A szervezeti változás egyik lényeges eleme, hogy az e-marketing – mint napjaink egyik legfontosabb marketingeszköze – szervezetileg is átkerült a Marketing Igazgatósághoz, és E-Marketing Iroda néven a Marketing Igazgatóság részét képezi. A Marketing Igazgatóságon belül a továbbiakban egy szervezeti egységben, Piac- és Termékmenedzsment Irodaként működik a korábbi Kutatási Csoport és Termék Csoport.
Az MT Zrt. a jövőben még nagyobb hangsúlyt kíván fektetni a rendezvények sikeres lebonyolítására és a tanulmányutak szervezésére. Ennek megfelelően a Társaságnál a tanulmányutakat, rendezvényeket, illetve a forgatócsoportok, utazási szakemberek és újságírók programjait a jövőben kizárólag az újonnan létrehozott Rendezvény Iroda szervezi, a Hálózati Igazgatóság neve pedig Hálózati és Rendezvény Igazgatóságra módosul. A Rendezvény Iroda a korábbi Termék Csoport feladatainak egy részét is ellátja a jövőben. A Hálózati és Rendezvény Igazgatóságon belül a Társaság kialakította a Külképviseleti Irodát, amely a Zrt. 22 országban működő 24 külképviseletét irányítja.
Az MT Zrt. az Önkormányzati Minisztérium Turisztikai Szakállamtitkárságával együttműködve felelősen és aktívan közreműködik a turizmus helyi, térségi és regionális növekedését elősegítő, önkéntességen alapuló Turisztikai Desztinációs Menedzsment (TDM) szervezeti rendszer kialakításának koordinálásában is, ezért a Zrt. Hálózati és Rendezvény Igazgatóságának Belföldi Irodája kiegészül a jövőben kialakításra kerülő TDM szervezetek koordinációs feladataival.
A szervezeti átalakítás további eleme, hogy a Zrt. Operatív Igazgatóságot hozott létre, amely a Társaság zökkenőmentes üzemeltetésén kívül irányítja a Contact Center és a Logisztikai Bázis munkáját, továbbá működteti a Fotótárat.
Az új Szervezeti és Működési Szabályzat értelmében megváltoztak a Társaság szervezeti egységeinek elnevezései: valamennyi Igazgatóság alatt működő szervezeti egység az Iroda, az Irodák alatt lévők pedig – amennyiben vannak ilyen egységek – a Csoport elnevezést kapták. (Kivételt képez ez alól a Kongresszusi Iroda.)
További változást jelent, hogy megszűnt a Balaton és Tisza-tó esetében eddig használt Regionális Turisztikai Projekt Iroda (RTPI) elnevezés, és a továbbiakban e két területen is a Regionális Marketing Igazgatóság (RMI) elnevezés használatos.
Az SZMSZ változását személyi változások kísérik. Sztojanovits Kristóf, az MT Zrt. eddigi termékcsoport-vezetője február 1-jén átveszi a Zrt. németországi - (Berlin, Frankfurt és München) - külképviseleteinek irányítását, berlini központtal.
Az újonnan létrehozott Piac- és Termékmenedzsment Iroda vezetői pozícióját Kiss Kornélia, a Kutatási Csoport korábbi vezetője tölti be.
A szervezeti átalakítás során megszűnő E-Commerce Igazgatóság vezetője, Veres István a továbbiakban az Operatív Igazgatóságot irányítja, míg az E-Commerce egykori munkatársa, Végvári Attila, az E-Marketing Iroda élére került.
A Hálózati és Rendezvény Igazgatóságon belül működő Rendezvény Iroda vezetői pozícióját Fekete Magdolna, korábbi hálózati igazgató-helyettes tölti be.
Az Igazgatóságon belül szintén újonnan kialakított Külképviseleti Iroda élére az MT Zrt. olyan vezetőt keresett, aki sokéves külképviselői múltja alapján jól ismeri a külképviseletek munkáját, kiterjedt nemzetközi tapasztalattal rendelkezik, és tisztában van a Társaság belső működésével is. E szempontokat figyelembe véve, a Társaság választása Dr. Bíró Gáspár, romániai külképviselet-vezetőre esett, aki 1997 augusztusa óta vezeti a kolozsvári külképviseletet, és 10 év után tér vissza Magyarországra. Bíró Gáspár korábban, külföldi tevékenységét megelőzően is irányította a Zrt. központjában a külképviseletek munkáját. A romániai külképviseletet január 1-jétől Soós Júlia vezeti, aki Dr. Bíró Gáspár mellett szintén több mint 10 éve dolgozik a kolozsvári képviseleten.
A Magyar Turizmus Zrt. 2009. január 1-től érvényes szervezeti felépítésének ábrája január 5-től letölthető a Társaság www.itthon.hu honlapjának szakmai oldalain belül, a „Turizmus szervezeti rendszere, elérhetőségek” menüpontra kattintva