A belföldi turizmus 35%-os bővülését várják a SZÉP Kártyától

A Nemzetgazdasági Minisztérium számításai szerint a SZÉP Kártya bevezetése már három-öt éves viszonylatban a belföldi turizmus harmincöt százalékos növekedését eredményezi.

A kormány márciusban döntött a Széchenyi Pihenő Kártya kibocsátásáról: az új cafeteria elemet a munkáltatók évi háromszázezer forintnyi értékben adhatják a munkavállalóknak kedvező adózás mellett. Szatmáry Kristóf, a Nemzetgazdasági Minisztérium belgazdaságért felelős államtitkára egy sajtótájékoztatón elmondta: a jelenleginél olcsóbb, átláthatóbb rendszert szeretnének.

Júliusban vehető kézbe

A SZÉP Kártya fizikai valójában júliusban jelenik meg a piacon, a szakemberek 2012-13-ban várják a tömeges elterjedését. Az államtitkár a kártyát - a tervek szerint jövőre gyökeresen átalakuló - cafeteria rendszer zászlóshajójának nevezte, amely az eddiginél kedvezőbb feltételeket nyújt mind a munkáltatók, mind a munkavállalók részére. A kártya felhasználása átlátható, az elektronikus követhetőség, a számlaadás a gazdaság fehérítését segítik elő.

„A SZÉP Kártya hatékony eszköz ahhoz, hogy a belföldi turisztikai forgalmat élénkítse. Számításaink szerint a kártya bevezetése már három-öt éves viszonylatban a belföldi turizmus harmincöt százalékos növekedését eredményezheti, ezzel pedig együtt jár a foglalkoztatás bővülése a turizmusban” – emelte ki az államtitkár. Az üdülési csekket ugyanakkor a jövő év végén kivezetik a piacról.

A SZÉP Kártya után csak a 16 százalékos szja-t kell megfizetni a munkáltatónak, a kedvezményesen juttatható összeg évi háromszázezer forint.  Alacsony (1,5%) jutalékszint kapcsolódik hozzá, így a szolgáltatók számára is kedvező. Egy kérdésre az államtitkár kijelentette: nem tervezik a SZÉP Kártya szociális célú felhasználását, mivel a kormány a cafeteriát kifejezetten gazdaságélénkítő eszköznek tekinti.

Az államtitkár hangsúlyozta: eddig több intézmény is érdeklődött a kártyakibocsátásról, elsőként az OTP jelezte ez irányú szándékát, de a feltételeket teljesítő más szolgáltatók is versenybe szállhatnak.  A SZÉP Kártya kibocsátásával kapcsolatos feladatokat Körtvélyessy László miniszteri biztos koordinálja.

 

Négyszázmilliárdot költünk el külföldön!

Horváth Gergely, a Magyar Turizmus Zrt. vezérigazgatója üdvözölte a kormányzati döntést, és kiemelt prioritásnak nevezte a belföldi turizmus erősítését. Megdöbbentő adatokat is közölt, miszerint a magyar lakosság évente négyszázmilliárd forintot költ el turisztikai céllal – külföldön.

Horváth Gergely szerint a Széchenyi Pihenő Kártya koncepciója jól illeszthető a nemzeti turisztikai marketingszervezet stratégiai céljához, amellyel a belföldi utazás trenddé válhat. Az új szemléletformáló kampány az élményeket adó utazást népszerűsíti, „Magyarország - Szívedhez legközelebb” szlogennel. A Magyar Turizmus Zrt tájékoztatási szerepet vállal a szolgáltatók felé, amelynek elsődleges eszköze a saját weboldal: www.szepkartya.itthon.hu.

 

Az OTP az első kártyakibocsátó

Kovács Antal, az OTP Bank vezérigazgató-helyettese bejelentette, hogy az OTP Pénztárszolgáltató Zrt. (OTPP) elsőként indult el a Széchenyi Pihenő Kártya rendszerének kiépítésével. „Az OTP Széchenyi Pihenőkártya egyszerűbb, olcsóbb és biztonságosabb lesz, mint a ma használatos üdülési csekkek” – jelentette ki. Az OTP megkezdte az elfogadóhelyek toborzását, a Pénztárszolgáltató honlapján -www.otpszepkartya.hu - már várják a jelentkezéseket, itt az elfogadóhelyi szerződések is letölthetők. Kovács Antal elmondta: 8000 szálláshelyet keresnek meg azzal, legyenek elfogadóhelyek.

Szarvas Ferenc, a MÁV Zrt. elnök-vezérigazgatója kiemelte, hogy a 34 ezer főt foglalkoztató vasúttársaságnál a SZÉP Kártya a cafeteria rendszer integráns része lesz a jövő évtől.


Művészet és vendéglátás a Káli-medencében

Művészet és vendéglátás a Káli-medencében 

A Káli Art Inn lett 2023-ban az Art is Business Díj Vállalati kategóriájának győztese. Tulajdonosai, a Molnár Júlia–Héjja Róbert házaspár, szívvel-lélekkel elkötelezett amellett, hogy ötvözze a vendéglátást a művészetek szenvedélyes támogatásával. A Káli Art Park kialakításával pedig olyan egyedülálló kiállítóhelyet hoztak létre, ahol a kortárs szobrászművészek bemutathatják és értékesíthetik alkotásaikat.
Hamis hotelértékelések - mit tehetünk a csalók ellen?

Hamis hotelértékelések - mit tehetünk a csalók ellen? 

A tanulmányok szerint a fogyasztók több mint 90%-át befolyásolják az utazástervezésben az online platformokon posztolt értékelések, így nem meglepő, hogy az ágazat nagy harcot vív a hamis értékelésekkel, beleértve az indokolatlan rágalmazást és az érdemtelen túlértékelést egyaránt.
Szállodatörténelmet ír a Hunguest

Szállodatörténelmet ír a Hunguest 

480 teniszpálya területével egyenlő fejlesztést tudhat maga mögött a Hunguest, ami történelmi léptékű, hiszen Magyarországon ilyen volumenű szállodaipari felújítás és szállodaépítés még nem zajlott
Ráborították az asztalt a Bookingra

Ráborították az asztalt a Bookingra 

A beérkezett észrevételek értékelése után immár végleges a Gazdasági Versenyhivatal jelentése a hazai online szálláshely-közvetítési és szálláspiacon elvégzett gyorsított ágazati vizsgálatról. A Booking-botrányként elhíresült ügyben a hatóság több javaslatot is megfogalmazott a magyar fogyasztók és a hazai szállásadók védelme érdekében.
Kiemelkedő vendégforgalom a vidéki fürdővárosokban

Kiemelkedő vendégforgalom a vidéki fürdővárosokban 

A téli időszakban is az egyik legfontosabb turisztikai motiváció az egészségturizmus, amely így Magyarország egyik legjelentősebb, négyévszakos turisztikai terméke. Azon vidéki települések, ahol a gyógy- és élményfürdő mellett magas színvonalú szolgáltatások is várják a vendégeket, ebben az időszakban az átlagosnál nagyobb forgalomra és magasabb foglaltságra számíthatnak.
A 30 milliós gyémántgyűrű rejtélyes eltűnése

A 30 milliós gyémántgyűrű rejtélyes eltűnése 

A párizsi Ritz alkalmazottainak volt néhány izgalmas órája, mire egy porszívózsákból előkerült az ellopottnak hitt ékszer.
Nyáron nyílik a Kimpton Hotels első szállodája Budapesten

Nyáron nyílik a Kimpton Hotels első szállodája Budapesten 

A Kimpton Hotels, az Intercontinental Hotels Group luxus lifestyle márkája, amely világszerte több, mint 80 egységgel rendelkezik. A 2024 nyarán nyíló, Bem téren épülő, dunai panorámás patinás épület szintén ennek az izgalmas boutique brandnek ad majd otthont.
Vendégélmény fokozása az AR segítségével

Vendégélmény fokozása az AR segítségével 

A vendéglátóipar mindig is élen járt az új technológiák bevezetésében a vendégélmény fokozása érdekében. A mobil bejelentkezéstől a személyre szabott szolgáltatásokig a szállodák folyamatosan innovatív módokat keresnek ügyfeleik kielégítésére. Az egyik technológia, amely forradalmasíthatja a vendéglátást, az a kiterjesztett valóság (AR).
Rangos nemzetközi díjat nyert a Hunguest Hotels arculata

Rangos nemzetközi díjat nyert a Hunguest Hotels arculata 

A Hunguest Hotels megújult arculata elnyerte a Német Formatervezési Tanács által alapított German Design Award 2024 díjat a márkaidentitás kategóriában.
A Dorothea Hotel elnyerte az Év Hotelprojektje díjat

A Dorothea Hotel elnyerte az Év Hotelprojektje díjat 

A BDPST Ingatlanfejlesztő egyik projektje, a Dorothea Hotel nyerte a Portfolio Property Awards díjátadóján az Év Hotelprojektje kategóriában járó elismerést kedden Budapesten. Az eseményen az év legkiemelkedőbb hazai teljesítményeit, megoldásait és fejlesztéseit bírálták.

Interjú

Hat érdekes és meghatározó téma a JAB Csoporttal

Hat érdekes és meghatározó téma a JAB Csoporttal 

Olyan szakmai információk, amelyekről ritkán esik szó az európai szállodai és kiskereskedői területen piacvezetőnek számító német alapítású textilcég esetén.
Vámos Nóra: „Sokszor minden lépésért meg kellett küzdeni”

Vámos Nóra: „Sokszor minden lépésért meg kellett küzdeni” 

A helyszín a Hardangervidda Nemzeti Park, ahol annak idején Amundsen készült fel az Antarktisz-expedícióra.
Első az életképesség: fenntartható üzleti modell a vendéglátásban

Első az életképesség: fenntartható üzleti modell a vendéglátásban 

A vendéglátóipar fenntarthatósági fordulata elkerülhetetlen az ökológiai lábnyomunk csökkentéséért - de vajon hatékonyan cselekedhet-e a fenntarthatóságért egy olyan vendéglátóhely, amelynek saját jövője sincs biztosítva?