Válságálló a hazai turizmus

A hazai turizmus válságállóvá vált - hangsúlyozta az hazai turisztikai ágazat első hét havi teljesítménye alapján Szatmáry Kristóf gazdaságszabályozásért felelős államtitkár csütörtökön Budapesten. 

A magyar turizmus teljesítménye mind vendégéjszaka számban, mind pedig a bevételek tekintetében meghaladta a válság előtti időszakét. Az államtitkár elmondta, júliusig a vendégszám elérte a 4,5 milliót, a vendégéjszakák száma 11,755 millióra emelkedett, ez az egy évvel korábbi időszakhoz képest előbbi esetében 2,2%-kos, utóbbi esetében 3,3 százalékos emelkedést jelent. A bruttó árbevétel pedig 6,5 százalékkal javult. 

Az államtitkár hangsúlyozta, a turizmust a kormányzati szektor négy fő területen tudja segíteni: ez a marketing, a turisztikai fejlesztések, a cafeteria rendszer és a minősítési rendszerekre vonatkozó szabályozás. A sikeres marketingtevékenység a külföldi vendégszám növekedésében megmutatkozik, hiszen a fenti eredmények főként a több külföldi vendégnek köszönhetők. Mind a 10 fő küldőpiacunkról emelkedesét regisztráltak az idei évben.

Az eddig elbírált és a közeljövő elbíráslásra kerülő pályázatokkal összesen 61 milliárd forint áramlik a szektorba. Szintén a turizmust segíti az a 35 nagyprojekt, amelyek összesen 53 milliárd forintos forrásból valósulnak meg.

A SZÉP Kártyával kapcsolatban az államtitkár elmondta, mostanára több mint 200 ezer magyar munkavállaló rendelkezik a plasztikkártyával, a juttatást eddig 17 500 munkaadó adja dolgozóinak. Az első nyolc hónapban az összesen 35 ezer elfogadóhelyen a SZÉP Kártyás kifizetések elérték a 26 milliárd forintot, a feltöltött összegek felhasználása főleg a nyári hónapokban indult meg. Jelentős összeg található még a rendszerben, így várhatóan az őszi időszakban is áramlik ebből a turizmusba. Szatmáry Kristóf beszélt a szabályozás fontosságáról is, hangsúlyozta, transzparens turisztikai minősítési rendszerekre van szükség, mint például a Magyar Szállodák és Éttermek Szövetsége által kidolgozott, majd július 1-jétől nemzeti védjeggyé vált Hotelstars Nemzeti Tanúsító Védjegy rendszer, melynek 250. csillagos tábláját az esemeny nyújtották át


Egy korty Ázsia reggelire

Egy korty Ázsia reggelire 

Kulturális ízkavalkáddal hódít az új belvárosi brunchozó.
Művészet és vendéglátás a Káli-medencében

Művészet és vendéglátás a Káli-medencében 

A Káli Art Inn lett 2023-ban az Art is Business Díj Vállalati kategóriájának győztese. Tulajdonosai, a Molnár Júlia–Héjja Róbert házaspár, szívvel-lélekkel elkötelezett amellett, hogy ötvözze a vendéglátást a művészetek szenvedélyes támogatásával. A Káli Art Park kialakításával pedig olyan egyedülálló kiállítóhelyet hoztak létre, ahol a kortárs szobrászművészek bemutathatják és értékesíthetik alkotásaikat.
Hamis hotelértékelések - mit tehetünk a csalók ellen?

Hamis hotelértékelések - mit tehetünk a csalók ellen? 

A tanulmányok szerint a fogyasztók több mint 90%-át befolyásolják az utazástervezésben az online platformokon posztolt értékelések, így nem meglepő, hogy az ágazat nagy harcot vív a hamis értékelésekkel, beleértve az indokolatlan rágalmazást és az érdemtelen túlértékelést egyaránt.
Szállodatörténelmet ír a Hunguest

Szállodatörténelmet ír a Hunguest 

480 teniszpálya területével egyenlő fejlesztést tudhat maga mögött a Hunguest, ami történelmi léptékű, hiszen Magyarországon ilyen volumenű szállodaipari felújítás és szállodaépítés még nem zajlott
Ráborították az asztalt a Bookingra

Ráborították az asztalt a Bookingra 

A beérkezett észrevételek értékelése után immár végleges a Gazdasági Versenyhivatal jelentése a hazai online szálláshely-közvetítési és szálláspiacon elvégzett gyorsított ágazati vizsgálatról. A Booking-botrányként elhíresült ügyben a hatóság több javaslatot is megfogalmazott a magyar fogyasztók és a hazai szállásadók védelme érdekében.
Kiemelkedő vendégforgalom a vidéki fürdővárosokban

Kiemelkedő vendégforgalom a vidéki fürdővárosokban 

A téli időszakban is az egyik legfontosabb turisztikai motiváció az egészségturizmus, amely így Magyarország egyik legjelentősebb, négyévszakos turisztikai terméke. Azon vidéki települések, ahol a gyógy- és élményfürdő mellett magas színvonalú szolgáltatások is várják a vendégeket, ebben az időszakban az átlagosnál nagyobb forgalomra és magasabb foglaltságra számíthatnak.
A 30 milliós gyémántgyűrű rejtélyes eltűnése

A 30 milliós gyémántgyűrű rejtélyes eltűnése 

A párizsi Ritz alkalmazottainak volt néhány izgalmas órája, mire egy porszívózsákból előkerült az ellopottnak hitt ékszer.
Nyáron nyílik a Kimpton Hotels első szállodája Budapesten

Nyáron nyílik a Kimpton Hotels első szállodája Budapesten 

A Kimpton Hotels, az Intercontinental Hotels Group luxus lifestyle márkája, amely világszerte több, mint 80 egységgel rendelkezik. A 2024 nyarán nyíló, Bem téren épülő, dunai panorámás patinás épület szintén ennek az izgalmas boutique brandnek ad majd otthont.
Vendégélmény fokozása az AR segítségével

Vendégélmény fokozása az AR segítségével 

A vendéglátóipar mindig is élen járt az új technológiák bevezetésében a vendégélmény fokozása érdekében. A mobil bejelentkezéstől a személyre szabott szolgáltatásokig a szállodák folyamatosan innovatív módokat keresnek ügyfeleik kielégítésére. Az egyik technológia, amely forradalmasíthatja a vendéglátást, az a kiterjesztett valóság (AR).
Rangos nemzetközi díjat nyert a Hunguest Hotels arculata

Rangos nemzetközi díjat nyert a Hunguest Hotels arculata 

A Hunguest Hotels megújult arculata elnyerte a Német Formatervezési Tanács által alapított German Design Award 2024 díjat a márkaidentitás kategóriában.

Interjú

Nagybor vagy semmi

Nagybor vagy semmi 

A Jammertal Borbirok ( JBB ) társtulajdonosa, dr. Szűcs Róbert a vörösbor helyzetéről, kihívásairól.
Szerepi Szabolcs: Aki kóstolja a borainkat - többet szeretne tudni róluk

Szerepi Szabolcs: Aki kóstolja a borainkat - többet szeretne tudni róluk 

Borturizmusról és fejlődésről mesélt nekünk az Etyeki Kúria üzletfejlesztési-és cégvezetője.
Lisa Sigl: Alig várom, hogy új trendeket fedezzek fel a vendéglátásban

Lisa Sigl: Alig várom, hogy új trendeket fedezzek fel a vendéglátásban 

Bemutatjuk a Klasszis TopDesign 2024 zsűrijének egy újabb tagját, a linzi designhotel igazgatóját, Lisa Sigl-t.