Luther 2017 - Németország tematikus kampánya

A Német Turisztikai Hivatal (DZT) sajtótájékoztatón számolt be 2017-es tematikus kampányukról, a német idegenforgalomban várható fejlődésről, valamint a DZT középtávú céljairól február 21-én a Kempinski Hotel Corvinusban.

Czeiszing Miklós, a Német Turisztikai Hivatal magyarországi képviseletének a vezetője először a német idegenforgalom fejlődéséről számolt be, amelyet számokkal is alátámasztott. 2016 első 11 hónapjában több mint egymillióval növekedett a vendégéjszakák száma, a Szövetségi Statisztikai Hivatal aktuális adatai szerint Németországban a legalább tíz ággyal rendelkező szálláshelyek 75,2 millió nemzetközi vendégéjszakát jelentettek január és november között. Így a német beutazás volumene 2015-höz képest 1,4 százalékkal növekedett.

A képviselet vezetője hivatkozott Petra Hedorfer, a Német Turisztikai Hivatal igazgatótanácsi elnökének nyilatkozatára: „Németország 2016-ban a nehéz feltételek ellenére is további növekedést generált. Ezt mutatja a desztinációk nemzetközi versenyében elért erős pozíciója is. A gazdasági faktorok, mint a Brexit vagy a nagy volumenű küldőpiacok recessziója, de a biztonsági kérdések, mint például a terrortámadásoktól való félelem időszakosan visszafoghatják az egyes küldőországok polgárainak utazási kedvét.”

Az eredményeket sorolva elhangzott: a kínai vendégéjszakák száma Németországban 1,1 százalékkal nőtt, India 7,8 százalékos, Dél-Korea 5,7 százalékos, a többi ázsiai állam pedig 3,8 százalékos növekedést generált. A Perzsa-öböl arab államai viszont november végéig 6 százalékos, míg Japán 12,4 százalékos csökkenést mutat.

Kissé csökkent a magyar turisták száma

Németország a magyar utazók körében 13 százalékos piaci részesedéssel az egyik legkedveltebb úti cél, megelőzve többek között Horvátországot, Olaszországot és Romániát. A magyarok németországi utazásainak – 636.000 utazás – 64 százaléka szabadidős, 36 százaléka üzleti célú. A több mint tíz ággyal rendelkező németországi szálláshelyeken 2016. január és november között 664.601 vendégéjszakát töltöttek el a magyar utazók, amely enyhe, 0,8%-os csökkenésnek felel meg az előző időszakhoz képest, de a 2016 novemberi vendégéjszakák száma több mint 10%-kal meghaladja a 2015-ös értéket.

A magyar utazók 2015-ben tett összesen 169 ezer németországi üdülésének 17 százaléka üdülési régiókra esik (víz mellett, vidéken vagy a hegyekben), 60 százaléka pedig úgynevezett felfedező utazás (8% körutazás, 52% városlátogatás és rendezvénylátogatással összekötött utazás). Az üdüléseknél figyelemre méltó a magyar utazók átlagon felüli (48%) vonzódása a városlátogatásokhoz. A magyarok németországi nyaralásának átlagos hossza 6,5 nap.

A szövetségi államok terén továbbra is a dobogó legfelső fokát foglalja el a legközelebb fekvő Bajorország (33,1%), második Baden-Württemberg (20,2%) és harmadik Észak-Rajna-Vesztfália 11% -kal. Az utazási lehetőségek folyamatos bővülése miatt mind a repülés, mind a vasúti közlekedés terén egyre vonzóbbá válnak a német úti célok, melyek leginkább a fiatalabb célcsoportot motiválják városlátogatásra. Berlin 54.170 vendégéjszakával továbbra is a magyar utazók legkedveltebb német városa volt, emellett München 45.992 és Frankfurt 18.897 vendégéjszakával mutatta népszerűségét 2015-ben.

Czeiszing Miklós véleménye szerint az új tematikus kampánnyal – Luther 2017 – az eddig elért eredményeket idén tovább növelik. Ez az esemény lehetőséget nyújt arra, hogy a reformáció jubileuma kapcsán egy modern Németország-képet mutassanak be világszerte. A vallási kereteken túl a reformáció az európai kultúrtörténet fontos állomása – a reformációval kapcsolatos helyszínek és személyiségek világszerte ismert kultúrtörténeti kincsnek számítanak, így különösen alkalmasak a kulturális utazások marketingjére.

Luther 2017 – a reformáció 500 éve Németországban

A Német Turisztikai Hivatal (GNTB) 2017-ben a reformáció 500 éves jubileumát állítja világszerte végzett értékesítési és marketingtevékenységei középpontjába. A „Luther 2017 – a reformáció 500 éve Németországban” elnevezésű tematikus kampány a Luther-évtized csúcspontját jelenti. Luther Márton, mint a reformáció szimbolikus alakja és Németország híres történelmi személye fontos szerephez jut a kampányban, 500 év telt el azóta, hogy Luther Márton a 95 tételt kiszegezte a wittenbergi vártemplom ajtajára.

Németországot nyolc Luther-útvonal hálózza be keresztül-kasul. Céljuk az egyéni utazók segítése a tájékozódásban, összekötve azt a 42 helyszínt, amelyek a reformátor életéhez és működéséhez kapcsolhatók. Az útvonalak kezdő- és végpontjai, valamint a köztes állomások jól megközelíthetők busszal, vonattal, autóval vagy kerékpárral.

Az első útvonal: Berlintől Magdeburgig: „Ahol Luther öröksége megelevenedik” , a második Berlintől Frankfurtig: „Létezés és változás”címmel, a harmadik útvonal Eisenachtól Altenburgig: „Reformáció és kulturális örökség” tart, a negyedik Lipcsétől Drezdáig: „Politika és forradalom” elnevezéssel, az ötödik Frankfurttól Berlinig: „Prédikációk és birodalmi gyűlések: Luther utazásai”, a hatodik Frankfurttól Berlinig: „Valóság és vízió”, a hetedik Frankfurttól Wittenbergig: „Kis emlékhelyek, nagy hatás”, a nyolcadik útvonal pedig a Frankfurttól Münchenig: „Határokon túl: út Európába” tart, és amely Augsburgban és Münchenben zárul.

A tematikus utakon kívül még számos esemény kötődik a kampányoz, amelyről ide és ide kattintva informálódhatnak.


Csendes Olivér az ÖW-től továbblép

Csendes Olivér az ÖW-től továbblép  

Csendes Olivér, az Österreich Werbung (ÖW) digitális és innovációs igazgatója nyártól a Visit Hungary vezérigazgatójaként folytatja munkáját.
Ausztrália a legvonzóbb célország a munka miatt költözni vágyóknak

Ausztrália a legvonzóbb célország a munka miatt költözni vágyóknak 

Magyarország a korábbi, 2018-as felmérés óta 18 helyet csúszott vissza a népszerű városok rangsorában, így 2023-ban a 74. helyre került.
Új vasútvonal épülhet a spanyol tengerparton, ami összeköti a tengerparti városokat

Új vasútvonal épülhet a spanyol tengerparton, ami összeköti a tengerparti városokat 

Az új vonatvonal a turisták számára is lehetővé tenné, hogy minél többet fedezzenek fel Costa del Sol izgalmas turisztikai látványosságaiból.
Így nyerhet Bécsben a Sigmund Freud-kihívással

Így nyerhet Bécsben a Sigmund Freud-kihívással  

A részvételhez csupán az ivie városnéző alkalmazást kell letölteni.
Ha Londont már látta, íme a vidéki Anglia 5 ikonikus és ritkábban látott látnivalója

Ha Londont már látta, íme a vidéki Anglia 5 ikonikus és ritkábban látott látnivalója 

London kiváló vasúti összeköttetésekkel rendelkezik a környező városokba, ahol számtalan csábító egynapos kirándulási helyszín található.
Osztrák paradigmaváltás a turizmusban

Osztrák paradigmaváltás a turizmusban 

A turizmussal kapcsolatos fontos kérdésekre adhat választ Ausztria több kezdeményezése és kiállítása.
Magyar tervezők alkotásai az olasz múzeumban

Magyar tervezők alkotásai az olasz múzeumban 

Olaszország legkiválóbb múzeuma adott otthont a magyar alkotásoknak a Milan Design Week alatt.
Amszterdam betiltja az új szállodák építését a tömegturizmus visszaszorítása érdekében

Amszterdam betiltja az új szállodák építését a tömegturizmus visszaszorítása érdekében 

A holland város a turisták által eltöltött éjszakák számát is korlátozza.
Horvátországot idén is elözönlik honfitársaink a főszezonban

Horvátországot idén is elözönlik honfitársaink a főszezonban 

Az előzetes foglalások alapján biztosra vehető: idén is sok magyar vakációzik az Adrián.
Friss számok a németországi beutazó turizmus alakulásáról

Friss számok a németországi beutazó turizmus alakulásáról 

DZT: év kezdetétől február végéig az előző év ugyanezen időszakához képest 7,8 százalékos a növekedés.

Interjú

Hat érdekes és meghatározó téma a JAB Csoporttal

Hat érdekes és meghatározó téma a JAB Csoporttal 

Olyan szakmai információk, amelyekről ritkán esik szó az európai szállodai és kiskereskedői területen piacvezetőnek számító német alapítású textilcég esetén.
Vámos Nóra: „Sokszor minden lépésért meg kellett küzdeni”

Vámos Nóra: „Sokszor minden lépésért meg kellett küzdeni” 

A helyszín a Hardangervidda Nemzeti Park, ahol annak idején Amundsen készült fel az Antarktisz-expedícióra.
Első az életképesség: fenntartható üzleti modell a vendéglátásban

Első az életképesség: fenntartható üzleti modell a vendéglátásban 

A vendéglátóipar fenntarthatósági fordulata elkerülhetetlen az ökológiai lábnyomunk csökkentéséért - de vajon hatékonyan cselekedhet-e a fenntarthatóságért egy olyan vendéglátóhely, amelynek saját jövője sincs biztosítva?