Jégre vitte partnereit az Amadeus

A Városligeti Műjégpályán rendezte meg évzáró partiját az Amadeus. A korcsolyázás, a vacsora és a forraltborozás mellett az eseményen négy utazási irodai partnert díjjal jutalmaztak.

A rendezvényen Szula Márk, az Amadeus magyarországi igazgatója elmondta, hogy a társaság továbbra is globálisan elkötelezett négy célja - a megfelelő GDS-tartalom biztosítása, a korszerű mobilalkalmazások fejlesztése, az új fizetési megoldások lehetővé tétele és az automatizálás növelése – mellett. A GDS tartalom terén újdonság, hogy pár éves tesztelés után idén került bevezetésre a Selling Platform Connect, amelynek lényege, hogy telepítés nélkül, webalapon működik.

Az idei évet értékelve elhangzott, hogy 10%-ot nőttek a GDS hotelfoglalások, 25%-ot a TOMA-n keresztüli hotelfoglalások, ezzel szemben stagnálás volt tapasztalható a klasszikus szegmensekben. Miközben a Budapest Airport 10%-os utasszám-növekedést jelez az idei évre, addig a teljes magyar GDS repjegyfoglalási piac 1,4%-kel csökken az idén. Ennek oka Szula Márk szerint az erősödő fapados arány, ami megnehezíti utazási irodák életét is. Ezért gőzerővel dolgoznak olyan fejlesztéseken, amelyek megoldást jelentenek a fapadosok egységes foglalására. Ennek érdekében az Amadeus 2015-ben megvette a NAVITAIRE rendszert, amelyet a fapadosok Alteájaként is emlegetnek, idén pedig megvásárolta a PYTON nevű céget, amely a legfejlettebb technológia megoldásokkal teszi lehetővé a fapadosok foglalását egy platformon.

Szula Márk szerint az üzleti és szabadidős utazók utazási szokásai között ma már nincs akkora különbség, mint korábban. Mindkét réteg személyre szabott szolgáltatást igényel az utazás előtt, alatt és után. A Ryanair például idén már bevételeinek közel 30%-át a kiegészítő szolgáltatásokból szerzi. Éppen ezért az utazási irodáknak már nem elég csak lefoglalni és kiállítani a repülőjegyet, hanem el kell adniuk minél több kiegészítő szolgáltatást. Az Amadeus rendszere erre alkalmas, a plusz csomag, az ülésválasztás és ételrendelés is elérhető rajta.

A jövőt illetően elhangzott, hogy 2017-ben világszinten a foglalások 25%-a mobileszközökön történik majd, két éven belül ez az arány megduplázódik. Az Amadeus is folyamatosan fejleszti CheckMyTrip mobil applikációját, amelynek használatával egyre több légitársaságnál lehet online check in-t intézni, kiegészítő szolgáltatásokat vásárolni. Ráadásul bármilyen menetrendváltozás, fennakadás esetén az utas azonnal értesítést kap az applikáción keresztül. Így tényleg úgy érezheti, hogy az utazási iroda folyamatosan fogja a kezét az utazás során.

A fizetési megoldások terén is előrukkolt újdonsággal a társaság az idén, ez a B2B Wallet virtuális kártyamegoldás. Ezekkel az egyszeri használatra kiállított virtuális kártyákkal az irodák biztonságosan tudnak fizetni légitársaságoknál, hotelnél és egyéb szolgáltatóknál. Ez a virtuális kártya megakadályozza a visszaéléseket, egyszerűsíti a költségek elszámolását, sőt még visszatérítést is biztosít az irodáknak.

Érdekes regionális összehasonlítást is tett az igazgató. Elmondta, hogy míg a magyar GDS piac 1,2 millió szegmenst produkál, addig a cseh piac ennek majdnem háromszorosát, a román több mint kétszeresét, a lengyel pedig majdnem a négyszeresét. Ennek az egyik oka, hogy nálunk nincs igazán nagy online szereplő. Csehországban a forgalom 30, Romániában pedig a 20%-át adják az online irodák, nálunk csak 5%-át. Mivel az Amadeus a környező országokban erős partnere ezeknek az irodáknak, azt szeretnék, ha itthon is megerősödne néhány online iroda. „Mi ebben partnerek lennénk, átadnánk nemzetközi tapasztalatunkat” – szólította meg a hallgatóságot Szula Márk.

Az est folyamán hagyományteremtő szándékkal díjaztak néhány kiemelkedő partnerirodát. A Mauri kapta a leginnovatívabb iroda díját, a Weco lett a vállalati megoldások helyi specialistája. A nagy visszatérő címet a Lupus Travel viselheti, míg az American Service Travel lett a legtöbb Amadeus terméket és az első B2B Walletet használó iroda.


Előkelő besorolás az ultrafapados fenntarthatósági megoldásaiért

Előkelő besorolás az ultrafapados fenntarthatósági megoldásaiért 

A Wizz Air megtartotta “B” minősítését a Carbon Disclosure Project 2024-es klímabesorolásában.
Dubai: télben a nyárba

Dubai: télben a nyárba  

Azok az utasok, akik február 6. és 26. között retúr repülőjegyet vásárolnak Dubajba, ingyenes belépőt kapnak a város két egyedülálló látványosságába.
Jönnek a Budapest-New York közvetlen járatok?

Jönnek a Budapest-New York közvetlen járatok? 

Jelenleg három légitársasággal zajlanak egyeztetések.
Kényszerleszállás Athénban: rosszul lett a pilóta

Kényszerleszállás Athénban: rosszul lett a pilóta 

Az EasyJet légitársaság egyik járata kényszerleszállást hajtott végre Athénban, miután a pilóta rosszul lett repülés közben.
Új légihíd Budapest és Dél-Kazahsztán kapuja között

Új légihíd Budapest és Dél-Kazahsztán kapuja között 

Nemcsak egy új úti célt, hanem egy új légitársaság érkezését is bejelentette a Budapest Airport.
Különleges alkalmakra járatindítás a tengerentúlra

Különleges alkalmakra járatindítás a tengerentúlra 

A Cannes-i Filmfesztivál, a Formula-1-es Monacói Nagydíj, valamint a Cannes Lions PR és kreatív verseny miatt az Air France közvetlen járatot indít Los Angeles, valamint New York és Nizza között.
Tiltólistás élelmiszerek a koreai reptereken

Tiltólistás élelmiszerek a koreai reptereken 

A repülőtér biztonsági személyzete összesen 10,7 tonna kimchit foglalt le az utasoktól.
A Ryanair válaszlépése az adóemelésre: járatcsökkentés Dániában

A Ryanair válaszlépése az adóemelésre: járatcsökkentés Dániában  

Bejelentették: 2025 március végétől megszüntetik járataikat Aalborgba, valamint bezárják billundi bázisukat.
Erre készüljön: hétvégén lezárják a Lánchidat és a pesti alsó rakpartot

Erre készüljön: hétvégén lezárják a Lánchidat és a pesti alsó rakpartot 

A közlemény szerint a híd péntek éjféltől hétfő hajnali 4 óráig lesz lezárva.
Rekordokat döntögető török tulajdonú lounge-nyitás Japánban

Rekordokat döntögető török tulajdonú lounge-nyitás Japánban 

A Turkish Airlines február 5-én megnyitotta az eddigi legnagyobb külföldi lounge-át a Narita Nemzetközi Repülőtéren.

Interjú

Nagybor vagy semmi

Nagybor vagy semmi 

A Jammertal Borbirok ( JBB ) társtulajdonosa, dr. Szűcs Róbert a vörösbor helyzetéről, kihívásairól.
Szerepi Szabolcs: Aki kóstolja a borainkat - többet szeretne tudni róluk

Szerepi Szabolcs: Aki kóstolja a borainkat - többet szeretne tudni róluk 

Borturizmusról és fejlődésről mesélt nekünk az Etyeki Kúria üzletfejlesztési-és cégvezetője.
Lisa Sigl: Alig várom, hogy új trendeket fedezzek fel a vendéglátásban

Lisa Sigl: Alig várom, hogy új trendeket fedezzek fel a vendéglátásban 

Bemutatjuk a Klasszis TopDesign 2024 zsűrijének egy újabb tagját, a linzi designhotel igazgatóját, Lisa Sigl-t.