Változások az MT Zrt.-nél

A Magyar Turizmus Zrt. Szervezeti és Működési Szabályzata (SZMSZ) 2009. január 1-től megváltozott. A korábbi Szervezeti és Működési Szabályzatát az MT Zrt. Igazgatósága még 2006 decemberében fogadta el. Az azóta eltelt két év eseményei és tapasztalatai szükségessé tettek néhány módosítást, a megváltozott körülményekhez való hatékonyabb alkalmazkodás érdekében. A Társaság szervezeti átalakítását személyi változások is kísérik. Az átalakítás egyik elsődleges szempontja volt, hogy a vezetői szintek és a felsővezetők száma ne növekedjék.

A szervezeti változás egyik lényeges eleme, hogy az e-marketing – mint napjaink egyik legfontosabb marketingeszköze – szervezetileg is átkerült a Marketing Igazgatósághoz, és E-Marketing Iroda néven a Marketing Igazgatóság részét képezi. A Marketing Igazgatóságon belül a továbbiakban egy szervezeti egységben, Piac- és Termékmenedzsment Irodaként működik a korábbi Kutatási Csoport és Termék Csoport.

Az MT Zrt. a jövőben még nagyobb hangsúlyt kíván fektetni a rendezvények sikeres lebonyolítására és a tanulmányutak szervezésére. Ennek megfelelően a Társaságnál a tanulmányutakat, rendezvényeket, illetve a forgatócsoportok, utazási szakemberek és újságírók programjait a jövőben kizárólag az újonnan létrehozott Rendezvény Iroda szervezi, a Hálózati Igazgatóság neve pedig Hálózati és Rendezvény Igazgatóságra módosul. A Rendezvény Iroda a korábbi Termék Csoport feladatainak egy részét is ellátja a jövőben. A Hálózati és Rendezvény Igazgatóságon belül a Társaság kialakította a Külképviseleti Irodát, amely a Zrt. 22 országban működő 24 külképviseletét irányítja.

Az MT Zrt. az Önkormányzati Minisztérium Turisztikai Szakállamtitkárságával együttműködve felelősen és aktívan közreműködik a turizmus helyi, térségi és regionális növekedését elősegítő, önkéntességen alapuló Turisztikai Desztinációs Menedzsment (TDM) szervezeti rendszer kialakításának koordinálásában is, ezért a Zrt. Hálózati és Rendezvény Igazgatóságának Belföldi Irodája kiegészül a jövőben kialakításra kerülő TDM szervezetek koordinációs feladataival.

A szervezeti átalakítás további eleme, hogy a Zrt. Operatív Igazgatóságot hozott létre, amely a Társaság zökkenőmentes üzemeltetésén kívül irányítja a Contact Center és a Logisztikai Bázis munkáját, továbbá működteti a Fotótárat.

Az új Szervezeti és Működési Szabályzat értelmében megváltoztak a Társaság szervezeti egységeinek elnevezései: valamennyi Igazgatóság alatt működő szervezeti egység az Iroda, az Irodák alatt lévők pedig – amennyiben vannak ilyen egységek – a Csoport elnevezést kapták. (Kivételt képez ez alól a Kongresszusi Iroda.)

További változást jelent, hogy megszűnt a Balaton és Tisza-tó esetében eddig használt Regionális Turisztikai Projekt Iroda (RTPI) elnevezés, és a továbbiakban e két területen is a Regionális Marketing Igazgatóság (RMI) elnevezés használatos.

Az SZMSZ változását személyi változások kísérik. Sztojanovits Kristóf, az MT Zrt. eddigi termékcsoport-vezetője február 1-jén átveszi a Zrt. németországi - (Berlin, Frankfurt és München) - külképviseleteinek irányítását, berlini központtal.

Az újonnan létrehozott Piac- és Termékmenedzsment Iroda vezetői pozícióját Kiss Kornélia, a Kutatási Csoport korábbi vezetője tölti be.

A szervezeti átalakítás során megszűnő E-Commerce Igazgatóság vezetője, Veres István a továbbiakban az Operatív Igazgatóságot irányítja, míg az E-Commerce egykori munkatársa, Végvári Attila, az E-Marketing Iroda élére került.

A Hálózati és Rendezvény Igazgatóságon belül működő Rendezvény Iroda vezetői pozícióját Fekete Magdolna, korábbi hálózati igazgató-helyettes tölti be.

Az Igazgatóságon belül szintén újonnan kialakított Külképviseleti Iroda élére az MT Zrt. olyan vezetőt keresett, aki sokéves külképviselői múltja alapján jól ismeri a külképviseletek munkáját, kiterjedt nemzetközi tapasztalattal rendelkezik, és tisztában van a Társaság belső működésével is. E szempontokat figyelembe véve, a Társaság választása Dr. Bíró Gáspár, romániai külképviselet-vezetőre esett, aki 1997 augusztusa óta vezeti a kolozsvári külképviseletet, és 10 év után tér vissza Magyarországra. Bíró Gáspár korábban, külföldi tevékenységét megelőzően is irányította a Zrt. központjában a külképviseletek munkáját. A romániai külképviseletet január 1-jétől Soós Júlia vezeti, aki Dr. Bíró Gáspár mellett szintén több mint 10 éve dolgozik a kolozsvári képviseleten.

A Magyar Turizmus Zrt. 2009. január 1-től érvényes szervezeti felépítésének ábrája január 5-től letölthető a Társaság www.itthon.hu honlapjának szakmai oldalain belül, a „Turizmus szervezeti rendszere, elérhetőségek” menüpontra kattintva


Művészet és vendéglátás a Káli-medencében

Művészet és vendéglátás a Káli-medencében 

A Káli Art Inn lett 2023-ban az Art is Business Díj Vállalati kategóriájának győztese. Tulajdonosai, a Molnár Júlia–Héjja Róbert házaspár, szívvel-lélekkel elkötelezett amellett, hogy ötvözze a vendéglátást a művészetek szenvedélyes támogatásával. A Káli Art Park kialakításával pedig olyan egyedülálló kiállítóhelyet hoztak létre, ahol a kortárs szobrászművészek bemutathatják és értékesíthetik alkotásaikat.
Hamis hotelértékelések - mit tehetünk a csalók ellen?

Hamis hotelértékelések - mit tehetünk a csalók ellen? 

A tanulmányok szerint a fogyasztók több mint 90%-át befolyásolják az utazástervezésben az online platformokon posztolt értékelések, így nem meglepő, hogy az ágazat nagy harcot vív a hamis értékelésekkel, beleértve az indokolatlan rágalmazást és az érdemtelen túlértékelést egyaránt.
Szállodatörténelmet ír a Hunguest

Szállodatörténelmet ír a Hunguest 

480 teniszpálya területével egyenlő fejlesztést tudhat maga mögött a Hunguest, ami történelmi léptékű, hiszen Magyarországon ilyen volumenű szállodaipari felújítás és szállodaépítés még nem zajlott
Ráborították az asztalt a Bookingra

Ráborították az asztalt a Bookingra 

A beérkezett észrevételek értékelése után immár végleges a Gazdasági Versenyhivatal jelentése a hazai online szálláshely-közvetítési és szálláspiacon elvégzett gyorsított ágazati vizsgálatról. A Booking-botrányként elhíresült ügyben a hatóság több javaslatot is megfogalmazott a magyar fogyasztók és a hazai szállásadók védelme érdekében.
Kiemelkedő vendégforgalom a vidéki fürdővárosokban

Kiemelkedő vendégforgalom a vidéki fürdővárosokban 

A téli időszakban is az egyik legfontosabb turisztikai motiváció az egészségturizmus, amely így Magyarország egyik legjelentősebb, négyévszakos turisztikai terméke. Azon vidéki települések, ahol a gyógy- és élményfürdő mellett magas színvonalú szolgáltatások is várják a vendégeket, ebben az időszakban az átlagosnál nagyobb forgalomra és magasabb foglaltságra számíthatnak.
A 30 milliós gyémántgyűrű rejtélyes eltűnése

A 30 milliós gyémántgyűrű rejtélyes eltűnése 

A párizsi Ritz alkalmazottainak volt néhány izgalmas órája, mire egy porszívózsákból előkerült az ellopottnak hitt ékszer.
Nyáron nyílik a Kimpton Hotels első szállodája Budapesten

Nyáron nyílik a Kimpton Hotels első szállodája Budapesten 

A Kimpton Hotels, az Intercontinental Hotels Group luxus lifestyle márkája, amely világszerte több, mint 80 egységgel rendelkezik. A 2024 nyarán nyíló, Bem téren épülő, dunai panorámás patinás épület szintén ennek az izgalmas boutique brandnek ad majd otthont.
Vendégélmény fokozása az AR segítségével

Vendégélmény fokozása az AR segítségével 

A vendéglátóipar mindig is élen járt az új technológiák bevezetésében a vendégélmény fokozása érdekében. A mobil bejelentkezéstől a személyre szabott szolgáltatásokig a szállodák folyamatosan innovatív módokat keresnek ügyfeleik kielégítésére. Az egyik technológia, amely forradalmasíthatja a vendéglátást, az a kiterjesztett valóság (AR).
Rangos nemzetközi díjat nyert a Hunguest Hotels arculata

Rangos nemzetközi díjat nyert a Hunguest Hotels arculata 

A Hunguest Hotels megújult arculata elnyerte a Német Formatervezési Tanács által alapított German Design Award 2024 díjat a márkaidentitás kategóriában.
A Dorothea Hotel elnyerte az Év Hotelprojektje díjat

A Dorothea Hotel elnyerte az Év Hotelprojektje díjat 

A BDPST Ingatlanfejlesztő egyik projektje, a Dorothea Hotel nyerte a Portfolio Property Awards díjátadóján az Év Hotelprojektje kategóriában járó elismerést kedden Budapesten. Az eseményen az év legkiemelkedőbb hazai teljesítményeit, megoldásait és fejlesztéseit bírálták.

Interjú

Klasszis TopDesign 2023 győztesünk: „Nem vagyunk azok a feladós típusok”

Klasszis TopDesign 2023 győztesünk: „Nem vagyunk azok a feladós típusok”  

Interjú a Klasszis TopDesign 2023 verseny egyik díjazottjával.
Fejes Gergő: „Számomra fontos, hogy legyen valami meghökkentő részlet”

Fejes Gergő: „Számomra fontos, hogy legyen valami meghökkentő részlet” 

Idei Klasszis TopDesign versenyünkre készülve folytatjuk a 2023. évi Klasszis TopDesign verseny legemlékezetesebb mozzanatainak, szereplőinek bemutatását.
Hat érdekes és meghatározó téma a JAB Csoporttal

Hat érdekes és meghatározó téma a JAB Csoporttal 

Olyan szakmai információk, amelyekről ritkán esik szó az európai szállodai és kiskereskedői területen piacvezetőnek számító német alapítású textilcég esetén.