Vagyis pontosan annyival tudják olcsóbban adni az utakat amennyit nem teljesítenek azon törvényi előírásokból, amelyekre a hivatalos utaztatókat kötelezik (végzettség, az előző év forgalmától függő kaució, bejegyzett telephely, irodafenntartás, és számlaadási kötelezettség), mondta el a lapnak Bárdos István, a Magyar Utazásszervezők és Utazásközvetítők Szövetsége (MUISZ) Alföld és Észak- Magyarország régió érdekképviselője.
A megyében leginkább az autóbusz-tulajdonosok és munka nélkül lévő idegenvezetők szerveznek feketén, a rendelkezésükre álló buszokkal, folytatta a szakember. A megyében is, ahogy több középiskolában évek óta dívik a síutak szervezése. A még hatályos törvény ugyan megengedi, hogy iskolák és különféle szervezetek kizárólag saját tagjaik vagy diákjaik részére utakat szervezzenek, de kizárólag önköltségi áron. A valóság azonban az, hogy a tényleges utasok egy jelentős része csak a diák, az összes többi más, ismeretségi és baráti körökből kerül ki, mondta el Bárdos István.
A lap megszólaltatta Molnár Gabriellát, a MUISZ elnökét, aki elmondta, a készülő turizmustörvény kiküszöböli majd a fekete szervezéssel kapcsolatos problémákat, hiszen az ellenőrzés hatékonyságát fokozandó a bírság tételét is jelentősen emelné, az eddigi 100 ezer forintos maximumról akár 5-10 millió forintra. A MUISZ-hoz évente 50-100 nem hivatalos utaztatókkal kapcsolatos panasz érkezik.