Német Utazási Börze

Több mint ötven kiállító várta a Szlovákiából, Szlovéniából, Csehországból és Magyarországról érkező szakmai látogatókat a 9. Német Utazási Börzén Bécsben, a Schönbrunn kastély Orangerie üvegházában.

'

Sikeres évet zárt tavaly a beutazóturizmus – mondta Knud Jürgen, a szervező Német Turisztikai Központ (DZT) regionális igazgatója. A külföldi vendégéjszakaszám elérte a 45,3 milliót (+8,8 százalék), ennek háromnegyede Európából érkező turistákhoz kötődik. A legfontosabb küldőország Hollandia volt (+2,2 százalék). Ausztria is előkelő helyen szerepel a küldőországok rangsorában, ráadásul innen magas, 6,7 százalékos növekedést regisztráltak. A beutazás növekedésének dinamikája kiugró volt Spanyolország (+18,6 százalék), Franciaország (+10 százalék) és Svájc (+11,4 százalék) esetében. A magyarok által eltöltött vendégéjszakák száma 7,5 százalékkal nőtt, s ez a fennállásának tizedik évfordulóját ünneplő budapesti iroda sikere is. Az európai turisták 25 százaléka az interneten foglalta le a szolgáltatásokat Németországban. (2000 és 2003 között az on-line-foglalások száma 180 százalékkal nőtt).

Értékesítést ösztönző marketing

A DZT költségvetése idén szinten maradt, ami azt jelenti, hogy 34 millió eurót költhet fenntartására és az országmarketingre összesen, hangzott el a sajtótájékoztatón. Ebből fedezik a frankfurti főiroda és a 11 fő (regionális) külképviselet, valamint további 15 (sokszor az ipari kereskedelmi kamarákkal, vagy a Lufthansával közös irodákban található) külképviseleti iroda fenntartását, valamint a nemzetközi és a tartományokon átívelő hazai marketing költségeit. A büdzsé a partneri kapcsolatok (Lufthansa, Deutsche Bahn) révén tovább gyarapodik. A börzén már kapható volt az év turisztikai témáiról készült százoldalas imázskatalógus, amely Németország legérdekesebb ötven városát mutatja be. A „Familienferien”-ben a családi üdülést népszerűsítendő, a természetvédelmi és vadasparkokat, a szabadidős és témaparkokat és témautakat (Német Meseút, Várak útja, Rajnai mondák útja, Játékút), a vidéki fogadóhelyeket, a tengerparti üdülési programokat gyűjtötték egy csokorba. Sok konkrét hirdetés, városi és regionális kedvezményes kártyák, valamint konkrét ajánlatok teszik praktikussá a kiadványt. (A DZT marketingtevékenysége erőteljesen értékesítést ösztönző). Az ország általános imázsát a közel hetvenoldalas, magazinformában szerkesztett Deutsche Welten közvetíti; Európára, Ázsiára és Amerikára külön-külön változatban adják ki.

A Keleti-tengertől a bajor Alpokig

Németország valamennyi szövetségi államában önálló és saját költségvetéssel rendelkező marketingszervezet működik, amellett pedig minden fontosabb város, térség ugyancsak önálló szervezettel és anyagi bázissal dolgozik a turizmusért. Ezen túlmenően számos, önfinanszírozó tematikus munkaközösség (tematikus utak, szállodai csoportosulások, élményparkok stb.) gondoskodik arról, hogy ismerjék és vásárolják kínálatukat. Martin Fennemann, Mecklenburg-Vorpommern tartomány Turisztikai Szövetségének marketingvezetője a Keleti-tengerrel határos vidékre csábítaná mindazokat, akik a rendkívül tisztalevegőt és természetet, a szabadidős sportokat (kerékpározás, gyalogtúrák, vitorlázás) keresik. A vidék reneszánszát éli, hatalmas beruházások révén mára Németország minden igényt kielégítő wellnessrégiója lett. Rolf Dehner a magyarok által igen kedvelt Bajorország egyik turisztikai térségét, Allgäut (Bayerisch-Schwaben) képviselte. Munkaszervezetük a területükhöz tartozó városok és települések tagdíjából végzi népszerűsítő munkáját. A szakemberekből álló kis csapat terveit és elképzeléseit a térség turisztikai irodái vezetőiből választott felügyelőbizottság hagyja jóvá. A bajor Alpok, kastélyok mesevilága mellett a magyar utazási irodák számára különösen érdekes lehet a „Sisi-út” (Augsburg– Unter wittelsbach–Bad Ischl–Bécs–Budapest–Gödöllő) ajánlása.

Láz, láz, labdaláz

Nagy reményeket fűznek a német turisztikai szakemberek a 2006-os futball-világbajnoksághoz. A szervezés már legmagasabb fordulatszámon folyik. A FIFA turisztikai munkacsoportot állított fel, működik az FVB saját, négynyelvű honlapja, amely az utazás, szállás, belépőjegyek , gasztronómia, rendezvények, bevásárlás témakörben nyújt eligazítást. Javítják az amúgy is jól kiépített közlekedési rendszert, hogy a szurkolók könnyen eljussanak a különböző városokban megtartott meccsek helyszíneire. A Német Futballigához kötődő szoros kapcsolatai révén a BTI Euro Lloyd az Accor szállodalánccal és a Byrom jegyeladásra szakosodott céggel közösen kiemelkedő forgalomra számíthat. Több, külön e célra létrehozott vállalkozás közül kiemelkedik a 2006 Fifa World Cup Accomodation Services (AS). Napi 40 ezer szállodai szobát máris lekötöttek a vb időtartamára. (Egy-egy szálloda teljes kapacitásának 75 százalékát foglalhatja le az AS, a fennmaradó hányad szabadon forgalmazható.) Németországban becsült adatok szerint 6 milliárd eurónyi magántőke mozdult meg az esemény kapcsán, a stadionokat is privát befektetők építették, ill. újították fel. A futball- vb jegyeiért nagy a versengés, hiszen mindössze 31 százalékuk kerül szabad értékesítésre, a többit egyesületeknek, szervezeteknek tartják fenn. A jegymegrendelések első köre már le is zárult. Májustól szeptemberig a széria -csapatmérkőzésekre lehet igényléseket beküldeni, a maradvány, szóló jegyekre decembertől januárig lehet jelentkezni.

A marketingről országos és nemzetközi szinten a DZT, a Goethe Intézetek, kisebb körben a helyi futballegyesületek gondoskodnak. Már az elmúlt év végén – az utazási irodáknak is megfelelő felkészülési időt hagyva, – megjelent a DZT 2006-os futball-vb-ről szóló imázsprospektusa. A 44 oldalas kiadvány nemcsak a vb- játékok helyszíneiről, a 12 német stadionról, a jegy- és szállásfoglalási lehetőségekről, hanem az érintett városok látnivalóiról, kulturális eseményeiről is látványos összefoglalást tartalmaz. Megtalálhatóak benne a 2005 és 2007 között Németországban rendezendő egyéb nemzetközi sportesemények, és konkrét, lefoglalható ajánlatok is. A szakma 5,5 millió vendégéjszakát vár.

'

Ősztől visszatérhet az Air Algerie Budapestre

Ősztől visszatérhet az Air Algerie Budapestre 

Az algériai légitársaság október 20-tól naponta repül majd az előzetes tervek szerint Algír és Budapest között.
Perelnek a londoni taxisok, elegük van az Uber-sofőrökből

Perelnek a londoni taxisok, elegük van az Uber-sofőrökből 

Több mint tízezer londoni taxis nyújtott be keresetet az Uber ellen, azzal vádolva a céget, hogy szándékosan félrevezette a hatóságokat az engedélyek megszerzése érdekében.
A legaktívabb sofőr egy év alatt 747-szer használta az autómegosztót

A legaktívabb sofőr egy év alatt 747-szer használta az autómegosztót 

Már 23 millió megtett kilométer felett jár a most 5 éves wigo.
Így lehet hamarosan vonattal Spanyolországból Marokkóba utazni

Így lehet hamarosan vonattal Spanyolországból Marokkóba utazni 

Az alagút 27,6 km hosszú lenne maximum 300 méteres mélységben.
Koncert és foci élmények egy légitársasági platformon

Koncert és foci élmények egy légitársasági platformon 

Az új szolgáltatás több, mint tízmillió belépőjegyet kínál utasai számára, több mint háromszáz városába.
Ez a légitársaság a szektor legvonzóbb munkáltatója

Ez a légitársaság a szektor legvonzóbb munkáltatója 

A Randstad Employer Brand díjakat a világ legnagyobb független munkáltatói márkakutatása alapján osztják ki.
Low cost járatindulás: Isztambult köti össze Budapesttel

Low cost járatindulás: Isztambult köti össze Budapesttel 

Az AVIAREPS Magyarország, az idén 30 éves AVIAREPS cégcsoport magyar leányvállalata jelentette be a járatindítást.
Dubaj a világ legnagyobb repülőterét tervezi

Dubaj a világ legnagyobb repülőterét tervezi 

Dubajban vasárnap bejelentették az emírség azon tervét, hogy az Al Maktoum nemzetközi repülőteret a világ legnagyobb repülőterévé fejlesztik.
A 111 éves hajómatuzsálem visszatér a BAHART flottájába

A 111 éves hajómatuzsálem visszatér a BAHART flottájába 

A Jókaival a nagyközönség május elsejétől Balatonfüreden találkozhat, ahol sétahajóként üzemel  a teljes hajózási szezonban.
Lazulós döntés a holland légitársaságnál

Lazulós döntés a holland légitársaságnál 

Tornacipőt hordhat májustól a KLM teljes hajózó személyzete.

Interjú

Fejes Gergő: „Számomra fontos, hogy legyen valami meghökkentő részlet”

Fejes Gergő: „Számomra fontos, hogy legyen valami meghökkentő részlet” 

Idei Klasszis TopDesign versenyünkre készülve folytatjuk a 2023. évi Klasszis TopDesign verseny legemlékezetesebb mozzanatainak, szereplőinek bemutatását.
Hat érdekes és meghatározó téma a JAB Csoporttal

Hat érdekes és meghatározó téma a JAB Csoporttal 

Olyan szakmai információk, amelyekről ritkán esik szó az európai szállodai és kiskereskedői területen piacvezetőnek számító német alapítású textilcég esetén.
Vámos Nóra: „Sokszor minden lépésért meg kellett küzdeni”

Vámos Nóra: „Sokszor minden lépésért meg kellett küzdeni” 

A helyszín a Hardangervidda Nemzeti Park, ahol annak idején Amundsen készült fel az Antarktisz-expedícióra.