Az üzleti utaztatásban élen járó utazási iroda igazgatója, Gordon Mária a rendezvényen kiemelte, hogy válság idején különösen fontos a költséghatékonyság az üzleti utazók és cégeik számára. Gordon Mária emlékeztetett arra is, hogy a válság jelei a globális légi forgalomban már a múlt év második felében jelentkeztek, az idei év alakulását pedig még megbecsülni is nehéz. Mindenesetre a CWT globális forgalma tavaly 7%-kal nőtt, míg Európában 12%-os volt a bővülés. Az igazgatónő szerint a válsággal azok a cégek tudnak hatékonyan megküzdeni, amelyek hajlandóak átalakítani utaztatási politikájukat, ezzel akár 20%-os költségcsökkentést is elérhetnek. Ehhez persze a legfontosabb, hogy legyen ilyen politikájuk. Fontos szempont még, hogy utaztatással kapcsolatos megbízásait igyekezzen egy cégre összpontosítani a megbízó, utána pedig lehetőleg egy légitársasági csoportra koncentrálja megrendeléseit, így tudja a legelőnyösebb árakat és egyéb feltételeket (bónuszpontok, plusz szolgáltatások) kiharcolni.
Az üzleti utaztatásban a CWT felmérése szerint egyébként az összes kiadás 50%-át repülőjegyekre, 39%-ot szállásra, 5%-ot autóbérlésre, 6%-ot pedig vasúti közlekedésre költenek a megrendelők. A legjelentősebb tételt képviselő közlekedési költségek terén az időben történő foglalással 25-50%-os, a kedvezményes tarifák igénybe vételével pedig 20-50%-os megtakarítás érhető el. Gordon Mária emlékeztetett arra is, hogy Európán belül a 4-8 órás vonatozással elérhető úti célok esetében a vasúti jegy 20%-kal olcsóbb lehet, mint a két pont közötti repülés. A szállásrendelésnél ellenben azt is érdemes figyelembe venni, hogy az egyes régiók között jelentősek a különbségek, így nem érdemes lekorlátozni az üzleti utazók szállásfoglalásait mondjuk háromcsillagos szállodákra, amikor egyes helyeken a legalább négycsillagos hotelek jelentik az elfogadható színvonalat.
Németh Adrienn, az Air France-KLM képviselője arra emlékeztette a céges megrendelőket, hogy az európai légitársasági páros ez év eleje óta szorosabbra fonta együttműködését a Sky Team-beli amerikai partnerével, a Deltával, és a tízmillió forintos éves utazási kerettel rendelkező cégek számára közös szerződést tudnak ajánlani, amely révén a publikált árakból akár 30%-os kedvezményt is el lehet érni. A kisebb forgalmú cégeknek pontgyűjtő programokat kínálnak. Szakértők szerint egyébként a három légitársaság együttműködése azzal járhat, hogy az Egyesült Államokban a Delta irodái veszik át a két európai légitársaság értékesítését, Európában pedig az Air France-KLM fiókjai gondoskodnak a Delta sales tevékenységéről. Prágában például már meg is szűnt az önálló Delta képviselet.
Ivancsics Nándor, a Mercure Korona igazgató-helyettese azt emelte ki, hogy szerződött céges partnereik számára kedvezményeket, egyszerű, átlátható, adót, reggelit és internet-használatot is tartalmazó árakat kínálnak.