Magyar Gyógyászati Turizmus Szimpózium

Nagy érdeklődés mellett került megrendezésre 2012. június 12-én, Londonban a Magyar Gyógyászati Turizmus Szimpózium és Workshop. A Londoni Magyar Nagykövetség, a Nemzeti Külgazdasági Hivatal és a Magyar Turizmus Zrt. londoni külképviselete együttműködésében megvalósult esemény célja az volt, hogy bemutassa Magyarország egyedi egészségügyi szolgáltatásait és adottságait a brit piac számára.

A közel 50 fős közönség a délelőtt folyamán öt olyan kiemelt gyógyászati területet ismerhetett meg, amelyre a legnagyobb igény jelentkezik a brit piacon. A program délután workshoppal folytatódott, amelynek során a magyar szolgáltatók találkozhattak a brit szakmai partnerekkel: kormányzati, privát egészségbiztosítási és közvetítő cégekkel, valamint a szakmai média képviselőivel.

A Magyar Gyógyászati Turizmus Szimpózium és Workshop c. rendezvényt Csák János Magyarország londoni nagykövete nyitotta meg. A résztvevőket ezt követően Dr. Szócska Miklós, a Nemzeti Erőforrás Minisztérium államtitkára köszöntötte, aki beszédében rámutatott Magyarország orvostudomány terén elért eredményeire, kiemelve az egyedülálló szakmai tudást, valamint megemlítve az elmúlt időszakban kormányzati és/vagy EU-s forrásokból megvalósult fejlesztéseket. A továbbiakban Mező Ildikó, a főszervező MT Zrt. londoni külképviselet-vezetője mellett Dr. Feketéné Fényi Ágnes, a Nemzetgazdasági Minisztérium Egészségipari Osztályának vezetője üdvözölte a londoni Danubius Regent Park Hotelben megjelent szakmai közönséget.

A program részeként a délelőtt folyamán elhangzott gyógyászati előadások a balneológia, a reumatológia, a fogászati kezelések és az esztétikai bőrgyógyászat, valamint a termékenységi kezelések témakörét járták körül, amelyek a brit piacon a legkeresettebb egészségturisztikai szolgáltatások. Ezen kívül a Debreceni Egyetem Orvos- és Egészségtudományi Centrumának magas színvonalú szolgáltatásairól és technikai újdonságairól is részletes képet kaptak a résztvevők.

Összefoglalva elmondható, hogy a rendezvény első fontos lépcsője volt a gyógyászati turizmus fejlesztésének, a két piac közötti kapcsolatépítésnek és információcserének mind szakmai, mind pedig kormányzati oldalról.

A délután folyamán a szakmai találkozók lehetőséget biztosítottak a részt vevő magyar szolgáltatók és brit szakmai partnereik részére tárgyalások lebonyolítására, valamint a szakmai tapasztalatok kicserélésére.

Az utóbbi években egyre több páciens utazik a fejlett országokból – mint pl. az Egyesült Királyság és az USA – más országokba elsősorban azért, hogy a hazai kezelések árán spóroljon vagy azért, hogy elkerülje a hosszú várólistákat. Egy friss kutatás szerint Magyarország a legnépszerűbb egészségügyi turisztikai (medical tourism) célpont. Erre a Magyar Gyógyászati Turizmus Szimpózium és Workshop szakmai partnere, a Treatment Abroad online kérdőíves felmérése mutatott rá, mely 2012-ben több mint 1000 fő bevonásával készült. Az egészségügyi turizmussal foglalkozó kutatásból kiderül, hogy a válaszadók 83%-a fogászati kezelések miatt érkezett hazánkba, míg a páciensek 10%-a szépészeti műtétek miatt választotta Magyarországot.

A kutatás szerint az Egyesült Királyságból, fogászati kezelések miatt utazók körében Magyarország a legnépszerűbb desztináció (37,8%), messze megelőzve Lengyelországot (19,6%) és Törökországot (11,5%).

A felmérésben részt vevő páciensek 70%-a több mint egy alkalommal utazott Magyarországra a kezelése ideje alatt, az átlagos tartózkodási idő pedig 11 nap volt. A magyarországi kezelésekkel kapcsolatban a válaszadók 85%-a „nagyon” vagy „teljesen” elégedett volt, továbbá a magyarországi látogatás után 93%-uk ajánlaná rokonainak vagy barátainak, hogy a gyógykezeléseket külföldön végeztessék el. Az elégedettséget kiváltó okok között a felmérésben résztvevők a kedvező árra, a kezeléseket végzők szakértelmére és a kezelés minőségére hivatkoztak.

A kutatás eredményeit Keith Pollard, a www.treatmentabroad.com vezérigazgatója az alábbiak szerint kommentálta:

“Magyarország az egészségügyi turizmus szempontjából mindig is élen járt, különösen a fogászati kezelések tapasztalatait illetően. A külföldi beavatkozásokat gyakran a hazai piacon elérhető gyógykezelésekhez képest gyengébb minőségű alternatívának tartják, azonban a kutatás most rámutatott arra, hogy mindez egyszerűen nem igaz. Az egészségügyi kezelések céljából Magyarországot felkeresők döntő többsége el van ragadtatva, és nemcsak a kezelés során tapasztaltaktól, valamint annak színvonalától, hanem magával az eredménnyel is, legyen az fogászati vagy esztétikai beavatkozás. Mindez pedig a legtöbb páciens számára a legfontosabb: azt kapják, amit elvárnak, és amire valóban szükségük van.”

A Magyar Turizmus Zrt. idén is aktív marketingtevékenységet folytat — londoni külképviseletének bevonásával — az Egyesült Királyságban, amelyet az ún. B2C (business to customer) piacok közé sorolt a 2012. évi marketingtervében. A B2C csoportba tartozó országokból a vendégek nagy számban — és legtöbbször egyénileg — érkeznek, ezért a turisztikai marketingtevékenységben jelentős szerepet játszik a lakossági kommunikáció, a lakosság elérése. A központi, turisztikai imázsformáló stratégiai kampányok mellett számos taktikai kampányt is szervez idén az MT Zrt., amelyek nemcsak a lakosság, hanem a turisztikai szakma elérését is szolgálják.

A társaság különböző marketingeszközökkel népszerűsíti Magyarországot mint turisztikai úti célt az Egyesült Királyságban. A szakmai hirdetések és rendezvények mellett az MT Zrt. pl. több sajtótanulmányutat is szervez – Budapest, kulturális turizmus, fesztiválok és nagyrendezvények, illetve bor és gasztronómia témában – de júliusban a szigetország touroperátorai és online utazási portálok képviselői is felfedezhetik hazánk turisztikai kínálatát. Magyarország ezen kívül – az MT Zrt. – szervezésében idén is részt vesz a világ legnagyobb turisztikai vásárán, a novemberben megrendezésre kerülő World Travel Marketen (WTM).

Az Egyesült Királyság hazánk harmadik legnagyobb turisztikai küldőpiaca. A brit utazóknak éves szinten több mint 500 ezer vendégéjszakát köszönhetnek a magyarországi kereskedelmi szálláshelyek.


Művészet és vendéglátás a Káli-medencében

Művészet és vendéglátás a Káli-medencében 

A Káli Art Inn lett 2023-ban az Art is Business Díj Vállalati kategóriájának győztese. Tulajdonosai, a Molnár Júlia–Héjja Róbert házaspár, szívvel-lélekkel elkötelezett amellett, hogy ötvözze a vendéglátást a művészetek szenvedélyes támogatásával. A Káli Art Park kialakításával pedig olyan egyedülálló kiállítóhelyet hoztak létre, ahol a kortárs szobrászművészek bemutathatják és értékesíthetik alkotásaikat.
Hamis hotelértékelések - mit tehetünk a csalók ellen?

Hamis hotelértékelések - mit tehetünk a csalók ellen? 

A tanulmányok szerint a fogyasztók több mint 90%-át befolyásolják az utazástervezésben az online platformokon posztolt értékelések, így nem meglepő, hogy az ágazat nagy harcot vív a hamis értékelésekkel, beleértve az indokolatlan rágalmazást és az érdemtelen túlértékelést egyaránt.
Szállodatörténelmet ír a Hunguest

Szállodatörténelmet ír a Hunguest 

480 teniszpálya területével egyenlő fejlesztést tudhat maga mögött a Hunguest, ami történelmi léptékű, hiszen Magyarországon ilyen volumenű szállodaipari felújítás és szállodaépítés még nem zajlott
Ráborították az asztalt a Bookingra

Ráborították az asztalt a Bookingra 

A beérkezett észrevételek értékelése után immár végleges a Gazdasági Versenyhivatal jelentése a hazai online szálláshely-közvetítési és szálláspiacon elvégzett gyorsított ágazati vizsgálatról. A Booking-botrányként elhíresült ügyben a hatóság több javaslatot is megfogalmazott a magyar fogyasztók és a hazai szállásadók védelme érdekében.
Kiemelkedő vendégforgalom a vidéki fürdővárosokban

Kiemelkedő vendégforgalom a vidéki fürdővárosokban 

A téli időszakban is az egyik legfontosabb turisztikai motiváció az egészségturizmus, amely így Magyarország egyik legjelentősebb, négyévszakos turisztikai terméke. Azon vidéki települések, ahol a gyógy- és élményfürdő mellett magas színvonalú szolgáltatások is várják a vendégeket, ebben az időszakban az átlagosnál nagyobb forgalomra és magasabb foglaltságra számíthatnak.
A 30 milliós gyémántgyűrű rejtélyes eltűnése

A 30 milliós gyémántgyűrű rejtélyes eltűnése 

A párizsi Ritz alkalmazottainak volt néhány izgalmas órája, mire egy porszívózsákból előkerült az ellopottnak hitt ékszer.
Nyáron nyílik a Kimpton Hotels első szállodája Budapesten

Nyáron nyílik a Kimpton Hotels első szállodája Budapesten 

A Kimpton Hotels, az Intercontinental Hotels Group luxus lifestyle márkája, amely világszerte több, mint 80 egységgel rendelkezik. A 2024 nyarán nyíló, Bem téren épülő, dunai panorámás patinás épület szintén ennek az izgalmas boutique brandnek ad majd otthont.
Vendégélmény fokozása az AR segítségével

Vendégélmény fokozása az AR segítségével 

A vendéglátóipar mindig is élen járt az új technológiák bevezetésében a vendégélmény fokozása érdekében. A mobil bejelentkezéstől a személyre szabott szolgáltatásokig a szállodák folyamatosan innovatív módokat keresnek ügyfeleik kielégítésére. Az egyik technológia, amely forradalmasíthatja a vendéglátást, az a kiterjesztett valóság (AR).
Rangos nemzetközi díjat nyert a Hunguest Hotels arculata

Rangos nemzetközi díjat nyert a Hunguest Hotels arculata 

A Hunguest Hotels megújult arculata elnyerte a Német Formatervezési Tanács által alapított German Design Award 2024 díjat a márkaidentitás kategóriában.
A Dorothea Hotel elnyerte az Év Hotelprojektje díjat

A Dorothea Hotel elnyerte az Év Hotelprojektje díjat 

A BDPST Ingatlanfejlesztő egyik projektje, a Dorothea Hotel nyerte a Portfolio Property Awards díjátadóján az Év Hotelprojektje kategóriában járó elismerést kedden Budapesten. Az eseményen az év legkiemelkedőbb hazai teljesítményeit, megoldásait és fejlesztéseit bírálták.

Interjú

Szerepi Szabolcs: Aki kóstolja a borainkat - többet szeretne tudni róluk

Szerepi Szabolcs: Aki kóstolja a borainkat - többet szeretne tudni róluk 

Borturizmusról és fejlődésről mesélt nekünk az Etyeki Kúria üzletfejlesztési-és cégvezetője.
Lisa Sigl: Alig várom, hogy új trendeket fedezzek fel a vendéglátásban

Lisa Sigl: Alig várom, hogy új trendeket fedezzek fel a vendéglátásban 

Bemutatjuk a Klasszis TopDesign 2024 zsűrijének egy újabb tagját, a linzi designhotel igazgatóját, Lisa Sigl-t.
Rodrigo Tellez Acosta: Szeretem a meglepetéseket

Rodrigo Tellez Acosta: Szeretem a meglepetéseket 

Senior Interior designer a Lissoni Associati-nál. A Klasszis TopDesign 2024 zsűrijének tagja.