmúlt négy esztendőben Ausztriából évről évre nőtt az érdeklődés hazánk turisztikai kínálata iránt. 2011-ben minden eddiginél több osztrák vendéget és vendégéjszakát regisztráltak a hazai kereskedelmi szálláshelyek, ahol 295 ezer osztrák vendég 810 ezer éjszakát töltött el, ami – az összehasonlítható mutatók alapján – minden idők legjobb Ausztriából érkező vendégforgalmának számít.
Hazánk számára a TOP 10 turista-küldőország alkotta piaci tortából Ausztria részesedése mára 12 százalékosra nőtt, s a jól költő osztrák turista megbecsült és tárt karokkal várt vendégnek számít Magyarországon. Ausztria hazánk második legnagyobb turisztikai küldőpiaca, ahonnan az éves turisztikai költés az elmúlt évek átlagában 90 milliárd forintra tehető. Magyarország a rövidebb szabadságolások tekintetében dobogós célország az osztrák turisták számára, akik főleg az egészségturisztikai szolgáltatásokat és kulturális programokat keresik nálunk.