Parlamenti bizottság előtt a Magyar Turizmus Zrt. 2011. évi marketingterve

Az Országgyűlés Sport és Turisztikai Bizottsága november 24-i ülésének első napirendjén a 2011-es költségvetéshez az ágazatot érintő módosítási javaslatok elbírálása szerepelt. A bevezetőben elhangzott, hogy a kormány nemet mond mindarra, ami a költségvetési egyensúlyt érintő átcsoportosítást illeti, illetve a forrás nélküli kiadást növelő javaslatokra, valamint a költségvetési intézményeknél elrendelt takarékosság fellazítását célzó, vagy egyedi nagyberuházásra irányuló tervezetekre.

Bizottsági támogatás mellett elfogadta a kormány az IFA kiegészítésére rendelkezésre álló központi forrás 3 milliárd forinttal történő megemelését, továbbá 550 millióval több támogatást kaphatnak az önkormányzatok is. Tucatnyi egyéb, főként sportlétesítményekre, útépítésre vonatkozó javaslat vérzett el, egyedül az M0-ás körgyűrű folytatása kapott zöld lámpát a bizottságtól.

Magyarország: termékből márka

„Új vizeken” címmel Horváth Gergely, az MT Zrt. vezérigazgatója ismertette a társaság 2011. évi marketingtervét. A globális előrejelzések (ETC +3,7 %, UNWTO + 4,5%) bemutatása után a magyar turizmus teljesítményének elemzése következett. A nemzeti turisztikai marketing szervezet célja, hogy Magyarországot termékből márkává fejlessze – jelentette ki a vezérigazgató. A kialakítandó országmárka alapja a felszín alatti vizek, a rekreáció országa lesz. Nem lesznek tematikus évek, de a turizmus kínálatának minden szegmensére (kulturális, gasztronómia) utaló ajánlatokkal folyamatosan lépnek fel.

A szervezet működésében az eddigieknél hatékonyabban szétválasztják a működésre és a marketingre fordított összegeket, melyek aránya jelenleg 50-50 százalék. A külföldi piacokon jelenlétünk nem fog csökkenni, de több helyen nem külképviseleti formában gondolkoznak. A megtakarításokat lépcsőzetesen vezetik be, 2012-re tervezik az optimális szint beállását. A takarékosság jegyében a regionális marketingigazgatóságok egy központi marketingterv alapján dolgoznak majd, és a sokféle honlap helyett egy lakosságnak és egy a szakmának szóló honlap lesz, ám emelt szintű technikával, és on-line foglalási lehetőséggel kibővítve. A kiadványok terén a nyomtatott formából az on-line, PDF forma felé mozdulnak el, a posta és tárolási költségeket csökkentve. Természetesen hangsúlyos lesz továbbra is a piackutatás, a TDM-koordináció: az így létrejött know-how-t a szakma felé értékesíteni kívánják. Mindezzel az MT Zrt. saját bevételeit 10 százalékról 30 százalékra kívánják emelni, koncentrált, a párhuzamosságokat kizáró munkával. Szoros együttműködésben dolgoznak a Légi Marketing Alappal (fontos cél például a Ryanair visszahódítása), a Visegrádi Négyekkel közös fellépésekben vesznek részt, és kihasználják a Magyarország uniós elnökségében rejlő szakmai és turisztikai lehetőségeket. Jövőre a külföldi vendégéjszakák számában + 3,4, a belföldiekében +2,7, a konferencia turizmusban + 5 százalékos növekményt céloznak meg.

A bizottsági tagok felvetették, hogy elég erős alap-e a felszín alatti vízkincs az országmárkához, mi lesz a régiók saját adottságaira támaszkodó marketingstratégiákkal, és jut-e elég forrás a belföldi turizmus népszerűsítésére. Az egyeztetésre irányuló kérdésre az a válasz érkezett, hogy a marketingterv egy szűk, szakértőkből álló tanács szűrőjén már átment, december 10-ig véglegesítik, majd szakmai fórumokon szélesebb nyilvánosság elé tárják.

TDM-pályázat januárban

Dr. Horváth Endre, helyettes államtitkár a TDM pályázatokról szóló előterjesztésében jelezte, hogy 2011. január 15-én új pályázatot írnak ki helyi és térségi szintre. A kötelező önrészt 60-ról 40 százalékra csökkentették. A támogatandó tevékenységekhez (termékfejlesztés, oktatás) elnyerhető forrás mértéke 35-85 százalék. A pályázatokat folyamatosan lehet beadni, az elbírálás idejét 1-3 hónapra csökkentik. A TDM információs rendszer kiépítése eldöntött kérdés, megvalósítása még nyitott, az bizonyos, hogy csak egyetlen, országos rendszer lesz.


Egy korty Ázsia reggelire

Egy korty Ázsia reggelire 

Kulturális ízkavalkáddal hódít az új belvárosi brunchozó.
Művészet és vendéglátás a Káli-medencében

Művészet és vendéglátás a Káli-medencében 

A Káli Art Inn lett 2023-ban az Art is Business Díj Vállalati kategóriájának győztese. Tulajdonosai, a Molnár Júlia–Héjja Róbert házaspár, szívvel-lélekkel elkötelezett amellett, hogy ötvözze a vendéglátást a művészetek szenvedélyes támogatásával. A Káli Art Park kialakításával pedig olyan egyedülálló kiállítóhelyet hoztak létre, ahol a kortárs szobrászművészek bemutathatják és értékesíthetik alkotásaikat.
Hamis hotelértékelések - mit tehetünk a csalók ellen?

Hamis hotelértékelések - mit tehetünk a csalók ellen? 

A tanulmányok szerint a fogyasztók több mint 90%-át befolyásolják az utazástervezésben az online platformokon posztolt értékelések, így nem meglepő, hogy az ágazat nagy harcot vív a hamis értékelésekkel, beleértve az indokolatlan rágalmazást és az érdemtelen túlértékelést egyaránt.
Szállodatörténelmet ír a Hunguest

Szállodatörténelmet ír a Hunguest 

480 teniszpálya területével egyenlő fejlesztést tudhat maga mögött a Hunguest, ami történelmi léptékű, hiszen Magyarországon ilyen volumenű szállodaipari felújítás és szállodaépítés még nem zajlott
Ráborították az asztalt a Bookingra

Ráborították az asztalt a Bookingra 

A beérkezett észrevételek értékelése után immár végleges a Gazdasági Versenyhivatal jelentése a hazai online szálláshely-közvetítési és szálláspiacon elvégzett gyorsított ágazati vizsgálatról. A Booking-botrányként elhíresült ügyben a hatóság több javaslatot is megfogalmazott a magyar fogyasztók és a hazai szállásadók védelme érdekében.
Kiemelkedő vendégforgalom a vidéki fürdővárosokban

Kiemelkedő vendégforgalom a vidéki fürdővárosokban 

A téli időszakban is az egyik legfontosabb turisztikai motiváció az egészségturizmus, amely így Magyarország egyik legjelentősebb, négyévszakos turisztikai terméke. Azon vidéki települések, ahol a gyógy- és élményfürdő mellett magas színvonalú szolgáltatások is várják a vendégeket, ebben az időszakban az átlagosnál nagyobb forgalomra és magasabb foglaltságra számíthatnak.
A 30 milliós gyémántgyűrű rejtélyes eltűnése

A 30 milliós gyémántgyűrű rejtélyes eltűnése 

A párizsi Ritz alkalmazottainak volt néhány izgalmas órája, mire egy porszívózsákból előkerült az ellopottnak hitt ékszer.
Nyáron nyílik a Kimpton Hotels első szállodája Budapesten

Nyáron nyílik a Kimpton Hotels első szállodája Budapesten 

A Kimpton Hotels, az Intercontinental Hotels Group luxus lifestyle márkája, amely világszerte több, mint 80 egységgel rendelkezik. A 2024 nyarán nyíló, Bem téren épülő, dunai panorámás patinás épület szintén ennek az izgalmas boutique brandnek ad majd otthont.
Vendégélmény fokozása az AR segítségével

Vendégélmény fokozása az AR segítségével 

A vendéglátóipar mindig is élen járt az új technológiák bevezetésében a vendégélmény fokozása érdekében. A mobil bejelentkezéstől a személyre szabott szolgáltatásokig a szállodák folyamatosan innovatív módokat keresnek ügyfeleik kielégítésére. Az egyik technológia, amely forradalmasíthatja a vendéglátást, az a kiterjesztett valóság (AR).
Rangos nemzetközi díjat nyert a Hunguest Hotels arculata

Rangos nemzetközi díjat nyert a Hunguest Hotels arculata 

A Hunguest Hotels megújult arculata elnyerte a Német Formatervezési Tanács által alapított German Design Award 2024 díjat a márkaidentitás kategóriában.

Interjú

Nagybor vagy semmi

Nagybor vagy semmi 

A Jammertal Borbirok ( JBB ) társtulajdonosa, dr. Szűcs Róbert a vörösbor helyzetéről, kihívásairól.
Szerepi Szabolcs: Aki kóstolja a borainkat - többet szeretne tudni róluk

Szerepi Szabolcs: Aki kóstolja a borainkat - többet szeretne tudni róluk 

Borturizmusról és fejlődésről mesélt nekünk az Etyeki Kúria üzletfejlesztési-és cégvezetője.
Lisa Sigl: Alig várom, hogy új trendeket fedezzek fel a vendéglátásban

Lisa Sigl: Alig várom, hogy új trendeket fedezzek fel a vendéglátásban 

Bemutatjuk a Klasszis TopDesign 2024 zsűrijének egy újabb tagját, a linzi designhotel igazgatóját, Lisa Sigl-t.