Személyi változások 

Március 6-tól Martos György vette át Varsch Csaba munkakörét a BTH Budapesti Turisztikai Szolgáltató Kht.-nál, mint a Budapest Kártya külföldi értékesítésért felelős menedzsere.

Új tag az elnökségben 

Makray Balázst, a Főnix Rendezvényszervező Kht. ügyvezetőjét a Magyar Művészeti Fesztiválok Szövetsége elnökségi tagjai közé választotta.

Szenvedélyt visz az eredményekbe 

Mielőtt Budapestre érkezett, dolgozott Irakban, Kínában és Ausztráliában, szülőhelyén, Franciaországban ellenben soha. A fél évvel ezelőtt még a Novotel West Londont irányító René Angoujard gőzerővel tanul magyarul, és a hétvégéken a vásárcsarnokban gyakorolja nyelvünket.

Északi kilátások 

Budapest és a Balaton után az észak-magyarországi régió a leglátogatottabb hazánkban. A vendégforgalom, ha lassan is, de évről évre emelkedik. 2006- ban 3%-kal nőtt a regisztrált vendégek száma, és elérte a 600 000 főt. A turisták 1,5 millió vendégéjszakát töltöttek el a térségben. A szálláshelyek bevételei 18%-kal nőttek a régióban tavaly.

Egy harapás a „Nagy Almába” 

Hat évvel a 2001. szeptember 11-i robbantásos merényletek után sohasem látott csúcson jár New York turizmusa. 2006-ban az előzetes adatok szerint minden eddiginél több, összesen 44 millió látogató kereste fel a „Nagy Almának” is becézett világvárost, közülük 7 millió volt a külföldi. A közelmúltban a Malév és a Choice Hotels International jóvoltából munkatársunk is megpróbált utánajárni, mitől izgalmas – még mindig – New York.

Barcelona 

Az utóbbi években Európa egyik leglátogatotabb városa lett Barcelona.

Tunézia Deluxe 

Tunéziával kapcsolatban a nap, tenger, bazár, mecset képsor jut eszünkbe, az évi 52 ezer magyar turista is elsősorban a megfizethető tengerparti üdülést ötvözi némi kultúrával. Pedig az ország már egy évtizeddel ezelőtt túllépett e sztereotípián: a mintegy 6 millió külföldi vendég közül egyre többen golfozni vagy thalassoterápiás kezelések céljából térnek vissza rendszeresen a legeurópaibb afrikai államba.

Elzászi randevú 

A francia idegenforgalmi hivatal, a Maison de la France minden évben megrendezi nagyszabású workshopját. Az idén először nem Párizsnak, hanem Strasbourgnak jutott a megtiszteltetés, hogy helyet adjon 550 francia szolgáltató és 800 külföldi tour operátor találkozójának.

Mire mennyi jut 2007-ben? 

Lamperth Mónika önkormányzati és területfejlesztési miniszter a turizmusfejlesztés céljairól és forrásairól tartott tájékoztatón elmondta, hogy kedvezően alakultak hazánk nemzetközi idegenforgalomból származó bevételei. 2006-ban 4,8%-kal, 3,6 milliárd euróra nőtt a külföldiek által turisztikai szolgáltatásokra elköltött összeg, ugyanakkor a magyarok által külföldön elköltött pénz jelentősen csökkent: 2,1 milliárd eurót fordítottak utazásaikra, ami 11%-kal kevesebb, mint 2005-ben.

Bővül a „város kirakata” 

Április elején letették az új, multifunkcionális G pavilon alapkövét a Hunexpo-területén, amelynek köszönhetően a közeljövőben a kiállítási terület 40 ezerről 50 ezer négyzetméterre bővül.

Ellenzéki helyzetértékelés 

A turizmus aktuális kérdéseiről tartott tájékoztatót egy fővárosi kávéházban Bánki Erik, az Országgyűlés Sport- és Turisztikai Bizottságának elnöke, fideszes országgyűlési képviselő és De Blasio Antonio, az Európai Unió Regionális Fejlesztési Bizottságának tagja, a Fidesz korábbi pécsi elnöke.

Egy kiállítás képei 

Egy kiállítás képei

Pontgyűjtőjáték Tokaj-Hegyalján 

Az Utazás 2007 kiállításon találkozhattak először a vendégek a Tourinform Tokaj pontgyűjtőjátékának gyűjtőfüzetével.

Tensi-fogadás 

Elegáns fogadást adott viszonteladó partnereinek a Tensi Holiday az Utazás kiállítás egyik estéjén.

Megújult osztrák installáció 

Az idén Ausztria megújult és elegáns standon várta a szakmai érdeklődőket és a nagyközönséget.

Mellow Mood Group 

A Mellow Mood Group standján a cégcsoporthoz tartozó minőségi hostelektől a három- és négycsillagos budapesti szálláshelyekig tartó szálláskínálattal, valamint a Mellow Mood Utazási Iroda szolgáltatásainak széles palettájával ismerkedhettek meg a szakma és a nagyközönség képviselői.

Várja a turistákat Lengyelország 

Az idei Utazás kiállításon a Lengyel Idegenforgalmi Hivatal 17 társkiállítóval mutatkozott be: többek között a magyarok körében kevésbé ismert, az ország nyugati határa mentén fekvő Lubuskie régió, amely a természeti szépségek mellett műemlékekben is bővelkedik.

Kedvezmények a vasutat választóknak 

A kiállításon Devecz Miklós, a MÁV személyszállítási üzletágának főigazgatója és Horváth Gyula, a Balatoni Hajózási (BH) Zrt. vezérigazgatója szerződést írt alá a Balaton Mix kedvezményes jegy értékesítéséről, amelynek értelmében május 18. és szeptember 16. között a vasúttársasággal utazók egy, két vagy három szabadon választott napon korlátlanul utazhatnak a Balatont körülölelő vasútvonalakon, illetve a tavat átszelő, menetrend szerinti hajójáratokon.

A Palóc út is Európai Kulturális Út akar lenni 

Az Utazás kiállításon sajtóbeszélgetést folyt a Heves és Nógrád megyei települések, magánszemélyek és vállalkozások által létrehozott Palóc út jövőjéről.

Új, impozáns standon Olaszország 

Az ENIT (Olasz Turisztikai Hivatal) a korábbinál nagyobb standon jelent meg a kiállításon.

A legszebb standok 2007-ben 

Az idei kiállításon is turisztikai szakújságírókból álló zsűri választotta ki az A, B és D pavilon legszebb standját.

Kecskemét Kodály-évfordulót ünnepel 

A vásáron Zombor Gábor, Kecskemét polgármestere ismertette a zeneszerző születésének 125. évfordulójára emlékező éves rendezvénysorozat részleteit: július 16. és augusztus 3. között Kodály művészeti fesztivál zajlik a városban, július 20. és augusztus 10. között pedig a 20-25 ország fiatal zenészeiből verbuvált Kodály–Bartók ifjúsági világzenekar fellépése jelent majd igazi szenzációt. Idén szeptember 20–23. között kerül sor a XXI. népzenei találkozóra, amelyet az ének-zenei iskolák országos találkozója követ majd október végén.

A belföldiek kedvence lett a Balaton-régió 

Az elmúlt évben a legtöbb magyar turista ismét a Balaton-régiót kereste fel – derült ki a rendezvényen tartott sajtótájékoztatón.

Az Alpok legjava 

Együttesen mutatkoztak be az Utazás kiállításon a Best of Alps szövetség tagjai.

Budapest-kampány fedélzeti magazinokban 

A Magyar Turizmus Zrt., a Budapesti Turisztikai Szolgáltató Kht. (BTH) és a Budapest Airport közös hirdetési kampányt indít Budapest mint turisztikai desztináció népszerűsítése érdekében.

Pecsétgyűjtő-Túra-sorozat 

Első alkalommal vett részt az Utazás kiállításon önálló standdal az 1992-ben alakult Magyar Arborétumok és Botanikus Kertek Szövetsége.

Drágulnak a gyógyfürdőkezelések 

Az egyes gyógyfürdőkezelésekre vonatkozó 85 százalékos állami ártámogatás, azaz a szolgáltatásokat igénybe vevő betegek tbtámogatása április 2-ától 70–50 százalékra csökken az Egészségügyi Minisztérium rendelettervezete értelmében – értesült a Turizmus Trend dr. Ákoshegyi Györgytől, a Magyar Fürdőszövetség főtitkárától.

Bemutatkozott Halkidiki 

Workshopot és prezentációt tartott a kiállításon a Halkidiki Szállodaszövetség.

Eladták az Utazáscenter.hu-t 

A HurráNyaralunk.hu utazási iroda ügyfél-átruházási szerződés keretében megvásárolta az Utazásnet Bt.-től az utazáscenter.hu oldalt és az ahhoz kapcsolódó hírlevél-előfizetési és vásárlói adatbázist.

Kartago Tours: értékesítési verseny 

Nagyszabású partival kedveskedett a Kartago Tours viszonteladóinak és partnereinek az Utazás kiállítás első napján.

Szállodaláz Debrecenben 

Igazi szállodaépítési láz tapasztalható a Hajdúság fővárosában.

Hódmezővásárhely az unikumokra épít 

Elkészült a dél-alföldi település 2007–2013-as fejlesztési koncepciója.

Új brand születik: Alföld-spa 

Együttműködési megállapodást írt alá az Észak-Alföldi és a Dél-Alföldi Termál Klaszter elnöke, Tóth József és Albel Andor az év turisztikai kiállításán.

Naturizmus: komoly belföldi és beutazópotenciál 

A tavaly decemberben öt naturista egyesület tagságával megalakult Naturisták Magyarországi Szövetsége az idén először állított ki az Utazás kiállításon.

Nagyszabású Románia-kampány 

Románia Turisztikai Hivatala az idén is nagy területen, reprezentatív standdal és számos meglepetéssel várta az érdeklődőket a kiállításon.

Eggyel több pötty 

Az idei Utazás kiállításon megjelent a Brussels airlines is.

Minőségi díj-átadás 

Első alkalommal került sor a Magyar Turizmus Minőségi díj átadására, amellyel az idén 23 szállodát és négy éttermet tüntettek ki.

A kistérségi összefogás elengedhetetlen 

Az idén először jelent meg az Utazás kiállításon önálló standon a Jászság.

Utazás 2007 extrákkal 

A március végén megrendezett, immár 30. Utazás kiállítást, valamint a kapcsolódó rendezvényeket – a Karát ékszerkiállítást, az I. Magyar Leader Expót és a Culinary Expo-Gasztro Show-t – összesen csaknem hetvenezren tekintették meg.

London számít a magyarokra 

Nagy-Britannia beutaztató szakmai vására, a British Travel Trade Fair (BTTF) történetében az idei volt a legnagyobb. A 400 kiállító ajánlataira 2500 látogató volt kíváncsi. A márciusi rendezvényt kísérő konferenciákon kiderült, az Egyesült Királyság elsősorban a nyugati és tengerentúli turistákra számít, de a brit főváros öt éven belül éppen hazánkból reméli a legnagyobb növekedést.

A Vihar kapujában 

Akira Kuroszava világhírű filmje ötlik fel bennünk az alábbi történet kapcsán. Álomutazásra vitte (volna) szerelmét a Maldív-szigetekre év végén ismerősünk. A luxusüdülés végén azonban keserű meglepetés várta őket: mivel hidroplánjuk a rossz idő miatt lekéste a Bécsbe induló charterjáratot, új jegyet kellett váltaniuk plusz félmillió forintért. Az utasok kártérítési igényét mind a külföldi utazásszervező, mind hazai viszonteladója visszautasította vis maiorra hivatkozva. Cikkünkben nem kívánunk igazságot osztani, ezért nem is szerepel a konkrét eset szereplőinek neve a szövegben, csupán a szakmailag érdekes ügyet igyekeztünk több oldalról megvilágítani.

Balatoni nyár 

Ha valaki idehaza meghallja a Balaton szót, biztos, hogy a víz, a napsütés, a fürdőzés, a napozás és a gyermekkori emlékek jutnak először eszébe. Pedig a Balaton több ennél, számtalan kikapcsolódási lehetőséget és szabadidős programot tartogat az ideérkezőknek.

Előretört az innováció 

Az idei Utazás kiállításra időzítve szerkesztőségünk immár második alkalommal hirdette meg a turisztikai promóciós eszközök versenyét. A tavalyi nyolcvan jelentkezés után idei Kiadvány Trend-felhívásunkra pontosan száz pályamű érkezett különböző kategóriákban. A kiadványokat, honlapokat, reklámfilmeket külön értékelte a szakma, a nagyközönség és a szerkesztőségünk által felkért szakmai zsűri.

Kölcsönös egymásra utaltság 

Az Utazás 2007 kiállítás kísérőrendezvényeként a kulturális turizmus kérdéseivel foglalkozó konferenciára került sor a MUISZ, a Művészetek Palotája, az Alapítvány a Szépművészeti Múzeumért és a Hungexpo Zrt. szervezésében.

Változó viszonyok 

A mai értelemben vett örökségturizmus a 16–18. századi angol udvari nemes ifjak próbatételként előírt Grand Tourjával kezdődött. A 19. század közepére az utazás az amerikai turisták körében lett népszerű. Korunk posztturistájának viszont már el sem kell hagynia otthonát, hogy a turistaszemeknek szánt tipikus látványban részesüljön a televíziós utazási műsorokon és az interneten keresztül.

Regionális birodalom születik 

Az idei Utazás kiállításon immár negyedik alkalommal jelent meg az adriatica.net horvát utazási iroda, amelynek egyik alapítója, jelenlegi elnökhelyettese is feltűnt a standon. A rohamtempóban fejlődő, középeurópai utaztató nagyhatalmat építő társaságról még hallunk a jövőben – ígérte meg munkatársunknak Tihomir Brzica.

Online tesztelés VI. 

Online kutatásunk e havi résztvevői európai utazást kerestek a húsvéti időszakra. A szituáció: akciós külföldi üdülés, baráti társaság (4–6 fő) indulna, 4–5 napra. Kíváncsiak voltunk, milyen programokat ajánlanak, egyáltalán vannak-e, milyen az ár-érték arány a tesztelő szerint, ügyfélbarát-e az oldal, könnyű-e őket elérni, mennyire kedvesek, mennyire használhatók az információk, illetve az árakról korrekt tájékoztatást adnak-e. A honlapon az alábbiakat kellett megfigyelni: mennyire lehet könnyen eligazodni, elegendők és hasznosak-e a feltüntetett információk, mennyire feltűnő, kedvcsináló az adott oldal. A telefonos tesztnél munkatársainknak figyelniük kellett arra, hányadik csörgésre veszik fel a telefont, invitálják-e az érdeklődőt, meggyőzik-e, hogy érdemes náluk eltölteni néhány napot. Tesztelőink valós, potenciális ügyfélként viselkedtek, majd a fogyasztó szemszögéből megélt tapasztalataikat rögzítették a tesztelés alapján. Eredmények értékelése: nem az egyes irodák általános tevékenységét jellemzik, hanem az adott tesztelés tapasztalatait írják le. A felmérést segítő kérdések (amelyekre igen/nem válaszok lehetségesek) súlyozva vannak, így a százalékos eredményt (teljesítményt) ez alapján kapjuk meg. A pontozás (általános értékelés) eredményét a szubjektív értékelés adja meg, amely két részből áll: (1.) általános értékelés, majd ugyanezen szempontok (2.) fontosságát kell értékelni 1–5-ig terjedő skálán.

Papírjegy nélkül Németországban 

A Lufthansa németországi belföldi járatain utazók részére április 1-jétől csak elektronikus jegyet állítanak ki.
Feliratkozás a Turizmus Online hírlevelére

Álláshirdetések

Munkatársat vagy munkát keres?

Adja fel hirdetését a Turizmus Online portálon, a turisztikai szakma honlapján! Leendő kollégái is minket olvasnak - válasszon csomagjaink közül!