Jégre vitte partnereit az Amadeus

A Városligeti Műjégpályán rendezte meg évzáró partiját az Amadeus. A korcsolyázás, a vacsora és a forraltborozás mellett az eseményen négy utazási irodai partnert díjjal jutalmaztak.

A rendezvényen Szula Márk, az Amadeus magyarországi igazgatója elmondta, hogy a társaság továbbra is globálisan elkötelezett négy célja - a megfelelő GDS-tartalom biztosítása, a korszerű mobilalkalmazások fejlesztése, az új fizetési megoldások lehetővé tétele és az automatizálás növelése – mellett. A GDS tartalom terén újdonság, hogy pár éves tesztelés után idén került bevezetésre a Selling Platform Connect, amelynek lényege, hogy telepítés nélkül, webalapon működik.

Az idei évet értékelve elhangzott, hogy 10%-ot nőttek a GDS hotelfoglalások, 25%-ot a TOMA-n keresztüli hotelfoglalások, ezzel szemben stagnálás volt tapasztalható a klasszikus szegmensekben. Miközben a Budapest Airport 10%-os utasszám-növekedést jelez az idei évre, addig a teljes magyar GDS repjegyfoglalási piac 1,4%-kel csökken az idén. Ennek oka Szula Márk szerint az erősödő fapados arány, ami megnehezíti utazási irodák életét is. Ezért gőzerővel dolgoznak olyan fejlesztéseken, amelyek megoldást jelentenek a fapadosok egységes foglalására. Ennek érdekében az Amadeus 2015-ben megvette a NAVITAIRE rendszert, amelyet a fapadosok Alteájaként is emlegetnek, idén pedig megvásárolta a PYTON nevű céget, amely a legfejlettebb technológia megoldásokkal teszi lehetővé a fapadosok foglalását egy platformon.

Szula Márk szerint az üzleti és szabadidős utazók utazási szokásai között ma már nincs akkora különbség, mint korábban. Mindkét réteg személyre szabott szolgáltatást igényel az utazás előtt, alatt és után. A Ryanair például idén már bevételeinek közel 30%-át a kiegészítő szolgáltatásokból szerzi. Éppen ezért az utazási irodáknak már nem elég csak lefoglalni és kiállítani a repülőjegyet, hanem el kell adniuk minél több kiegészítő szolgáltatást. Az Amadeus rendszere erre alkalmas, a plusz csomag, az ülésválasztás és ételrendelés is elérhető rajta.

A jövőt illetően elhangzott, hogy 2017-ben világszinten a foglalások 25%-a mobileszközökön történik majd, két éven belül ez az arány megduplázódik. Az Amadeus is folyamatosan fejleszti CheckMyTrip mobil applikációját, amelynek használatával egyre több légitársaságnál lehet online check in-t intézni, kiegészítő szolgáltatásokat vásárolni. Ráadásul bármilyen menetrendváltozás, fennakadás esetén az utas azonnal értesítést kap az applikáción keresztül. Így tényleg úgy érezheti, hogy az utazási iroda folyamatosan fogja a kezét az utazás során.

A fizetési megoldások terén is előrukkolt újdonsággal a társaság az idén, ez a B2B Wallet virtuális kártyamegoldás. Ezekkel az egyszeri használatra kiállított virtuális kártyákkal az irodák biztonságosan tudnak fizetni légitársaságoknál, hotelnél és egyéb szolgáltatóknál. Ez a virtuális kártya megakadályozza a visszaéléseket, egyszerűsíti a költségek elszámolását, sőt még visszatérítést is biztosít az irodáknak.

Érdekes regionális összehasonlítást is tett az igazgató. Elmondta, hogy míg a magyar GDS piac 1,2 millió szegmenst produkál, addig a cseh piac ennek majdnem háromszorosát, a román több mint kétszeresét, a lengyel pedig majdnem a négyszeresét. Ennek az egyik oka, hogy nálunk nincs igazán nagy online szereplő. Csehországban a forgalom 30, Romániában pedig a 20%-át adják az online irodák, nálunk csak 5%-át. Mivel az Amadeus a környező országokban erős partnere ezeknek az irodáknak, azt szeretnék, ha itthon is megerősödne néhány online iroda. „Mi ebben partnerek lennénk, átadnánk nemzetközi tapasztalatunkat” – szólította meg a hallgatóságot Szula Márk.

Az est folyamán hagyományteremtő szándékkal díjaztak néhány kiemelkedő partnerirodát. A Mauri kapta a leginnovatívabb iroda díját, a Weco lett a vállalati megoldások helyi specialistája. A nagy visszatérő címet a Lupus Travel viselheti, míg az American Service Travel lett a legtöbb Amadeus terméket és az első B2B Walletet használó iroda.


Dubaj a világ legnagyobb repülőterét tervezi

Dubaj a világ legnagyobb repülőterét tervezi 

Dubajban vasárnap bejelentették az emírség azon tervét, hogy az Al Maktoum nemzetközi repülőteret a világ legnagyobb repülőterévé fejlesztik.
A 111 éves hajómatuzsálem visszatér a BAHART flottájába

A 111 éves hajómatuzsálem visszatér a BAHART flottájába 

A Jókaival a nagyközönség május elsejétől Balatonfüreden találkozhat, ahol sétahajóként üzemel  a teljes hajózási szezonban.
Lazulós döntés a holland légitársaságnál

Lazulós döntés a holland légitársaságnál 

Tornacipőt hordhat májustól a KLM teljes hajózó személyzete.
Új éjszakai járat indul Sopronból Varsóba

Új éjszakai járat indul Sopronból Varsóba 

A FlixBus új közép-európai járatával bővíti a Magyarországról elérhető úti célok kínálatát. A naponta közlekedő közvetlen járat kényelmes és megfizethető lehetőséget kínál Sopron lakosainak, hogy felfedezzék Varsó gazdag kulturális életét.
Ritkítják a balatoni buszjáratokat május 1-jétől

Ritkítják a balatoni buszjáratokat május 1-jétől 

Olyan lépést tett a Volánbusz, mintha náluk senkit nem érdekelné, hogy a főszezon közeledtével tömegközlekedési eszközzel is el lehessen érni hazánk nyári legfőbb turisztikai célpontját a főváros felől.
Hamarosan indul Közép-Európa legnagyobb motoros túrája

Hamarosan indul Közép-Európa legnagyobb motoros túrája 

A résztvevő több száz motoros összesen 831 km tesz meg idén, hogy ezúttal Békés megye kulturális és turisztikai értékeit felfedezze.
Megvan az év legmenőbb kerékpáros útvonala

Megvan az év legmenőbb kerékpáros útvonala 

Magyarország keleti részébe vezet az idei év kedvenc kerékpáros útvonala.
Járatnyitás Budapest és egy újabb kínai nagyváros között

Járatnyitás Budapest és egy újabb kínai nagyváros között 

Újabb légijárat indul Magyarország és Kína között, így idén júniustól immár egy hetedik kínai nagyváros, Sencsen is közvetlenül elérhető lesz Budapestről.
A kollektív utazás lehet a megoldás a fenntartható jövő felé

A kollektív utazás lehet a megoldás a fenntartható jövő felé 

2023-ban több mint 1 millió tonna szén-dioxidot kibocsátását előzték meg az utazók azzal, ha buszos utazást választottak más közlekedési módok, például autó vagy repülő helyett.
Az Emirates elnöke bocsánatot kért utasaiktól a héten történt fennakadások miatt

Az Emirates elnöke bocsánatot kért utasaiktól a héten történt fennakadások miatt 

Sir Tim Clark a következő levelet fogalmazta meg, és juttatta el - többek közt rajtunk keresztül - ügyfeleiknek.

Interjú

Hat érdekes és meghatározó téma a JAB Csoporttal

Hat érdekes és meghatározó téma a JAB Csoporttal 

Olyan szakmai információk, amelyekről ritkán esik szó az európai szállodai és kiskereskedői területen piacvezetőnek számító német alapítású textilcég esetén.
Vámos Nóra: „Sokszor minden lépésért meg kellett küzdeni”

Vámos Nóra: „Sokszor minden lépésért meg kellett küzdeni” 

A helyszín a Hardangervidda Nemzeti Park, ahol annak idején Amundsen készült fel az Antarktisz-expedícióra.
Első az életképesség: fenntartható üzleti modell a vendéglátásban

Első az életképesség: fenntartható üzleti modell a vendéglátásban 

A vendéglátóipar fenntarthatósági fordulata elkerülhetetlen az ökológiai lábnyomunk csökkentéséért - de vajon hatékonyan cselekedhet-e a fenntarthatóságért egy olyan vendéglátóhely, amelynek saját jövője sincs biztosítva?