Minden tizedik ember a turizmusban dolgozik majd

A Turisztikai Világtanács (WTTC) előrejelzése szerint a következő évtized végére minden tizedik ember a turizmus iparban fog dolgozni.

A tanulmány szerint csak 2011-ben 3 millió új munkahelyet várnak az iparágtól. Mindezt az előrejelzett 4,5%-os növekedésnek köszönheti majd az ágazat. Ezzel 99 millióra nőhet a turizmusban közvetlenül foglalkoztatottak száma, akik 1,8 billió dollár értéket állítanak elő. Ugyanakkor az ágazathoz csatlakozó egyéb iparágak révén idén mindez már 6 billió dollárt termel, mely a világ teljes GDP-jének 9,1%-a, illetve az összes foglalkoztatott 8,8%-a, 258 millió munkavállaló.

Már megint a BRIC

A következő évtizedben pedig leggyorsabban bővülő szektor lehet a turizmus a WTTC reményei szerint. A bővülés olyan mértékű lesz, hogy 2021-re minden tizedik ember ebben az iparágban dolgozhat. Így összesen 65 millió új munkahely jöhet létre. Csak az ágazat magában a világ GDP-jének 4,2%-át állíthatja elő, 9,2 billió dollárt. A turisták által elköltött pénz az időszak végéig 6,6%-kal 1,8 billió dollárra nő. Mindezek mögött jelentős mértékben a tanulnámy szerint a - szokás szerint mindentvivőként felhoztt - BRIC országok látványosan javuló életszínvonal és a gazdasági teljesítőképesség emelkedése áll.

A turizmusipar legnagyobb erénye gyors munkahelyteremtő képessége - így a tanulmány, melyet mielőtt az napvilágot látott volna, a jelenlegi magyar kormány is felismert. Matolcsy György nemzetgazdasági miniszter még tavalyi, az Országgyűlés Sport és Turizmus Bizottsága előtti meghallgatásán biztatta a szakma hazai képviselőit, hogy a kormány által tervezett 1 millió munkahely harmada a turizmusban jöhet létre.

Csak nehogy!

A nem is olyan távlati célok megvalósításához megfelelő marketingkampányokat kell indítaniuk a különböző országoknak, hiszen legtöbbjükben megvan a turizmus lehetősége. Ehhez csak meg kell találni a megfelelő hívószót, majd arra építeni a kampányokat. Ezeken túl olyan gyakorlati lépések is hozzájárulnak az ágazat fejlődéséhez, mint a vízumkorlátozások feloldása, a szakmai képzések fejlesztése, a befektetések ösztönzése. De akárhogy is, a turizmusnak fenntarthatónak kell lennie; a hagyományos tömegturizmust fe kell váltania a zöld, fenntartható és etikus turizmusnak.

Csak nehogy megint jöjjön egy olyan válság, mint a 2008/2009-es, vagy az USA elleni 2001-eshez hasonló terrortámadások, vagy túl magas olajár! Különben a „szalámit nézed a kirakatba' és nem a hajasbabát” - hogy egy klasszikust idézzünk.


Művészet és vendéglátás a Káli-medencében

Művészet és vendéglátás a Káli-medencében 

A Káli Art Inn lett 2023-ban az Art is Business Díj Vállalati kategóriájának győztese. Tulajdonosai, a Molnár Júlia–Héjja Róbert házaspár, szívvel-lélekkel elkötelezett amellett, hogy ötvözze a vendéglátást a művészetek szenvedélyes támogatásával. A Káli Art Park kialakításával pedig olyan egyedülálló kiállítóhelyet hoztak létre, ahol a kortárs szobrászművészek bemutathatják és értékesíthetik alkotásaikat.
Hamis hotelértékelések - mit tehetünk a csalók ellen?

Hamis hotelértékelések - mit tehetünk a csalók ellen? 

A tanulmányok szerint a fogyasztók több mint 90%-át befolyásolják az utazástervezésben az online platformokon posztolt értékelések, így nem meglepő, hogy az ágazat nagy harcot vív a hamis értékelésekkel, beleértve az indokolatlan rágalmazást és az érdemtelen túlértékelést egyaránt.
Szállodatörténelmet ír a Hunguest

Szállodatörténelmet ír a Hunguest 

480 teniszpálya területével egyenlő fejlesztést tudhat maga mögött a Hunguest, ami történelmi léptékű, hiszen Magyarországon ilyen volumenű szállodaipari felújítás és szállodaépítés még nem zajlott
Ráborították az asztalt a Bookingra

Ráborították az asztalt a Bookingra 

A beérkezett észrevételek értékelése után immár végleges a Gazdasági Versenyhivatal jelentése a hazai online szálláshely-közvetítési és szálláspiacon elvégzett gyorsított ágazati vizsgálatról. A Booking-botrányként elhíresült ügyben a hatóság több javaslatot is megfogalmazott a magyar fogyasztók és a hazai szállásadók védelme érdekében.
Kiemelkedő vendégforgalom a vidéki fürdővárosokban

Kiemelkedő vendégforgalom a vidéki fürdővárosokban 

A téli időszakban is az egyik legfontosabb turisztikai motiváció az egészségturizmus, amely így Magyarország egyik legjelentősebb, négyévszakos turisztikai terméke. Azon vidéki települések, ahol a gyógy- és élményfürdő mellett magas színvonalú szolgáltatások is várják a vendégeket, ebben az időszakban az átlagosnál nagyobb forgalomra és magasabb foglaltságra számíthatnak.
A 30 milliós gyémántgyűrű rejtélyes eltűnése

A 30 milliós gyémántgyűrű rejtélyes eltűnése 

A párizsi Ritz alkalmazottainak volt néhány izgalmas órája, mire egy porszívózsákból előkerült az ellopottnak hitt ékszer.
Nyáron nyílik a Kimpton Hotels első szállodája Budapesten

Nyáron nyílik a Kimpton Hotels első szállodája Budapesten 

A Kimpton Hotels, az Intercontinental Hotels Group luxus lifestyle márkája, amely világszerte több, mint 80 egységgel rendelkezik. A 2024 nyarán nyíló, Bem téren épülő, dunai panorámás patinás épület szintén ennek az izgalmas boutique brandnek ad majd otthont.
Vendégélmény fokozása az AR segítségével

Vendégélmény fokozása az AR segítségével 

A vendéglátóipar mindig is élen járt az új technológiák bevezetésében a vendégélmény fokozása érdekében. A mobil bejelentkezéstől a személyre szabott szolgáltatásokig a szállodák folyamatosan innovatív módokat keresnek ügyfeleik kielégítésére. Az egyik technológia, amely forradalmasíthatja a vendéglátást, az a kiterjesztett valóság (AR).
Rangos nemzetközi díjat nyert a Hunguest Hotels arculata

Rangos nemzetközi díjat nyert a Hunguest Hotels arculata 

A Hunguest Hotels megújult arculata elnyerte a Német Formatervezési Tanács által alapított German Design Award 2024 díjat a márkaidentitás kategóriában.
A Dorothea Hotel elnyerte az Év Hotelprojektje díjat

A Dorothea Hotel elnyerte az Év Hotelprojektje díjat 

A BDPST Ingatlanfejlesztő egyik projektje, a Dorothea Hotel nyerte a Portfolio Property Awards díjátadóján az Év Hotelprojektje kategóriában járó elismerést kedden Budapesten. Az eseményen az év legkiemelkedőbb hazai teljesítményeit, megoldásait és fejlesztéseit bírálták.

Interjú

Hat érdekes és meghatározó téma a JAB Csoporttal

Hat érdekes és meghatározó téma a JAB Csoporttal 

Olyan szakmai információk, amelyekről ritkán esik szó az európai szállodai és kiskereskedői területen piacvezetőnek számító német alapítású textilcég esetén.
Vámos Nóra: „Sokszor minden lépésért meg kellett küzdeni”

Vámos Nóra: „Sokszor minden lépésért meg kellett küzdeni” 

A helyszín a Hardangervidda Nemzeti Park, ahol annak idején Amundsen készült fel az Antarktisz-expedícióra.
Első az életképesség: fenntartható üzleti modell a vendéglátásban

Első az életképesség: fenntartható üzleti modell a vendéglátásban 

A vendéglátóipar fenntarthatósági fordulata elkerülhetetlen az ökológiai lábnyomunk csökkentéséért - de vajon hatékonyan cselekedhet-e a fenntarthatóságért egy olyan vendéglátóhely, amelynek saját jövője sincs biztosítva?