Jégre vitte partnereit az Amadeus

A Városligeti Műjégpályán rendezte meg évzáró partiját az Amadeus. A korcsolyázás, a vacsora és a forraltborozás mellett az eseményen négy utazási irodai partnert díjjal jutalmaztak.

A rendezvényen Szula Márk, az Amadeus magyarországi igazgatója elmondta, hogy a társaság továbbra is globálisan elkötelezett négy célja - a megfelelő GDS-tartalom biztosítása, a korszerű mobilalkalmazások fejlesztése, az új fizetési megoldások lehetővé tétele és az automatizálás növelése – mellett. A GDS tartalom terén újdonság, hogy pár éves tesztelés után idén került bevezetésre a Selling Platform Connect, amelynek lényege, hogy telepítés nélkül, webalapon működik.

Az idei évet értékelve elhangzott, hogy 10%-ot nőttek a GDS hotelfoglalások, 25%-ot a TOMA-n keresztüli hotelfoglalások, ezzel szemben stagnálás volt tapasztalható a klasszikus szegmensekben. Miközben a Budapest Airport 10%-os utasszám-növekedést jelez az idei évre, addig a teljes magyar GDS repjegyfoglalási piac 1,4%-kel csökken az idén. Ennek oka Szula Márk szerint az erősödő fapados arány, ami megnehezíti utazási irodák életét is. Ezért gőzerővel dolgoznak olyan fejlesztéseken, amelyek megoldást jelentenek a fapadosok egységes foglalására. Ennek érdekében az Amadeus 2015-ben megvette a NAVITAIRE rendszert, amelyet a fapadosok Alteájaként is emlegetnek, idén pedig megvásárolta a PYTON nevű céget, amely a legfejlettebb technológia megoldásokkal teszi lehetővé a fapadosok foglalását egy platformon.

Szula Márk szerint az üzleti és szabadidős utazók utazási szokásai között ma már nincs akkora különbség, mint korábban. Mindkét réteg személyre szabott szolgáltatást igényel az utazás előtt, alatt és után. A Ryanair például idén már bevételeinek közel 30%-át a kiegészítő szolgáltatásokból szerzi. Éppen ezért az utazási irodáknak már nem elég csak lefoglalni és kiállítani a repülőjegyet, hanem el kell adniuk minél több kiegészítő szolgáltatást. Az Amadeus rendszere erre alkalmas, a plusz csomag, az ülésválasztás és ételrendelés is elérhető rajta.

A jövőt illetően elhangzott, hogy 2017-ben világszinten a foglalások 25%-a mobileszközökön történik majd, két éven belül ez az arány megduplázódik. Az Amadeus is folyamatosan fejleszti CheckMyTrip mobil applikációját, amelynek használatával egyre több légitársaságnál lehet online check in-t intézni, kiegészítő szolgáltatásokat vásárolni. Ráadásul bármilyen menetrendváltozás, fennakadás esetén az utas azonnal értesítést kap az applikáción keresztül. Így tényleg úgy érezheti, hogy az utazási iroda folyamatosan fogja a kezét az utazás során.

A fizetési megoldások terén is előrukkolt újdonsággal a társaság az idén, ez a B2B Wallet virtuális kártyamegoldás. Ezekkel az egyszeri használatra kiállított virtuális kártyákkal az irodák biztonságosan tudnak fizetni légitársaságoknál, hotelnél és egyéb szolgáltatóknál. Ez a virtuális kártya megakadályozza a visszaéléseket, egyszerűsíti a költségek elszámolását, sőt még visszatérítést is biztosít az irodáknak.

Érdekes regionális összehasonlítást is tett az igazgató. Elmondta, hogy míg a magyar GDS piac 1,2 millió szegmenst produkál, addig a cseh piac ennek majdnem háromszorosát, a román több mint kétszeresét, a lengyel pedig majdnem a négyszeresét. Ennek az egyik oka, hogy nálunk nincs igazán nagy online szereplő. Csehországban a forgalom 30, Romániában pedig a 20%-át adják az online irodák, nálunk csak 5%-át. Mivel az Amadeus a környező országokban erős partnere ezeknek az irodáknak, azt szeretnék, ha itthon is megerősödne néhány online iroda. „Mi ebben partnerek lennénk, átadnánk nemzetközi tapasztalatunkat” – szólította meg a hallgatóságot Szula Márk.

Az est folyamán hagyományteremtő szándékkal díjaztak néhány kiemelkedő partnerirodát. A Mauri kapta a leginnovatívabb iroda díját, a Weco lett a vállalati megoldások helyi specialistája. A nagy visszatérő címet a Lupus Travel viselheti, míg az American Service Travel lett a legtöbb Amadeus terméket és az első B2B Walletet használó iroda.


Váratlan fordulat a MÁV-nál: ezzel segítik az utazni vágyókat

Váratlan fordulat a MÁV-nál: ezzel segítik az utazni vágyókat 

Alaposan felgyorsították a jegykiadó automaták telepítését.
Egyenruhák az elit csapat részére

Egyenruhák az elit csapat részére 

Az Emirates bemutatta új egyenruháját.
A Lufthansa belépett az ITA tulajdonosi körébe

A Lufthansa belépett az ITA tulajdonosi körébe 

A Lufthansa 41 százalékos részesedést szerez az ITA Airwaysben.
Kiderültek a leginkább turbulens európai repülési útvonalak

Kiderültek a leginkább turbulens európai repülési útvonalak 

A tíz legviharosabb útvonal közül nyolc ugyanabban az országban kezdődik vagy végződik.
Tudják az utasok, ha fenntartható üzemanyaggal repül egy gép?

Tudják az utasok, ha fenntartható üzemanyaggal repül egy gép? 

A Wizz Air utasai körében végzett legfrissebb felmérésének eredményei szerint a válaszadók 71 százaléka úgy véli, hogy a fenntartható repülőgép-üzemanyag (SAF) hozzájárulhat a légiközlekedés karbonlábnyomának csökkentéséhez.
Közvetlen járat indul Bécsből Szingapúrba

Közvetlen járat indul Bécsből Szingapúrba 

A Scoot fapados légitársaság bejelentette, hogy új járatot indít Bécsből Szingapúrba ez év június 3-tól.
Forgalmas évet zártak a hazai légiforgalmi irányítók

Forgalmas évet zártak a hazai légiforgalmi irányítók 

A tájékoztatás szerint a 2024-es év Magyarország történetének legnagyobb légiforgalmát hozta, összesen 1 millió 144 ezer repülőgép érintette a hazai légteret, ami havi bontásban átlagosan több mint 95 ezer.
Bajban a Boeing?

Bajban a Boeing? 

Nagyjából harmadával kevesebb repülőgépet adott át a vevőinek tavaly.
Járatnyitás Isztambulból Bengáziba

Járatnyitás Isztambulból Bengáziba 

A török légitársaság 2025. január 14-től ismét elindította járatait Líbia felé, isztambuli indulással.
Ismét közlekedik a Budapest–Tel Aviv  járatpár

Ismét közlekedik a Budapest–Tel Aviv járatpár 

A Wizz Air 2025. január 15-től kezdődően ismét elindította a Budapest és Tel-Aviv közötti közvetlen járatait.

Interjú

Nagybor vagy semmi

Nagybor vagy semmi 

A Jammertal Borbirok ( JBB ) társtulajdonosa, dr. Szűcs Róbert a vörösbor helyzetéről, kihívásairól.
Szerepi Szabolcs: Aki kóstolja a borainkat - többet szeretne tudni róluk

Szerepi Szabolcs: Aki kóstolja a borainkat - többet szeretne tudni róluk 

Borturizmusról és fejlődésről mesélt nekünk az Etyeki Kúria üzletfejlesztési-és cégvezetője.
Lisa Sigl: Alig várom, hogy új trendeket fedezzek fel a vendéglátásban

Lisa Sigl: Alig várom, hogy új trendeket fedezzek fel a vendéglátásban 

Bemutatjuk a Klasszis TopDesign 2024 zsűrijének egy újabb tagját, a linzi designhotel igazgatóját, Lisa Sigl-t.