III. Kiadvány Trend verseny 

Az idei Kiadvány Trend versenyünkre hat kategóriában, összesen 125 nevezés érkezett. A kiadványokat az Utazás 2008 kiállításon tekinthették meg első ízben a látogatók, ahol a négy nap során leadhatták szavazataikat.

"Milliomos" lett a gyerekutazás.hu honlap 

A Magyar Turizmus Zrt. támogatásával fejlesztett honlapok közül az első értékelések alapján a legsikeresebbek közé tartozik az Európa Utazási Irodák Kft. által üzemeltetett www.gyerekutazas.hu. Az indulás óta eltelt kilenc hónap alatt több mint 1 millió látogatója volt a honlapnak.

Hamarosan lejár az Utazás 2008 kiállítás jelentkezési határideje 

November 30-ig várják az Utazás 2008 kiállításra a kiállítók jelentkezését a szervezők.

Egyre kedveltebb a gyerekutazas.hu 

Sikeres időszakot tudhat maga mögött a gyerekutazas.hu weboldal, amely gyermekes és családos programokat, utazásokat kínál az érdeklődők számára.

Felvilágosító kampányt indít az Egészségtudatos Utazásért Program 

Újabb fejezetéhez érkezett az Egészségtudatos Utazásért Program.

400 ezer látogató a gyerekutazas.hu-n 

A Magyar Turizmus Zrt. támogatásával fejlesztett honlapok közül az első értékelések alapján a legsikeresebbek közé tartozik az Európa Utazási Irodák Kft. által üzemeltetett www.gyerekutazas.hu.

Téli örömök – egzotikus, wellness és síutak kiállítása 

A sikeres „Menjünk világgá…!” Utazási Kiállítás mintájára idén ősszel első alkalommal rendezi meg Miskolcon a Szerviz Iroda Kft. a Téli örömök – egzotikus, wellness és síutak kiállítását.

Előretört az innováció 

Az idei Utazás kiállításra időzítve szerkesztőségünk immár második alkalommal hirdette meg a turisztikai promóciós eszközök versenyét. A tavalyi nyolcvan jelentkezés után idei Kiadvány Trend-felhívásunkra pontosan száz pályamű érkezett különböző kategóriákban. A kiadványokat, honlapokat, reklámfilmeket külön értékelte a szakma, a nagyközönség és a szerkesztőségünk által felkért szakmai zsűri.

Utazási portál a Klubrádiótól 

Új vállalkozásba fogott a Klubrádió: az Európa Utazási Irodák Kft.-vel közösen elindította a www.klubradio.utazas.hu online utazási portált, amely a rádió honlapjáról is elérhető – tájékoztatta szerkesztőségünket Kőteleky László az Európa Utazási Irodák Kft. vezetője.

Elkezdte működését a gyerekutazas.hu honlap 

Ma indul a világhálón a Magyar Turizmus Zrt. támogatásával, az Európa Utazási Irodák Kft. által fejlesztett www.gyerekutazas.hu oldal.

Marketingmenedzser a gyerekutazas.hu-nál 

Április 24-től Gerencsér György a www.gyerekutazas.hu honlap marketingmenedzsere, feladata a május elsején induló honlappal kapcsolatos marketing és ügyfélkapcsolati feladatok irányítása.

Turizmus csőre töltve 

Az etikus turizmusról indított sorozatunk befejező részében a tudatos úticél-választás témakörét próbáljuk lezárni néhány konkrét példán keresztül. Emlékezetes, hogy az egykori cseh köztársasági elnök, Václav Havel a tömeges kubai politikai bebörtönzések évfordulója alkalmából rendezett 2005-ös megemlékezésen felhívta a résztvevők figyelmét arra, hogy nem lehet úgy sütkérezni Varaderón, hogy ne lennénk azzal tisztában, olyan totalitárius rendszer vendégei vagyunk, amelyben a szabad véleménynyilvánításért börtön jár.

Nyertes utazási irodák 

A Magyar Turizmus Zrt. és a Magyar Utazásszervezők és Utazásközvetítők Szövetségének együttműködése keretében a MUISZ beutaztató tagirodáinak idén is lehetőségük van arra, hogy külföldi utazásszervezők, utazási irodai munkatársak és turisztikai szakemberek meghívásához/fogadásához, külföldi prezentációk tartásához, valamint marketinghonlapjaik elkészítéséhez pályázati forráshoz jussanak.

Tisztelt Nevezők, Kedves Partnereink! 

Megszületett a kiadónk által meghirdetett Kiadvány Trend pályázat eredménye.

Ajánló 

Nagyra értékelem a Turizmus Trend dinamikus csapatának teljesítményét, amely sikeresen birkózik meg az új évezred kihívásaival.

Svájc megmenti vendégeit a cipekedéstől 

A minőségi turizmusáról ismert Svájcban télen is több kényelmi szolgáltatással kényeztetik a vendégeket.

Karácsony a Dél-Alföldön 

December 3-án a Dél-alföldi régióban ér véget a Nagy Ízutazás rendezvénysorozat, az „Advent a Tanyán” rendezvényen minden érdeklődő megismerheti a vidéki karácsonyok hangulatát, betekintést nyerhet a régióra jellemző adventi szokásokba és egyéb téli tradíciókba.

Gúzsba kötve táncolnak 

A hazai fesztiválok látogatottsága évre évre növekszik, ami viszont az állami támogatást illeti, épp az ellenkezője figyelhető meg. Egyre kevesebb pénz jut a közös kasszából a rendezvények megsegítésére, sőt sok esetben az ígért pénzösszegek jóval a rendezvény befejezése után érkeznek meg. Ez pedig nehéz helyzetbe hozhatja a szervezőket: a késedelmes fizetés miatt beszállítóik esetenként kötbérrel, bírósági perekkel fenyegetőznek.

A kampányév második szakasza 

A „Nagy Ízutazás 2006” második szakaszához érkezett: a 15. Budapesti Nemzetközi Bor- és Pezsgőfesztiválon már mindenki megtalálhatta a kampányév második programfüzetét, amely szeptembertől decemberig tartalmazza a még hátralévő több mint 200 gasztronómiai programot.

Változik a jövő évi miskolci vásár időpontja is 

Mivel objektív okok miatt (négynapos ünnep március 15-e miatt) megváltozott a jövő évi budapesti Utazás kiállítás időpontja, és azt a Hungexpo a vidéki szervezőkkel való egyeztetés után a miskolci „Menjünk világgá...!” kiállítás tervezett időpontjára tette át, a miskolci vásár szervezői is új időpontot kerestek rendezvényüknek.

Tőzegtúrán Csehországban 

A Cseh Köztársaság országos marketingszervezetének kiemelt termékei között szerepel az egészségturizmus is. Mivel gyógyvizért nem kell a „szomszédba mennünk”, a hazánkban kevésbé elterjedt gyógyiszapos kezelésekkel igyekszik megismertetni a magyar nagyközönséget a Cseh Turisztikai Hivatal. Az ország középső tengelye mentén található fürdőknek szinte mindegyike a tőzeg gyógyerejére épült, amelyet nemcsak gyógyászati, hanem egészségmegőrző célokra is ajánlanak.

Második szakaszába érkezett a kampányév 

A „Nagy Ízutazás 2006” második szakaszához érkezett: a 15. Budapesti Nemzetközi Bor- és Pezsgőfesztiválon már mindenki megtalálja a kampányév második programfüzetét, amely szeptembertől decemberig tartalmazza a még hátralévő több mint 200 gasztronómiai programot.

Túlképzés, hiányzó érdekvédelem 

Az idegenvezetés helyzetéről legtöbbet tudó hazai szakemberek szerint míg az Unió országai foggal- körömmel és vaskos pénzbüntetésekkel védik saját idegenvezetőik munkáját, hasonló védelemre a hazaiak nem nagyon számíthatnak. A turizmusban fontos szerepet vállaló magyar idegenvezetők érdekérvényesítő képessége nagyon csekély. Magyarországon senki sem ellenőrzi az illegális idegenvezetőket. Általában is szabad a vásár.

Rendbe kell hozni a fürdők környezetét 

Az egészségturizmus sikerágazat. A szakemberek egyetértenek abban, hogy az elmúlt évek nagyszabású fejlesztései után már elsősorban nem új fürdőket és gyógyszállodákat kellene építeni, hanem az üdülőhelyeken a gyógyhelyi infrastruktúrát kellene teljessé tenni parkosítással, programokkal.

Fertőzésveszélyek a mediterrán országokban 

Az Egészséges Ifjúságért Alapítvány új honlapot indított www.utazaselott.hu címmel. A weboldalon hasznos információk találhatók az utazási betegségekről, az oltásokról, egyéb tudnivalókról, és ugyanitt felkészült orvos várja az érdeklődők kérdéseit is.

Nyertes „Nagy Ízutazók” 

Kisorsolták a „Nagy Ízutazás 2006” kampányév pecsétgyűjtő játékának első nyerteseit.

Még mindig kevesen foglalnak 

Március közepén zárult le a Fotexnet Research felmérése a magyar utazási szokásokról és a hazai e-turizmus trendjeiről. A HurráNyaralunk.hu online utazási iroda saját tájékozódására rendelte meg a független felmérést.

Betegségmegelőzés az irodákban 

A kiállítók sorában idén először szerepelt az Egészséges Ifjúságért Alapítvány.

Rekordot döntött az UTAZÁS 

Sikerrel zárult minden idők legnagyobb szabású UTAZÁS kiállítása. Az előzetes adatok szerint csúcsot döntött a látogatók száma is, mintegy 80 ezren tekintették meg a 49 ország kiállítójának kínálatát. A kiutaztatók szezon eleji pesszimizmusára rácáfolt a résztvevők élénk érdeklődése.

„Nagy ízutazás 2006” 

A belföldi turizmus élénkítése céljából az 1999-es Bor és gasztronómia évének hagyományait folytatva az idén ismét éttermekbe, gasztronómiai fesztiválokra csábítja a hazai lakosságot a Magyar Turizmus Rt. A „Nagy ízutazás”- nak keresztelt kampány márciusban indul, célja a belföldi turisták érdeklődésének felkeltése a magyar konyha, a magyar borok és a hazai vendéglátóhelyek iránt. A 2006-os marketingben emellett Budapest, a Balaton, az egészségés rendezvényturizmus továbbra is hangsúlyos lesz – nyilatkozta lapunknak Galla Gábor, a Magyar Turizmus Rt. vezérigazgatója.

„MENJÜNK VILÁGGÁ…!” – a világhálón 

A vidéki utazási vásárok közül elsőként készült el a miskolci „MENJÜNK VILÁGGÁ…!” Utazási Kiállítás önálló, saját honlapja: a www.utazasikiallitas.hu.

Jól járnak a repülőtér-üzemeltetők 

A Nemzetközi Légiközlekedési Szövetség (IATA) statisztikái szerint hazánk azon öt ország közé tartozik, ahol százalékosan a legdinamikusabban nő a légi személyforgalom. Sárdi Gézától, az IATA BSP magyarországi menedzserétől azonban azt is megtudtuk, jóformán öt éve stagnál az idehaza eladott repülőjegyek értéke, és a trend az idén sem biztos, hogy változni fog, mivel az idei első kilenc hónap közül csak öt esetében nőtt, míg négy hónapban visszaesett a forgalom.

Ki lesz a díszvendég? 

Az UTAZÁS 2006 kiállítás külföldi díszvendége Horvátország lesz, e megtisztelő státuszt belföldről a Budapest-Közép-Dunavidék Turisztikai Régió fogja betölteni.

Utazási irodák weboldalai 

Az utazási irodák értékesítésében egyre nagyobb szerepet játszik ugyan az internet, de a weboldalak fejlesztésére mintha a szükségesnél kevesebb energiát fordítanának.

Lapunk az ITTFA médiapartnere 

2005. szeptember elsejétől lapunk, a Turizmus Trend lett a Nemzetközi Turisztikai Szakvásárok Szövetsége (ITTFA) hivatalos magyarországi médiapartnere.

Útikalauz autósoknak 

Az internetes fórumokon és az autóklubok oldalain bőséges, friss és állítólag megbízható információ áll rendelkezésre arról, mire kell számítanunk, míg elérjük úticélunkat.

Utazás 2006 kiállítás 

Az Utazás kiállítás Szakmai Bizottsága és a Magyar Turizmus Rt. ajánlásával Horvátországot választották meg az Utazás 2006 kiállítás külföldi díszvendégének, a belföldi díszvendég Budapest-Közép-Dunavidék Turisztikai Régiója lesz.

Új utazási portál indult 

Új utazási portált indított a Domi-Tours Kft. www.utazascenter.hu címen.

Ébredezik az alvó oroszlán 

India úti célként és küldőországként is egyre népszerűbb, tudtuk meg Újdelhiben azon a regionális turisztikai vásáron, amelyre lapunk is meghívást kapott. Az első SATTE (South Asia Travel and Trade Exchange) kiállítást 1994-ben rendezték meg Újdelhiben. Agra, Jaipur és Colombó után az idén áprilisban újra az indiai főváros került sorra. A vásáron elsősorban az indiai szolgáltatók mutatkoztak be. A szervezők vendégül láttak több észak-amerikai, ázsiai és európai utazási irodást, köztük néhány honfitársunkat is.

Cél: a hatvanas évek szintje 

Több mint negyven vidéki repülőterünk közül a sármellékit és a debrecenit fejlesztik regionális központtá állami pénzből néhány éven belül. A többi szerepe az lenne, hogy kiszolgálja ezeket, saját kistérségébe indítson illetve onnan fogadjon járatokat, illetve hobbi- és sportcélokat szolgáljon. Infrastruktúrájuk általában hiányos, de komolyabb – európai uniós – forrásra csak 2007-ben számíthatnak.

Portugália sokszínű kínálata   

Portugália egyre népszerűbb a magyar utazók körében, különösen amióta menetrend szerinti járat is összeköti a két ország fővárosát. Legtöbb honfitársunk Lisszabont, a központi régiót és a Tejo völgyét keresi fel.  

Csendélet vihar után   

2004. november 19-én az utóbbi száz év legnagyobb természeti csapása, egy orkán erejű szélvihar kidöntötte a Tátrai Nemzeti Park fáinak jelentős részét. A katasztrófa az ország legfontosabb idegenforgalmi központját érintette. A helybeli szakemberek a síszezonon kívüli turizmus jövője miatt aggódnak elsősorban.

Sziám kincsei   

Thaiföld gazdag kulturális örökségének köszönhetően mára Délkelet-Ázsia legkedveltebb turistaparadicsomává vált.  

A vízumkényszer nem kedvez a turizmusnak   

  A Bali Szállodaszövetség (BSZSZ) 2004. októberében 10 000 külföldi utazó véleményét kérte ki az idén februárban megszigorított indonéziai beutazási szabályokkal kapcsolatban. A felmérés eredménye szerint a turisták több mint fele nem akar visszatérni az egzotikus szigetre a 25 dollárba kerülő vízum, illetve a kiadásával kapcsolatos bürokratikus eljárás miatt.

Gyógyulnak Bali sebei   

Két évvel a tragikus robbantásos merényletek után, úgy tűnik, az istenek szigetének is nevezett Bali turizmusa viszszatért a megszokott mederbe.  

Interkontinentális éltanulók   

A Daily Telegraph brit napilap a „Legjobb menetrendszerinti légitársaság” díjat adományozta a SIA-nak utazási felmérésén, amelynek során 8,5 millió olvasó jó véleményét összesítették.

Mutatós Danubius-mutatók   

Úgy tűnik, néhány szűkösebb esztendő után ismét jó évet zár a Danubius Hotels Rt. Ennek oka, hogy a szállodai vendégek száma Budapest területén idén ugrásszerűen megnőtt. Vidéki gyógyszállodáikban ezzel szemben most tapasztalható az a visszaesés, ami korábban a fővárosra volt jellemző. A magyarázatot a Danubius Hotels Rt. vezérigazgatójától, Betegh Sándortól kértük.  

Srí Lanka   

A tavaly decemberi szökőár által sújtott délkelet-ázsiai országokban, így Srí Lankán is fontos gazdasági szerepe van a turizmusnak. A katasztrófa okozta károk helyreállítása mellett ma már arra összpontosítanak a helybeliek, hogy tudatosítsák az utazásszervezőkkel, az újságírókkal és a turistákkal, hogy az ország túlnyomó részén, illetve számos tengerparti szakaszon érintetlen körülmények között lehet náluk üdülni. Lapunk munkatársa a közelmúltban a saját szemével győződhetett meg minderről.
Feliratkozás a Turizmus Online hírlevelére

Álláshirdetések

Munkatársat vagy munkát keres?

Adja fel hirdetését a Turizmus Online portálon, a turisztikai szakma honlapján! Leendő kollégái is minket olvasnak - válasszon csomagjaink közül!