Német Utazási Börze

Több mint ötven kiállító várta a Szlovákiából, Szlovéniából, Csehországból és Magyarországról érkező szakmai látogatókat a 9. Német Utazási Börzén Bécsben, a Schönbrunn kastély Orangerie üvegházában.

'

Sikeres évet zárt tavaly a beutazóturizmus – mondta Knud Jürgen, a szervező Német Turisztikai Központ (DZT) regionális igazgatója. A külföldi vendégéjszakaszám elérte a 45,3 milliót (+8,8 százalék), ennek háromnegyede Európából érkező turistákhoz kötődik. A legfontosabb küldőország Hollandia volt (+2,2 százalék). Ausztria is előkelő helyen szerepel a küldőországok rangsorában, ráadásul innen magas, 6,7 százalékos növekedést regisztráltak. A beutazás növekedésének dinamikája kiugró volt Spanyolország (+18,6 százalék), Franciaország (+10 százalék) és Svájc (+11,4 százalék) esetében. A magyarok által eltöltött vendégéjszakák száma 7,5 százalékkal nőtt, s ez a fennállásának tizedik évfordulóját ünneplő budapesti iroda sikere is. Az európai turisták 25 százaléka az interneten foglalta le a szolgáltatásokat Németországban. (2000 és 2003 között az on-line-foglalások száma 180 százalékkal nőtt).

Értékesítést ösztönző marketing

A DZT költségvetése idén szinten maradt, ami azt jelenti, hogy 34 millió eurót költhet fenntartására és az országmarketingre összesen, hangzott el a sajtótájékoztatón. Ebből fedezik a frankfurti főiroda és a 11 fő (regionális) külképviselet, valamint további 15 (sokszor az ipari kereskedelmi kamarákkal, vagy a Lufthansával közös irodákban található) külképviseleti iroda fenntartását, valamint a nemzetközi és a tartományokon átívelő hazai marketing költségeit. A büdzsé a partneri kapcsolatok (Lufthansa, Deutsche Bahn) révén tovább gyarapodik. A börzén már kapható volt az év turisztikai témáiról készült százoldalas imázskatalógus, amely Németország legérdekesebb ötven városát mutatja be. A „Familienferien”-ben a családi üdülést népszerűsítendő, a természetvédelmi és vadasparkokat, a szabadidős és témaparkokat és témautakat (Német Meseút, Várak útja, Rajnai mondák útja, Játékút), a vidéki fogadóhelyeket, a tengerparti üdülési programokat gyűjtötték egy csokorba. Sok konkrét hirdetés, városi és regionális kedvezményes kártyák, valamint konkrét ajánlatok teszik praktikussá a kiadványt. (A DZT marketingtevékenysége erőteljesen értékesítést ösztönző). Az ország általános imázsát a közel hetvenoldalas, magazinformában szerkesztett Deutsche Welten közvetíti; Európára, Ázsiára és Amerikára külön-külön változatban adják ki.

A Keleti-tengertől a bajor Alpokig

Németország valamennyi szövetségi államában önálló és saját költségvetéssel rendelkező marketingszervezet működik, amellett pedig minden fontosabb város, térség ugyancsak önálló szervezettel és anyagi bázissal dolgozik a turizmusért. Ezen túlmenően számos, önfinanszírozó tematikus munkaközösség (tematikus utak, szállodai csoportosulások, élményparkok stb.) gondoskodik arról, hogy ismerjék és vásárolják kínálatukat. Martin Fennemann, Mecklenburg-Vorpommern tartomány Turisztikai Szövetségének marketingvezetője a Keleti-tengerrel határos vidékre csábítaná mindazokat, akik a rendkívül tisztalevegőt és természetet, a szabadidős sportokat (kerékpározás, gyalogtúrák, vitorlázás) keresik. A vidék reneszánszát éli, hatalmas beruházások révén mára Németország minden igényt kielégítő wellnessrégiója lett. Rolf Dehner a magyarok által igen kedvelt Bajorország egyik turisztikai térségét, Allgäut (Bayerisch-Schwaben) képviselte. Munkaszervezetük a területükhöz tartozó városok és települések tagdíjából végzi népszerűsítő munkáját. A szakemberekből álló kis csapat terveit és elképzeléseit a térség turisztikai irodái vezetőiből választott felügyelőbizottság hagyja jóvá. A bajor Alpok, kastélyok mesevilága mellett a magyar utazási irodák számára különösen érdekes lehet a „Sisi-út” (Augsburg– Unter wittelsbach–Bad Ischl–Bécs–Budapest–Gödöllő) ajánlása.

Láz, láz, labdaláz

Nagy reményeket fűznek a német turisztikai szakemberek a 2006-os futball-világbajnoksághoz. A szervezés már legmagasabb fordulatszámon folyik. A FIFA turisztikai munkacsoportot állított fel, működik az FVB saját, négynyelvű honlapja, amely az utazás, szállás, belépőjegyek , gasztronómia, rendezvények, bevásárlás témakörben nyújt eligazítást. Javítják az amúgy is jól kiépített közlekedési rendszert, hogy a szurkolók könnyen eljussanak a különböző városokban megtartott meccsek helyszíneire. A Német Futballigához kötődő szoros kapcsolatai révén a BTI Euro Lloyd az Accor szállodalánccal és a Byrom jegyeladásra szakosodott céggel közösen kiemelkedő forgalomra számíthat. Több, külön e célra létrehozott vállalkozás közül kiemelkedik a 2006 Fifa World Cup Accomodation Services (AS). Napi 40 ezer szállodai szobát máris lekötöttek a vb időtartamára. (Egy-egy szálloda teljes kapacitásának 75 százalékát foglalhatja le az AS, a fennmaradó hányad szabadon forgalmazható.) Németországban becsült adatok szerint 6 milliárd eurónyi magántőke mozdult meg az esemény kapcsán, a stadionokat is privát befektetők építették, ill. újították fel. A futball- vb jegyeiért nagy a versengés, hiszen mindössze 31 százalékuk kerül szabad értékesítésre, a többit egyesületeknek, szervezeteknek tartják fenn. A jegymegrendelések első köre már le is zárult. Májustól szeptemberig a széria -csapatmérkőzésekre lehet igényléseket beküldeni, a maradvány, szóló jegyekre decembertől januárig lehet jelentkezni.

A marketingről országos és nemzetközi szinten a DZT, a Goethe Intézetek, kisebb körben a helyi futballegyesületek gondoskodnak. Már az elmúlt év végén – az utazási irodáknak is megfelelő felkészülési időt hagyva, – megjelent a DZT 2006-os futball-vb-ről szóló imázsprospektusa. A 44 oldalas kiadvány nemcsak a vb- játékok helyszíneiről, a 12 német stadionról, a jegy- és szállásfoglalási lehetőségekről, hanem az érintett városok látnivalóiról, kulturális eseményeiről is látványos összefoglalást tartalmaz. Megtalálhatóak benne a 2005 és 2007 között Németországban rendezendő egyéb nemzetközi sportesemények, és konkrét, lefoglalható ajánlatok is. A szakma 5,5 millió vendégéjszakát vár.

'

Friss jelentés az Emirates és a flydubai partnerségi együttműködéséről

Friss jelentés az Emirates és a flydubai partnerségi együttműködéséről 

Az Emirates és a flydubai szolgáltatásai iránti erőteljes kereslet 36 százalékos utasszám-növekedést eredményezett egy év alatt.
Környezetszennyező privátrepkedések Ausztriában

Környezetszennyező privátrepkedések Ausztriában 

Megdöbbentő adatokat közölt az osztrák Wiener Zeitung friss beszámolója.
Átadták a HungaroControl új távoli toronyirányítási rendszerét

Átadták a HungaroControl új távoli toronyirányítási rendszerét 

A fejlesztéssel a cég az első olyan léginavigációs szolgáltató a világon, amely helyhez kötöttség nélkül tudja irányítani egy-egy repülőtér terminálforgalmát.
Környezetbarát hangárt alakítanak ki az amszterdami reptéren

Környezetbarát hangárt alakítanak ki az amszterdami reptéren 

A KLM a környezeti hatások csökkentése érdekében új módszereket vet be egyik hangárjának felújítása során.
Ismét a magyar utakat járják a Google furcsa autói

Ismét a magyar utakat járják a Google furcsa autói 

Újra megjelennek Magyarországon a Google járgányai.
A Lufthansa megszünteti a fedélzeti árusítást hosszú távú járatain

A Lufthansa megszünteti a fedélzeti árusítást hosszú távú járatain 

A Lufthansa gazdasági okokból leállítja a fedélzeti értékesítést hosszú távú járatain.
Emirates és Visit Hungary megállapodás

Emirates és Visit Hungary megállapodás 

Az Emirates légitársaság együttműködési megállapodást írt alá a Visit Hungaryvel a Magyarországra irányuló beutazó turizmus fellendítése érdekében.
A Wizz Air törölte a Lisszabonból Budapestre tartó járatát

A Wizz Air törölte a Lisszabonból Budapestre tartó járatát 

A légitársaság már közvetlenül tájékoztatta azon érintett utasait, akik a weboldalon, illetve applikáción keresztül intézték foglalásukat.
Járattörlések a belgiumi repülőtéren

Járattörlések a belgiumi repülőtéren 

A közlekedési vállalatok szakszervezeteinek sztrájkja miatt közlekedési fennakadások és járattörlések várhatók április 29-én.
Az ír fapados fellép a reptéri ivászatok ellen

Az ír fapados fellép a reptéri ivászatok ellen 

A Ryanair már januárban azt javasolta, hogy az EU vezessen be alkoholkorlátozást a repülőtereken – közölte a CNN.

Interjú

Nagybor vagy semmi

Nagybor vagy semmi 

A Jammertal Borbirok ( JBB ) társtulajdonosa, dr. Szűcs Róbert a vörösbor helyzetéről, kihívásairól.
Szerepi Szabolcs: Aki kóstolja a borainkat - többet szeretne tudni róluk

Szerepi Szabolcs: Aki kóstolja a borainkat - többet szeretne tudni róluk 

Borturizmusról és fejlődésről mesélt nekünk az Etyeki Kúria üzletfejlesztési-és cégvezetője.
Lisa Sigl: Alig várom, hogy új trendeket fedezzek fel a vendéglátásban

Lisa Sigl: Alig várom, hogy új trendeket fedezzek fel a vendéglátásban 

Bemutatjuk a Klasszis TopDesign 2024 zsűrijének egy újabb tagját, a linzi designhotel igazgatóját, Lisa Sigl-t.