Öt éves lett a Wizz Air

„Ha esik az eső, nem mindenki fér be a tető alá, de ha süt a nap, egyformán ragyog mindenkire” - vázolta Váradi József, a Wizz Air vezérigazgatója a válság által előállt helyzetet, félre nem érthetően utalva cége, a rendelkezésre álló adatok alapján a válság ellenére, biztatóan kinéző helyzetére a légitársaság 5 éves születésnapja alkalmából megtartott csütörtöki sajtótájékoztatón.

A sajtótájékoztatón elhangzottak értelmében a meglévő foglalások, és a már elszállított utasok száma alapján 2009-ben teljes hálózatán várhatóan 7,5 milliós forgalmat bonyolító Wizz Air nem kisebb babérokra tör, mint hogy Európa nagyjaival - Air France, Lufthansa, British Airways - kerüljön egy csoportba. Legalábbis a 2017-re, az addigra 132 Airbus A320-ast számláló flottával szállított, becslések szerint 40 milliós utaslétszám alapján. Másban bizonyára nehezebben mérkőzne meg egy „ultra low cost” légitársaság a honlapján feltüntetett bruttó viteldíjáért egyes esetekben drágább, de komplexebb szolgáltatást nyújtó „hagyományos légitársasággal”.

Váradi úgy véli, az emberek a válság idején kevésbé hajlandóak megfizetni a többletköltségét azoknak a prémiumoknak, amelyeket a „hagyományos légitársaságok” nyújtanak. Ennek némileg ellentmond a „hagyományosak” vélekedése, mely szerint a forgalmuk ugyan az év első negyedében jelentősen csökkent, mégis a repülővel utazók egy része kevésbé szeret a célrepülőtértől még újabb egy-két, esetenként három órát utazni a célállomására további költségek fejében.

A maga kategóriájában a Wizz Air azonban mindenképpen sikeres, derült ki a sajtótájékoztatón. Öt bázisországában a „fapadosok” közt legalacsonyabb részesedése is - Romániában - 42,5 százalék. Hazánkban az EasyJet-tel mérkőzve tudja magáénak az első helyet 45,6 százalékos részesedéssel. A magyar piacon tavaly 820 ezer főt szállító, a 6 országban (június 27-től Csehországban is nyit a társaság) összesen 11 bázissal rendelkező Wizz Air idei utaslétszáma a tervek szerint 1 060 000-re nőhet. A sajtótájékoztató régiós összehasonlításában szintén szereplő, de eltérő profilú, gyakorlatilag egy bázisrepülőtérrel rendelkező Malév 2009-re tervezett utaslétszáma 3,2 millió.

Váradi a hatékonyság kulcsai közt említette az egységes és modern flottát, az egy típusú kabint, a kizárólag online értékesítést, illetve az ebből is adódó kicsi és hatékony szervezeti felépítést, valamint a mérsékeltebb díjakkal működő másodlagos repülőterek használatát. Ugyanakkor rosszallását fejezte ki a meglátása szerint monopolhelyzetben lévő Budapest Airport árképzését illetően, hozzátéve, hogy a társaság számára fontos a magyar piac, de a további jelenlét érdekében hosszú távon hasznos lehet a repülőtéri költségek racionalizálása.

Helyszínen tartózkodó munkatársunk kérdésére, hogy a BA Wizz Air szerint előnytelen díjai miatt nem teszik-e át magyarországi bázisukat egy másik hazai reptérre, a vezérigazgató válasza egyértelmű nem volt; Váradi szerint a Budapest központú országban a vidéki repülőterek egyike sem tudná jelenleg megteremteni a kívánt keresleti piacot.

Az áprilisban Budapesten harmadikként üzembe állított A320-nak köszönhetően nyáron új járatokat - Madrid, Nápoly - nyitó Wizz Air Török- és Oroszország mellett a jövőben gondolkodik az egykori Jugoszlávia tagállamai felé történő nyitásban is.

A Figyelő munkatársának felvetésére, miszerint a Wizz Air azon kevés diszkont légitársaságok egyike, amely még nem rendelkezik az on-line check-in lehetőségével Váradi úgy reagált, hogy dolgoznak rajta és várhatóan szeptember-október táján már működhet ez a funkció is.

A sajtótájékoztató záróakkordja a média jelenléte mellett a születésnap alkalmából léggömbökkel a levegőbe bocsátott, mintegy 10 millió forint összértékű, repülőjegyre beváltható kupon lett volna. A kedves elképzelés megvalósításának azonban keresztbe tett több, az igényesen felújított „Fashion Street” díszburkolatán összegyűlt ember meglehetősen mohó fogyasztói hozzáállása. A léggömböket a Hotel Meridien mögött védelmező, hősiesen kitartó Wizz Air dolgozók akkor adták fel küzdelmet, amikor a nép evőeszközökkel kezdte kidurrantani a kuponokat tartalmazó lufikat. A szálloda folyosóján az eseményről beszámoló tanúk szerint volt, aki több tucat lufit illetve kupont markolt fel. A helyszínen a társaság egyes dolgozói még fontolgatták a születésnapi akció érvénytelenítését.


Művészet és vendéglátás a Káli-medencében

Művészet és vendéglátás a Káli-medencében 

A Káli Art Inn lett 2023-ban az Art is Business Díj Vállalati kategóriájának győztese. Tulajdonosai, a Molnár Júlia–Héjja Róbert házaspár, szívvel-lélekkel elkötelezett amellett, hogy ötvözze a vendéglátást a művészetek szenvedélyes támogatásával. A Káli Art Park kialakításával pedig olyan egyedülálló kiállítóhelyet hoztak létre, ahol a kortárs szobrászművészek bemutathatják és értékesíthetik alkotásaikat.
Hamis hotelértékelések - mit tehetünk a csalók ellen?

Hamis hotelértékelések - mit tehetünk a csalók ellen? 

A tanulmányok szerint a fogyasztók több mint 90%-át befolyásolják az utazástervezésben az online platformokon posztolt értékelések, így nem meglepő, hogy az ágazat nagy harcot vív a hamis értékelésekkel, beleértve az indokolatlan rágalmazást és az érdemtelen túlértékelést egyaránt.
Szállodatörténelmet ír a Hunguest

Szállodatörténelmet ír a Hunguest 

480 teniszpálya területével egyenlő fejlesztést tudhat maga mögött a Hunguest, ami történelmi léptékű, hiszen Magyarországon ilyen volumenű szállodaipari felújítás és szállodaépítés még nem zajlott
Ráborították az asztalt a Bookingra

Ráborították az asztalt a Bookingra 

A beérkezett észrevételek értékelése után immár végleges a Gazdasági Versenyhivatal jelentése a hazai online szálláshely-közvetítési és szálláspiacon elvégzett gyorsított ágazati vizsgálatról. A Booking-botrányként elhíresült ügyben a hatóság több javaslatot is megfogalmazott a magyar fogyasztók és a hazai szállásadók védelme érdekében.
Kiemelkedő vendégforgalom a vidéki fürdővárosokban

Kiemelkedő vendégforgalom a vidéki fürdővárosokban 

A téli időszakban is az egyik legfontosabb turisztikai motiváció az egészségturizmus, amely így Magyarország egyik legjelentősebb, négyévszakos turisztikai terméke. Azon vidéki települések, ahol a gyógy- és élményfürdő mellett magas színvonalú szolgáltatások is várják a vendégeket, ebben az időszakban az átlagosnál nagyobb forgalomra és magasabb foglaltságra számíthatnak.
A 30 milliós gyémántgyűrű rejtélyes eltűnése

A 30 milliós gyémántgyűrű rejtélyes eltűnése 

A párizsi Ritz alkalmazottainak volt néhány izgalmas órája, mire egy porszívózsákból előkerült az ellopottnak hitt ékszer.
Nyáron nyílik a Kimpton Hotels első szállodája Budapesten

Nyáron nyílik a Kimpton Hotels első szállodája Budapesten 

A Kimpton Hotels, az Intercontinental Hotels Group luxus lifestyle márkája, amely világszerte több, mint 80 egységgel rendelkezik. A 2024 nyarán nyíló, Bem téren épülő, dunai panorámás patinás épület szintén ennek az izgalmas boutique brandnek ad majd otthont.
Vendégélmény fokozása az AR segítségével

Vendégélmény fokozása az AR segítségével 

A vendéglátóipar mindig is élen járt az új technológiák bevezetésében a vendégélmény fokozása érdekében. A mobil bejelentkezéstől a személyre szabott szolgáltatásokig a szállodák folyamatosan innovatív módokat keresnek ügyfeleik kielégítésére. Az egyik technológia, amely forradalmasíthatja a vendéglátást, az a kiterjesztett valóság (AR).
Rangos nemzetközi díjat nyert a Hunguest Hotels arculata

Rangos nemzetközi díjat nyert a Hunguest Hotels arculata 

A Hunguest Hotels megújult arculata elnyerte a Német Formatervezési Tanács által alapított German Design Award 2024 díjat a márkaidentitás kategóriában.
A Dorothea Hotel elnyerte az Év Hotelprojektje díjat

A Dorothea Hotel elnyerte az Év Hotelprojektje díjat 

A BDPST Ingatlanfejlesztő egyik projektje, a Dorothea Hotel nyerte a Portfolio Property Awards díjátadóján az Év Hotelprojektje kategóriában járó elismerést kedden Budapesten. Az eseményen az év legkiemelkedőbb hazai teljesítményeit, megoldásait és fejlesztéseit bírálták.

Interjú

Klasszis TopDesign 2023 győztesünk: „Nem vagyunk azok a feladós típusok”

Klasszis TopDesign 2023 győztesünk: „Nem vagyunk azok a feladós típusok”  

Interjú a Klasszis TopDesign 2023 verseny egyik díjazottjával.
Fejes Gergő: „Számomra fontos, hogy legyen valami meghökkentő részlet”

Fejes Gergő: „Számomra fontos, hogy legyen valami meghökkentő részlet” 

Idei Klasszis TopDesign versenyünkre készülve folytatjuk a 2023. évi Klasszis TopDesign verseny legemlékezetesebb mozzanatainak, szereplőinek bemutatását.
Hat érdekes és meghatározó téma a JAB Csoporttal

Hat érdekes és meghatározó téma a JAB Csoporttal 

Olyan szakmai információk, amelyekről ritkán esik szó az európai szállodai és kiskereskedői területen piacvezetőnek számító német alapítású textilcég esetén.