A lépés érintette a magyar piacot is, itt először a hazai Galileo-képviseletet vásárolta meg a Malévtől tavaly augusztus elején a Travelport, szeptember 30-án bevezették a magyar piacra is az egységes Travelport márkát, majd idén április elsején szervezetileg is összeolvadt a hazai Galileo- és Worldspan-képviselet. A szervezeti átalakulás nem járt leépítéssel, mert Budapesten hozta létre délkelet-európai regionális központját a Travelport, és a két képviselet munkatársai közül többen új pozíciót kaptak.
Amint azt a magyarországi Travelport egyéves születésnapi rendezvényén Fóner Károlytól, a társaság magyarországi ügyvezető igazgatójától megtudtuk, a Travelport termékeit ma 221 utazási irodában használják, és a Travelport GDS 53,4%-os részesedésével piacvezető ma Magyarországon. Tény az is, hogy a foglalt szegmensek száma a tavalyi 6%-os visszaesést követően az idei év első hat hónapja során 26%-kal csökkent. Fóner arra is felhívta a figyelmet, hogy az online foglalások területén jóval szerényebb, csupán 5%-os volt az idén a visszaesés. A jövővel kapcsolatban elmondta, hogy szeretnék növelni piaci részesedésüket, továbbfejlesztik Netbook terméküket és továbbiak bevezetését is tervezik.
Niklas Andréen, a Travelport Észak- és Kelet-Európáért felelős ügyvezetője kiemelte, hogy jelenleg a világ 160 országában van jelen a társaság, és minden egyes piacon az első vagy a második helyet foglalja el.
Elmondta azt is, hogy a légi közlekedést globálisan érinti a válság: az amerikai Southwest légitársaság 17 éves fennállása alatt első ízben tavaly lett veszteséges, három indiai fapados már összeolvadt, a Lufthansa sorra vásárolja fel a régióban levő kisebb társaságokat, eladó sorba került az SAS, 15%-kal csökkent a British Airways üzleti forgalma. Ráadásul az IATA szerint majd csak három év múlva várható, hogy a forgalom eléri a tavalyi szintet. Utána viszont muszáj, hogy újra fellendüljön az iparág, hiszen azokban az országokban (India, Kína), ahol komoly demográfiai tartalékok rejlenek, nem volt jelentős a gazdasági visszaesés. Kivételek egyébként most is vannak: az Apple, a google, a JP Morgan és a Fiat a válság ellenére képes volt nyereségét növelni. Ugyanez igaz az easyjetre is, amely tavaly 8%-kal növelte utasai számát, és 85%-os átlagos töltést produkált.
Andreen szerint a trend a szolgáltatások „termékesítése” felé mutat, a légitársaságok például az ülőhelytől elkülönítve kezdik árulni a csomagfeladást, a fedélzeti étkezést, a jó üléspozíciót. Az is nyilvánvaló szerinte, hogy a két órásnál rövidebb idejű repülések esetében előbb-utóbb Európában mindenhol a gyorsvonat lesz az uralkodó közlekedési eszköz, amint az Amszterdam és Brüsszel között már meg is valósult. Végezetül kiemelte, hogy Kelet-Európában a Travelport 15%-kal tudta növelni tavaly a forgalmát, és ezentúl is kiemelten kezeli térségünket.