Számadatokban kifejezve 2014-ben a németek 25 százaléka (tavaly 24%) szeretne többet utazni, 30 százalékuk (tavaly 28%) pedig többet is költene az utazások során. A százalékok az utóbbi évek legjobb eredményei köszönhetően a német gazdaság stabil helyzetének és az alcsony munkanélküliségi rátának.
Az is kiderült, hogy a németek 75 százaléka már tervezi a nyári vakációt, 45 százalékuk pedig új úticélt szeretne felfedezni. A megkérdezettek 17 százaléka olyan nyaralást tervez, amelyet korábban még egyáltalán nem próbált. A felmérés 2500 tizennégy év feletti személy véleményét tükrözi.
Martin Lohmann, a FUR tanácsadója elmondta, hogy idén népszerűek lesznek a hajóutak, a wellness, a kerékpáros és a túrázással egybekötött utazások. Idén az interkontinentális utak is előtérbe kerülnek, de szívesen utaznak a németek Skandináviába is.
Általánosan elmondható, hogy a németek elégedettek eddigi utazási élményeikkel legyen szó egyéni vagy csoportos utakról. Elégedettségi index alapján Horvátország, a Kanári-szigetek, Olaszország és Törökország a legkedveltebb desztinációk.
A másik közvéleménykutatásban 1000 személy válaszolt a TUI kérdéseire, amely alapján minden második német szeretne részt venni interkontinentális utazáson, többségük pedig már javában tervezi is az utazást. Az adatok alapján a németek 45 százaléka utazott már tengerentúli országokba. Az is kiderült, hogy a németek továbbra is utazási irodákon keresztül intézik utazásaikat (44%), azonban többségük (65%) 60 év feletti. A fiatalok kombinálják az internet és az utazási irodák szolgáltatásait.
Forrás: FVW