A konferencia résztvevőit dr. Minya Mihály, a NAV Pest megyei igazgatója és Kovács László az MVI elnöke köszöntötte. Az igazgató elmondta, hogy a rendezvény egyfajta szakmai fórumként funkcionál, ami a gyakorlati problémákra reagálva ad szakmai tájékoztatást a vendéglátó vállalkozásokat érintő jogszabályi előírásokról. Kiemelte a tanácsadás lehetőségét és a kezdő vállalkozások számára hasznos mentorálás elérhetőségét is.
Kovács László MVI elnök köszöntőjében hangsúlyozta, hogy a jogkövető magatartáshoz szükség van a jogszabályok megfelelő értelmezésére is. A NAV pedig azon hivatalok közé sorolható, amely partnerként tud együttműködni a vendéglátó vállalkozásokkal. A konferenciát megelőzően az MVI által írásban eljuttatott kérdésekre az előadásokon kaptak választ az érdeklődők.
A konferencián elsőként dr. Lambertus József a NAV osztályvezetője az általános forgalmi adót érintő aktualitásokról, a borravaló és a felszolgálási díj kezeléséről tartott előadást. A vendéglátáshoz kapcsolódó áfaszabályokban alapvetően nem történt változás, azonban az osztályvezető felhívta a figyelmet arra, hogy 2019. július 1-jétől az áfatörvényben az SZJ helyett TESZOR számok fognak szerepelni. Erről a NAV honlapján közzétettek egy tájékoztatót.
A borravalóval kapcsolatban elhangzott, hogy az a készpénzes vagy bankkártyás fizetéstől függetlenül nem képez áfaalapot. A borravaló a bankkártyás fizetéskor mindenképpen bekerül a kasszába, így a vállalkozás bevételét képezi, amit a pénztárgépben pénzmozgás bizonylattal kell kezelni. A téma fontosságára figyelemmel az MVI további tájékoztató anyag közzétételét is tervezi, ami segít eligazodni a borravaló és a felszolgálási díj megfelelő kezelésében.
Második előadóként Bakos Lajos pénzügyőr alezredes, a NAV főosztályvezetője a vendéglátáshoz kapcsolódó jövedéki termékek kiskereskedelméről, a levált vagy sérült zárjegyekkel és a jövedéki termékekkel kapcsolatos ellenőrzési gyakorlatról tájékoztatott.
Végezetül Kuhn Tünde a NAV főosztályvezetője tartotta meg előadását a vendéglátó-ipari tevékenységhez kapcsolódó helyszíni ellenőrzések tapasztalatairól. Felhívta a figyelmet az online pénztárgép használatával kapcsolatos leggyakoribb hibákra, amik a kézi nyugtatömb használata, a nem meglévő vagy nem megfelelő napnyitás, zárás, a kasszaeltérés, a nem megfelelő áfagyűjtő használata, az éves felülvizsgálat elmaradása vagy késedelme, valamint a pénztárgépnapló helyszíni hiánya.
Az előadások interaktívak voltak, ugyanis a résztvevők nyugodtan kérdezhettek az előadások közben is a NAV munkatáraitól. A konferencia után felmerült további kérdéseket írásban, az MVI-n keresztül lehet eljuttatni a NAV-hoz. Az elhangzott előadások megtalálhatók az MVI honlapján.
Forrás: Turizmus Online