A magyar turizmus teljesítménye mind vendégéjszaka számban, mind pedig a bevételek tekintetében meghaladta a válság előtti időszakét. Az államtitkár elmondta, júliusig a vendégszám elérte a 4,5 milliót, a vendégéjszakák száma 11,755 millióra emelkedett, ez az egy évvel korábbi időszakhoz képest előbbi esetében 2,2%-kos, utóbbi esetében 3,3 százalékos emelkedést jelent. A bruttó árbevétel pedig 6,5 százalékkal javult.
Az államtitkár hangsúlyozta, a turizmust a kormányzati szektor négy fő területen tudja segíteni: ez a marketing, a turisztikai fejlesztések, a cafeteria rendszer és a minősítési rendszerekre vonatkozó szabályozás. A sikeres marketingtevékenység a külföldi vendégszám növekedésében megmutatkozik, hiszen a fenti eredmények főként a több külföldi vendégnek köszönhetők. Mind a 10 fő küldőpiacunkról emelkedesét regisztráltak az idei évben.
Az eddig elbírált és a közeljövő elbíráslásra kerülő pályázatokkal összesen 61 milliárd forint áramlik a szektorba. Szintén a turizmust segíti az a 35 nagyprojekt, amelyek összesen 53 milliárd forintos forrásból valósulnak meg.
A SZÉP Kártyával kapcsolatban az államtitkár elmondta, mostanára több mint 200 ezer magyar munkavállaló rendelkezik a plasztikkártyával, a juttatást eddig 17 500 munkaadó adja dolgozóinak. Az első nyolc hónapban az összesen 35 ezer elfogadóhelyen a SZÉP Kártyás kifizetések elérték a 26 milliárd forintot, a feltöltött összegek felhasználása főleg a nyári hónapokban indult meg. Jelentős összeg található még a rendszerben, így várhatóan az őszi időszakban is áramlik ebből a turizmusba. Szatmáry Kristóf beszélt a szabályozás fontosságáról is, hangsúlyozta, transzparens turisztikai minősítési rendszerekre van szükség, mint például a Magyar Szállodák és Éttermek Szövetsége által kidolgozott, majd július 1-jétől nemzeti védjeggyé vált Hotelstars Nemzeti Tanúsító Védjegy rendszer, melynek 250. csillagos tábláját az esemeny nyújtották át.