Idén is népszerű Magyarország az osztrák turisták körében

A Magyar Turizmus Zrt. ausztriai külképviseletének frissen elkészült trendriportja alapján, idén is várhatóan rekord közeli számú osztrák turista érkezik Magyarországra, akik számára hazánk továbbra is kedvező üdülési célország.

Az optimista vendégforgalmi várakozásokat alátámasztja, hogy az Európai Unión belül Ausztriában a legalacsonyabb a munkanélküliség, valamint az elmúlt negyedévben 32 ezer új személygépkocsit értékesítettek az osztrák piacon, ami jó indikátor a fizetőképes kereslet alátámasztására. Ráadásul olyan osztrák „független források”, mint a Bank Austria, vagy az osztrák statisztikai hivatal (Statistik Austria: www.statistik.at) idén is megerősítették, hogy Magyarországon éri a legtöbbet az osztrákok eurója, ami szintén ösztönzőleg hat a beutazó turizmusunkra.

Az osztrák statisztikai hivatal kalkulációja szerint vásárlóérték paritáson számítva 76 százalékos az árelőnyünk, azaz majd kétszer több turisztikai szolgáltatást tudnak vásárolni az osztrákok nálunk, mintha otthon költenék el ugyanezt a pénzt. A „Urlabseuro” listán hazánkat egyedül Bulgária és Románia előzi meg, ám ezen desztinációk nem számítanak az osztrákok kedvelt nyaralóhelyei közé. Olyan kedvelt turisztikai célországokat hagyunk „testhosszal” magunk mögött, mint Horvátország (120), Görögország (107), Franciaország (102) és Olaszország (100). Tekintettel arra, hogy egybehangzó felmérések szerint az osztrákok számára nyaralási célpontjuk kiválasztásánál elsőrendű szempont a kedvező ár-érték arány, így a turisztikai főszezon előtt publikált „elfogulatlan és pártatlan” számítások igen biztatóak az Ausztriából várható vendégforgalmunk idei alakulását tekintve is.

Az euró magyarországi kedvező vásárlóértékét utazási érvként használva a Magyar Turizmus Zrt. az osztrák piacon idén is folyamatosan szervez kisebb taktikai kampányokat, akciókat. A külképviselet rádióriportokban, tanulmányutakkal, online akciókkal, hírlevelekkel és sajtótájékoztatókkal hívja fel az osztrákok figyelmét, hogy nyaralásra szánt pénzük Magyarországon könnyen „gyarapítható.” Az Ausztriából hazánkba irányuló turisztikai forgalom az elmúlt években töretlen növekedést mutat. A gazdasági válság és az erőteljes osztrák belföldi kampány ellenére az elmúlt négy esztendőben Ausztriából évről évre nőtt az érdeklődés hazánk turisztikai kínálata iránt. 2011-ben minden eddiginél több osztrák vendéget és vendégéjszakát regisztráltak a hazai kereskedelmi szálláshelyek, ahol 295 ezer osztrák vendég 810 ezer éjszakát töltött el, ami – az összehasonlítható mutatók alapján – minden idők legjobb Ausztriából érkező vendégforgalmának számít.

Hazánk számára a TOP 10 turista-küldőország alkotta piaci tortából Ausztria részesedése mára 12 százalékosra nőtt, s a jól költő osztrák turista megbecsült és tárt karokkal várt vendégnek számít Magyarországon. Ausztria hazánk második legnagyobb turisztikai küldőpiaca, ahonnan az éves turisztikai költés az elmúlt évek átlagában 90 milliárd forintra tehető. Magyarország a rövidebb szabadságolások tekintetében dobogós célország az osztrák turisták számára, akik főleg az egészségturisztikai szolgáltatásokat és kulturális programokat keresik nálunk.


Művészet és vendéglátás a Káli-medencében

Művészet és vendéglátás a Káli-medencében 

A Káli Art Inn lett 2023-ban az Art is Business Díj Vállalati kategóriájának győztese. Tulajdonosai, a Molnár Júlia–Héjja Róbert házaspár, szívvel-lélekkel elkötelezett amellett, hogy ötvözze a vendéglátást a művészetek szenvedélyes támogatásával. A Káli Art Park kialakításával pedig olyan egyedülálló kiállítóhelyet hoztak létre, ahol a kortárs szobrászművészek bemutathatják és értékesíthetik alkotásaikat.
Hamis hotelértékelések - mit tehetünk a csalók ellen?

Hamis hotelértékelések - mit tehetünk a csalók ellen? 

A tanulmányok szerint a fogyasztók több mint 90%-át befolyásolják az utazástervezésben az online platformokon posztolt értékelések, így nem meglepő, hogy az ágazat nagy harcot vív a hamis értékelésekkel, beleértve az indokolatlan rágalmazást és az érdemtelen túlértékelést egyaránt.
Szállodatörténelmet ír a Hunguest

Szállodatörténelmet ír a Hunguest 

480 teniszpálya területével egyenlő fejlesztést tudhat maga mögött a Hunguest, ami történelmi léptékű, hiszen Magyarországon ilyen volumenű szállodaipari felújítás és szállodaépítés még nem zajlott
Ráborították az asztalt a Bookingra

Ráborították az asztalt a Bookingra 

A beérkezett észrevételek értékelése után immár végleges a Gazdasági Versenyhivatal jelentése a hazai online szálláshely-közvetítési és szálláspiacon elvégzett gyorsított ágazati vizsgálatról. A Booking-botrányként elhíresült ügyben a hatóság több javaslatot is megfogalmazott a magyar fogyasztók és a hazai szállásadók védelme érdekében.
Kiemelkedő vendégforgalom a vidéki fürdővárosokban

Kiemelkedő vendégforgalom a vidéki fürdővárosokban 

A téli időszakban is az egyik legfontosabb turisztikai motiváció az egészségturizmus, amely így Magyarország egyik legjelentősebb, négyévszakos turisztikai terméke. Azon vidéki települések, ahol a gyógy- és élményfürdő mellett magas színvonalú szolgáltatások is várják a vendégeket, ebben az időszakban az átlagosnál nagyobb forgalomra és magasabb foglaltságra számíthatnak.
A 30 milliós gyémántgyűrű rejtélyes eltűnése

A 30 milliós gyémántgyűrű rejtélyes eltűnése 

A párizsi Ritz alkalmazottainak volt néhány izgalmas órája, mire egy porszívózsákból előkerült az ellopottnak hitt ékszer.
Nyáron nyílik a Kimpton Hotels első szállodája Budapesten

Nyáron nyílik a Kimpton Hotels első szállodája Budapesten 

A Kimpton Hotels, az Intercontinental Hotels Group luxus lifestyle márkája, amely világszerte több, mint 80 egységgel rendelkezik. A 2024 nyarán nyíló, Bem téren épülő, dunai panorámás patinás épület szintén ennek az izgalmas boutique brandnek ad majd otthont.
Vendégélmény fokozása az AR segítségével

Vendégélmény fokozása az AR segítségével 

A vendéglátóipar mindig is élen járt az új technológiák bevezetésében a vendégélmény fokozása érdekében. A mobil bejelentkezéstől a személyre szabott szolgáltatásokig a szállodák folyamatosan innovatív módokat keresnek ügyfeleik kielégítésére. Az egyik technológia, amely forradalmasíthatja a vendéglátást, az a kiterjesztett valóság (AR).
Rangos nemzetközi díjat nyert a Hunguest Hotels arculata

Rangos nemzetközi díjat nyert a Hunguest Hotels arculata 

A Hunguest Hotels megújult arculata elnyerte a Német Formatervezési Tanács által alapított German Design Award 2024 díjat a márkaidentitás kategóriában.
A Dorothea Hotel elnyerte az Év Hotelprojektje díjat

A Dorothea Hotel elnyerte az Év Hotelprojektje díjat 

A BDPST Ingatlanfejlesztő egyik projektje, a Dorothea Hotel nyerte a Portfolio Property Awards díjátadóján az Év Hotelprojektje kategóriában járó elismerést kedden Budapesten. Az eseményen az év legkiemelkedőbb hazai teljesítményeit, megoldásait és fejlesztéseit bírálták.

Interjú

Klasszis TopDesign 2023 győztesünk: „Nem vagyunk azok a feladós típusok”

Klasszis TopDesign 2023 győztesünk: „Nem vagyunk azok a feladós típusok”  

Interjú a Klasszis TopDesign 2023 verseny egyik díjazottjával.
Fejes Gergő: „Számomra fontos, hogy legyen valami meghökkentő részlet”

Fejes Gergő: „Számomra fontos, hogy legyen valami meghökkentő részlet” 

Idei Klasszis TopDesign versenyünkre készülve folytatjuk a 2023. évi Klasszis TopDesign verseny legemlékezetesebb mozzanatainak, szereplőinek bemutatását.
Hat érdekes és meghatározó téma a JAB Csoporttal

Hat érdekes és meghatározó téma a JAB Csoporttal 

Olyan szakmai információk, amelyekről ritkán esik szó az európai szállodai és kiskereskedői területen piacvezetőnek számító német alapítású textilcég esetén.