A rendezvénysorozat idei hatodik állomása a Budapest-Közép-Dunavidék régió volt, ahol a németországi, a nagy-britanniai és a franciaországi külképviseletek vezetői számoltak be a régió beutazó turizmusának jellemzőiről, az érintett külpiacok lakosságának utazási szokásairól, az adott turisztikai piacok helyzetéről, trendjeiről és aktuális kérdéseiről, valamint az egyes külképviseletek marketingtevékenységéről.
Az eseményt Dr. Róna Iván, az MT Zrt. vezérigazgatója nyitotta meg, és előadásában kiemelte, hogy miután a régió a magyar turizmus zászlóshajója, így a válság is ezt a régiót sújtja a legjobban.
Kiss Dóra, a kongresszusi iroda vezetője a hivatásturizmus jelenlegi helyzetét foglalta össze. Magyarország 2008-ban 531 konferenciának adott otthont mintegy 120 ezer résztvevővel,s ennek 80 százaléka Budapesten lett megrendezve. Egy konferencián átlagban 225 fő vett részt, akik 3,9 napot töltöttek hazánkban. A nemzetközi statisztikákban ezzel Budapest a 6. illetve a 8. helyen szerepelt, míg Magyarország a 20. illetve a 22. Az idén ezidáig a konferencia turizmus 51 százalékkal csökkent és az átlagos tartózkodási idő 3,4 napra olvadt. A fellendítés érdekében könnyítettek a „Konferencia Nagyköveti Program” feltételein, jövőre szakmai fórumot is indítanak, valamint a „Winter Invasion” mintájára egy nemzetközi kampányba is belekezdenek.
Ezután Kardos Endre, brit, Oláh László franciaországi és Sztojanovics Kristóf németországi képviselet-vezetők beszámolóit hallhatták a résztvevők. Franciaországból tavaly 160 ezer vendég 204 ezer éjszakát töltött kereskedelmi szálláshelyeken a régióban, amivel a hetedik helyen állnak. A franciák számára Budapest és környéke a legnépszerűbb magyar úti cél, a vendégéjszakák 60,6 százaléka realizálódott régióban. Az előző évhez képest ez 40,7 illetve 26,7 százalékos emelkedés, ami még egy válság nélküli időszakban is kiemelkedő lenne. Különösen annak a fényében, hogy országos viszonylatban a vendégek száma 2,6 százalékkal, a vendégéjszakák száma 3 százalékkal csökkent. A külképviselet-vezető szerint a francia piacban még jelentős tartalékok vannak, mivel az ország a világ negyedik, Európa harmadik küldőpiaca. Kiemelte a francia nyelvtudás jelentőségét és arra hívta fel a figyelmet, hogy a franciák megnyeréséhez kreatívabb ajánlatokra van szükség.
Nagy-Britannia Németország után a Budapest-Közép-Dunavidék régió 2. legnagyobb piaca. 2008-ban 232 ezer brit 556 ezer vendégéjszakát töltött a régió szálláshelyein., amely 11,6, illetve 2,7 százalékkal haladja meg az előző év adatait. Az idei féléves adatok már nem ennyire kecsegtetőek, mindkét mutató megközelítőleg harminc százalékkal csökkent. A britek ugyanakkor magasan a legjobb költők, az egy főre eső 16100 forint messze meghaladja a 11200 forintos átlagot.
Németország a régió első számú piaca. 2008-ban 247 ezer német 593 ezer vendégéjszakát töltött a régióban, amely 1,2-es, illetve 5,1 százalékos csökkenés az előző évihez képest. A három piac közül a németek költik a legkevesebbet:, az egy főre eső költés 10200 forint volt. Mindhárom országból érkezők több mint 40 százaléka négy napnál hosszabb időt tölt Magyarországon. Az 1-3 napra Magyarországra érkezők közül a franciák és a britek 40 százaléka üzleti céllal érkezik, míg a németek 27,7 százalékának fő motivációja a hivatásturizmus.
A rendezvényt délután workshop zárta.