A helyzet fokozódik

Novemberben hazánkban tartotta 58. éves közgyűlését a Német Utazási Szövetség (DRV). Az eseményre 800, vezető beosztású utazási szakember érkezett Budapestre. A német piacon továbbra is jók az esélyeink a wellness- és a konferenciaturizmus terén, de meg kell küzdenünk a feltörekvő desztinációkkal.

A rendezvényen előadást tartott Michael Frenzel, a TUI AG elnök-vezérigazgatója, Thomas Middelhoff, az Arcandor AG elnök-vezérigazgatója és Ernst Hinsken parlamenti képviselő, a német gazdasági minisztérium turisztikai államtitkára is. A pénzpiaci válság világgazdasági és németországi hatásairól Norbert Braems, a Sal. Oppenheim bankház ügyvezető igazgatója beszélt. A közgyűlésen megrendezték a „DRV Német Utazási Irodák Napját”, amelynek keretében szakmai eszmecserékre és workshopokra nyílt alkalom. Klaus Laepple, a DRV elnöke a németek utazási szokásairól is beszélt. Kiemelte, hogy a pénzpiaci válság ellenére a németek utazási kedve változatlan: továbbra is utaznak, bár előfordulhat, hogy egy kategóriával alacsonyabb szállodában laknak, vagy a tartózkodási idejük némileg rövidül, de az utazók számának csökkenésével a jövőben sem számolnak. Németország Magyarország legfontosabb küldőpiaca, annak ellenére, hogy a német turisták száma évek óta csökkenő tendenciát mutat. 2008 első félévében 1,23 millió német turista érkezett az országba. Az összes szállodai éjszaka 23,7 százalékát a német vendégek adják, akik átlagosan 3,7 éjszakát töltenek hazánkban.

„Elsősorban a wellnessüdülésekben és a konferenciaturizmusban látok igazi potenciált” – mutatott rá Laepple a magyar turizmus lehetséges kitörési pontjaira. Véleményébe némi kritika is vegyült a wellnessszállodák minőségével kapcsolatosan: szerinte ugyanis a szállodák szolgáltatásainak minősége jelentősen eltérhet, ezért egy egységes kritériumrendszer lenne üdvözítő.

A Magyarországra érkező német turisták csökkenő számát Laepple nem találja drámainak. A németeknél a tengerentúli utazások népszerűsége növekszik a legdinamikusabban. Hazánk inkább mint a második vagy harmadik nyaralás úti célja jöhet szóba, és ebben a kategóriában Magyarországnak az új, feltörekvő desztinációkkal is fel kell vennie a versenyt. Ezenkívül jelentős azon németek száma is, akik nem töltenek Magyarországon vendégéjszakát, így a szállodai statisztikákban sem szerepelnek. A németek körében valószínűleg Budapest és a Balaton marad a legnépszerűbb úti cél. Laepple felhívta a figyelmet az „Utazási iroda. Itt kezdődik a vakációja!” szlogennel 2009 elején induló kampányra. Ennek célja, hogy a „hozzáértő tanácsadás” hangsúlyozásával újra az utazási irodák felé fordítsa a turistákat, akik egyre gyakrabban szervezik meg önállóan útjaikat.

Prof. dr. Torsten Kirstges, a wilhelmshaveni főiskola professzora az IT-ről és a technikákról beszélt. Említett egy friss kutatást, amely azt mutatta, hogy a német utazási irodák többsége elégedetlen a három nagy GDS – Amadeus, Sabre/Merlin, Travelport (Galileo, Wordspan) – által nyújtott szolgáltatásokkal, a váltást mégis alig néhányuk fontolgatja, pedig vannak új szolgáltatók (Jack, Traffics Cosmo). A megoldást Kirstges szerint mégis a már szintén formálódó multiGDS jelentheti. A Tripadvisor képviseletében előadó Mathias Gerber a web2.0-s eszközök használatának fontosságáról beszélt, a több DRV-vezető, illetve több turisztikai szolgáltató képviselőjének részvételével lezajlott vita központi témája pedig az volt, hogyan lehet hosszabb távon is növelni a nyereségességet.

Hová és hogyan utaznak a németek 2018-ban?

A németek utazási trendjei mindig is hatással bírtak a világ turizmusának menetére. Az Urlaub Perfekt szaklap 1142 utazási irodát kérdezett meg a tíz év múlva várható német utazási szokásokról. A jelenlegi legfontosabb úticélok: Németország, Spanyolország, Olaszország, Törökország, Ausztria, Görögország, Franciaország, Horvátország, Lengyelország és Hollandia. A megkérdezett irodák közül 993 szerint a belföldi turizmus tíz év múltán is verhetetlen marad. Mallorca és Kanári-szigetek akkor is hódítanak, Török-, Olaszország és Ausztria is lesz még a top 5 desztináció között. A feltörekvő úti célok közül az Egyesült Arab Emirátusok és Omán a favorit, megelőzve Kínát és a kelet-európai országokat és a Zöldfoki-szigeteket. Ez utóbbi egyre inkább favorittá válik, és ötödikként felkerül a listára India is. 10 év múlva a legfontosabb utazási motiváció az egészség- és a wellness lesz. Ezt követi az aktív turizmus. A tartózkodási idő tovább csökken. 2018-ra a nyári fő utazás hossza a mai 13,2 napról 10 napra csökken. A németek többsége 2018-ban is repülni fog a kiválasztott úti cél felé. A környezetbarát vasút szerepe (8%) nem lesz meghatározó. Legalábbis az utazási irodák előrejelzése szerint. Tíz év múlva az utazási irodák szolgáltatásait igéynbevevők nagyrésze az 50–60 év között korosztályból kerül majd ki, míg a fiatalokra nem lesz az irodai foglalás jellemző. A turisták közel 60–70 százaléka saját maga szervezi majd utazásait.


Budapest Airport: az utasforgalomban is tükröződik Magyarország turisztikai vonzereje

Budapest Airport: az utasforgalomban is tükröződik Magyarország turisztikai vonzereje 

Friss információk a repülőtér adataiból.
A repülőtéren tájékoztat a minisztérium az utasok jogairól és jogérvényesítésről

A repülőtéren tájékoztat a minisztérium az utasok jogairól és jogérvényesítésről 

A november 27-i kitelepülésen a tárca munkatársai mind a hazai, mind a külföldi utasok kérdéseire, esetleges panaszaira válaszolnak annak érdekében, hogy a fogyasztók tisztában legyenek az uniós rendelet alapján őket megillető jogi lehetőségekkel.
Olyan, mint az igazi: itt az életnagyságú LEGO villamos

Olyan, mint az igazi: itt az életnagyságú LEGO villamos 

Különleges járművel találkozhatunk a főváros szívében, ami azzal csal sokak arcára mosolyt, hogy oda is a játék örömét hozza el, ahol a városlakók nem is számítanak rá.
Wizz Air-álláspont: Inkább késsen, mintsem törölni kelljen!

Wizz Air-álláspont: Inkább késsen, mintsem törölni kelljen! 

Többek közt ez a megállapítás hangzott el azon a november 19-ei sajtóbeszélgetésen, amelyen mi is részt vettünk.
Sorra dőlnek meg a korábbi airBaltic-eredmények – hátra dőlhetnek a vezetők

Sorra dőlnek meg a korábbi airBaltic-eredmények – hátra dőlhetnek a vezetők 

A lettek az elmúlt hónapban újabb sikert értek el az utasszám és a járatkihasználtság tekintetében.
Növekvő utasforgalom, bevétel és nyereség a bécsi reptéren

Növekvő utasforgalom, bevétel és nyereség a bécsi reptéren 

Növelte utasforgalmát és javított eredmény mutatóin az év első három negyedévében az egyebek között Bécs schwechati repülőterét is üzemeltető Flughafen Wien Gruppe.
Új járatot indít a Ryanair

Új járatot indít a Ryanair 

2025 tavaszától indulnak a járatok Budapest és Castellón között.
Bejelentették az Aeroplex legújabb partneri megállapodását

Bejelentették az Aeroplex legújabb partneri megállapodását 

A két fél a következő évre szóló, karbantartási projektre kötött keretmegállapodása nemcsak a légiközlekedésben való együttműködést, hanem a magyar-szerb gazdasági és diplomáciai kapcsolatok erősítését is tükrözi.
SIA: járatsűrítés Jakarta és Szingapúr között

SIA: járatsűrítés Jakarta és Szingapúr között 

Szorosabb együttműködési megállapodást kötött a Garuda Indonesia és a Singapore Airlines.

Interjú

Szerepi Szabolcs: Aki kóstolja a borainkat - többet szeretne tudni róluk

Szerepi Szabolcs: Aki kóstolja a borainkat - többet szeretne tudni róluk 

Borturizmusról és fejlődésről mesélt nekünk az Etyeki Kúria üzletfejlesztési-és cégvezetője.
Lisa Sigl: Alig várom, hogy új trendeket fedezzek fel a vendéglátásban

Lisa Sigl: Alig várom, hogy új trendeket fedezzek fel a vendéglátásban 

Bemutatjuk a Klasszis TopDesign 2024 zsűrijének egy újabb tagját, a linzi designhotel igazgatóját, Lisa Sigl-t.
Rodrigo Tellez Acosta: Szeretem a meglepetéseket

Rodrigo Tellez Acosta: Szeretem a meglepetéseket 

Senior Interior designer a Lissoni Associati-nál. A Klasszis TopDesign 2024 zsűrijének tagja.