További változások várhatók az MT Zrt. külképviseleteken?

Az Országgyűlés Sport- és Turisztikai Bizottsága előtt számoltak be a Magyar Turizmus Zrt (MT Zrt.) képviselői - Dr. Róna Iván vezérigazgató, és Szűcs Balázs marketingigazgató - a társaság 2008. évi, valamint 2009. I. negyedévi marketingtevékenységéről.

Az MT Zrt. idei fő tevékenységei és kiemelt termékei jórészt egybeesnek az előző évivel, ugyanakkor a társaság igyekszik a lehető legrugalmasabban reagálni a válság hatásaira. A külképviseletek bezárását firtató képviselői kérdésre reagálva Róna Iván kifejtette, hogy az MT Zrt. tokiói kirendeltségének bezárását a válság következtében elszállt jen árfolyama, illetve a japán kiutazások jelentős számú csökkenése tette indokolttá. Az MT Zrt. felvetette, hogy képviselőjük folytassa tevékenységét a magyar nagykövetség épületébén, melynek költségeit harmadrészben vállalnák, a fennmaradó kétharmadot a javaslat értelmében pedig az oktatási, illetve a külügyi tárca vállalná. Róna Iván az ülésen elmondta, hogy bár még hivatalos állásfoglalás a két tárca részéről az ügyben nem születetett, nem hivatalos források szerint a javaslatot az érintett tárcák nem támogatják. A tokiói külképviselet kapcsán Róna kifejtette, hogy Japánban hatékonyabb lehet a közös régiós marketing munka, mivel a szigetország utazói útjuk során egy térséget látogatnak, így érdemes például a többi visegrádi országgal közösen, vagy az Európai Turisztikai Bizottság (ETC) égisze alatt fellépni.

A Benelux államokban eddig működő két képviselet közül a hágai bezár, de a tevékenységet helyi lakos a brüsszeli képviselet felügyelete mellett tovább folytatja. Hasonló helyzet áll elő a dublini képviselet esetében is. Felül kívánja vizsgálni a társaság a megmaradt képviseletek létszámát is.

Az előterjesztésből kiderül, hogy a válságra való tekintettel kiemelt szerepet kapnak a szomszédos és a hazánkhoz közelebb fekvő országok, valamint a belföldi utazó közönség az MT Zrt. idei marketing stratégiájában. Róna Ivántól megtudtuk, hogy a „Summer Advanture” elnevezésű idei nyári forgalomélénkítő kampányra, melyben az MtZrt mellett részt vesz a Budapest Airport, a fővárosi önkormányzat és a Malév is, már 150 millió forint áll rendelkezésre. 2009-ben is pályázhatnak légitársaságok a Légi Marketing Alap forrásaira. A 2007-ben kezdeményezett LMA új, három hazai légikikötőt érintő - Ferihegy, Sármellék és Debrecen -, az adott útvonalon más légitársaság által még nem üzemeltetett járat nyitását hivatott ösztönözni. Folytatni kívánja az MT Zrt. az eredetileg a sármelléki repülőtér év elején még esélyesnek tűnő leállását ellensúlyozó, a közeli országokat célzó Buszos Marketing Alap (BMA) tevékenységét is.

Róna Iván a bizottsági kérdések és vélemények elhangzása után kérte a bizottság segítségét és közbenjárását a társaság marketingkeretének emeléséhez, a kéréssel mind az ellenzéki, mind a kormánypárti tagok a Társaság tevékenységének méltatása mellett egyetértettek. Bánki Erik elnök kezdeményezte, hogy a bizottság készítsen állásfoglalást arról, hogy nagy szükség van a nemzeti idegenforgalmi marketing  számára többletforrásokra. Jelezte, hogy a kérdést a kormánynak is fontos volna felülvizsgálni. A bizottság az állásfoglalást elfogadta.


Művészet és vendéglátás a Káli-medencében

Művészet és vendéglátás a Káli-medencében 

A Káli Art Inn lett 2023-ban az Art is Business Díj Vállalati kategóriájának győztese. Tulajdonosai, a Molnár Júlia–Héjja Róbert házaspár, szívvel-lélekkel elkötelezett amellett, hogy ötvözze a vendéglátást a művészetek szenvedélyes támogatásával. A Káli Art Park kialakításával pedig olyan egyedülálló kiállítóhelyet hoztak létre, ahol a kortárs szobrászművészek bemutathatják és értékesíthetik alkotásaikat.
Hamis hotelértékelések - mit tehetünk a csalók ellen?

Hamis hotelértékelések - mit tehetünk a csalók ellen? 

A tanulmányok szerint a fogyasztók több mint 90%-át befolyásolják az utazástervezésben az online platformokon posztolt értékelések, így nem meglepő, hogy az ágazat nagy harcot vív a hamis értékelésekkel, beleértve az indokolatlan rágalmazást és az érdemtelen túlértékelést egyaránt.
Szállodatörténelmet ír a Hunguest

Szállodatörténelmet ír a Hunguest 

480 teniszpálya területével egyenlő fejlesztést tudhat maga mögött a Hunguest, ami történelmi léptékű, hiszen Magyarországon ilyen volumenű szállodaipari felújítás és szállodaépítés még nem zajlott
Ráborították az asztalt a Bookingra

Ráborították az asztalt a Bookingra 

A beérkezett észrevételek értékelése után immár végleges a Gazdasági Versenyhivatal jelentése a hazai online szálláshely-közvetítési és szálláspiacon elvégzett gyorsított ágazati vizsgálatról. A Booking-botrányként elhíresült ügyben a hatóság több javaslatot is megfogalmazott a magyar fogyasztók és a hazai szállásadók védelme érdekében.
Kiemelkedő vendégforgalom a vidéki fürdővárosokban

Kiemelkedő vendégforgalom a vidéki fürdővárosokban 

A téli időszakban is az egyik legfontosabb turisztikai motiváció az egészségturizmus, amely így Magyarország egyik legjelentősebb, négyévszakos turisztikai terméke. Azon vidéki települések, ahol a gyógy- és élményfürdő mellett magas színvonalú szolgáltatások is várják a vendégeket, ebben az időszakban az átlagosnál nagyobb forgalomra és magasabb foglaltságra számíthatnak.
A 30 milliós gyémántgyűrű rejtélyes eltűnése

A 30 milliós gyémántgyűrű rejtélyes eltűnése 

A párizsi Ritz alkalmazottainak volt néhány izgalmas órája, mire egy porszívózsákból előkerült az ellopottnak hitt ékszer.
Nyáron nyílik a Kimpton Hotels első szállodája Budapesten

Nyáron nyílik a Kimpton Hotels első szállodája Budapesten 

A Kimpton Hotels, az Intercontinental Hotels Group luxus lifestyle márkája, amely világszerte több, mint 80 egységgel rendelkezik. A 2024 nyarán nyíló, Bem téren épülő, dunai panorámás patinás épület szintén ennek az izgalmas boutique brandnek ad majd otthont.
Vendégélmény fokozása az AR segítségével

Vendégélmény fokozása az AR segítségével 

A vendéglátóipar mindig is élen járt az új technológiák bevezetésében a vendégélmény fokozása érdekében. A mobil bejelentkezéstől a személyre szabott szolgáltatásokig a szállodák folyamatosan innovatív módokat keresnek ügyfeleik kielégítésére. Az egyik technológia, amely forradalmasíthatja a vendéglátást, az a kiterjesztett valóság (AR).
Rangos nemzetközi díjat nyert a Hunguest Hotels arculata

Rangos nemzetközi díjat nyert a Hunguest Hotels arculata 

A Hunguest Hotels megújult arculata elnyerte a Német Formatervezési Tanács által alapított German Design Award 2024 díjat a márkaidentitás kategóriában.
A Dorothea Hotel elnyerte az Év Hotelprojektje díjat

A Dorothea Hotel elnyerte az Év Hotelprojektje díjat 

A BDPST Ingatlanfejlesztő egyik projektje, a Dorothea Hotel nyerte a Portfolio Property Awards díjátadóján az Év Hotelprojektje kategóriában járó elismerést kedden Budapesten. Az eseményen az év legkiemelkedőbb hazai teljesítményeit, megoldásait és fejlesztéseit bírálták.

Interjú

Klasszis TopDesign 2023 győztesünk: „Nem vagyunk azok a feladós típusok”

Klasszis TopDesign 2023 győztesünk: „Nem vagyunk azok a feladós típusok”  

Interjú a Klasszis TopDesign 2023 verseny egyik díjazottjával.
Fejes Gergő: „Számomra fontos, hogy legyen valami meghökkentő részlet”

Fejes Gergő: „Számomra fontos, hogy legyen valami meghökkentő részlet” 

Idei Klasszis TopDesign versenyünkre készülve folytatjuk a 2023. évi Klasszis TopDesign verseny legemlékezetesebb mozzanatainak, szereplőinek bemutatását.
Hat érdekes és meghatározó téma a JAB Csoporttal

Hat érdekes és meghatározó téma a JAB Csoporttal 

Olyan szakmai információk, amelyekről ritkán esik szó az európai szállodai és kiskereskedői területen piacvezetőnek számító német alapítású textilcég esetén.