A sajtótájékoztatón elhangzottak értelmében a meglévő foglalások, és a már elszállított utasok száma alapján 2009-ben teljes hálózatán várhatóan 7,5 milliós forgalmat bonyolító Wizz Air nem kisebb babérokra tör, mint hogy Európa nagyjaival - Air France, Lufthansa, British Airways - kerüljön egy csoportba. Legalábbis a 2017-re, az addigra 132 Airbus A320-ast számláló flottával szállított, becslések szerint 40 milliós utaslétszám alapján. Másban bizonyára nehezebben mérkőzne meg egy „ultra low cost” légitársaság a honlapján feltüntetett bruttó viteldíjáért egyes esetekben drágább, de komplexebb szolgáltatást nyújtó „hagyományos légitársasággal”.
Váradi úgy véli, az emberek a válság idején kevésbé hajlandóak megfizetni a többletköltségét azoknak a prémiumoknak, amelyeket a „hagyományos légitársaságok” nyújtanak. Ennek némileg ellentmond a „hagyományosak” vélekedése, mely szerint a forgalmuk ugyan az év első negyedében jelentősen csökkent, mégis a repülővel utazók egy része kevésbé szeret a célrepülőtértől még újabb egy-két, esetenként három órát utazni a célállomására további költségek fejében.
A maga kategóriájában a Wizz Air azonban mindenképpen sikeres, derült ki a sajtótájékoztatón. Öt bázisországában a „fapadosok” közt legalacsonyabb részesedése is - Romániában - 42,5 százalék. Hazánkban az EasyJet-tel mérkőzve tudja magáénak az első helyet 45,6 százalékos részesedéssel. A magyar piacon tavaly 820 ezer főt szállító, a 6 országban (június 27-től Csehországban is nyit a társaság) összesen 11 bázissal rendelkező Wizz Air idei utaslétszáma a tervek szerint 1 060 000-re nőhet. A sajtótájékoztató régiós összehasonlításában szintén szereplő, de eltérő profilú, gyakorlatilag egy bázisrepülőtérrel rendelkező Malév 2009-re tervezett utaslétszáma 3,2 millió.
Váradi a hatékonyság kulcsai közt említette az egységes és modern flottát, az egy típusú kabint, a kizárólag online értékesítést, illetve az ebből is adódó kicsi és hatékony szervezeti felépítést, valamint a mérsékeltebb díjakkal működő másodlagos repülőterek használatát. Ugyanakkor rosszallását fejezte ki a meglátása szerint monopolhelyzetben lévő Budapest Airport árképzését illetően, hozzátéve, hogy a társaság számára fontos a magyar piac, de a további jelenlét érdekében hosszú távon hasznos lehet a repülőtéri költségek racionalizálása.
Helyszínen tartózkodó munkatársunk kérdésére, hogy a BA Wizz Air szerint előnytelen díjai miatt nem teszik-e át magyarországi bázisukat egy másik hazai reptérre, a vezérigazgató válasza egyértelmű nem volt; Váradi szerint a Budapest központú országban a vidéki repülőterek egyike sem tudná jelenleg megteremteni a kívánt keresleti piacot.
Az áprilisban Budapesten harmadikként üzembe állított A320-nak köszönhetően nyáron új járatokat - Madrid, Nápoly - nyitó Wizz Air Török- és Oroszország mellett a jövőben gondolkodik az egykori Jugoszlávia tagállamai felé történő nyitásban is.
A Figyelő munkatársának felvetésére, miszerint a Wizz Air azon kevés diszkont légitársaságok egyike, amely még nem rendelkezik az on-line check-in lehetőségével Váradi úgy reagált, hogy dolgoznak rajta és várhatóan szeptember-október táján már működhet ez a funkció is.
A sajtótájékoztató záróakkordja a média jelenléte mellett a születésnap alkalmából léggömbökkel a levegőbe bocsátott, mintegy 10 millió forint összértékű, repülőjegyre beváltható kupon lett volna. A kedves elképzelés megvalósításának azonban keresztbe tett több, az igényesen felújított „Fashion Street” díszburkolatán összegyűlt ember meglehetősen mohó fogyasztói hozzáállása. A léggömböket a Hotel Meridien mögött védelmező, hősiesen kitartó Wizz Air dolgozók akkor adták fel küzdelmet, amikor a nép evőeszközökkel kezdte kidurrantani a kuponokat tartalmazó lufikat. A szálloda folyosóján az eseményről beszámoló tanúk szerint volt, aki több tucat lufit illetve kupont markolt fel. A helyszínen a társaság egyes dolgozói még fontolgatták a születésnapi akció érvénytelenítését.