A helyzet fokozódik

Novemberben hazánkban tartotta 58. éves közgyűlését a Német Utazási Szövetség (DRV). Az eseményre 800, vezető beosztású utazási szakember érkezett Budapestre. A német piacon továbbra is jók az esélyeink a wellness- és a konferenciaturizmus terén, de meg kell küzdenünk a feltörekvő desztinációkkal.

A rendezvényen előadást tartott Michael Frenzel, a TUI AG elnök-vezérigazgatója, Thomas Middelhoff, az Arcandor AG elnök-vezérigazgatója és Ernst Hinsken parlamenti képviselő, a német gazdasági minisztérium turisztikai államtitkára is. A pénzpiaci válság világgazdasági és németországi hatásairól Norbert Braems, a Sal. Oppenheim bankház ügyvezető igazgatója beszélt. A közgyűlésen megrendezték a „DRV Német Utazási Irodák Napját”, amelynek keretében szakmai eszmecserékre és workshopokra nyílt alkalom. Klaus Laepple, a DRV elnöke a németek utazási szokásairól is beszélt. Kiemelte, hogy a pénzpiaci válság ellenére a németek utazási kedve változatlan: továbbra is utaznak, bár előfordulhat, hogy egy kategóriával alacsonyabb szállodában laknak, vagy a tartózkodási idejük némileg rövidül, de az utazók számának csökkenésével a jövőben sem számolnak. Németország Magyarország legfontosabb küldőpiaca, annak ellenére, hogy a német turisták száma évek óta csökkenő tendenciát mutat. 2008 első félévében 1,23 millió német turista érkezett az országba. Az összes szállodai éjszaka 23,7 százalékát a német vendégek adják, akik átlagosan 3,7 éjszakát töltenek hazánkban.

„Elsősorban a wellnessüdülésekben és a konferenciaturizmusban látok igazi potenciált” – mutatott rá Laepple a magyar turizmus lehetséges kitörési pontjaira. Véleményébe némi kritika is vegyült a wellnessszállodák minőségével kapcsolatosan: szerinte ugyanis a szállodák szolgáltatásainak minősége jelentősen eltérhet, ezért egy egységes kritériumrendszer lenne üdvözítő.

A Magyarországra érkező német turisták csökkenő számát Laepple nem találja drámainak. A németeknél a tengerentúli utazások népszerűsége növekszik a legdinamikusabban. Hazánk inkább mint a második vagy harmadik nyaralás úti célja jöhet szóba, és ebben a kategóriában Magyarországnak az új, feltörekvő desztinációkkal is fel kell vennie a versenyt. Ezenkívül jelentős azon németek száma is, akik nem töltenek Magyarországon vendégéjszakát, így a szállodai statisztikákban sem szerepelnek. A németek körében valószínűleg Budapest és a Balaton marad a legnépszerűbb úti cél. Laepple felhívta a figyelmet az „Utazási iroda. Itt kezdődik a vakációja!” szlogennel 2009 elején induló kampányra. Ennek célja, hogy a „hozzáértő tanácsadás” hangsúlyozásával újra az utazási irodák felé fordítsa a turistákat, akik egyre gyakrabban szervezik meg önállóan útjaikat.

Prof. dr. Torsten Kirstges, a wilhelmshaveni főiskola professzora az IT-ről és a technikákról beszélt. Említett egy friss kutatást, amely azt mutatta, hogy a német utazási irodák többsége elégedetlen a három nagy GDS – Amadeus, Sabre/Merlin, Travelport (Galileo, Wordspan) – által nyújtott szolgáltatásokkal, a váltást mégis alig néhányuk fontolgatja, pedig vannak új szolgáltatók (Jack, Traffics Cosmo). A megoldást Kirstges szerint mégis a már szintén formálódó multiGDS jelentheti. A Tripadvisor képviseletében előadó Mathias Gerber a web2.0-s eszközök használatának fontosságáról beszélt, a több DRV-vezető, illetve több turisztikai szolgáltató képviselőjének részvételével lezajlott vita központi témája pedig az volt, hogyan lehet hosszabb távon is növelni a nyereségességet.

Hová és hogyan utaznak a németek 2018-ban?

A németek utazási trendjei mindig is hatással bírtak a világ turizmusának menetére. Az Urlaub Perfekt szaklap 1142 utazási irodát kérdezett meg a tíz év múlva várható német utazási szokásokról. A jelenlegi legfontosabb úticélok: Németország, Spanyolország, Olaszország, Törökország, Ausztria, Görögország, Franciaország, Horvátország, Lengyelország és Hollandia. A megkérdezett irodák közül 993 szerint a belföldi turizmus tíz év múltán is verhetetlen marad. Mallorca és Kanári-szigetek akkor is hódítanak, Török-, Olaszország és Ausztria is lesz még a top 5 desztináció között. A feltörekvő úti célok közül az Egyesült Arab Emirátusok és Omán a favorit, megelőzve Kínát és a kelet-európai országokat és a Zöldfoki-szigeteket. Ez utóbbi egyre inkább favorittá válik, és ötödikként felkerül a listára India is. 10 év múlva a legfontosabb utazási motiváció az egészség- és a wellness lesz. Ezt követi az aktív turizmus. A tartózkodási idő tovább csökken. 2018-ra a nyári fő utazás hossza a mai 13,2 napról 10 napra csökken. A németek többsége 2018-ban is repülni fog a kiválasztott úti cél felé. A környezetbarát vasút szerepe (8%) nem lesz meghatározó. Legalábbis az utazási irodák előrejelzése szerint. Tíz év múlva az utazási irodák szolgáltatásait igéynbevevők nagyrésze az 50–60 év között korosztályból kerül majd ki, míg a fiatalokra nem lesz az irodai foglalás jellemző. A turisták közel 60–70 százaléka saját maga szervezi majd utazásait.


Ősztől visszatérhet az Air Algerie Budapestre

Ősztől visszatérhet az Air Algerie Budapestre 

Az algériai légitársaság október 20-tól naponta repül majd az előzetes tervek szerint Algír és Budapest között.
Perelnek a londoni taxisok, elegük van az Uber-sofőrökből

Perelnek a londoni taxisok, elegük van az Uber-sofőrökből 

Több mint tízezer londoni taxis nyújtott be keresetet az Uber ellen, azzal vádolva a céget, hogy szándékosan félrevezette a hatóságokat az engedélyek megszerzése érdekében.
A legaktívabb sofőr egy év alatt 747-szer használta az autómegosztót

A legaktívabb sofőr egy év alatt 747-szer használta az autómegosztót 

Már 23 millió megtett kilométer felett jár a most 5 éves wigo.
Így lehet hamarosan vonattal Spanyolországból Marokkóba utazni

Így lehet hamarosan vonattal Spanyolországból Marokkóba utazni 

Az alagút 27,6 km hosszú lenne maximum 300 méteres mélységben.
Koncert és foci élmények egy légitársasági platformon

Koncert és foci élmények egy légitársasági platformon 

Az új szolgáltatás több, mint tízmillió belépőjegyet kínál utasai számára, több mint háromszáz városába.
Ez a légitársaság a szektor legvonzóbb munkáltatója

Ez a légitársaság a szektor legvonzóbb munkáltatója 

A Randstad Employer Brand díjakat a világ legnagyobb független munkáltatói márkakutatása alapján osztják ki.
Low cost járatindulás: Isztambult köti össze Budapesttel

Low cost járatindulás: Isztambult köti össze Budapesttel 

Az AVIAREPS Magyarország, az idén 30 éves AVIAREPS cégcsoport magyar leányvállalata jelentette be a járatindítást.
Dubaj a világ legnagyobb repülőterét tervezi

Dubaj a világ legnagyobb repülőterét tervezi 

Dubajban vasárnap bejelentették az emírség azon tervét, hogy az Al Maktoum nemzetközi repülőteret a világ legnagyobb repülőterévé fejlesztik.
A 111 éves hajómatuzsálem visszatér a BAHART flottájába

A 111 éves hajómatuzsálem visszatér a BAHART flottájába 

A Jókaival a nagyközönség május elsejétől Balatonfüreden találkozhat, ahol sétahajóként üzemel  a teljes hajózási szezonban.
Lazulós döntés a holland légitársaságnál

Lazulós döntés a holland légitársaságnál 

Tornacipőt hordhat májustól a KLM teljes hajózó személyzete.

Interjú

Fejes Gergő: „Számomra fontos, hogy legyen valami meghökkentő részlet”

Fejes Gergő: „Számomra fontos, hogy legyen valami meghökkentő részlet” 

Idei Klasszis TopDesign versenyünkre készülve folytatjuk a 2023. évi Klasszis TopDesign verseny legemlékezetesebb mozzanatainak, szereplőinek bemutatását.
Hat érdekes és meghatározó téma a JAB Csoporttal

Hat érdekes és meghatározó téma a JAB Csoporttal 

Olyan szakmai információk, amelyekről ritkán esik szó az európai szállodai és kiskereskedői területen piacvezetőnek számító német alapítású textilcég esetén.
Vámos Nóra: „Sokszor minden lépésért meg kellett küzdeni”

Vámos Nóra: „Sokszor minden lépésért meg kellett küzdeni” 

A helyszín a Hardangervidda Nemzeti Park, ahol annak idején Amundsen készült fel az Antarktisz-expedícióra.