Az MT Zrt. idei fő tevékenységei és kiemelt termékei jórészt egybeesnek az előző évivel, ugyanakkor a társaság igyekszik a lehető legrugalmasabban reagálni a válság hatásaira. A külképviseletek bezárását firtató képviselői kérdésre reagálva Róna Iván kifejtette, hogy az MT Zrt. tokiói kirendeltségének bezárását a válság következtében elszállt jen árfolyama, illetve a japán kiutazások jelentős számú csökkenése tette indokolttá. Az MT Zrt. felvetette, hogy képviselőjük folytassa tevékenységét a magyar nagykövetség épületébén, melynek költségeit harmadrészben vállalnák, a fennmaradó kétharmadot a javaslat értelmében pedig az oktatási, illetve a külügyi tárca vállalná. Róna Iván az ülésen elmondta, hogy bár még hivatalos állásfoglalás a két tárca részéről az ügyben nem születetett, nem hivatalos források szerint a javaslatot az érintett tárcák nem támogatják. A tokiói külképviselet kapcsán Róna kifejtette, hogy Japánban hatékonyabb lehet a közös régiós marketing munka, mivel a szigetország utazói útjuk során egy térséget látogatnak, így érdemes például a többi visegrádi országgal közösen, vagy az Európai Turisztikai Bizottság (ETC) égisze alatt fellépni.
A Benelux államokban eddig működő két képviselet közül a hágai bezár, de a tevékenységet helyi lakos a brüsszeli képviselet felügyelete mellett tovább folytatja. Hasonló helyzet áll elő a dublini képviselet esetében is. Felül kívánja vizsgálni a társaság a megmaradt képviseletek létszámát is.
Az előterjesztésből kiderül, hogy a válságra való tekintettel kiemelt szerepet kapnak a szomszédos és a hazánkhoz közelebb fekvő országok, valamint a belföldi utazó közönség az MT Zrt. idei marketing stratégiájában. Róna Ivántól megtudtuk, hogy a „Summer Advanture” elnevezésű idei nyári forgalomélénkítő kampányra, melyben az MtZrt mellett részt vesz a Budapest Airport, a fővárosi önkormányzat és a Malév is, már 150 millió forint áll rendelkezésre. 2009-ben is pályázhatnak légitársaságok a Légi Marketing Alap forrásaira. A 2007-ben kezdeményezett LMA új, három hazai légikikötőt érintő - Ferihegy, Sármellék és Debrecen -, az adott útvonalon más légitársaság által még nem üzemeltetett járat nyitását hivatott ösztönözni. Folytatni kívánja az MT Zrt. az eredetileg a sármelléki repülőtér év elején még esélyesnek tűnő leállását ellensúlyozó, a közeli országokat célzó Buszos Marketing Alap (BMA) tevékenységét is.
Róna Iván a bizottsági kérdések és vélemények elhangzása után kérte a bizottság segítségét és közbenjárását a társaság marketingkeretének emeléséhez, a kéréssel mind az ellenzéki, mind a kormánypárti tagok a Társaság tevékenységének méltatása mellett egyetértettek. Bánki Erik elnök kezdeményezte, hogy a bizottság készítsen állásfoglalást arról, hogy nagy szükség van a nemzeti idegenforgalmi marketing számára többletforrásokra. Jelezte, hogy a kérdést a kormánynak is fontos volna felülvizsgálni. A bizottság az állásfoglalást elfogadta.