Télen-nyáron Ausztria

Az Österreich Werbung budapesti képviselete workshopot rendezett 2018.09.20-án, csütörtökön, a Radisson Blu Béke Hotelben. Az eseményen Vorarlberg tartományon kívül Ausztria összes tartománya megjelent: Bécs, Burgenland, Alsó-Ausztria, Felső-Ausztria, Tirol, Karintia, Salzburg és Stájerország is.

Kicsi, de erős

Ausztriában 2018 első 7 hónapjának adatai alapján 9,5%-kal nőtt a vendégéjszakák száma a magyar küldőpiacról, ami nagyon dinamikusnak mondható - tudtuk meg Szedlák Pétertől, az Österreich Werbung partmermenedzsmentért felelős munkatársától. Hozzátette, hogy tavaly átléptük az 1 800 000 magyar vendégéjszakát Ausztriában, ezzel hazánk a 9 helyet foglalja el a küldő országok közül, ami az ország méretéhez képest egy nagyon szép eredmény.

Télből a nyárba

Annak, aki a számok mögé szeretne látni, érdemes tudnia, hogy egy hosszabb stagnáló időszakot követően az elmúlt 2 évben a téli szezon ismét elkezdett erősödni. A magyar vendégérkezések számának növekedése a legutóbbi téli szezonban 11,8% volt. De ez csak az egyik hajtómotorja a jó eredményeknek. A másik az, hogy Ausztria már nem csak téli desztináció a magyarok szemében. Ebben valószínűleg szerepe van  az Österreich Werbung rendezvényeinek, és kollégái kitartó munkájának is. 2010 óta folyamatosan nőnek hazánkból a nyári vendégérkezések. Ez kezdetben 10 % fölötti növekedés volt, és bár csökkent a növekedés üteme, még mindig jelentős.

Elég közel

Ausztria gyönyörű épített és természeti értékeinek hála vonzó desztináció. Magyar szemszögből nézve egyik jelentős előnye a közelségéből fakad: rövidebb időszakokat, hosszúhétvégéket is érdemes eltölteni itt. A magyarok körében Stájerország a legnépszerűbb tartománya, második helyen fej-fej mellett Karintia és Salzburg  következik, utána Tirol és Bécs.

Akik már ma tettek a jövő turizmusáért 

A workshop konkrét témája mindig Ausztria. Nincsenek prezentációk, előadások, beszédek, hanem a személyes kapcsolatok kialakítása és ápolása a cél. Persze kis részben konkrét üzletek is kötődnek itt, és információcsere is zajlik. Mind az osztrák, mind a magyar partnerek visszajelzése alapján fontos a rendezvény. Sokan vannak, akik azért jönnek, hogy jövő évi szerződést pontosítsanak, vagy rendezvényekről egyeztessenek. 

Osztrák részről 20 kiállító érkezett, elsősorban turisztikai hivatalok képviselői, de egyes szállodaláncok (pl Falkensteiner Hotels & Residences), vagy családi tulajdonban lévő szállodák (Hotel Restaurant Mariandl) képviselői, látványosságok- (Duna kilátótorony) és különböző attrakciók munkatársai is jöttek. Például van egy összefogás Bécsben - az Imperial Austria –, amely 6 bécsi és bécs környéki létesítmény együttes fellépését foglalja magába: ezek a Schloß Schönbrunn, Hofburg, Tiergarten Schönbrunn, Schloss Hof, Schloss Niederweiden és a Hofmobiliendepot. Ez az összefogás  jelentős örökséget őriz, és sokrétűen mutatják be a Habsburg Birodalom történelmét, kultúráját és életét.

 Az Österreich Werbung honlapjáról a magyar érdeklődők előre tájékozódtak arról, mely osztrák partnerekkel tudnak majd kommunikálni a rendezvényen. Magyar oldalról 88-an jelezték a részvételüket, de mindig vannak olyanok, akik visszajeleztek és mégsem jönnek el, vagy akik nem jelezte vissza és mégis eljönnek – mondta el lapunknak Kocsis Krisztina az Österreich Werbung utazási irodákkal való kapcsolattartásért felelős munkatársa, aki 2003 óta vesz részt a rendezvény szervezésében. Idén még 2 workshopot tartottak, jövőre valószínűleg egyet fognak. Azért vonják össze, hogy a saját és a partnereik kapacitását is jobban tudják koncentrálni, növeljék a hatékonyságot.

De nem csak ezt az egy változtatást rejti a jövő. „Azon lehet és el is gondolkodtunk, hogy ez a workshop formátum mennyire korszerű”- mondta Kocsis Krisztina. Jövőre még egészen biztosan így lesz hazánkban, aztán valószínűleg eltolódik egy online tér felé.

A következő téli és nyári szeronban az Österreich Werbung megkérdezett munkatársai további növekedést várnak, azonban ez függhet a forint-euró árfolyamtól is. Ezt a mostani gyengülést gond nélkül átvészelte a piac, de egy ennél jelentőseb csökkenésnek már lehet hatása a turizmusra, főleg a télire, ami picit költségesebb. Az viszont kedvező lehet, hogy Magyarországon a síelés egyre népszerűbb, és Ausztria nyári programlehetőségei pedig még nincsenek kiaknázva.


Új dubaji programok - télen-nyáron

Új dubaji programok - télen-nyáron 

A már ismert, ikonikus látnivalók mellett számos gyerek és családi, szabad- és beltéri program, kulturális rendezvények hosszú sora várja a Dubajba látogatókat.
Az utazás az új álommeló

Az utazás az új álommeló  

A 18-27 év köztiek és a 28-37 év köztiek döntő többsége tartja álommunkának az utazást.
Friss adatok a német beutazó turizmusról

Friss adatok a német beutazó turizmusról 

A DZT legújabb jelentése szerint az előzetes adatok és az aktuális számok alapján a német beutazó turizmus dinamikusan növekedett 2024. első negyedévében.
Strandnyitás Párizsban

Strandnyitás Párizsban 

A St. Tropez és Nizza hangulatát megidéző vízpartokat természetesen a Szajna partján alakítják ki.
Az évszázad leghumorosabb kampányával csalogatja a turistákat Bécs

Az évszázad leghumorosabb kampányával csalogatja a turistákat Bécs  

A „Post-Vienna-Blues” – megvonási tünet szindrómára alapuló kampányt máris több nemzetközi sajtóorgánum felkapta.
Így tisztítják meg a világ leghíresebb szobrát

Így tisztítják meg a világ leghíresebb szobrát 

Évente több mint egymillióan utaznak az olaszországi Firenzébe, hogy egy pillantást vethessenek a szoborra.
Barcelona, Velence, Amszterdam, Kanári-szigetek - túlterhelt turisztikai célpontok. Lehet-e tenni ellene?

Barcelona, Velence, Amszterdam, Kanári-szigetek - túlterhelt turisztikai célpontok. Lehet-e tenni ellene? 

Van megoldás a túlterhelt turisztikai úti célok esetén a túlturizmustól (overtourism) szenvedő városokra nehezedő tömegnyomás enyhítésére, véli a szakértő.
Elemzés az idei első negyedévről: aki külföldre indul, sok pénzt költ

Elemzés az idei első negyedévről: aki külföldre indul, sok pénzt költ 

Az idén idáig több magyar ment külföldre, mint tavaly, és átlagosan napi 31 ezer forintot költött.
Több is veszett Mohácsnál - törökországi magyar emlékek nyomában

Több is veszett Mohácsnál - törökországi magyar emlékek nyomában 

Mohácsnál tényleg sok minden elveszett – azonban a törökök egész másképp látják a mohácsi csatát. Szerintük dicsőséges hadjáratuk egyik legnagyobb győzelmét aratták – útban Bécs bekebelezése felé, 1526. augusztus 29-én.
Igazi meglepetésország - a Selyemút mentén

Igazi meglepetésország - a Selyemút mentén 

Akik már bebarangolták tájait – mind egybehangzóan állítják, sokkal nagyobb élmény felfedezni ezt a közép-ázsiai országot, mint amire előzetesen számítottak.

Interjú

Klasszis TopDesign 2023 győztesünk:  Dizájn hotel a tó közepén

Klasszis TopDesign 2023 győztesünk: Dizájn hotel a tó közepén 

Idei Klasszis TopDesign versenyünkre készülve folytatjuk a 2023.évi Klasszis TopDesign verseny legemlékezetesebb mozzanatainak, szereplőinek bemutatását.
Klasszis TopDesign 2023 győztesünk: „Nem vagyunk azok a feladós típusok”

Klasszis TopDesign 2023 győztesünk: „Nem vagyunk azok a feladós típusok”  

Interjú a Klasszis TopDesign 2023 verseny egyik díjazottjával.
Fejes Gergő: „Számomra fontos, hogy legyen valami meghökkentő részlet”

Fejes Gergő: „Számomra fontos, hogy legyen valami meghökkentő részlet” 

Idei Klasszis TopDesign versenyünkre készülve folytatjuk a 2023. évi Klasszis TopDesign verseny legemlékezetesebb mozzanatainak, szereplőinek bemutatását.