A Superior kategória nem egyenlő az üzleti sikerrel!

A Hotelstars Nemzeti Szállodai Tanúsító Védjegy újraminősítésének tapasztalatairól Lukács Attila tartott előadást az MSZÉSZ közgyűlésén. A tapasztalatok alapján összességében nagyon sok szálloda szorul felújításra a megkopott infrastruktúra vagy a korszerű berendezések hiánya miatt. A szakember szerint ennek okai a gyenge jövedelmezőség, vagy nem áll rendelkezésre a felújításra pénz, vagy hiányzik a határozott és következetes szakmai vezetés. A tapasztalat azt mutatja, hogy egyre több időt vesz igénybe a hiányosságok pótlása is, csúsznak az újraminősítések, a normál esetben megengedett 30 nappal ellentétben sokszor 6-12 hónapot is igénybe vesznek a pótlások.

Míg a 2010-14 közötti időszakban 424 szálloda minősítése történt meg, jelenleg 327 szálloda került minősítésre, mely 50%-a a teljes kapacitásnak. Idén 180 szálloda újraminősítése esedékes, a hiánypótlás 30%-nál folyamatban van. Lukács Attila kiemelte, hogy a sikeres újraminősítés kizárólag az adott szállodán múlik. Számos új kritérium jelent meg a minősítésnél, ilyenek az alváskomforttal, a korszerű audiovizuális és IT berendezésekkel valamint a környezettudatossággal kapcsolatos kritériumok.

'A Superior kategória nem egyenlő az üzleti sikerrel!'

A Hotelstars 18 tagországban van jelent, mintegy 28 ezer minősített szállodával, jelenleg a a legösszefogottabb szállodai minősítő rendszer. Célja a nemzeti védjegy, egy pozitív megkülönböztetés kialakítása, mely a versenyképesség megőrzését, javítását szolgálja. 'A Superior kategória nem egyenlő az üzleti sikerrel!' A szálloda ugyanis már megjelenésével is magasan az átlag felett van, széleskörű szolgáltatásokat kínál, azonban siker helyett kudarcélmény lehet, ha nem megfelelően történik a fejlesztése.

Cél: a fogyasztók valóságos tájékoztatása

Lukács Attila felhívta a figyelmet arra is, hogy még mindig előfordul a fogyasztók megtévesztése, a jogtalan csillaghasználat. Az is gyakori, hogy a wellness megnevezést sokszor indokolatlanul használják. 170 feletti volt egy időben a wellness szállodák száma, azonban összesen csak 6 van belőlük! A csillagok vezetik a vendéget az ajánlatok özönében. Ez a minősítés egy fix tájékozódási pont a vendég részére, egyúttal egy ígéret és a vélemények jelzik, hogy mik teljesültek ebből. Bizonyított, hogy a jobb minőséget nyújtó szállodák magasabban tudják tartani az áraikat (forrás: Karakasné dr. Morvay Klára tanulmánya)

A valós helyzet

Összességében nagyon sok szálloda szorul felújításra a megkopott infrastruktúra vagy a korszerű berendezések hiánya miatt, de több esetben a tisztaság és a karbantartás hiánya is jellemző. A szakember szerint ennek okai a gyenge jövedelmezőség, vagy nem áll rendelkezésre a felújításra pénz, vagy hiányzik a határozott és következetes szakmai vezetés. A tapasztalat azt mutatja, hogy egyre több időt vesz igénybe a hiányosságok pótlása, csúsznak az újraminősítések, a normál esetben megengedett 30 nappal ellentétben sokszor 6-12 hónapot is igénybe vesznek a pótlások. Némely esetben ésszerű, költségkímélő módszerek is elegendőek (például tisztaság, kifogástalan, karbantartott berendezések) de a legtöbb esetben ezekhez a felújításokhoz kormányzati támogatások is szükségesek.

Forrás: Vendég&Hotel Online


Különleges megoldással készült a pesti ötcsillagos ház új kampányfilmje

Különleges megoldással készült a pesti ötcsillagos ház új kampányfilmje 

Építészeti vizualizációval készült a Crowne Plaza Budapest új kampányfilmje.
Megfizethető szálloda magyaroktól magyaroknak - megnyílt a Lifestyle Hotel a Mátrában

Megfizethető szálloda magyaroktól magyaroknak - megnyílt a Lifestyle Hotel a Mátrában 

Elképzeléseik szerint öt éven belül tizenöt-húsz hazai és külföldi egységgel rendelkező hazai szállodalánccá bővülnek.
Ez a szállodalánc az ország legvonzóbb munkaadója

Ez a szállodalánc az ország legvonzóbb munkaadója 

A HoReCa-szektoron belül.
Ötcsillagos luxushotel Opatija szívében

Ötcsillagos luxushotel Opatija szívében 

Opatija központjában várja vendégeit az arisztokratikus hangulatú topszálláshely, a Hotel Milenij.
Harmadszorra is Európa legjobb szállodái között a Maison Bistro & Hotel

Harmadszorra is Európa legjobb szállodái között a Maison Bistro & Hotel 

Az elismerés újabb gyümölcse a kompromisszumot nem ismerő, minőségi, profi szolgáltatásnak és kiváló vendéglátásnak.
Hat érdekes és meghatározó téma a JAB Csoporttal

Hat érdekes és meghatározó téma a JAB Csoporttal 

Olyan szakmai információk, amelyekről ritkán esik szó az európai szállodai és kiskereskedői területen piacvezetőnek számító német alapítású textilcég esetén.
A Hotel Clark nem akármilyen elismerést zsebelt be

A Hotel Clark nem akármilyen elismerést zsebelt be 

A TripAdvisor idei győztesei közt ott találjuk a Lánchíd budai-hídfőjénél, a Vár tövében található hotelt.
Változás a Mellow Mood Csoport egyik vezetői pozíciójában

Változás a Mellow Mood Csoport egyik vezetői pozíciójában 

Bayer Bence másfél év kihagyás után visszatért a Mellow Mood Hotels-hez.
Páratlan művészeti élmény ebben a pesti szállodában

Páratlan művészeti élmény ebben a pesti szállodában 

Mától látogatható Fischer Judit Mundane Romance c. egyéni kiállítása a Hilton legújabb budapesti szállodájában.
A Marriott-nál  indul a LevelUp! program - a hazai szállodaipar egyedülálló kezdeményezéseként

A Marriott-nál indul a LevelUp! program - a hazai szállodaipar egyedülálló kezdeményezéseként 

A Marriott cégcsoport megelégelte azt a problémát, ami gyakran előtérbe kerül üzemelésük során: ez pedig a vendéglátóipari területen mindenki számára ismerős szakemberhiány.

Interjú

Fejes Gergő: „Számomra fontos, hogy legyen valami meghökkentő részlet”

Fejes Gergő: „Számomra fontos, hogy legyen valami meghökkentő részlet” 

Idei Klasszis TopDesign versenyünkre készülve folytatjuk a 2023. évi Klasszis TopDesign verseny legemlékezetesebb mozzanatainak, szereplőinek bemutatását.
Hat érdekes és meghatározó téma a JAB Csoporttal

Hat érdekes és meghatározó téma a JAB Csoporttal 

Olyan szakmai információk, amelyekről ritkán esik szó az európai szállodai és kiskereskedői területen piacvezetőnek számító német alapítású textilcég esetén.
Vámos Nóra: „Sokszor minden lépésért meg kellett küzdeni”

Vámos Nóra: „Sokszor minden lépésért meg kellett küzdeni” 

A helyszín a Hardangervidda Nemzeti Park, ahol annak idején Amundsen készült fel az Antarktisz-expedícióra.