Külképviselők látogatása a Budapest-Közép-Dunavidék Régióban

A Magyar Turizmus Zrt. 2007-ben indította el a „Külképviselők a régióban” elnevezésű szakmai rendezvénysorozatot, a Zrt. külképviseleteinek és a régiós turisztikai szolgáltatók együttműködésének szorosabbá és hatékonyabbá tétele érdekében.

A rendezvénysorozat idei hatodik állomása a Budapest-Közép-Dunavidék régió volt, ahol a németországi, a nagy-britanniai és a franciaországi külképviseletek vezetői számoltak be a régió beutazó turizmusának jellemzőiről, az érintett külpiacok lakosságának utazási szokásairól, az adott turisztikai piacok helyzetéről, trendjeiről és aktuális kérdéseiről, valamint az egyes külképviseletek marketingtevékenységéről.

Az eseményt Dr. Róna Iván, az MT Zrt. vezérigazgatója nyitotta meg, és előadásában kiemelte, hogy miután a régió a magyar turizmus zászlóshajója, így a válság is ezt a régiót sújtja a legjobban.

Kiss Dóra, a kongresszusi iroda vezetője a hivatásturizmus jelenlegi helyzetét foglalta össze. Magyarország 2008-ban 531 konferenciának adott otthont mintegy 120 ezer résztvevővel,s ennek 80 százaléka Budapesten lett megrendezve. Egy konferencián átlagban 225 fő vett részt, akik 3,9 napot töltöttek hazánkban. A nemzetközi statisztikákban ezzel Budapest a 6. illetve a 8. helyen szerepelt, míg Magyarország a 20. illetve a 22. Az idén ezidáig a konferencia turizmus 51 százalékkal csökkent és az átlagos tartózkodási idő 3,4 napra olvadt. A fellendítés érdekében könnyítettek a „Konferencia Nagyköveti Program” feltételein, jövőre szakmai fórumot is indítanak, valamint a „Winter Invasion” mintájára egy nemzetközi kampányba is belekezdenek.

Ezután Kardos Endre, brit, Oláh László franciaországi és Sztojanovics Kristóf németországi képviselet-vezetők beszámolóit hallhatták a résztvevők. Franciaországból tavaly 160 ezer vendég 204 ezer éjszakát töltött kereskedelmi szálláshelyeken a régióban, amivel a hetedik helyen állnak. A franciák számára Budapest és környéke a legnépszerűbb magyar úti cél, a vendégéjszakák 60,6 százaléka realizálódott régióban. Az előző évhez képest ez 40,7 illetve 26,7 százalékos emelkedés, ami még egy válság nélküli időszakban is kiemelkedő lenne. Különösen annak a fényében, hogy országos viszonylatban a vendégek száma 2,6 százalékkal, a vendégéjszakák száma 3 százalékkal csökkent. A külképviselet-vezető szerint a francia piacban még jelentős tartalékok vannak, mivel az ország a világ negyedik, Európa harmadik küldőpiaca. Kiemelte a francia nyelvtudás jelentőségét és arra hívta fel a figyelmet, hogy a franciák megnyeréséhez kreatívabb ajánlatokra van szükség.

Nagy-Britannia Németország után a Budapest-Közép-Dunavidék régió 2. legnagyobb piaca. 2008-ban 232 ezer brit 556 ezer vendégéjszakát töltött a régió szálláshelyein., amely 11,6, illetve 2,7 százalékkal haladja meg az előző év adatait. Az idei féléves adatok már nem ennyire kecsegtetőek, mindkét mutató megközelítőleg harminc százalékkal csökkent. A britek ugyanakkor magasan a legjobb költők, az egy főre eső 16100 forint messze meghaladja a 11200 forintos átlagot.

Németország a régió első számú piaca. 2008-ban 247 ezer német 593 ezer vendégéjszakát töltött a régióban, amely 1,2-es, illetve 5,1 százalékos csökkenés az előző évihez képest. A három piac közül a németek költik a legkevesebbet:, az egy főre eső költés 10200 forint volt. Mindhárom országból érkezők több mint 40 százaléka négy napnál hosszabb időt tölt Magyarországon. Az 1-3 napra Magyarországra érkezők közül a franciák és a britek 40 százaléka üzleti céllal érkezik, míg a németek 27,7 százalékának fő motivációja a hivatásturizmus.

A rendezvényt délután workshop zárta.


Művészet és vendéglátás a Káli-medencében

Művészet és vendéglátás a Káli-medencében 

A Káli Art Inn lett 2023-ban az Art is Business Díj Vállalati kategóriájának győztese. Tulajdonosai, a Molnár Júlia–Héjja Róbert házaspár, szívvel-lélekkel elkötelezett amellett, hogy ötvözze a vendéglátást a művészetek szenvedélyes támogatásával. A Káli Art Park kialakításával pedig olyan egyedülálló kiállítóhelyet hoztak létre, ahol a kortárs szobrászművészek bemutathatják és értékesíthetik alkotásaikat.
Hamis hotelértékelések - mit tehetünk a csalók ellen?

Hamis hotelértékelések - mit tehetünk a csalók ellen? 

A tanulmányok szerint a fogyasztók több mint 90%-át befolyásolják az utazástervezésben az online platformokon posztolt értékelések, így nem meglepő, hogy az ágazat nagy harcot vív a hamis értékelésekkel, beleértve az indokolatlan rágalmazást és az érdemtelen túlértékelést egyaránt.
Szállodatörténelmet ír a Hunguest

Szállodatörténelmet ír a Hunguest 

480 teniszpálya területével egyenlő fejlesztést tudhat maga mögött a Hunguest, ami történelmi léptékű, hiszen Magyarországon ilyen volumenű szállodaipari felújítás és szállodaépítés még nem zajlott
Ráborították az asztalt a Bookingra

Ráborították az asztalt a Bookingra 

A beérkezett észrevételek értékelése után immár végleges a Gazdasági Versenyhivatal jelentése a hazai online szálláshely-közvetítési és szálláspiacon elvégzett gyorsított ágazati vizsgálatról. A Booking-botrányként elhíresült ügyben a hatóság több javaslatot is megfogalmazott a magyar fogyasztók és a hazai szállásadók védelme érdekében.
Kiemelkedő vendégforgalom a vidéki fürdővárosokban

Kiemelkedő vendégforgalom a vidéki fürdővárosokban 

A téli időszakban is az egyik legfontosabb turisztikai motiváció az egészségturizmus, amely így Magyarország egyik legjelentősebb, négyévszakos turisztikai terméke. Azon vidéki települések, ahol a gyógy- és élményfürdő mellett magas színvonalú szolgáltatások is várják a vendégeket, ebben az időszakban az átlagosnál nagyobb forgalomra és magasabb foglaltságra számíthatnak.
A 30 milliós gyémántgyűrű rejtélyes eltűnése

A 30 milliós gyémántgyűrű rejtélyes eltűnése 

A párizsi Ritz alkalmazottainak volt néhány izgalmas órája, mire egy porszívózsákból előkerült az ellopottnak hitt ékszer.
Nyáron nyílik a Kimpton Hotels első szállodája Budapesten

Nyáron nyílik a Kimpton Hotels első szállodája Budapesten 

A Kimpton Hotels, az Intercontinental Hotels Group luxus lifestyle márkája, amely világszerte több, mint 80 egységgel rendelkezik. A 2024 nyarán nyíló, Bem téren épülő, dunai panorámás patinás épület szintén ennek az izgalmas boutique brandnek ad majd otthont.
Vendégélmény fokozása az AR segítségével

Vendégélmény fokozása az AR segítségével 

A vendéglátóipar mindig is élen járt az új technológiák bevezetésében a vendégélmény fokozása érdekében. A mobil bejelentkezéstől a személyre szabott szolgáltatásokig a szállodák folyamatosan innovatív módokat keresnek ügyfeleik kielégítésére. Az egyik technológia, amely forradalmasíthatja a vendéglátást, az a kiterjesztett valóság (AR).
Rangos nemzetközi díjat nyert a Hunguest Hotels arculata

Rangos nemzetközi díjat nyert a Hunguest Hotels arculata 

A Hunguest Hotels megújult arculata elnyerte a Német Formatervezési Tanács által alapított German Design Award 2024 díjat a márkaidentitás kategóriában.
A Dorothea Hotel elnyerte az Év Hotelprojektje díjat

A Dorothea Hotel elnyerte az Év Hotelprojektje díjat 

A BDPST Ingatlanfejlesztő egyik projektje, a Dorothea Hotel nyerte a Portfolio Property Awards díjátadóján az Év Hotelprojektje kategóriában járó elismerést kedden Budapesten. Az eseményen az év legkiemelkedőbb hazai teljesítményeit, megoldásait és fejlesztéseit bírálták.

Interjú

Szerepi Szabolcs: Aki kóstolja a borainkat - többet szeretne tudni róluk

Szerepi Szabolcs: Aki kóstolja a borainkat - többet szeretne tudni róluk 

Borturizmusról és fejlődésről mesélt nekünk az Etyeki Kúria üzletfejlesztési-és cégvezetője.
Lisa Sigl: Alig várom, hogy új trendeket fedezzek fel a vendéglátásban

Lisa Sigl: Alig várom, hogy új trendeket fedezzek fel a vendéglátásban 

Bemutatjuk a Klasszis TopDesign 2024 zsűrijének egy újabb tagját, a linzi designhotel igazgatóját, Lisa Sigl-t.
Rodrigo Tellez Acosta: Szeretem a meglepetéseket

Rodrigo Tellez Acosta: Szeretem a meglepetéseket 

Senior Interior designer a Lissoni Associati-nál. A Klasszis TopDesign 2024 zsűrijének tagja.