Parlamenti bizottság előtt a Magyar Turizmus Zrt. 2011. évi marketingterve

Az Országgyűlés Sport és Turisztikai Bizottsága november 24-i ülésének első napirendjén a 2011-es költségvetéshez az ágazatot érintő módosítási javaslatok elbírálása szerepelt. A bevezetőben elhangzott, hogy a kormány nemet mond mindarra, ami a költségvetési egyensúlyt érintő átcsoportosítást illeti, illetve a forrás nélküli kiadást növelő javaslatokra, valamint a költségvetési intézményeknél elrendelt takarékosság fellazítását célzó, vagy egyedi nagyberuházásra irányuló tervezetekre.

Bizottsági támogatás mellett elfogadta a kormány az IFA kiegészítésére rendelkezésre álló központi forrás 3 milliárd forinttal történő megemelését, továbbá 550 millióval több támogatást kaphatnak az önkormányzatok is. Tucatnyi egyéb, főként sportlétesítményekre, útépítésre vonatkozó javaslat vérzett el, egyedül az M0-ás körgyűrű folytatása kapott zöld lámpát a bizottságtól.

Magyarország: termékből márka

„Új vizeken” címmel Horváth Gergely, az MT Zrt. vezérigazgatója ismertette a társaság 2011. évi marketingtervét. A globális előrejelzések (ETC +3,7 %, UNWTO + 4,5%) bemutatása után a magyar turizmus teljesítményének elemzése következett. A nemzeti turisztikai marketing szervezet célja, hogy Magyarországot termékből márkává fejlessze – jelentette ki a vezérigazgató. A kialakítandó országmárka alapja a felszín alatti vizek, a rekreáció országa lesz. Nem lesznek tematikus évek, de a turizmus kínálatának minden szegmensére (kulturális, gasztronómia) utaló ajánlatokkal folyamatosan lépnek fel.

A szervezet működésében az eddigieknél hatékonyabban szétválasztják a működésre és a marketingre fordított összegeket, melyek aránya jelenleg 50-50 százalék. A külföldi piacokon jelenlétünk nem fog csökkenni, de több helyen nem külképviseleti formában gondolkoznak. A megtakarításokat lépcsőzetesen vezetik be, 2012-re tervezik az optimális szint beállását. A takarékosság jegyében a regionális marketingigazgatóságok egy központi marketingterv alapján dolgoznak majd, és a sokféle honlap helyett egy lakosságnak és egy a szakmának szóló honlap lesz, ám emelt szintű technikával, és on-line foglalási lehetőséggel kibővítve. A kiadványok terén a nyomtatott formából az on-line, PDF forma felé mozdulnak el, a posta és tárolási költségeket csökkentve. Természetesen hangsúlyos lesz továbbra is a piackutatás, a TDM-koordináció: az így létrejött know-how-t a szakma felé értékesíteni kívánják. Mindezzel az MT Zrt. saját bevételeit 10 százalékról 30 százalékra kívánják emelni, koncentrált, a párhuzamosságokat kizáró munkával. Szoros együttműködésben dolgoznak a Légi Marketing Alappal (fontos cél például a Ryanair visszahódítása), a Visegrádi Négyekkel közös fellépésekben vesznek részt, és kihasználják a Magyarország uniós elnökségében rejlő szakmai és turisztikai lehetőségeket. Jövőre a külföldi vendégéjszakák számában + 3,4, a belföldiekében +2,7, a konferencia turizmusban + 5 százalékos növekményt céloznak meg.

A bizottsági tagok felvetették, hogy elég erős alap-e a felszín alatti vízkincs az országmárkához, mi lesz a régiók saját adottságaira támaszkodó marketingstratégiákkal, és jut-e elég forrás a belföldi turizmus népszerűsítésére. Az egyeztetésre irányuló kérdésre az a válasz érkezett, hogy a marketingterv egy szűk, szakértőkből álló tanács szűrőjén már átment, december 10-ig véglegesítik, majd szakmai fórumokon szélesebb nyilvánosság elé tárják.

TDM-pályázat januárban

Dr. Horváth Endre, helyettes államtitkár a TDM pályázatokról szóló előterjesztésében jelezte, hogy 2011. január 15-én új pályázatot írnak ki helyi és térségi szintre. A kötelező önrészt 60-ról 40 százalékra csökkentették. A támogatandó tevékenységekhez (termékfejlesztés, oktatás) elnyerhető forrás mértéke 35-85 százalék. A pályázatokat folyamatosan lehet beadni, az elbírálás idejét 1-3 hónapra csökkentik. A TDM információs rendszer kiépítése eldöntött kérdés, megvalósítása még nyitott, az bizonyos, hogy csak egyetlen, országos rendszer lesz.


Művészet és vendéglátás a Káli-medencében

Művészet és vendéglátás a Káli-medencében 

A Káli Art Inn lett 2023-ban az Art is Business Díj Vállalati kategóriájának győztese. Tulajdonosai, a Molnár Júlia–Héjja Róbert házaspár, szívvel-lélekkel elkötelezett amellett, hogy ötvözze a vendéglátást a művészetek szenvedélyes támogatásával. A Káli Art Park kialakításával pedig olyan egyedülálló kiállítóhelyet hoztak létre, ahol a kortárs szobrászművészek bemutathatják és értékesíthetik alkotásaikat.
Hamis hotelértékelések - mit tehetünk a csalók ellen?

Hamis hotelértékelések - mit tehetünk a csalók ellen? 

A tanulmányok szerint a fogyasztók több mint 90%-át befolyásolják az utazástervezésben az online platformokon posztolt értékelések, így nem meglepő, hogy az ágazat nagy harcot vív a hamis értékelésekkel, beleértve az indokolatlan rágalmazást és az érdemtelen túlértékelést egyaránt.
Szállodatörténelmet ír a Hunguest

Szállodatörténelmet ír a Hunguest 

480 teniszpálya területével egyenlő fejlesztést tudhat maga mögött a Hunguest, ami történelmi léptékű, hiszen Magyarországon ilyen volumenű szállodaipari felújítás és szállodaépítés még nem zajlott
Ráborították az asztalt a Bookingra

Ráborították az asztalt a Bookingra 

A beérkezett észrevételek értékelése után immár végleges a Gazdasági Versenyhivatal jelentése a hazai online szálláshely-közvetítési és szálláspiacon elvégzett gyorsított ágazati vizsgálatról. A Booking-botrányként elhíresült ügyben a hatóság több javaslatot is megfogalmazott a magyar fogyasztók és a hazai szállásadók védelme érdekében.
Kiemelkedő vendégforgalom a vidéki fürdővárosokban

Kiemelkedő vendégforgalom a vidéki fürdővárosokban 

A téli időszakban is az egyik legfontosabb turisztikai motiváció az egészségturizmus, amely így Magyarország egyik legjelentősebb, négyévszakos turisztikai terméke. Azon vidéki települések, ahol a gyógy- és élményfürdő mellett magas színvonalú szolgáltatások is várják a vendégeket, ebben az időszakban az átlagosnál nagyobb forgalomra és magasabb foglaltságra számíthatnak.
A 30 milliós gyémántgyűrű rejtélyes eltűnése

A 30 milliós gyémántgyűrű rejtélyes eltűnése 

A párizsi Ritz alkalmazottainak volt néhány izgalmas órája, mire egy porszívózsákból előkerült az ellopottnak hitt ékszer.
Nyáron nyílik a Kimpton Hotels első szállodája Budapesten

Nyáron nyílik a Kimpton Hotels első szállodája Budapesten 

A Kimpton Hotels, az Intercontinental Hotels Group luxus lifestyle márkája, amely világszerte több, mint 80 egységgel rendelkezik. A 2024 nyarán nyíló, Bem téren épülő, dunai panorámás patinás épület szintén ennek az izgalmas boutique brandnek ad majd otthont.
Vendégélmény fokozása az AR segítségével

Vendégélmény fokozása az AR segítségével 

A vendéglátóipar mindig is élen járt az új technológiák bevezetésében a vendégélmény fokozása érdekében. A mobil bejelentkezéstől a személyre szabott szolgáltatásokig a szállodák folyamatosan innovatív módokat keresnek ügyfeleik kielégítésére. Az egyik technológia, amely forradalmasíthatja a vendéglátást, az a kiterjesztett valóság (AR).
Rangos nemzetközi díjat nyert a Hunguest Hotels arculata

Rangos nemzetközi díjat nyert a Hunguest Hotels arculata 

A Hunguest Hotels megújult arculata elnyerte a Német Formatervezési Tanács által alapított German Design Award 2024 díjat a márkaidentitás kategóriában.
A Dorothea Hotel elnyerte az Év Hotelprojektje díjat

A Dorothea Hotel elnyerte az Év Hotelprojektje díjat 

A BDPST Ingatlanfejlesztő egyik projektje, a Dorothea Hotel nyerte a Portfolio Property Awards díjátadóján az Év Hotelprojektje kategóriában járó elismerést kedden Budapesten. Az eseményen az év legkiemelkedőbb hazai teljesítményeit, megoldásait és fejlesztéseit bírálták.

Interjú

Fejes Gergő: „Számomra fontos, hogy legyen valami meghökkentő részlet”

Fejes Gergő: „Számomra fontos, hogy legyen valami meghökkentő részlet” 

Idei Klasszis TopDesign versenyünkre készülve folytatjuk a 2023. évi Klasszis TopDesign verseny legemlékezetesebb mozzanatainak, szereplőinek bemutatását.
Hat érdekes és meghatározó téma a JAB Csoporttal

Hat érdekes és meghatározó téma a JAB Csoporttal 

Olyan szakmai információk, amelyekről ritkán esik szó az európai szállodai és kiskereskedői területen piacvezetőnek számító német alapítású textilcég esetén.
Vámos Nóra: „Sokszor minden lépésért meg kellett küzdeni”

Vámos Nóra: „Sokszor minden lépésért meg kellett küzdeni” 

A helyszín a Hardangervidda Nemzeti Park, ahol annak idején Amundsen készült fel az Antarktisz-expedícióra.